abonnement Unibet Coolblue
pi_192089560
Nu meteen al claims voor miljarden noodfonds voor bloemenbranche. Hebben 40 jaar rijk kunnen worden en nu zit het even tegen en er komen meteen miljarden claims. Zo'n bloemenkweker heeft zijn huis en land al lang afbetaald en kan dan toch ook even denken 'ok nu even paar maanden geen bloemen ik heb jaren geld binnengeharkt en ben genoeg geld verdiend'.

En dat is in andere branches ook. Rijke eigenaren van restaurants enzo eisen nu de deuren net dagen dicht zijn al 5.1 miljard voor de horeca.

En ik vind dat de huisbazen gewoon hun huren maar even niet moeten innen en moeten laten zitten. Dat zou al een hoop schelen voor winkeliers en mensen die een huis huren in de vrije sector. (mensen die een huis huren in de bijstand enzo natuurlijk wel gewoon blijven betalen die krijgen geld!)
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192089581
je hebt hier duidelijk lang over nagedacht :|W
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_192089632
:') Ga je nu niet zo opwinden over een eventuele compensatie, niks is zeker of staat vast.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:44 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192089638
Als de economie naar de klote gaat TS is er ook geen geld om de zorg te betalen. Maar daar heb je duidelijk dus niet over nagedacht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:40:55 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192089646
Ondernemer zijn betekent niet dat je automagisch ook rijk bent hè.
And so is the past
pi_192089671
Er zijn ook ondernemers met personeel dat wil wonen en eten.
Poe hee
pi_192089716
Ze ruiken geld. Stelletje schooiers. En wij maar belasting betalen voor deze wolven.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:22 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192089749
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ondernemer zijn betekent niet dat je automagisch ook rijk bent hè.
Eigenlijk ben ik dom bezig door op dit soort poep topics te reageren. Een hoop mensen komen nu in de problemen en los van je politieke voorkeur en dergelijke is solidariteit en begrip voor elkaar nu een absolute noodzaak.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192089756
Mis ik een artikeltje in de OP?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:45:54 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192089763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:36 schreef meneertje1972 het volgende:
En ik vind dat de huisbazen gewoon hun huren maar even niet moeten innen en moeten laten zitten
In Italie gebeurt dat momenteel voor huur en elektriek
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:47:20 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192089785
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eigenlijk ben ik dom bezig door op dit soort poep topics te reageren. Een hoop mensen komen nu in de problemen en los van je politieke voorkeur en dergelijke is solidariteit en begrip voor elkaar nu een absolute noodzaak.
Klopt. Bovendien doet TS alsof hij het uit eigen kas moet spekken. :').
And so is the past
pi_192089976
mensen ik chargeer!!! maar het is natuurlijk wel raar dat je jarenlang hoge winsten pakt en nu na een week al niet meer weet hoe het uit te zitten. Tuurlijk hebben die mensen in dienst, daar is arbeidstijdverkorting voor.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192090071
Ondernemen = risico nemen. Of je nu KLM bent of ZZP'er. Wel moeten we natuurlijk kijken naar het effect wat het heeft op onze economie.
pi_192090356
Het is misschien iets ongenuanceerd gebracht, maar ik ben het wel deels eens met je post.

Het is een ondernemers-risico.

- Restaurant-eigenaren hebben jarenlang kunnen profiteren van de Hoogconjuctuur. Altijd bomvolle restaurants en cafés, niets werd gespaard - prijzen verhoogd , nieuwe concepten in de markt gezet;
- Tienduizenden IT-ers hebben hun baan opgezegd om tegen woekertarieven te werken in het bedrijfsleven (ZZP) - jarenlang meer dan 100k verdiend;
- En zo geldt dit ook voor andere begroepsgroepen zoals coaches etc.

En nu , zit het 1 week tegen en willen ze steun van de overheid. Waar wij, mensen die belasing betalen en minder verdienen door middel van een vast salaris, aan meebetalen.

Waar ligt de grens van de steun? Uiteindelijk is dit ook een risico als ZZP-er.
Love is in the air!
pi_192090378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:43 schreef Najieto het volgende:
Ze ruiken geld. Stelletje schooiers. En wij maar belasting betalen voor deze wolven.
Love is in the air!
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:23:32 #16
330056 Rhapus
Raphus cucullatus
pi_192090511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:56 schreef meneertje1972 het volgende:
mensen ik chargeer!!! maar het is natuurlijk wel raar dat je jarenlang hoge winsten pakt en nu na een week al niet meer weet hoe het uit te zitten. Tuurlijk hebben die mensen in dienst, daar is arbeidstijdverkorting voor.
don't think so. Omzet is nog geen winst en de meeste mensen werken daar op basis van een oproepcontract en geen uren is dan geen inkomsten.
life is so overrated
pi_192090709
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:15 schreef Landgeld het volgende:
Het is misschien iets ongenuanceerd gebracht, maar ik ben het wel deels eens met je post.

Het is een ondernemers-risico.

- Restaurant-eigenaren hebben jarenlang kunnen profiteren van de Hoogconjuctuur. Altijd bomvolle restaurants en cafés, niets werd gespaard - prijzen verhoogd , nieuwe concepten in de markt gezet;
- Tienduizenden IT-ers hebben hun baan opgezegd om tegen woekertarieven te werken in het bedrijfsleven (ZZP) - jarenlang meer dan 100k verdiend;
- En zo geldt dit ook voor andere begroepsgroepen zoals coaches etc.

En nu , zit het 1 week tegen en willen ze steun van de overheid. Waar wij, mensen die belasing betalen en minder verdienen door middel van een vast salaris, aan meebetalen.

Waar ligt de grens van de steun? Uiteindelijk is dit ook een risico als ZZP-er.
Ja precies. Ik snap natuurlijk ook wel dat het niet goed is als al die bedrijven 'omvallen'. Dat moeten we niet willen. Maar jarenlang geld binnen harken en nu het een week slecht gaat is voor hen al het einde nabij?

Ander punt is ook dat Nederland het gaat betalen omdat wij als nederland gespaard hebben en de regering reserves heeft. Italie heeft dat niet, erger nog die wilden niet bezuinigen (ondanks waarschuwingen europa) en gaat nu miljarden steun krijgen uit Europa. Kortom: landen die niet verstandig zijn geweest (lees niet hebben gespaard en bezuinigd) worden beloond. Wij als nederland moeten het van ons eigen geld betalen en zullen weinig uit de europese pot krijgen.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192090771
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef Verbruikersnaam het volgende:
:') Ga je nu niet zo opwinden over een eventuele compensatie, niks is zeker of staat vast.
Ik ben het wel met TS eens. Je kunt elke euro maar 1x uitgeven (Die uitspraak.... I know :r ). Die euro's gaan wat mij betreft eerst naar vitale bedrijven en dan pas naar luxe industrieën.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192090809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik ben het wel met TS eens. Je kunt elke euro maar 1x uitgeven (Die uitspraak.... I know :r ). Die euro's gaan wat mij betreft eerst naar vitale bedrijven en dan pas naar luxe industrieën.
Love is in the air!
pi_192090825
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:36 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik ben het wel met TS eens. Je kunt elke euro maar 1x uitgeven (Die uitspraak.... I know :r ). Die euro's gaan wat mij betreft eerst naar vitale bedrijven en dan pas naar luxe industrieën.
Eens, maar als een bedrijf een grote werkgever is - zowel direct als indirect - dat is ook heel belangrijk.
pi_192090829
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:33 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Ja precies. Ik snap natuurlijk ook wel dat het niet goed is als al die bedrijven 'omvallen'. Dat moeten we niet willen. Maar jarenlang geld binnen harken en nu het een week slecht gaat is voor hen al het einde nabij?

Ander punt is ook dat Nederland het gaat betalen omdat wij als nederland gespaard hebben en de regering reserves heeft. Italie heeft dat niet, erger nog die wilden niet bezuinigen (ondanks waarschuwingen europa) en gaat nu miljarden steun krijgen uit Europa. Kortom: landen die niet verstandig zijn geweest (lees niet hebben gespaard en bezuinigd) worden beloond. Wij als nederland moeten het van ons eigen geld betalen en zullen weinig uit de europese pot krijgen.
Eens - en mensen met een jaarcontract - en dus belasting hebben betaald (maar eerder wel minder verdiend) krijgen een utikering, net als een ZZP-er.
Love is in the air!
pi_192090861
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:38 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Eens, maar als een bedrijf een grote werkgever is - zowel direct als indirect - dat is ook heel belangrijk.
Waarom niet eerst het privé vermogen aanspreken van eigenaren of vennoten tot op een bepaald level voordat aanspraak gemaakt kan worden op overheidssteun? Dat geldt voor privé personen ook i.g.v. toeslagen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:37 #23
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_192090883
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ondernemer zijn betekent niet dat je automagisch ook rijk bent hè.
Sterker nog, velen zitten dik in de schulden en kunnen zolang alles loopt het hoofd boven water houden.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_192090955
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ondernemer zijn betekent niet dat je automagisch ook rijk bent hè.
Dan is je product niet goed, óf je kunt niet met geld omgaan. Ik vind overigens niet dat ondernemers geen steun verdienen. Integendeel, zonder mensen die hun nek uitsteken was en is er geen economie. Ik vind wel dat de overheid heel kritisch moet zijn wélke ondernemers steun krijgen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192091097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dan is je product niet goed, óf je kunt niet met geld omgaan. Ik vind overigens niet dat ondernemers geen steun verdienen. Integendeel, zonder mensen die hun nek uitsteken was en is er geen economie. Ik vind wel dat de overheid heel kritisch moet zijn wélke ondernemers steun krijgen.
Precies daarom ben ik de topic gestart. Maar er zijn al bijna meer claims ingediend bij de overheid dan dat er bedrijven zijn. En het controleren is ook moeilijk. Alle aanvragen krijgen waarschijnlijk hun geld en achteraf moet dat gecontroleerd worden als dat ooit nog gebeurd en dan krijgt de overheid de schuld dat het allemaal niet goed is gegaan terwijl het allemaal goed bedoeld was. Je kunt het nooit goed doen :-)
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_192109033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dan is je product niet goed, óf je kunt niet met geld omgaan. Ik vind overigens niet dat ondernemers geen steun verdienen. Integendeel, zonder mensen die hun nek uitsteken was en is er geen economie. Ik vind wel dat de overheid heel kritisch moet zijn wélke ondernemers steun krijgen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:52 schreef meneertje1972 het volgende:

[..]

Precies daarom ben ik de topic gestart. Maar er zijn al bijna meer claims ingediend bij de overheid dan dat er bedrijven zijn. En het controleren is ook moeilijk. Alle aanvragen krijgen waarschijnlijk hun geld en achteraf moet dat gecontroleerd worden als dat ooit nog gebeurd en dan krijgt de overheid de schuld dat het allemaal niet goed is gegaan terwijl het allemaal goed bedoeld was. Je kunt het nooit goed doen :-)
Er zijn 2 miljoen bedrijven. Zo'n 50.000 hebben steun gevraagd.

En ik denk dat zo'n 90% van die bedrijven net genoeg verdienen om hun rente en aflossing te kunnen betalen, en ook nog een beetje normaal te leven.

En al die bedrijven hebben ook jaarlijks miljarden aan belasting betaald, waar het hele land (inclusief jijzelf) van heeft kunnen profiteren. Het zou echt absurd zijn om nu een 'fuck you' naar hun te doen.

Besef wel dat als je ze nu naar de klote laat gaan, die bedrijven nooit meer belasting kunnen betalen, en we voor hun personeel miljarden aan uitkering moeten betalen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 00:04:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')