Precies dit. Over 1 a 2 weken liggen de IC's vol door deze laksheid. Ook Herd Immunity dient geleidelijk te gebeuren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat met 3 simpele toevoeging wij al een prima lockdown light ket maximaal resultaat kunnen bereiken.
1) Niet essentiële winkels dicht om te voorkomen dat mensen het als een daguitje gaan zien.
2) Niet met meer dan 5 man bijelkaar komen.
3) Aantal mensen in supermarkt regulieren, zodat er niet 100 man tegelijk in een supermarkt kan lopen.
Dat verklaart wel waarom ik een introverte zolderautist ben geworden. Ik werk al 6 jaar thuis.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Montov het volgende:
Overigens merk ik wel bij mezelf hoeveel minder 'contact' je hebt door alleen al te gaan thuiswerken. Zoveel collega's die ook al hun contacten hebben via opvang, school, evenementen, etc, etc. Dat heb je nu niet meer.
En net als bij files, 20% minder auto's betekent vrijwel geen file's. Kleine verminderingen kunnen grote effecten hebben.
Die flow blijft er ook bij een lockdown wel, zolang je deuren niet gaat dichtspijkeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er moet wel een redelijk constante flow blijven van mensen die geïnfecteerd raken... Anders werkt het gecontroleerd verspreiden ook niet.
Ja, contact met huisartsenpost gehad. Niet vanwege corona klachten, maar wel indirecte corona klachten.quote:
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zit er nu wel aan te denken overigens
"pssst meisje..."
Ja en daarom is de kans op verspreiding ook veel minder, maar om helemaal niet meer buiten of in winkels te mogen komen is misschien nog niet nodig vind ik. Ook gezien het feit dat ziekenhuizen het nu nog kunnen behappen en we dan toch nog wat verspreiding hebben.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Montov het volgende:
Overigens merk ik wel bij mezelf hoeveel minder 'contact' je hebt door alleen al te gaan thuiswerken. Zoveel collega's die ook al hun contacten hebben via opvang, school, evenementen, etc, etc. Dat heb je nu niet meer.
En net als bij files, 20% minder auto's betekent vrijwel geen file's. Kleine verminderingen kunnen grote effecten hebben.
vrienden van ons denken dit ook, maar hebben net een huis gekocht en hebben heeeeel veel spullen nodig. die zijn nu bouwmaterialen aan het hamsterenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wat moet gebeuren en uiteindelijk ook (tijdelijk) gaat gebeuren.
twitter:OlafGersemann twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:17:25Von den ersten 13 #Coronavirus-Toten waren alle älter als 65 Jahre, zeigt der neue Tagesbericht des RKI.
Zum Vergleich: 83% der Infizierten in Deutschland sind UNTER 60.
@welt https://t.co/8UGvN4YzWV reageer retweet
Precies. En op basis van doden per dag en IC-opnames valt redelijk in te schatten of de verspreiding te snel of te langzaam gaat, en kunnen indien nodig de maatregelen aangepast worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar er moet wel een redelijk constante flow blijven van mensen die geïnfecteerd raken... Anders werkt het gecontroleerd verspreiden ook niet.
Haha super grappig inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat je meestal geen dealers hebt van bijvoorbeeld push up bh's.
dus eigenlijk verandert er niks? het virus verspreidt zich niet eens langzamer volgens mij ondanks de <100 mensen regel.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat bij ons verjaardagen en BBQ's nog doorgaan, de IKEA, bouwmarkten en Action nog vollopen, mensen nog naar hun werk gaan (afgezien van noodzakelijke sectoren), etc.
Ah dan zie ik een lockdown in hoe ik me gedraagquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Landen in lockdown = alleen noodzakelijke bewegingen, alleen primaire (supermarkt, apotheek etc.) open, zo veel mogelijk binnen blijven
Nederland = advies om binnen te blijven, meeste winkels nog open en momenteel ramvol met hele gezinnen die het als een soort vervroegde meivakantie zien
Weet je zeker dat dat niet was om af te halen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ze zijn wel open. Ik zag gisteren een rij van tientallen mensen (geen 1,5 meter afstand) toen ik langsliep en ze gingen steeds een voor een naar binnen.
De GGZ hier heeft alleen nog telefonisch contact. Zal met crisissituaties anders zijn, maar bellen kan altijd.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, contact met huisartsenpost gehad. Niet vanwege corona klachten, maar wel indirecte corona klachten.
Straks telefonisch gesprek om te kijken wat er verder mogelijk is op dit moment omtrent GGZ.
Nu maar even weer dit topic wegleggen, want daar word het ook niet beter van.
Ze willen mensen zo veilig en gezond mogelijk hebben, dus ik neem aan dat er wel een soort van goede reden achter zit om alles zo aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Precies dit. Over 1 a 2 weken liggen de IC's vol door deze laksheid. Ook Herd Immunity dient geleidelijk te gebeuren.
Dan weet je precies of in ieder geval beter wat er op je af gaat komen. Nu hebben wij werkelijk geen idee. Je weet dus niet of je ziekenhuis capaciteit voldoende is. Het virus was al veel eerder in het land dan dat ze het hebben gevonden. Ze hebben duizenden mensen niet getest, ze hebben geen idee waar ongeteste brandhaarden zitten etc.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En wat bedoel je met een reset in deze zin? Ik begrijp aan jouw reacties dat je de boel zo exact mogelijk in kaart wilt hebben maar ik weet niet wat je uiteindelijk met de kaart zou willen?
Zalig BBQ'en ja met temperaturen die een paar dagen overdag rond de 15 en 's nachts rond de 5 en daarna overdag rond de 10 en 's nachts onder nul liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Weet niet of je het weer hebt gezien vandaag, maar gok dat de eerste barbecues nu wel van stal gehaald gaan worden ja.
Ik vind het net een verkapte zomervakantie.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dus eigenlijk verandert er niks? het virus verspreidt zich niet eens langzamer volgens mij ondanks de <100 mensen regel.
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:OlafGersemann twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 10:17:25Von den ersten 13 #Coronavirus-Toten waren alle älter als 65 Jahre, zeigt der neue Tagesbericht des RKI.
Zum Vergleich: 83% der Infizierten in Deutschland sind UNTER 60.
@:welt https://t.co/8UGvN4YzWV reageer retweet
het kan wel helpen in de zin van dat je geen griep en Corona krijgt in 1 seizoen of tegelijkquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat heeft het wel of niet geven van een griepprik te maken met bescherming tegen een totaal ander type virus?
klopt, maar als dat alles was, geen probleem natuurlijk. blijkbaar kunnen we niet omgaan met deze vrijheden en is het straks helemaal niets meerquote:Op dinsdag 17 maart 2020 10:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah dan zie ik geen lockdown en hoe ik me gedraagMaar blijkbaar zien andere nederlanders dat anders.
Ik ben alleen van mening dat dat binnenblijven raar is, stukje fietsen besmet je niemand mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |