abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 maart 2020 @ 11:13:19 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192114742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:05 schreef PippenScottie het volgende:
De olieprijs heeft ook de bodem nog niet bereikt.
Het zal mij benieuwen wie het eerst knippert, Rusland of Saudi-Arabie.

Goldman Sachs denkt dat naar 20 dollar per vat gaan.
Liever kort en hevig dan lang en sluimerend. 20 dollar per vat of 15 dollar per vat voor een paar maanden is te prefereren boven een jaar lang een olieprijs van 30-35 dollar, als je het mij vraagt. Als Rusland, Saudi-Arabie en de rest van de olieproducerende landen dan toch in een Mexican Standoff zitten, schiet dan maar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192114746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:06 schreef descon het volgende:
[..]
Sta nog in de plus....vraag me alleen af hoelang nog.....
Dan kun jij er nu nog vanaf als je het niet vertrouwt. Of je moet het risico nemen dat je - net als ik nu al - denkt: had ik maar een paar weken eerder alles verkocht tegen de marktprijs van dat moment. Dat had mij maandsalarissen virtueel verlies bespaard. Maar ja, dat heb ik niet gedaan. Nu zit ik de rit uit.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 11:21:57 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192114917
quote:
DNB verlaagt buffereisen zodat banken bedrijven meer geld kunnen lenen

Nederlandse banken hoeven vanwege de uitbraak van het coronavirus minder geld in kas te houden, schrijft toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) dinsdag. DNB hoopt dat banken daardoor sneller geld zullen uitlenen aan bedrijven die nu in nood verkeren.

DNB verlaagt voor ING, ABN AMRO en Rabobank de zogenoemde systeembuffers. Dit zijn extra kapitaalbuffers die na de financiële crisis bij de grootste Nederlandse banken zijn ingevoerd, omdat die van groot belang zijn voor het Nederlandse financiële systeem.

En de maatregel waardoor banken vanwege een grote hypotheekportefeuille meer geld in kas moeten houden, wordt uitgesteld.

Door de twee aanpassingen komt er in totaal zo'n 8 miljard euro aan kapitaal vrij, schrijft DNB. Hierdoor zouden banken circa 200 miljard euro aan extra leningen kunnen verstrekken.

De toezichthouder benadrukt dat het geld bedoeld is om bedrijven te ondersteunen die in zwaar weer zitten door de uitbraak van het COVID-19-virus. "Het is dan ook nadrukkelijk de bedoeling dat dit vrijvallende kapitaal wordt gebruikt om de kredietverlening te ondersteunen en niet voor uitbetaling van dividend of inkoop van eigen aandelen", aldus DNB.

https://www.nu.nl/economi(...)ld-kunnen-lenen.html
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192115517
Vorige week dacht ik dat mijn Rabobank certificaten wel veilig waren, aangezien die normaliter nauwelijks omlaag gaan bij negatief nieuws + de sterke positie van de Rabobank. En met de nieuwe buffereisen had ik een lichte stijging verwacht. Dus vorige week toch aangehouden.

Nou, er is niets meer van over :')
BlaBlaBla
pi_192115533
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Vorige week dacht ik dat mijn Rabobank certificaten wel veilig waren, aangezien die normaliter nauwelijks omlaag gaan bij negatief nieuws. En met de nieuwe buffereisen had ik een lichte stijging verwacht. Dus vorige week toch aangehouden.

Nou, er is niets meer van over :')
Ja, hier is het ook om te huilen. Staat inmiddels op 90.. Nou heb ik ze vooral voor de rente, maar ook die zie ik nog wel dalen..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 11:47:53 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 12:14:05 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192116109
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Vorige week dacht ik dat mijn Rabobank certificaten wel veilig waren, aangezien die normaliter nauwelijks omlaag gaan bij negatief nieuws + de sterke positie van de Rabobank. En met de nieuwe buffereisen had ik een lichte stijging verwacht. Dus vorige week toch aangehouden.

Nou, er is niets meer van over :')
Er is nauwelijks een bid, dus elke keer als iemand er een bestensorder in gooit daalt dat ding met procenten. Dan is het limit-down en wordt hij weer even stilgelegd. Het is relatief illiquide spul dus het valt niet lekker te verkopen in dit soort markt. Voor FOMO's geldt dat trouwens ook.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192116549
Ik begrijp echt niet waarom beleggers uit deze certificaten stappen. Ja het is een financieel achter gesteld product, er kleven risico's aan, maar er moet heel wat gebeuren wil de Rabobank de rentes gaan verlagen, en zover zijn we nog lang niet. Rabobank heeft in het verleden al vaker aangegeven niet aan de rentes te komen.

Daarnaast weten ze zelf dondersgoed dat als ze 1x de rentes aanpakken, dit gelijk het einde van de certificaten is + heel wat boze Rabobank medewerkers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soldier2000 op 18-03-2020 12:43:35 ]
BlaBlaBla
pi_192116841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom beleggers uit deze certificaten stappen. Ja het is een financieel achter gesteld product, er kleven risico's aan, maar er moet heel wat gebeuren wil de Rabobank de rentes gaan verlagen, en zover zijn we nog lang niet. Rabobank heeft in het verleden al vaker aangegeven niet aan de rentes te komen.

Daarnaast weten ze zelf dondersgoed dat als ze 1x de rentes aanpakken, dit gelijk het einde van de certificaten is + heel wat boze Rabobank medewerkers.
Als het zich gedraagt als een aandeel... Dan moet het ook prima kunnen dat ze een keer niet uitkeren natuurlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192116880
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Liever kort en hevig dan lang en sluimerend. 20 dollar per vat of 15 dollar per vat voor een paar maanden is te prefereren boven een jaar lang een olieprijs van 30-35 dollar, als je het mij vraagt. Als Rusland, Saudi-Arabie en de rest van de olieproducerende landen dan toch in een Mexican Standoff zitten, schiet dan maar.
Dit isgewoon een onderonsje tegen Amerika met schalie olie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 12:56:32 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192116882
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik begrijp echt niet waarom beleggers uit deze certificaten stappen. Ja het is een financieel achter gesteld product, er kleven risico's aan, maar er moet heel wat gebeuren wil de Rabobank de rentes gaan verlagen, en zover zijn we nog lang niet. Rabobank heeft in het verleden al vaker aangegeven niet aan de rentes te komen.

Daarnaast weten ze zelf dondersgoed dat als ze 1x de rentes aanpakken, dit gelijk het einde van de certificaten is + heel wat boze Rabobank medewerkers.
Het gaat niet alleen om de houdbaarheid van de rente. Marktrente voor high yield in het algemeen is geëxplodeerd door de toenemende kans op faillissementen. De certificaten volgen gewoon de rentemarkt en moesten dus dalen, los van de vraag of ze die rente blijven betalen of niet.



Daarnaast heb je in de huidige markt ook nog dingen als margincalls en dergelijke. Door de lage rente en het altijd backstoppen van dips door de centrale banken is de markt heel fragiel geworden. Veel beleggers dachten dat de huidige markt onmogelijk was ("de centrale bank laat dat nooit gebeuren", etc), dus die hebben hun portefeuille geleveraged en moeten nu gedwongen verkopen. Die orders vallen dan in een bidloze markt en dan krijg je dit.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192117146
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 12:56 schreef SeLang het volgende:
De certificaten volgen gewoon de rentemarkt en moesten dus dalen, los van de vraag of ze die rente blijven betalen of niet.
Ze worden bij gelijk risico, terwijl het overige in risico toeneemt, toch alleen maar aantrekkelijker als investering? Okay die hogere yield als resultaat voor dit hoge risico cancelled dit al.

Lijkt mij dat je dit beter kunt verklaren als toename in risico voor het certificaat zelf en algehele markt nervositeit.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 18-03-2020 13:17:42 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192117328
"Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft".

Hoor ik nu al voor de duizendste keer
pi_192117338
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 11:13 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dan kun jij er nu nog vanaf als je het niet vertrouwt. Of je moet het risico nemen dat je - net als ik nu al - denkt: had ik maar een paar weken eerder alles verkocht tegen de marktprijs van dat moment. Dat had mij maandsalarissen virtueel verlies bespaard. Maar ja, dat heb ik niet gedaan. Nu zit ik de rit uit.
Neuh...zit er voor de lange termijn in. Laat het lekker staan en we zien het over 10 jaar wel weer.
pi_192117410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:55 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Jouw beleggingsstrategie was blind bijkopen. Waarom wil je nu van die strategie afwijken?

Zelf koop ik maandelijks voor een vast bedrag participaties in het ASN Duurzame aandelenfonds. Alle koerswinst uit 2019 is er daar wel uit. Geeft niet. Wordt er straks bekendgemaakt dat er een goedkoop, breed verkrijgbaar en goed werkend medicijn is gevonden stuiven de aandelenkoersen omhoog, dan ben ik nu spekkoper. Dondert de hele boel volgende maand in elkaar vanwege een economische depressie, dan koop ik dan tegen nog lagere koersen bij. Dat is het hele idee achter maandelijks een vast bedrag inleggen, toch? Dat je niet kunt timen. En soms investeer ik even wat extra's. En zo'n gokje kan goed of fout uitpakken.
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zou gewoon vasthouden aan je strategie. Kocht je een vast aantal, of voor een vast bedrag?
In het tweede geval krijg je er nu namelijk meer dan een maand terug.
Toch maar weer voor vast bedrag bijgekocht. Inderdaad een vast bedrag, dus nu meer kunnen kopen dan voor Corona. Zal wel weer lager gaan, maar dan kopen we volgende maand weer voor een lager bedrag...stick to the plan. Doel is toch 20+ jaar.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192117690
Muur van 650K op 11,0 Shell :')
pi_192118156
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:34 schreef BredeBroeder het volgende:
Muur van 650K op 11,0 Shell :')
Ik heb mijn zakgeld ingezet :+
pi_192118823
quote:
3s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We hebben gewoon geen betrouwbare cijfers van China en Chinese bedrijven om te bepalen hoe 'goed' het daar gaat.
Bedoel je de meest recente ontwikkelingen sinds Corona? Of wil je hiermee zeggen dat in het algemeen rapportages van grote Chinese bedrijven aan bijvoorbeeld de SEC onbetrouwbaar zijn?

Ik weet dat short-sellers terecht een paar grote Chinese scams hebben aangewezen. Maar je zou zeggen dat short-sellers dan ook onregelmatigheden zouden signaleren bij Baidu, Tencent, als die er waren. Dit zijn bedrijven die ook (deels) door Amerikaanse accountants worden gekontroleerd.
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:24:51 #218
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192119000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

[..]

Toch maar weer voor vast bedrag bijgekocht. Inderdaad een vast bedrag, dus nu meer kunnen kopen dan voor Corona. Zal wel weer lager gaan, maar dan kopen we volgende maand weer voor een lager bedrag...stick to the plan. Doel is toch 20+ jaar.
Verstandig. Ga ik over een dag of 6 (salarisdag :') ) ook doen.
Los van nieuws op de korte termijn en of VWRL dan op 55 of op 65 staat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 18 maart 2020 @ 14:28:57 #219
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192119105
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Bedoel je de meest recente ontwikkelingen sinds Corona? Of wil je hiermee zeggen dat in het algemeen rapportages van grote Chinese bedrijven aan bijvoorbeeld de SEC onbetrouwbaar zijn?
Niet alleen aan de SEC, het is sowieso ondoorzichtig wat de waarheid of zorgvuldigheidsmarge is bij cijfers die Chinese (staats)bedrijven naar buiten moeten sturen. Zoals SeLang ook zei; liever Westerse bedrijven, waarvan meestal de staatssteun wel wat zichtbaarder is, met exposure naar China dan nu gokken op een onderneming die over een paar jaar uit de gratie kan liggen vanwege wat politieke spelletjes rondom Xi Jinping.

quote:
Ik weet dat short-sellers terecht een paar grote Chinese scams hebben aangewezen. Maar je zou zeggen dat short-sellers dan ook onregelmatigheden zouden signaleren bij Baidu, Tencent, als die er waren. Dit zijn bedrijven die ook (deels) door Amerikaanse accountants worden gekontroleerd.
Ik ben dan ook geen short-seller, want dan zou ik Chinese bedrijven moeten aanwijzen die op een gegeven moment door de mand vallen (dat kan ik niet) en ook nog eens goed timen wanneer dat aan het licht komt (wat al helemaal mijn capaciteiten te boven gaat). Maar voordat Chinese bedrijven zoals Baidu en Tencent de wereld gaan domineren, moet er wat meer gebeuren dan Chinese goodwill en een Amerikaanse downfall. Een hoop Chinese bedrijven concurreren niet eens op het internationale speelveld, dus dan is hun dominantie ook wat lastiger te vertalen in een economische 'moat'.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_192119335
Hoppa! Positie aangetikt. Eerste lading is binnen RDSA @ 10.85
pi_192119352
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:36 schreef BredeBroeder het volgende:
Hoppa! Positie aangetikt. Eerste lading is binnen RDSA @ 10.85
Ik twijfel nog...denk dat het wel dieper kan gaan....
pi_192119383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:37 schreef descon het volgende:

[..]

Ik twijfel nog...denk dat het wel dieper kan gaan....
Ik ook. Splits het op in 3 aankopen.

Volgende order staat op 10.05
pi_192119387
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:30 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gister was de low 10.95

Order voor vandaag staat op 10,85 :)
Die heb je binnen dus! (Spuit11)
Ik heb eentje op 10.00 staan, maar hoop eigenlijk niet dat 'ie die haalt.. :+
pi_192119408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Die heb je binnen dus!
Ik heb eentje op 10.00 staan, maar hoop eigenlijk niet dat 'ie die haalt.. :+
Hahah hoezo hoop je van niet?

Ik zou hem persoonlijk op 10.01 zetten. Hele getallen hebben altijd gigantische orders en dan is het maar de vraag of die jouw order aantikt.
pi_192119513
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 14:39 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hahah hoezo hoop je van niet?
Omdat ik op dit moment een gemiddelde aankoopprijs van 20,50 heb :+ ik stapte echt helemaal op het verkeerde moment met achteraf gezien teveel geld in één keer in. Die gemiddelde aankoopprijs gaat natuurlijk wel ietsjes naar beneden met de order op 10.00 (maar niet heel veel, want niet zo heel veel koopruimte meer), maar ik heb liever dat dit de bodem was en we vanaf nu weer beetje gaan stijgen (yes, I know, kleine kans) en ik dus iets minder in de dieprode cijfers kom.

Oh, en goeie tip. Ik pas 'm even aan. Als ie er dan toch komt, wil ik m wel daadwerkelijk binnen hengelen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')