abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192091924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:34 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Pensioen krijg je gewoon wees gerust. Je denkt toch niet dat 17 miljoen mensen ineens geen pensioen meer krijgen _O-
De beurzen zullen op lange termijn vast wel herstellen, en dus ook de rendementen van pensioenfondsen. Indien niet, dan hebben we wel grotere zorgen.
pi_192091928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef influcted het volgende:

[..]

Voor mensen wiens inkomen wegvalt wordt deeltijds WW/werkverkorting aangevraagd. Meestal door de werkgever of de dienstdoende accountant.
Zit altijd wel een periode tussen. Tis niet vandaag aanvragen, morgen ontvangen. Was dat maar zo.
pi_192091933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef DrKingSchultz het volgende:

[..]

De beurzen zullen op lange termijn vast wel herstellen, en dus ook de rendementen van pensioenfondsen. Indien niet, dan hebben we wel grotere zorgen.
Dan printen ze wel weer geld bij. Zolang goud maar blijft wat het nu is.
pi_192091936
Zuiderburen schakelen op richting Frankrijk

“Vanaf morgenmiddag wordt het aantal klanten per vierkante meter drastisch beperkt. Een klant per tien vierkante meter, is de regel”, luidt het. “Er zullen meer mensen buiten de winkels moeten wachten. ...

https://www.hln.be/nieuws(...)toegelaten~a93abdb2/
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:37:59 #205
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192091942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51 Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
Interessant draadje.
Deze grafiek lijkt te zeggen dat we sowieso fucked zijn:

Beste geval, op het hoogtepunt zo'n 15000 Nederlanders in IC?
are we infinite or am I alone
pi_192091944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen, lekker lezen, klussen rondom het huis, sporten, wandelen etc..
dat doe ik ook, maar voor mensen die nu hun inkomen compleet weg zien vallen omdat ze een 0-uren contract hebben of als ZZP'er die afhankelijk is van opdrachtgevers die nu niks meer hebben maar wel aan het einde van de maand de huur moeten betalen is het toch wel even iets anders...

niet iedereen kan in alle rust een beetje chill thuiswerken zonder dat het hem/haar raakt in de inkomsten...

mijn vriendin maakt zich bijvoorbeeld ook zorgen over haar zus die al dagen overuren draait op de SEH van een ziekenhuis en bij thuiskomst moet zorgen voor 2 kleine kinderen...

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 11:40:38 ]
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:38:26 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091949
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Zit altijd wel een periode tussen. Tis niet vandaag aanvragen, morgen ontvangen. Was dat maar zo.
2 maanden voordat je WW krijgt, dus als je van paycheck to paycheck leeft, al een probleem.
pi_192091967
En ondertussen smeken huisartsen om mondkapjes zodat ze patiënten kunnen behandelen.
Rare wereld momenteel.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:39:27 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192091968
quote:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen, lekker lezen, klussen rondom het huis, sporten, wandelen etc..
De constante stroom aan slecht nieuws doet natuurlijk veel met mensen. Snap wel dat sommigen hier in de paniek stand gaan nu. Probeer een beetje afstand te nemen van constant hier posten en lezen (ook andere plekken). Je kunt zelf het probleem niet oplossen, laat dat maar over op de mensen op de juiste plekken die daar ook voor gestudeerd hebben. Ook al maken die soms fouten. Het is niet dat iemand met zelf inlees cursus van een paar dagen dit wel gaat oplossen.
Probeer je te focussen op andere dingen. Kan ik mensen helpen? Heb ik zelf nu bijvoorbeeld tijd voor bepaalde hobby's? Of kan ik aan mijn conditie gaan werken?
pi_192091969
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:34 schreef Chia het volgende:

[..]

Punt is dat je die KDV bij geen opdrachten wel gelijk weer volle bak wilt gebruiken op het moment dat de boel weer op gang komt en niet op de wachtlijst wilt staan. Juist omdat je al inkomen bent misgelopen.
Ik heb dat gezien bij mijn schoonzus die een poosje geen werk had en die heeft daar inderdaad een hoop gedoe om gehad. Het gaf haar enorm veel stress en dat is natuurlijk niet wenselijk.
Mijn reactie ging even puur om uitgaven voor diensten waar je op dit moment niets voor krijgt.
Ben oprecht benieuwd hoe dat wel of niet zal worden gecompenseerd wanneer deze storm is gaan liggen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:39:29 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192091970
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:39:43 #212
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192091973
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Deze grafiek lijkt te zeggen dat we sowieso fucked zijn:
[ afbeelding ]
Beste geval, op het hoogtepunt zo'n 15000 Nederlanders in IC?
wij weten het, de mute niet, die gaan met hun kind naar de speeltuin/park om dan samen te scholen, wat een idioten
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:39:53 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192091978
quote:
Ik zit in mijn eentje werk voor 3 collega's te doen 12 uur per dag zo ongeveer (Hoe kun je dan hier posten? Mag ik ff tussendoor?). Mijn collega's hebben namelijk mannen in niet-essentiële beroepen die gewoon de deur achter zich dichtrekken en ze laten zitten met het kroost. De emanicipatie is nog ff niet af blijkt nu... :r

Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen kom ik echt niet aan toe. En dan is er nog niemand ziek he...
pi_192091979
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

KLM zal worden gered en de rest? Den Haag geeft geen neuk _O_
Dit.
pi_192091991
quote:
Belgische arts: “Relatief veel jonge mensen in ziekenhuis. Longfoto’s zien er angstaanjagend uit”

Ouderen en kwetsbaren blijven de grootste risicogroep, maar een Belgische arts waarschuwt dat relatief veel jonge mensen met heel ernstige klachten in het ziekenhuis terechtkomen. “De beelden van hun longen zien er angstaanjagend uit.”

Ignace Demeyer, spoedarts van het OLV-ziekenhuis in Aalst vertelt in het Vlaamse actualiteitenprogramma Terzake: “We zien mensen met een blanco medische voorgeschiedenis die zeer zwaar ziek zijn. Tot nu toe zien we zeer weinig oudere mensen. We hebben nu vooral mensen tussen de 30 en 50 jaar die binnenkomen.”

Demeyer zegt dat de klachten erg op elkaar lijken: “Ze zijn een week ziek geweest, grieperig thuis gebleven. De griepaanval is voorbij, denken ze. Twee dagen voelen ze zich prima. En dan komen ze zich aanmelden met klachten van een droge kuchhoest en kortademigheid.”

De arts vervolgt: “Ze komen gewoon binnengewandeld, maar ze zijn wel vreselijk aangetast door het virus. De beelden die we genomen hebben, zijn ronduit angstaanjagend. In die longblaasjes zit 80 tot 90 procent ontstekingsvocht en dat koekt samen tot een soort van massa die een litteken aan het vormen is.”

Demeyer toont longfoto’s van mensen die op dit moment in zijn ziekenhuis liggen. “Die mensen kunnen nog genezen, maar dit is wel levensbedreigend. Het gaat om mensen die niet roken, ze lijden niet aan suikerziekte of hartfalen, het zijn sportieve, jonge mensen.”

Bekijk hier het hele gesprek:

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2020 11:42:01 ]
pi_192091998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zit in mijn eentje werk voor 3 collega's te doen 12 uur per dag zo ongeveer (Hoe kun je dan hier posten? Mag ik ff tussendoor?). Mijn collega's hebben namelijk mannen in niet-essentiële beroepen die gewoon de deur achter zich dichtrekken en ze laten zitten met het kroost. De emanicipatie is nog ff niet af blijkt nu... :r

Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen,
Anders ga je je toch maar vervelen en bellen met vriendinnen en de Viva lezen.
  Moderator/colorchick dinsdag 17 maart 2020 @ 11:41:40 #217
382129 crew  Donna
pi_192092006
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dat doe ik ook, maar voor mensen die nu hun inkomen compleet weg zien vallen omdat ze een 0-uren contract hebben of als ZZP'er die afhankelijk is van opdrachtgevers die nu niks meer hebben maar wel aan het einde van de maand de huur moeten betalen is het toch wel even iets anders...
Ik zie dit best wel veel voorbij komen en heb vast een onpopulaire mening hierin, maar als ZZP'er moet je toch gewoon zorgen voor een flinke financiële buffer?
}:|
pi_192092012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen kom ik echt niet aan toe. En dan is er nog niemand ziek he...
😂😂
pi_192092021
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik zie dit best wel veel voorbij komen en heb vast een onpopulaire mening hierin, maar als ZZP'er moet je toch gewoon zorgen voor een flinke financiële buffer?
Lekker makkelijk gedacht wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:42:42 #220
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192092025
@Kyran, heb je eigenlijk een PhD?
pi_192092026
quote:

[..]

Als zzp’er wel maar in loondienst niet ofzo? Nja verder nee, veel mensen zijn gedwongen zzp’er en verdienen dan alsnog weinig.
pi_192092039
quote:

[..]

Dat is echt haast niet voor elkaar te boksen, niet voor 3 tot 6 maanden in ieder geval.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:43:54 #223
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192092053
telegraaf twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:49:19 De vermaarde Italiaanse professor in microbiologie en virologie Roberto Burioni, verbonden aan de San Raffaele universiteit in Milaan, kraakt de Nederlandse aanpak van de coronacrisis. „De Nederlandse regering neemt een heel groot risico.” https://t.co/TL7wDDjGXG reageer retweet
pi_192092063
quote:

[..]

Dat kan niet altijd? Stel je bent timmerman. Je timmert 4 huizen per maand en dat kost exact 30 dagen qua tijd. Hoe kun je dan bufferen? Je kan niet meer aannemen qua opdrachten zeg maar.
pi_192092070
In Iran hebben ze even 85.000 gevangenen op vrije voet gelaten om het virus in te laten dammen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')