Baat het niet dan schaadt het niet toch. Velen beseffen niet dat je juist anderen beschermd... mondkapje dragen is geen egoisme.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:14 schreef Moira het volgende:
Ik heb toch maar een paar chirurgische mondkapjes besteld bij AliExpress, samen met draagbare UVC-lamp (UVC-licht van 200-250nm is desinfecterend omdat het RNA van virussen en bacteriën verandert dat ze niet meer kunnen vermenigvuldigen).
Eigenlijk puur omdat ik voor m'n zieke vader moet zorgen en als de dood ben dat ik iets op hem overbreng.
Heb er ook maar een paar gekocht want met die UV lamp kun je 'm dan dus weer desinfecteren en hergebruiken (doen ze in ziekenhuizen geloof ik nu ook).
En ja ik zoek natuurlijk eerst goed uit hoe het allemaal werkt en welke dosering nodig is voor juiste desinfectie. En ik weet ook dat chirurgische mondkapjes niet 100% zo'n virus tegen kunnen houden vooral als je geen beschermende bril hebt. Maar het houdt iig iets aan deeltjes tegen zowel die ik uitadem als die ik inadem. En dat zal maar net het ene deeltje zijn dat m'n vader vermoord. Dus na een paar weken dubben toch besloten dat het 't waard is. Al zal ik 't pas begin april geleverd krijgen. Maar dit gaat nog wel tot na de zomer duren denk ik. We zijn nog bij lange na niet op het hoogtepunt.
Ik wil er eigenlijk niet aan, maar ik wil de komende maanden toch echt zo veel mogelijk doen om m'n vader virusvrij te houden.
Wel fucking weird dat ik dan dus altijd bij m'n vader zo'n ding moet dragen, en in het OV en de supermarktquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Baat het niet dan schaadt het niet toch. Velen beseffen niet dat je juist anderen beschermd... mondkapje dragen is geen egoisme.
Beter zoek je een Europese leverancier met voorraad op dit continent. Ik wacht nog op kapjes die op 6 februari in China zijn besteld.. Is nog niets verzonden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:32 schreef Moira het volgende:
[..]
Wel fucking weird dat ik dan dus altijd bij m'n vader zo'n ding moet dragen, en in het OV en de supermarktMaar zijn sowieso vreemde tijden dit.
Oh jeetje. Ik heb voor die UVC lamp naar Europese leveranciers gezocht maar die hebben voornamelijk voor ziekenhuizen/bedrijven (niet voor particulier gebruik) of voor vijvers/aquaria (da's gewoon een losse lamp die je niet kunt gebruiken op de manier zoals ik 'm wil gebruiken).quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Beter zoek je een Europese leverancier met voorraad op dit continent. Ik wacht nog op kapjes die op 6 februari in China zijn besteld.. Is nog niets verzonden.
Ik kon die begin februari nog wel vinden, maar inmiddels niet meer. Of de overheden claimen alles.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:43 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh jeetje. Ik heb voor die UVC lamp naar Europese leveranciers gezocht maar die hebben voornamelijk voor ziekenhuizen/bedrijven (niet voor particulier gebruik) of voor vijvers/aquaria (da's gewoon een losse lamp die je niet kunt gebruiken op de manier zoals ik 'm wil gebruiken).
En wat ik wél wilde had Ali voor nog een betaalbare prijs, dus zat sowieso al op die site.
Zijn er nog ergens Europese leveranciers met voorraad voor particulieren dan?
Kak ik zag ergens eentje die leverde vanuit Spanje/Frankrijk maar die vond ik aanzienlijk duurder dan eentje die ik vanuit China kon krijgen, dus uiteindelijk toch daarvoor gegaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:44 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik kon die begin februari nog wel vinden, maar inmiddels niet meer. Of de overheden claimen alles.
Maar verwacht niet dat China snel levert. Of Alie moet iets in zijn Europese warehouse hebben liggen..
Zelf stof halen en kapjes maken is wellicht ook een optie?
Ja kan voor de binnenkant een stuk stofzuigerzak gebruiken als filter. En een buigbaar stukje metaal innaaien zodat hij goed om je neus past.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef Moira het volgende:
Ik weet niet in hoeverre stoffen kapjes werken? Chirurgische mondkapjes zijn erop ontworpen om spatten e.d. tegen te houden.
Ik wil er wel een paar voor je naaien. Ben toch al bezig, heb een goed patroon dat werkt waar idd stofzuigerfilters in gaan. Wel tegen vergoeding van kostprijsquote:Op vrijdag 20 maart 2020 14:47 schreef Moira het volgende:
[..]
Kak ik zag ergens eentje die leverde vanuit Spanje/Frankrijk maar die vond ik aanzienlijk duurder dan eentje die ik vanuit China kon krijgen, dus uiteindelijk toch daarvoor gegaan.
Ik weet niet in hoeverre stoffen kapjes werken? Chirurgische mondkapjes zijn erop ontworpen om spatten e.d. tegen te houden.
Oooh ja ik kan wel een patroon gebruiken...!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:56 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ik wil er wel een paar voor je naaien. Ben toch al bezig, heb een goed patroon dat werkt waar idd stofzuigerfilters in gaan.
Of je moet zelf kunnen naaien, dan wil ik je het patroon wel sturen.
Heb er al drie verkocht.
Oké moment ik ga het even opnieuw tekenen, inscannen en een werkblad erbij typen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 22:58 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Oooh ja ik kan wel een patroon gebruiken...!Wil je m sturen?
quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:01 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Oké moment ik ga het even opnieuw tekenen, inscannen en een werkblad erbij typen.
Dat is trouwens wel flink balen omdat elk kuchje en dito niesaanval onmiddellijk door onwetenden aan Covid19 wordt gerelateerd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef Elizium het volgende:
Ik heb zelf astma en hooikoorts, ben ongeveer 6 maand per jaar verkouden. Ik vind dat erg kloten ik kan nu niet naar de supermarkt gezien de huidige regels. Ook al weet ik dat de klachten die ik heb astma gerelateerd zijn (na 40 jaar ken je je lichaam wel) kan ik het niet maken om naar de supermarkt te gaan.
Ik kan je zeggen, in een gemeente waar ik normaliter al werd aangekeken omdat ik iets anders dan C&A draag, nog niemand heeft iets gezegd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:17 schreef Elizium het volgende:
Ik heb zelf astma en hooikoorts, ben ongeveer 6 maand per jaar verkouden. Ik vind dat erg kloten ik kan nu niet naar de supermarkt gezien de huidige regels. Ook al weet ik dat de klachten die ik heb astma gerelateerd zijn (na 40 jaar ken je je lichaam wel) kan ik het niet maken om naar de supermarkt te gaan.
Mondkapjes voor mij zou het een uitkomst zijn om naar buiten te gaan. Aan de andere kant zou dit nieuw zijn in Nederland en denk iedereen 'jee 1 met corona'. Maar das misschien voor mij weer goed, ik hoop het echt niet te krijgen met mijn astma. Gelukkig nooit een longontsteking gehad wel vaak mijn bronchiën.
Goede tip, ik ga bellen of ik online kan bestellen bij ze via e-mail of zo, ze hebben nog geen online-shop. en anders ergens anders via online proberen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Vallon het volgende:
Dat is trouwens wel flink balen omdat elk kuchje en dito niesaanval onmiddellijk door onwetenden aan Covid19 wordt gerelateerd.
Misschien even de supermarkmanager aanspreken, hem je boodschappenbriefje geven met ik heb hooikoorts, en vragen of ze het willen pakken omdat je zijn klanten niet wil afschrikken.
dat wil ik dus juist niet.quote:
Nee ja daarom dus lak hebben aan wel een masker dragen bedoel ik.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:12 schreef Elizium het volgende:
[..]
dat wil ik dus juist niet.
Stel ik ben wel besmet maar voor het virus nog in incubatie, loop ik wel door mijn astma anderen misschien te besmetten.
Draag jij dan je eigen creatie of zo'n wit ding met een ventieltje (of filter weet ik veel). Die heb ik en die is best wel groot en broeierig als ik hem draag, m maar hij sluit wel mooi om je kin heen ook.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:00 schreef 00wildchild het volgende:
[..]
Ik kan je zeggen, in een gemeente waar ik normaliter al werd aangekeken omdat ik iets anders dan C&A draag, nog niemand heeft iets gezegd.
Draag nu sinds zo’n 30 uur een masker buiten, en op wat blikken na en een meisje van 13 dat in de lach schoot geen enkele opmerking gekregen. Ben de eerste in mijn gemeente.
Ben begonnen omdat ik ook nies de afgelopen dagen met al die mooie bomen in de bloei. Het niezen is trouwens zwaar afgenomen. Ik nies binnen zonder masker meer dan buiten met masker.
Nou heb ik nogal een resting bitch face + licht getint wat kan bijdragen aan dat niemand iets durft te zeggenmaar niemand zegt iets. Krijg alleen blikken van vooral kinderen. Volwassenen kijken hooguit 1 keer.
Je moet er gewoon lak aan hebben.
Ow sorry ik had je afsluit zin verkeerd geïnterpreteerd. Je heb helemaal gelijk. indien echt nodig wel naar buiten kunnen en maskertje opquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:20 schreef 00wildchild het volgende:
Nee ja daarom dus lak hebben aan wel een masker dragen bedoel ik.
Ik nies ook, maar ik heb ook als ik echt hondsberoerd heb geen koorts terwijl ik wel wekenlang kan hoesten en dagenlang echt echt ziek ben (als ik ziek ben). Maaaar ook dan geen koorts.
Je kunt het zomaar hebben zonder het door te hebben daarom moet je lak hebben aan de oordelen over het dragen van een masker, en gewoon een masker dragen.
We zijn in Nederland. Lekker nuchter. Alles buiten de norm is raar ditdat. Schijt aan, masker op.
GLquote:Op zaterdag 21 maart 2020 00:25 schreef 00wildchild het volgende:
Oké maar ik ging dus een tutorial mondmasker maken maken. En heb al 5 bier op dus wish me luck.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |