wij weten het, de mute niet, die gaan met hun kind naar de speeltuin/park om dan samen te scholen, wat een idiotenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Deze grafiek lijkt te zeggen dat we sowieso fucked zijn:
[ afbeelding ]
Beste geval, op het hoogtepunt zo'n 15000 Nederlanders in IC?
Ik zit in mijn eentje werk voor 3 collega's te doen 12 uur per dag zo ongeveer (Hoe kun je dan hier posten? Mag ik ff tussendoor?). Mijn collega's hebben namelijk mannen in niet-essentiële beroepen die gewoon de deur achter zich dichtrekken en ze laten zitten met het kroost. De emanicipatie is nog ff niet af blijkt nu...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef Patroon het volgende:
Jullie maken jezelf helemaal gek in dit topic..laat het gewoon over je heen komen, lekker lezen, klussen rondom het huis, sporten, wandelen etc..
Dit.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
KLM zal worden gered en de rest? Den Haag geeft geen neuk
quote:Belgische arts: “Relatief veel jonge mensen in ziekenhuis. Longfoto’s zien er angstaanjagend uit”
Ouderen en kwetsbaren blijven de grootste risicogroep, maar een Belgische arts waarschuwt dat relatief veel jonge mensen met heel ernstige klachten in het ziekenhuis terechtkomen. “De beelden van hun longen zien er angstaanjagend uit.”
Ignace Demeyer, spoedarts van het OLV-ziekenhuis in Aalst vertelt in het Vlaamse actualiteitenprogramma Terzake: “We zien mensen met een blanco medische voorgeschiedenis die zeer zwaar ziek zijn. Tot nu toe zien we zeer weinig oudere mensen. We hebben nu vooral mensen tussen de 30 en 50 jaar die binnenkomen.”
Demeyer zegt dat de klachten erg op elkaar lijken: “Ze zijn een week ziek geweest, grieperig thuis gebleven. De griepaanval is voorbij, denken ze. Twee dagen voelen ze zich prima. En dan komen ze zich aanmelden met klachten van een droge kuchhoest en kortademigheid.”
De arts vervolgt: “Ze komen gewoon binnengewandeld, maar ze zijn wel vreselijk aangetast door het virus. De beelden die we genomen hebben, zijn ronduit angstaanjagend. In die longblaasjes zit 80 tot 90 procent ontstekingsvocht en dat koekt samen tot een soort van massa die een litteken aan het vormen is.”
Demeyer toont longfoto’s van mensen die op dit moment in zijn ziekenhuis liggen. “Die mensen kunnen nog genezen, maar dit is wel levensbedreigend. Het gaat om mensen die niet roken, ze lijden niet aan suikerziekte of hartfalen, het zijn sportieve, jonge mensen.”
Bekijk hier het hele gesprek:
Anders ga je je toch maar vervelen en bellen met vriendinnen en de Viva lezen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit in mijn eentje werk voor 3 collega's te doen 12 uur per dag zo ongeveer (Hoe kun je dan hier posten? Mag ik ff tussendoor?). Mijn collega's hebben namelijk mannen in niet-essentiële beroepen die gewoon de deur achter zich dichtrekken en ze laten zitten met het kroost. De emanicipatie is nog ff niet af blijkt nu...
Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen,
Ik zie dit best wel veel voorbij komen en heb vast een onpopulaire mening hierin, maar als ZZP'er moet je toch gewoon zorgen voor een flinke financiële buffer?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat doe ik ook, maar voor mensen die nu hun inkomen compleet weg zien vallen omdat ze een 0-uren contract hebben of als ZZP'er die afhankelijk is van opdrachtgevers die nu niks meer hebben maar wel aan het einde van de maand de huur moeten betalen is het toch wel even iets anders...
😂😂quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit in mijn eentje werk voor 3 collega's te doen 12 uur per dag zo ongeveer (Hoe kun je dan hier posten? Mag ik ff tussendoor?). Mijn collega's hebben namelijk mannen in niet-essentiële beroepen die gewoon de deur achter zich dichtrekken en ze laten zitten met het kroost. De emanicipatie is nog ff niet af blijkt nu...
Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen kom ik echt niet aan toe. En dan is er nog niemand ziek he...
Lekker makkelijk gedacht wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie dit best wel veel voorbij komen en heb vast een onpopulaire mening hierin, maar als ZZP'er moet je toch gewoon zorgen voor een flinke financiële buffer?
Als zzp’er wel maar in loondienst niet ofzo? Nja verder nee, veel mensen zijn gedwongen zzp’er en verdienen dan alsnog weinig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie dit best wel veel voorbij komen en heb vast een onpopulaire mening hierin, maar als ZZP'er moet je toch gewoon zorgen voor een flinke financiële buffer?
Dat is echt haast niet voor elkaar te boksen, niet voor 3 tot 6 maanden in ieder geval.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Donna het volgende:
[..]
twitter:telegraaf twitterde op maandag 16-03-2020 om 20:49:19De vermaarde Italiaanse professor in microbiologie en virologie Roberto Burioni, verbonden aan de San Raffaele universiteit in Milaan, kraakt de Nederlandse aanpak van de coronacrisis. „De Nederlandse regering neemt een heel groot risico.” https://t.co/TL7wDDjGXG reageer retweet
Dat kan niet altijd? Stel je bent timmerman. Je timmert 4 huizen per maand en dat kost exact 30 dagen qua tijd. Hoe kun je dan bufferen? Je kan niet meer aannemen qua opdrachten zeg maar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Vraagprijs omhoog knallen he.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd? Stel je bent timmerman. Je timmert 4 huizen per maand en dat kost exact 30 dagen qua tijd. Hoe kun je dan bufferen? Je kan niet meer aannemen qua opdrachten zeg maar.
mensen van boven de 50 zullen vast wel een pensioen krijgen, de mensen daaronder heb ik sterk mn twijfels bij. Zie Amerika daar zijn veel pensioenfondsen ook failliet. Er zal vast een hoop geld bijgedrukt worden dus als je pensioen krijgt is t niet veel meer waard.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:34 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Pensioen krijg je gewoon wees gerust. Je denkt toch niet dat 17 miljoen mensen ineens geen pensioen meer krijgen
Dan reken je toch niet voldoende?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd? Stel je bent timmerman. Je timmert 4 huizen per maand en dat kost exact 30 dagen qua tijd. Hoe kun je dan bufferen? Je kan niet meer aannemen qua opdrachten zeg maar.
Tja.... een geboortegolf maar ook een scheidingsgolf wordt over gesproken. Dit soort situaties zijn natuurlijk een stresstest voor de relatie. Wat heb je echt aan de ander als de nood aan de man isquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wandelen kom ik net aan toe en ik zorg dat mijn huis niet versmeert. Klussen en lekker lezen kom ik echt niet aan toe. En dan is er nog niemand ziek he...
https://www.nu.nl/coronav(...)jke-tweede-golf.htmlquote:Brabantse ziekenhuizen spraken afgelopen weekend van een tweede golf in de coronavirusuitbraak. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zegt tegenover NU.nl dit beeld niet te herkennen.
Ja maar mensen moeten toch gewoon hun boekje kunnen kopen als ze dat leuk vinden ipv dit online te moeten bestellenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:37 schreef riazop het volgende:
Zuiderburen schakelen op richting Frankrijk
“Vanaf morgenmiddag wordt het aantal klanten per vierkante meter drastisch beperkt. Een klant per tien vierkante meter, is de regel”, luidt het. “Er zullen meer mensen buiten de winkels moeten wachten. ...
https://www.hln.be/nieuws(...)toegelaten~a93abdb2/
50 ex per uur net zoals iedereen is niet voldoende? Je kan wel 100 vragen, maar dan heb je geen klanten meer denk ikquote:
Scheiding denk ik: wie wil zich in zo’n tijd nou voortplanten?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Tja.... een geboortegolf maar ook een scheidingsgolf wordt over gesproken. Dit soort situaties zijn natuurlijk een stresstest voor de relatie. Wat heb je echt aan de ander als de nood aan de man is
Die worden al helemaal gek als ze een dagje binnen moeten zittenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja maar mensen moeten toch gewoon hun boekje kunnen kopen als ze dat leuk vinden ipv dit online te moeten bestellen
Het RIVM zit er wel vaker naast.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)jke-tweede-golf.html
Praktijk: we zien dit.
RIVM: huh?
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Mij lijkt het beter om alvast zo goed mogelijk ingespeeld te raken op het thuiswerken. Als er dan echt iets is waarmee je op afstand in de knel raakt dan is er momenteel nog de gelegenheid daar iets aan te doen.
Die willen direct op werk want ''thuis is het niet gezellig. Lekker weer met zijn alle koffie drinken, lunchen en gezellig werken. Dan maar risico nemen''.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gelijk de honkbalknuppel pakken, zijn die even gek geworden, ras egoisten
😘quote:Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja maar mensen moeten toch gewoon hun boekje kunnen kopen als ze dat leuk vinden ipv dit online te moeten bestellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |