Ik weet uit eigen ervaring dat Roma altijd te vertrouwen zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
Als iemand ze pas en pincode aan me geeft dan doe ik wel boodschappen
grgr Contantin from Romenia
Was hier vandaag weer het geval alleen was het 13h00quote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
Een Scapino is wat anders dan een Jumbo/AH.
Supermarkten moeten altijd open blijven, andere winkels kunnen gewoon dicht.
Alleen moeten supermarkten wel weer oppassen dat er niet 200 man naar binnenstormt om 08:00 ....
Bij minimaal gevaar zou ik proberen om het laatste beetje economie te laten draaien andersquote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
Een Scapino is wat anders dan een Jumbo/AH.
Supermarkten moeten altijd open blijven, andere winkels kunnen gewoon dicht.
Alleen moeten supermarkten wel weer oppassen dat er niet 200 man naar binnenstormt om 08:00 ....
Ik mag toch hopen dat we dan op zijn minst een kantelmoment hebben gehadquote:Op zondag 15 maart 2020 22:57 schreef Fukushima het volgende:
Ab wil niet zeggen of 3 weken voldoende is.
Ik ookquote:Op zondag 15 maart 2020 22:51 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik ben voor het sluiten van alles behalve apotheken, supermarkten en postkantoren
Misschien voor mensen die dat niet kunnen/mogen?quote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Je mag toch gewoon naar de supermarkt?
Ja natuurlijk, maar zwakkeren kunnen misschien het beter niet riskeren.quote:Op zondag 15 maart 2020 22:59 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Je mag toch gewoon naar de supermarkt?
Gevaar is dat morgen winkels als IKEA gebruikt gaan worden voor een dagje uit. Heb ook niks gehoord over het sluiten van die krijsparadijsen. Hoop dat die ook gewoon dicht zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij minimaal gevaar zou ik proberen om het laatste beetje economie te laten draaien anders
Die 90 miljard van Hoekstra is over een maandje of twee al op als het zo doorgaat.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
Economie word een lastige kwestie:
-Werknemers horeca in deeltijd WW
-Werknemers horeca met 0-uren contract die geen inkomstenbelasting meer betalen wegens geen inkomsten
-Inkomen belasting horeca word 0
-Mensen gaan minder naar buiten, dus minder uitgaven=minder btw
-Mensen werken vaker thuis=minder benzine=minder accijns
-Meer kosten voor de zorg
Blijft gek om álle horeca dicht te gooien en dan de niet essentiële winkels wel open. Is bizarquote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bij minimaal gevaar zou ik proberen om het laatste beetje economie te laten draaien anders
Ik hoop het ookquote:Op zondag 15 maart 2020 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat we dan op zijn minst een kantelmoment hebben gehad
dat komt nogquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Blijft gek om álle horeca dicht te gooien en dan de niet essentiële winkels wel open. Is dubbel.
Ik niet, maar ik ben wel bang om anderen aan te steken. Ik was mijn handen en meet continu mijn temperatuur.quote:
Maar eh, bijna iedereen moet gewoon werken hèquote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gevaar is dat morgen winkels als IKEA gebruikt gaan worden voor een dagje uit. Heb ook niks gehoord over het sluiten van die krijsparadijsen. Hoop dat die ook gewoon dicht zijn.
Zolang je geen hoge koorts hebt, chronische hoest, of ademhalingsproblemen is er niets aan de hand.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb sinds 2 weken elke dag hartkloppingen. Vanmiddag even getennist en gestopt omdat ik licht in mn hoofd werd. Ook al wat vage hoestmomenten gehad. Geen idee of/wat ik onder de leden heb.
Precies. Vroeger verwacht ik zelfs als ook andere winkels sluiten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die 90 miljard van Hoekstra is over een maandje of twee al op als het zo doorgaat.
Gewoon alles compenseren vanuit de staatskas. Dat leidt tot verhoging van de staatsschuld maar dat is met de huidige rentestanden echt geen enkel probleem. Geld is gratis op het moment en zal dat ook nog wel ff blijven als ik zo naar het beleid van de centrale banken kijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:01 schreef hollandia02 het volgende:
Economie word een lastige kwestie:
-Werknemers horeca in deeltijd WW
-Werknemers horeca met 0-uren contract die geen inkomstenbelasting meer betalen wegens geen inkomsten
-Inkomen belasting horeca word 0
-Mensen gaan minder naar buiten, dus minder uitgaven=minder btw
-Mensen werken vaker thuis=minder benzine=minder accijns
-Meer kosten voor de zorg
Bij de Ikea's in het zuiden des lands waren geloof ik begin van de week al de ballenbakken gesloten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gevaar is dat morgen winkels als IKEA gebruikt gaan worden voor een dagje uit. Heb ook niks gehoord over het sluiten van die krijsparadijsen. Hoop dat die ook gewoon dicht zijn.
Volgens mij zien ze meer risico op besmettingen bij mensen die in een afgesloten ruimte lange tijd naast elkaar zitten/staan. Lijkt me logisch ookquote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Blijft gek om álle horeca dicht te gooien en dan de niet essentiële winkels wel open. Is bizar
Nou, als kinderen thuisblijven weet ik nog niet wat de meeste ouders morgen gaan doen. Anders heb je altijd opa/oma/oom/tante die met de kinderen ergens naartoe kunnen. Een deel van de bevolking heeft al keer op keer bewezen niet met bepaalde vrijheden om te kunnen gaan, dus ik kijk nergens meer van op ....quote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar eh, bijna iedereen moet gewoon werken hè
Ja maar eh, je wil toch veiligheid? Dan is het meten met 2 maten om horeca dicht te doen en de niet essentiële winkels open te laten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar eh, bijna iedereen moet gewoon werken hè
Maar als tokkies een uitje naar de Scapino organiseren moet ik je gelijk geven.
Die zijn gewoon openquote:Op zondag 15 maart 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
quote:Monkey Town stemt haar beleid rondom het coronavirus af op het door de regering aangekondigde beleid en volgt de instructies van het RIVM en de GGD strikt op. Dit betekent dat Monkey Town vestigingen geopend blijven voor het publiek, maar dat de maximale door de regering opgelegde capaciteitsbeperking ook bij Monkey Town geldt. Monkey Town volgt de communicatie vanuit het RIVM op de voet en past haar beleid continue aan de actuele omstandigheden aan.
https://www.volkskrant.nl(...)in-een-dag~b7c955f8/quote:Brabantse artsen waarschuwden zaterdag al dat er een tweede golf in aantocht is, die over 1 tot 2 weken pas in volle omvang zichtbaar kan zijn. Bart Berden, voorzitter van het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant, geeft aan dat hij zondag aan het eind van de middag al 27 opnames zag, terwijl het RIVM aan het begin van de middag nog een totale toename van 26 voor heel Nederland meldde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |