abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2020 @ 13:17:39 #1
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192070576
Volgens mij nog geen topic hierover voorbij zien komen..

Kinderen van ouders met niet-vitale beroepen mogen hun kinderen niet meer naar de opvang/gastouder brengen, maar moeten wel de volledige bijdragen blijven betalen voor de opvang/gastouder. Daartegenover staat dan wel dat je kinderopvangtoeslag ook blijft doorlopen, maar toch "kost" dit veel werkende ouders al snel een paar honderd euro per maand.

Verwachten jullie dat de overheid dit achteraf nog gaat compenseren door bijvoorbeeld de kinderopvangtoeslag tijdelijk gelijk te trekken aan de kosten voor de kinderopvang, zodat de ouder die zijn kind niet kan wegbrengen per saldo niks betaalt?

Ik heb er op zich wel begrip voor, aangezien onze gastouder anders ook ineens uit het niks zonder inkomsten komt te zitten, maar toch vind ik het ook wel weer gek dat ik honderden euro's betaal en tegelijkertijd verlof moet opnemen, omdat mijn kind gewoon thuis is.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:22:34 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192070668
Als ik naar een aantal schandalen kijk rond bepaalde overheidsdiensten die over centjes gaan verwacht ik er niet veel van. Volgens mij werken er daar mensen die zelfs tot een andere menssoort behoren. De homo erectus pikkus burgers legus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:31:24 #3
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192070837
tja ik heb vakantie staan 23 mei amerika 4 weken.
En nog andere dingen en als dit langer aanhoud en alles afgelast wordt heb ik een schadepost van mis wel iets wat oploopt tot 15.000 a 20.000 euro waar kan ik het verhalen?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:47:15 #4
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192071132
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:22 schreef Megumi het volgende:
Als ik naar een aantal schandalen kijk rond bepaalde overheidsdiensten die over centjes gaan verwacht ik er niet veel van. Volgens mij werken er daar mensen die zelfs tot een andere menssoort behoren. De homo erectus pikkus burgers legus.
Verwacht er zelf ook niet zoveel van en zit gelukkig zelf in een situatie dat het mij ook niet zo heel veel boeit, maar kan me goed voorstellen dat dit voor veel mensen grote gevolgen heeft. Normaliter hoef je maar 1 dag ofzo door te betalen als jr kind zelf ziek is, wellicht dat ziekmelden van je kind nog een optie is dan
  maandag 16 maart 2020 @ 13:49:32 #5
177810 Evenveel
en niet minder
pi_192071171
Ik vind het ook vervelend als onze gastouder zonder inkomsten komt te zitten, maar ik ben (net zoals de gastouders!) ondernemer en ben ook zwaar getroffen door deze situatie. Opdrachten vervallen of worden naar het najaar verschoven en een serieuze investering die ik eind deze maand zou binnen krijgen is ook komen te vervallen (zou vanuit China komen)... Mijn inkomsten zijn volledig weggevallen en de buffer die ik had heb ik zwaar geïnvesteerd in mijn bedrijf eerder dit jaar omdat 2020 mijn jaar zou worden. Nou, dat verdampt nu lekker.

Voor mij wordt het allemaal weggezet als ondernemersrisico, ik heb nergens recht op en moet maar zien hoe ik aan boodschappen kom. Tegelijkertijd moet ik mijn kind thuishouden en de gastouder wel door blijven betalen, waardoor de kans op nieuwe/andere opdrachten nog meer afneemt. Waarom is dat voor de gastouders niet dan?
Doei.
  maandag 16 maart 2020 @ 13:55:15 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192071279
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:49 schreef Evenveel het volgende:
Ik vind het ook vervelend als onze gastouder zonder inkomsten komt te zitten, maar ik ben (net zoals de gastouders!) ondernemer en ben ook zwaar getroffen door deze situatie. Opdrachten vervallen of worden naar het najaar verschoven en een serieuze investering die ik eind deze maand zou binnen krijgen is ook komen te vervallen (zou vanuit China komen)... Mijn inkomsten zijn volledig weggevallen en de buffer die ik had heb ik zwaar geïnvesteerd in mijn bedrijf eerder dit jaar omdat 2020 mijn jaar zou worden. Nou, dat verdampt nu lekker.

Voor mij wordt het allemaal weggezet als ondernemersrisico, ik heb nergens recht op en moet maar zien hoe ik aan boodschappen kom. Tegelijkertijd moet ik mijn kind thuishouden en de gastouder wel door blijven betalen, waardoor de kans op nieuwe/andere opdrachten nog meer afneemt. Waarom is dat voor de gastouders niet dan?
Ik hoop dat wat we al jaren doen voor bijvoorbeeld de boeren ook voor mensen als jou gaat gelden dan. Maar lastig want jij hebt geen tractor waarmee je een deur van een stadhuis kan in rammen of een weg te blokkeren. Dus gaat de overheid niet naar jou luisteren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 16 maart 2020 @ 15:10:45 #7
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192072836
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:49 schreef Evenveel het volgende:
Ik vind het ook vervelend als onze gastouder zonder inkomsten komt te zitten, maar ik ben (net zoals de gastouders!) ondernemer en ben ook zwaar getroffen door deze situatie. Opdrachten vervallen of worden naar het najaar verschoven en een serieuze investering die ik eind deze maand zou binnen krijgen is ook komen te vervallen (zou vanuit China komen)... Mijn inkomsten zijn volledig weggevallen en de buffer die ik had heb ik zwaar geïnvesteerd in mijn bedrijf eerder dit jaar omdat 2020 mijn jaar zou worden. Nou, dat verdampt nu lekker.

Voor mij wordt het allemaal weggezet als ondernemersrisico, ik heb nergens recht op en moet maar zien hoe ik aan boodschappen kom. Tegelijkertijd moet ik mijn kind thuishouden en de gastouder wel door blijven betalen, waardoor de kans op nieuwe/andere opdrachten nog meer afneemt. Waarom is dat voor de gastouders niet dan?
Kutsituatie ja.. Kun je je kind niet ziek melden? In dat geval hoef je nog maar 1 dag (bij ons iig) door te betalen toch? En zo lang je kind dan "ziek" is, mogen ze niet in rekening brengen.. Of gaat die vlieger nu niet op?
pi_192072956
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:10 schreef iScream. het volgende:

[..]

[..]

Kutsituatie ja.. Kun je je kind niet ziek melden? In dat geval hoef je nog maar 1 dag (bij ons iig) door te betalen toch? En zo lang je kind dan "ziek" is, mogen ze niet in rekening brengen.. Of gaat die vlieger nu niet op?
Goed idee! goed doordacht ook .... Als iedereen dit doet dan kappen de gastouders er mee omdat het niet meer op te brengen is, dan heb je tegen de tijd dat je kind weer 'beter' is geen gastouder meer om naar toe te gaan.
  maandag 16 maart 2020 @ 15:17:39 #9
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_192073004
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:15 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Goed idee! goed doordacht ook .... Als iedereen dit doet dan kappen de gastouders er mee omdat het niet meer op te brengen is, dan heb je tegen de tijd dat je kind weer 'beter' is geen gastouder meer om naar toe te gaan.
Ik vind het zelf ook geen goed idee, laat ik dat voorop stellen. Ik doe het ook zeker niet.. Maar als je zelf ondernemer bent, je inkomen volledig wegvalt (net als dat van de gastouder), dan is het toch gek als je zonder enige inkomsten nog wel je gastouder gaat betalen, terwijl je kind daar niet is?? Denk dat de overheid hier snel duidelijkheid over moet verschaffen, anders vrees ik wel dat dit in grote getalen gedaan gaat worden.
pi_192073659
Abonnementje van de hobbyvereniging loopt ook gewoon door. Prima, die 15 euro kan ik wel missen. Idem voor het sportschoolabonnement á 25 euro per maand. Niet zo'n ramp (de maand is ook al half voor bij). Kinderopvang en gastouder, echter, vind ik absurd.

Mijn vrouw en ik werken respectievelijk 40 en 36 uur en hebben een goede baan, idem bruto inkomen en vallen wij dus in de categorie mensen die maar een derde opvangkosten terug krijgen aan kinderopvangtoeslag. Zowel kinderopvang als gastouder kondigden afgelopen week vrijdag al aan (nog voordat dat vanuit de overheid 'verplicht' werd gisteren) te zullen sluiten en de ouders alle kosten te laten dragen. Dat kost ons aan opvang 9 uren x uurtarief van ¤ 10,30 x 2 dagen in de week, is tot en met 6 april (7 dagen) = 648,90, en bij de gastouder 9 uren x uurtarief van ¤ 7 x 1 dag in de week (3 dagen in totaal) = 189 euro, in totaal dus 837,90, waarvan we pak 'm beet 280 aan kinderopvangtoeslag terug krijgen.

Zitten we mooi mee, want ik moet gewoon thuis werken, vrouw werkt in de zorg en moet nu diensten van 12 uren gaan draaien, en we hebben niet echt familie of vrienden om ons dochtertje heen te brengen.
pi_192074045
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:49 schreef LeRoi123 het volgende:
Abonnementje van de hobbyvereniging loopt ook gewoon door. Prima, die 15 euro kan ik wel missen. Idem voor het sportschoolabonnement á 25 euro per maand. Niet zo'n ramp (de maand is ook al half voor bij). Kinderopvang en gastouder, echter, vind ik absurd.

Mijn vrouw en ik werken respectievelijk 40 en 36 uur en hebben een goede baan, idem bruto inkomen en vallen wij dus in de categorie mensen die maar een derde opvangkosten terug krijgen aan kinderopvangtoeslag. Zowel kinderopvang als gastouder kondigden afgelopen week vrijdag al aan (nog voordat dat vanuit de overheid 'verplicht' werd gisteren) te zullen sluiten en de ouders alle kosten te laten dragen. Dat kost ons aan opvang 9 uren x uurtarief van ¤ 10,30 x 2 dagen in de week, is tot en met 6 april (7 dagen) = 648,90, en bij de gastouder 9 uren x uurtarief van ¤ 7 x 1 dag in de week (3 dagen in totaal) = 189 euro, in totaal dus 837,90, waarvan we pak 'm beet 280 aan kinderopvangtoeslag terug krijgen.

Zitten we mooi mee, want ik moet gewoon thuis werken, vrouw werkt in de zorg en moet nu diensten van 12 uren gaan draaien, en we hebben niet echt familie of vrienden om ons dochtertje heen te brengen.
Wat loop je nou te janken? Stel je niet aan man.

Dat je je geld kwijt bent (wat je anders ook kwijt was geweest) of dat je het zo zwaar hebt dat je vrouw 12 uur per dag moet werken. Iedereen heeft er last van, ben blij dat je het virus (nog) niet hebt.
pi_192075327
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 16:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Wat loop je nou te janken? Stel je niet aan man.

Dat je je geld kwijt bent (wat je anders ook kwijt was geweest) of dat je het zo zwaar hebt dat je vrouw 12 uur per dag moet werken. Iedereen heeft er last van, ben blij dat je het virus (nog) niet hebt.
Makkelijk om te zeggen dat anderen "niet moeten janken" hé, het zijn immers niet jouw centen. Feit blijft dat wij nu ruim 550 euro kwijt zijn voor opvang die we niet krijgen. Een dienst die we nu eenmaal nodig hebben want we moeten de kleine toch ergens kwijt als we aan het werk zijn. Dat is nou eenmaal veel geld.

Het virus zal ons eerlijk gezegd aan de kont roesten, dat krijgen we uiteindelijk toch allemaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door LeRoi123 op 16-03-2020 17:09:46 ]
pi_192076536
ik snap het zelf ook niet zo goed. Mijn vrouw is ook gastouder en die hoeft dat geld niet. Het scheelt dat ze het doet als hobby en het geld iet boeit, maar als er in je contract staat dat je niet hoeft te betalen bij geen afname dan betaal je gewoon niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192076643
Ik ga er wel vanuit dat je dit niet hoeft te gaan betalen, immers wordt er ook niet geleverd.
pi_192077037
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 15:49 schreef LeRoi123 het volgende:
Abonnementje van de hobbyvereniging loopt ook gewoon door. Prima, die 15 euro kan ik wel missen. Idem voor het sportschoolabonnement á 25 euro per maand. Niet zo'n ramp (de maand is ook al half voor bij). Kinderopvang en gastouder, echter, vind ik absurd.

Mijn vrouw en ik werken respectievelijk 40 en 36 uur en hebben een goede baan, idem bruto inkomen en vallen wij dus in de categorie mensen die maar een derde opvangkosten terug krijgen aan kinderopvangtoeslag. Zowel kinderopvang als gastouder kondigden afgelopen week vrijdag al aan (nog voordat dat vanuit de overheid 'verplicht' werd gisteren) te zullen sluiten en de ouders alle kosten te laten dragen. Dat kost ons aan opvang 9 uren x uurtarief van ¤ 10,30 x 2 dagen in de week, is tot en met 6 april (7 dagen) = 648,90, en bij de gastouder 9 uren x uurtarief van ¤ 7 x 1 dag in de week (3 dagen in totaal) = 189 euro, in totaal dus 837,90, waarvan we pak 'm beet 280 aan kinderopvangtoeslag terug krijgen.

Zitten we mooi mee, want ik moet gewoon thuis werken, vrouw werkt in de zorg en moet nu diensten van 12 uren gaan draaien, en we hebben niet echt familie of vrienden om ons dochtertje heen te brengen.
Ik zit in een soortgelijke situatie. En ik kan me voorstellen dat dit superwrang voelt.

Desondanks hoop ik dat je het ook over het grotere geheel kunt zien. Hopelijk is het maar voor 3 weken, maar misschien langer.

Als we het nu afbreken door de rekening niet te betalen, duurt het dadelijk eens zo lang om het weer op te bouwen. Uiteindelijk gaat je dat misschien nog wel meer geld kosten. Ik hoop dat je je ij die gedachte een beetje kunt berusten. Zeker als je nu verder een vast inkomen hebt en bijvoorbeeld geen oproepkracht of zzp bent. Want die mensen zijn er ook nog ..

Ik weet dat de overheid op het moment niet als de betrouwbaarste partij voelt vanwege het vele late ingrijpen, de toeslagenaffaire etc. Maar achter de schermen zijn ze aan het kijken naar oplossingen. Nu moest er gewoon heel heel heel snel ingegrepen worden. Pas achteraf kunnen we zeggen of dit een goede of foute keuze is geweest.
pi_192077320
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 18:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat je dit niet hoeft te gaan betalen, immers wordt er ook niet geleverd.
dat hangt van het contract af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192080340
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2020 13:17 schreef iScream. het volgende:
Volgens mij nog geen topic hierover voorbij zien komen..

Kinderen van ouders met niet-vitale beroepen mogen hun kinderen niet meer naar de opvang/gastouder brengen, maar moeten wel de volledige bijdragen blijven betalen voor de opvang/gastouder. Daartegenover staat dan wel dat je kinderopvangtoeslag ook blijft doorlopen, maar toch "kost" dit veel werkende ouders al snel een paar honderd euro per maand.

Verwachten jullie dat de overheid dit achteraf nog gaat compenseren door bijvoorbeeld de kinderopvangtoeslag tijdelijk gelijk te trekken aan de kosten voor de kinderopvang, zodat de ouder die zijn kind niet kan wegbrengen per saldo niks betaalt?

Ik heb er op zich wel begrip voor, aangezien onze gastouder anders ook ineens uit het niks zonder inkomsten komt te zitten, maar toch vind ik het ook wel weer gek dat ik honderden euro's betaal en tegelijkertijd verlof moet opnemen, omdat mijn kind gewoon thuis is.
In OUD spelen deze vragen momenteel ook. En bij mijzelf, als grootverbruiker van de kinderopvang, ook.

Iedereen moet momenteel water bijnde wijn doen. Het gaat iedereen geld kosten en mensen raken gedupeerd. De een meer als de ander.

Zouden we, in het kader van solidariteit, landelijk niet aan de kinderopvang een oproep kunnen doen om de uurtarieven gelijk te trekken met de maximum tarieven vanuit de belastingdienst? Want bij velen van ons is die (vele malen) hoger.

We moeten het met zijn allen doen uiteindelijk. Het is uiteindelijk ook in het belang van de kinderopvangorganisaties dat ze, na dit alles, straks dezelfde kindjes kunnen verwelkomen als voor 15 maart.
pi_192080430
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 20:31 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

In OUD spelen deze vragen momenteel ook. En bij mijzelf, als grootverbruiker van de kinderopvang, ook.

Iedereen moet momenteel water bijnde wijn doen. Het gaat iedereen geld kosten en mensen raken gedupeerd. De een meer als de ander.

Zouden we, in het kader van solidariteit, landelijk niet aan de kinderopvang een oproep kunnen doen om de uurtarieven gelijk te trekken met de maximum tarieven vanuit de belastingdienst? Want bij velen van ons is die (vele malen) hoger.

We moeten het met zijn allen doen uiteindelijk. Het is uiteindelijk ook in het belang van de kinderopvangorganisaties dat ze, na dit alles, straks dezelfde kindjes kunnen verwelkomen als voor 15 maart.
Dit ja.

Over onze gastouder zijn we verder hartstikke tevreden en is dit eigenlijk de eerste teleurstelling, maar van de kinderopvang is het de zoveelste en zijn ze keer op keer nogal selectief wanneer het op het naleven van hun eigen beleid en regeltjes aan komt. Dit debacle is voor mijn vrouw en mij zeer zeker de druppel die de emmer heeft doen overlopen en zodra deze corona-chaos is overgewaaid, gaan we absoluut op zoek naar een alternatief.
pi_192080471
Ik ga me serieus hard maken hiervoor. Want dit is niet met 3 weken opgelist zegt mijn ouderbuikgevoel. Wie wil/kan helpen?
pi_192084898
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 17:04 schreef LeRoi123 het volgende:

[..]

Makkelijk om te zeggen dat anderen "niet moeten janken" hé, het zijn immers niet jouw centen. Feit blijft dat wij nu ruim 550 euro kwijt zijn voor opvang die we niet krijgen. Een dienst die we nu eenmaal nodig hebben want we moeten de kleine toch ergens kwijt als we aan het werk zijn. Dat is nou eenmaal veel geld.

Het virus zal ons eerlijk gezegd aan de kont roesten, dat krijgen we uiteindelijk toch allemaal.
nee, het zijn jouw centen, jij hebt die kinderen bij elkaar geneukt, dan moet jij ook voor de kosten opdraaien.

Het is potverdomme de omgekeerde wereld, jij neukt kinderen, jij (en je partner) kan er niet 24/7 voor zorgen en besluit een contract te sluiten met 3de die dat wel kunnen, jij ontvang de subsidie en nu jij ineens in de problemen komt moet ik daar voor opdraaien.

Beetje krom, is het niet?
pi_192087907
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:56 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

nee, het zijn jouw centen, jij hebt die kinderen bij elkaar geneukt, dan moet jij ook voor de kosten opdraaien.

Het is potverdomme de omgekeerde wereld, jij neukt kinderen, jij (en je partner) kan er niet 24/7 voor zorgen en besluit een contract te sluiten met 3de die dat wel kunnen, jij ontvang de subsidie en nu jij ineens in de problemen komt moet ik daar voor opdraaien.

Beetje krom, is het niet?
Die 'subsidie' die ik in dit geval ontvang is een sigaar uit eigen doos; die wordt van al dat geld dat mijn vrouw en ik van ons brutoloon zien verdwijnen bekostigd. Net zoals de wajongbijstands/uitkering van al die beroepswerkloze tokkies als jijzelf. Troll.
pi_192088468
Ho maar weer jongens.

Het is een vrij legitieme vraag die mensen hebben. Je betaalt fors voor iets dat je niet gebruikt. Is dit een categorie waar de overheid iets mee zal doen of niet? Ik denk persoonlijk van wel maar dat is gebaseerd op niets anders dan vertrouwen.

Tot er uitsluitsel is moeten we gewoon afwachten. Speculeer hier rustig verder maar hou de toon een beetje normaal.
Spoilers!
pi_192088588
Ik hrb er inmiddels een stuk over geschreven wat ik onder dr aandacht probeer te bremgen bij zoveel mogelijk mensen en de media. Hopelijk wordt het opgepikt.
pi_192088686
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 07:42 schreef LeRoi123 het volgende:

[..]

Die 'subsidie' die ik in dit geval ontvang is een sigaar uit eigen doos; die wordt van al dat geld dat mijn vrouw en ik van ons brutoloon zien verdwijnen bekostigd. Net zoals de wajongbijstands/uitkering van al die beroepswerkloze tokkies als jijzelf. Troll.
:')

Hier komt geen uitkering aan de pas, dus aan die kinderen van jou betaal ik ook aan mee, netzoals jij aan de WAO van mijn ouders betaald etc etc

statement blijft staan, jouw kinderen, jouw contract, je regelt het zelf maar.
pi_192088939
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ho maar weer jongens.

Het is een vrij legitieme vraag die mensen hebben. Je betaalt fors voor iets dat je niet gebruikt. Is dit een categorie waar de overheid iets mee zal doen of niet? Ik denk persoonlijk van wel maar dat is gebaseerd op niets anders dan vertrouwen.

Tot er uitsluitsel is moeten we gewoon afwachten. Speculeer hier rustig verder maar hou de toon een beetje normaal.
Hangt ook van je contract af met de gastouder hoe er omgegaan moet worden met overmacht situaties. Mijn sportschool kan het op overmacht gooien bijvoorbeeld.

Kinderopvang / gastouder blijft natuurlijk wel een ondernemer....als ze een maand niet overleven dan moet je afvragen of ze wel goed bezig zijn. Mocht dit een aantal maanden gaan duren is het anders wat natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')