Logisch, wij pinnen alesquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:57 schreef Sfancta het volgende:
Net in Duitsland geweest, en in de winkels nemen ze het niet nauw met hygiene en besmettingsgevaar!!! Een kassiere was flappen geld aan het tellen, en haar vinger nat makend in mond.... Ben echt weggevlucht.
Dit betreft regio Heinsberg!!!!!!!
Hier in Nederland stukken en stukken beter.
Lees je quote... ik hanteer 4% van mensen die geregistreerd en ziek zijn. dat is wat anders dan die 1.4% van mensen die besmet (met of zonder registratie, zullen worden of) zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kom jij toch op zulke extreme sterftecijfers terwijl een van de recentere onderzoeken uitgaat van ongeveer 1.4 %.
https://www.nature.com/ar(...)7?mod=article_inline
quote:.... Using public and published information, we estimate that the overall symptomatic case fatality risk (the probability of dying after developing symptoms) of COVID-19 in Wuhan was 1.4% (0.9–2.1%), which is substantially lower than both the corresponding crude or naïve confirmed case fatality risk (2,169/48,557 = 4.5%) and the approximator1 of deaths/deaths + recoveries (2,169/2,169 + 17,572 = 11%) as of 29 February 2020.
Over 4 weken eerste proeven. Jammer dat dat altijd zo lang moet duren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:45 schreef Galepinjo het volgende:
[..]
https://www.ukrant.nl/mag(...)ecgzd9gMWBeZ3vDRrjqA
Want na 1 á 2 weken kan er geen nieuwe piek ontstaan?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een lockdown is nodig om een piek in ic patiënten te kunnen opvangen, dat hoeft geen maanden te duren. Hoogstens 1 a 2 weken. In Nederland weten we simpelweg niet waar we staan omdat de grote piek ivm incubatietijd nog komt.
Jij bent linkshandig?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef BarryOSeven het volgende:
Ik vind dat we vanaf nu alleen nog maar vieze dingen mogen doen met onze linker hand en schone dingen mogen doen met de rechterhand.
Je reet afvegen met links.
De deur openen met rechts.
Dit gaat ons redden!
jeetje...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De commentaren zijn wel GOUD![]()
De bron is wel shady BTW.
[..]
Beter, gelukkigquote:
quote:Nieuwe cijfers voor België: 16 nieuwe doden, 462 nieuwe besmettingen
Er zijn 16 nieuwe overlijdens door het coronavirus in ons land, dat brengt het totaal nu op 37. Dat hebben het Nationaal Crisiscentrum en de FOD Volksgezondheid in een persconferentie bekend gemaakt. 837 mensen zijn nu opgenomen in het ziekenhuis, dat is een stijging van 203 patiënten over de voorbije 24 uur.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20/liveblog-20-maart/
Mensen die soberso typen moet je ook niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag laatst iemand met haar OV-Chipkaart in haar mond de spulletjes ordenen, soberso mensen die hun mond gebruiken als hulpmiddel
Jawel maar dan doe je weer een korte lockdown.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Want na 1 á 2 weken kan er geen nieuwe piek ontstaan?
stel dat het niet werkt, dan hebben we een miljoen doden, 2 miljoen chronische longpatienten en mogen Nederlanders jaren de grens niet meer overquote:Op vrijdag 20 maart 2020 11:59 schreef Collide het volgende:
[..]
Stel dat de strategie van Rutte werkt
Er zijn nog veel meer mensen die 5000 euro niet kan missen, zeker nu de economie op zijn gat ligt. Ik bedoel vooral te zeggen dat er een groot verschil zit tussen een verkeersboete van 5000 euro en iemand griep geven 5000 euro.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is juist de bedoeling. Als die boete 1000 euro is zijn er genoeg mensen die dat kunnen missen. Het moet afschrikken.
Bij mensen aanbellen en direct achter de deur blijven staan is het nieuwe belletje trekken.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef PicoMMP het volgende:
Vanmiddag even naar mijn moeder, vandaag 72 geworden. Flesje wijn voor de deur zetten met een kaartje, aanbellen en wegrennen.
Mooi nieuwsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Beter, gelukkigKoorts is gezakt en geen bloedingen meer. Zuurstof is inmiddels 97
dus intuberen is op dit moment gelukkig niet nodig.
Fijn dat je ernaar vraagt
das goed voor de groepsimmuniteitquote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dit is Nederland ook komend weekend.
Nee rechtshandig maar je moet kiezen he.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:06 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Jij bent linkshandig?
Had ooit mijn rechterarm gebroken. Reet afvegen met links was echt niet te doen!
Deuren open ik met links, want de sleutel gaat erin met rechts.
Nogmaals, we hebben het hier over griep, het is maar hoe groot je het maakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Op bewust mensen in gevaar brengen mag van mij een veel hogere straf staan hoor, of je nou dronken achter het stuur kruipt of bewezen besmettelijk je corona snot overal aan gaat smeren
6 graden met een schrale oostenwind, perfect weer voor een picknick.quote:
Een paar jaar terug Totem gezien, ik zag er een beetje tegenop, want ben daar niet zo van, maar man man wat een spektakel! Die eigenaar is er trouwens Miljardair mee geworden.quote:
Binnen blijven dus wanneer je quarantaineplicht hebt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vind dat soort bedragen zot. We verdienen hier niet allemaal 6000 euro in de maand netto?
Nou we zijn eruit hoor mensen, wie belt rutte?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 12:09 schreef RobinKuiper het volgende:
Ik zeg:
- Lockdown 2-4 weken, veel mensen die besmet zijn nu zijn dan niet meer besmet
- Na die 2 - 4 week alles weer langzaamaan opengooien, per sector
- Grenscontroles nog minimaal 6 maanden aanhouden
Na die 2-4 weken heb je hopelijk meer test materialen en kan je andere voorbereidingen treffen.
Je komt weer bij een soort nul-punt, en kan het dan veel beter gecontrolleerd houden door meer testen te doen.
Mensen die na die 2-4 weken symptomen hebben blijven uiteraard nog steeds thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |