Je weet dat er na het kantelmoment nog altijd een hele hoop dooien gaan vallen?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat we dan op zijn minst een kantelmoment hebben gehad
Corona Townquote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Die zijn gewoon open![]()
https://www.monkeytown.eu/
[..]
Vanmiddag stormden er hier zeker 150-200 man naar binnen in de Jumbo.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
Een Scapino is wat anders dan een Jumbo/AH.
Supermarkten moeten altijd open blijven, andere winkels kunnen gewoon dicht.
Alleen moeten supermarkten wel weer oppassen dat er niet 200 man naar binnenstormt om 08:00 ....
We kunnen ook iedereen een bubbel geven.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar eh, je wil toch veiligheid? Dan is het meten met 2 maten om horeca dicht te doen en de niet essentiële winkels open te laten.
Das wel een goede... Maar privacy technisch misschien wat lastig.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:57 schreef bitterbal het volgende:
zijn er al plekken online waar hulpbehoevende kunnen aangeven dat e moeite hebben met boodschappen doen?
Want ik kan best wel dat voor mensen doen
Dan moet je nog even wachten! Over 2 maanden te koop voor drie grijpstuivers!!quote:
Ja maar dat kan toch ook net zo goed in een winkel zijn? Ik snap het niet in ieder gevalquote:Op zondag 15 maart 2020 23:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij zien ze meer risico op besmettingen bij mensen die in een afgesloten ruimte lange tijd naast elkaar zitten/staan. Lijkt me logisch ook
ja klopt maar misschien is er al een hastag op twitter?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Das wel een goede... Maar privacy technisch misschien wat lastig.
Zijn altijd wel mensen met slechte bedoelingen.
Ah dat is al goed nieuwsquote:Op zondag 15 maart 2020 23:05 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij de Ikea's in het zuiden des lands waren geloof ik begin van de week al de ballenbakken gesloten.
Komt morgen om 19.00 uur nog welquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Blijft gek om álle horeca dicht te gooien en dan de niet essentiële winkels wel open. Is bizar
Dat blijktquote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ja maar dat kan toch ook net zo goed in een winkel zijn? Ik snap het niet in ieder geval
Dat is ook raar, zit liever op een terras of in een restaurant dan dat ik op koopavond in een Primark ofzo rondloopquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Blijft gek om álle horeca dicht te gooien en dan de niet essentiële winkels wel open. Is bizar
Valt dat niet onder eet en drink gelegenheden?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef Mammietje het volgende:
Een vriendin van me werkt bij zo'n krijsparadijs en ze hebben (Goddank, volk wordt wijzer) doorlopend afzeggingen voor feestjes.
Je vergeet nog een grote: toerismesector.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
Economie word een lastige kwestie:
-Werknemers horeca in deeltijd WW
-Werknemers horeca met 0-uren contract die geen inkomstenbelasting meer betalen wegens geen inkomsten
-Inkomen belasting horeca word 0
-Mensen gaan minder naar buiten, dus minder uitgaven=minder btw
-Mensen werken vaker thuis=minder benzine=minder accijns
-Meer kosten voor de zorg
We kunnen ook iedereen een bubbel geven?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We kunnen ook iedereen een bubbel geven.
Kennelijk schatten de experts dit in als veilig
Zucht ....quote:Op zondag 15 maart 2020 23:06 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Die zijn gewoon open![]()
https://www.monkeytown.eu/
[..]
Voor werk wel ja. Andere zaken zijn niet essentiele sociale contactenquote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef junkiexp het volgende:
Het virus is kut, maar het wel super interessant om te volgen en mee te mogen maken.
Zulke ingrijpende dingen komen maar zelden voor.
Ik verwacht voor eind volgende week alles op apotheken en supermarkten na dicht.
Ik denk (en hoop) dat we nog wel naar buiten mogen.
In Singapore zit iedereen in de airco, en mbt Iran had ik twee kaarten gezien die met elkaar vergeleken werden: Coronagevallen en de (hoge dus koude) bergruggen. Kwamen precies overeen.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:48 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die hoop lijkt helaas niet terecht te zijn. In Singapore en Iran is het niet bepaald koud nu.
Hont uitlaten? Mag dat volgend weekend nog als we in full lockdown zitten? Ik bedoel Jim moet ergens schijten en niet in mijn kamer natuurlijk!!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:10 schreef Confetti het volgende:
Voor werk wel ja. Andere zaken zijn niet essentiele sociale contacten
Wat ik frustrerend vind is dat er niks wordt gedaan om de kassieres te beschermen. Die worden aan zoveel contact blootgesteld. Mijn vriendin werkt fulltime achter de kassa en het zit me helemaal niet lekker.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:07 schreef Markesh het volgende:
[..]
Vanmiddag stormden er hier zeker 150-200 man naar binnen in de Jumbo.
Echt totaal niet verantwoord.
Ik heb de manager er op aan gesproken dat mensenmassa's van 100 man of meer hoogst onverantwoordelijk is.
Hij zei dat de mensen hun eigen verantwoordelijkheid was en dat het RIVM dat bericht zaterdagavond heeft verstuurd.
Uiteindelijk sta je toch aan iemands deur.... Dus de wijze waarop maakt denk ik weinig uit.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja klopt maar misschien is er al een hastag op twitter?
Ik ookquote:Op zondag 15 maart 2020 23:09 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Dat is ook raar, zit liever op een terras of in een restaurant dan dat ik op koopavond in een Primark ofzo rondloop
Ik vind het vooral fascinerend dat mensen echt niet kunnen terugschakelen en ondanks alle beperkingen die terecht steeds verder moeten worden opgelegd omdat mensen geen eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:08 schreef junkiexp het volgende:
Het virus is kut, maar het wel super interessant om te volgen en mee te mogen maken.
Zulke ingrijpende dingen komen maar zelden voor.
Ik verwacht voor eind volgende week alles op apotheken en supermarkten na dicht.
Ik denk (en hoop) dat we nog wel naar buiten mogen.
Iemand moet het doen hè.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:10 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Gelukkig snap jij het wel, knap van je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |