Ik snap de aanpak van het RIVM wel, maar waarom niet eerst alles 2/3 weken volledig dichtgooien (Echt alles) zodat alle grote brandhaarden uit zijn. Dan gaan alleen de hele zieken nog naar het ziekenhuis en knapt de rest thuis op. En dan de meest zware quarantaine die er te bedenken is, zodat alle mensen die nu steeds lockdown roepen heel blij zijn als het weer is afgelopen.
En dan als de populatie weer "schoon" is de huidige regelgeving toepassen. En vooral niet reizen tussen provincies handhaven. En dan kun je op microniveau kleine brandhaardjes managen en de niet reizen/verplaatsen regel binnen NL handhaven.... Daarna stapje voor stapje per regio groeps-immuniteit opbouwen...bijvoorbeeld per provincie en alle medische capaciteit van heel NL op de plek inzetten waar je het laat gaan.
Nu zijn namelijk de risicogroepen binnen onze samenleving gewoon aangeschoten wild dat maar geluk moet hebben om het niet te krijgen.... Ze fucken wel met mensenlevens op het moment, ondanks dat ik niet twijfel over alle goede bedoelingen.
Als ze me aan willen nemen bij het RIVM, DM!