Bouwonline.comquote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.quote:
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?quote:verder ook wel plaatmateriaal van onder andere houthandelonline enzo laten komen. Ga er sowieso maar vanuit dat je overal nieuwe randen aan moet zagen/zelf de boel haaks moet maken als je plaatmateriaal koopt.
Van die eerste lijkt zagen op maat zich te beperken tot 'zeg maar in de comments wat je nodig hebt', dat wekt toch minder vertrouwenquote:Op maandag 30 maart 2020 20:57 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Bouwonline.com
houtonline.com
Allebei prima, maar voornamelijk voor grotere hoeveelheden ivm verzendkosten. Hout zelf is goedkoop.
M'n vader heeft daar wel eens wat besteld. Dik voor mekaarquote:Op maandag 30 maart 2020 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.
Dat zal sowieso overal zijn met standaard maten plaatmateriaal. De randen/hoeken zijn net niet helemaal haaks, maten kloppen net niet helemaal, of zijn beschadigd vanwege 'handling' door heftrucks/transport e.d.quote:[..]
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?
Ah zo, ok. Voor mij zal het sowieso alleen maatwerk worden inderdaad. En bedankt voor je ervaringquote:Op maandag 30 maart 2020 21:14 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
M'n vader heeft daar wel eens wat besteld. Dik voor mekaar
[..]
Dat zal sowieso overal zijn met standaard maten plaatmateriaal. De randen/hoeken zijn net niet helemaal haaks, maten kloppen net niet helemaal, of zijn beschadigd vanwege 'handling' door heftrucks/transport e.d.
Houthandelonline bedoelde ik!quote:Op maandag 30 maart 2020 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die zag ik ook al langskomen, inderdaad wat duurder maar wel ook een erg ruim aanbod qua afwerkingen e.d. Maar daar heb je zelf wat besteld? Kwaliteit was in orde? Ik zie nu dat de reviews ook erg goed zijn idd.
[..]
Dan is dat niet handig voor mij inderdaad. Of bedoelde je dat dat sowieso overal zal zijn...?
[..]
Van die eerste lijkt zagen op maat zich te beperken tot 'zeg maar in de comments wat je nodig hebt', dat wekt toch minder vertrouwenDie tweede lijkt offline.
Vervolg vraag, maakt voorstrijk het makkelijker? Het is de eerste keer stucken voor me dus alles wat t makkelijker maakt is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Oppervlak bevochtigen een lekker gaan rapen. Dat komt wel goed.
Is Knauf het ook mee eens zie ik.
Metselwerk
Metselbakstenen e.d.
Advies: voldoende bevochtigen.
Beton heeft hechting problemen, maar dat is bij jou niet aan de orde.
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)quote:Op woensdag 1 april 2020 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Als je stuc uiteindelijk bij afmeren te droog wordt: weer nat maken
Best hoorquote:Op woensdag 1 april 2020 22:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)
Ik ga een poging wagen!
Nee dat doet niks hoor in gemak!quote:Op woensdag 1 april 2020 21:48 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Vervolg vraag, maakt voorstrijk het makkelijker? Het is de eerste keer stucken voor me dus alles wat t makkelijker maakt is mooi meegenomen.
quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 maart 2020 22:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat lees je zoal tegenstrijdig over PIR? Of haal je nu gespoten pur en PIR platen door elkaar?
Enige mij bekende nadeel van PIR is dat het vrij prijzig is, iets lastiger te verwerken dan isolatiewol (maar weer niet de ellende van stof en jeuk) en niet zo makkelijk recyclebaar.
Verder niet brandbaar en hoge isolatiewaardes. Dus betere isolatie per cm. En vooral niet die ellendige stof en jeuk overal.
Gespoten PUR is gewoon rommel. Wie dat anno nu nog wil, is imho. getikt.
Als ik perfect wil isoleren voor winter & zomer gebruik ik cellulose.quote:]Barry1986[het volgende:[/b]
[..]
Pir is superieur in warmteisolatie maar presteert slecht in warmte doorslag in de zomer.
Wat kan zorgen voor langere afkoeltijden/oververhitting van je huis.
De vraag is wat je belangrijker vind en er is nog geen materiaal wat beiden bied.
Cellulose schijnt hedendaags de beste keuze te zijn. Maar of ik dat wil verwerken...
Maar omdat ik niet elke dag isoleer trek ik deze informatie ook van internet. En daar is ook niet iedereen altijd eensgezind.
Ik vind zulke keuzes altijd lastig.
Zit er geen meubelmaker o.i.d. in de regio die dat wil doen?quote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met websites die hout op maat zagen en bezorgen? Nu ik wat meer thuis zit wil ik graag een nieuw project beginnen, en ik heb zelf geen zaagtafel oid.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar misschien kan iemand van hier het wel even op maat zagen voor je..quote:Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 1 april 2020 22:06 schreef Legwieh het volgende:
[..]
Als het mislukt komen jij en gielovd t overdoen toch ;-)
Ik ga een poging wagen!
Inmiddels 140 en 150mm PIR besteld inclusief bezorging voor ¤13.50,- m2quote:Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Barry1986 het volgende:
Hier valt nog wel wat eer te behalen
[ afbeelding ]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?quote:Op vrijdag 3 april 2020 13:51 schreef Barry1986 het volgende:
[..]
Inmiddels 140 en 150mm PIR besteld inclusief bezorging voor ¤13.50,- m2
Ik bestel het zelf hier altijd:quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:43 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Dat adresje wil ik ook wel? Is dat met alu laag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |