Besmet raak je toch wel. Het gaat erom om het te verspreiden zoals in de OP staat. Daar is Europa niet in staat. China heeft dat wel goed aangepakt is mijn mening. Maar dat kost idioot veel geld...quote:Op zondag 15 maart 2020 01:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee.
Maar je bent niet letterlijk "locked down" zoal in China.
In China hebben ze geen halve maatregelen genomen.
Die mensen in Lanzerote mogen nog gewoon boodschappen doen, naar de zee wandelen, hond uitlaten.
Ik bedoel, bij een lockdown zoal in China is de kans veel kleiner dat mensen elkaar besmetten.
Buitenshuis.
Nou hier in Nederland gaat iedereen nog gewoon stappen, blijkt uit dit topic, dus dat wordt strak echt een chaos.
Vermoed ik.
abo nemenquote:Op zondag 15 maart 2020 01:21 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Is er geen manier om deze vreselijk vermoeiend persoon te muten?
Dovemansoren op Fok. Volledige verloren.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat stel ik nergens.
Voor de betrokkenen is het verschrikkelijk, een drama zelfs. Maar statistisch gezien stelt het niks voor.
Ook dat is over het algemeen geen kwestie van geluk of pechquote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat echt een super mooi voordeel en hou ik van die nuchterheid, maar in dit geval gaat het ons echt in de kont bijten.
Daarom dat ik eerder vandaag al zei dat ik echt HEEL BLIJ ben dat wij niet als eerste land in Europe besmettingen hadden. Als niet Italië maar Nederland de eerste was waren wij echt zo zwaar de lul geweest.
In Italië wonen wel bizar veel ouderen. Het is niet perse zo dat wij ook die kant op gaan.quote:
Wuhan heeft tot 6 weken nodig gehad, wij zitten nog niet eens aan het begin van hun situatie qua indammingquote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je vergelijkt met China die al veel eerder in lock-down gingen.
Voor de deur zetten, aanbellen en wegrennen?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wat ik vervelend vind is dat ik nu niet wekenlang binnen kan zitten. Ik moet m'n ouders bevoorraden.
Wuhan zit trouwens nog steeds in lockdown he, voor een groot deel.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:22 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Wuhan heeft tot 6 weken nodig gehad, wij zitten nog niet eens aan het begin van hun situatie qua indamming
Zeker waar. Onbegrijpelijk dat het ingrijpen elke keer maar een beetje verscherpt wordt.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Toch vrij bizar dat zelfs met zoveel informatie, zoveel voorbeelden en zoveel experts die roepen "PAS OP" wij nog steeds zoveel laconieke mensen hebben in Nederland.
In China werden de boodschappen naar boven getakeld de huizen in bij velen. De lockdown in Italië is minder streng. Dus weet niet of dat qua aantal dagen wel vergelijkbaar is.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De lockdown is nu 4 dagen actief. Met een incubatietijd van 10 dagen gemiddeld gaan we dus nog zes dagen een piek zien en dan afvlakking als het goed is.
Ja, okee, China heeft het stoppen van de verspreiding heel goed aangepakt.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Besmet raak je toch wel. Het gaat erom om het te verspreiden zoals in de OP staat. Daar is Europa niet in staat. China heeft dat wel goed aangepakt is mijn mening. Maar dat kost idioot veel geld...
Herd immmunityquote:Op zondag 15 maart 2020 01:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar. Onbegrijpelijk dat het ingrijpen elke keer maar een beetje verscherpt wordt.
Ik ben echt benieuwd waarom Nederland zo.lafjes wil blijven acteren. Ooit gaan we het horen. Misschien is de regering bang dat als een maatregel is ingevoerd, het over een halfjaar nog te vroeg is om terug te draaien.
Het lijkt me duidelijk dat het hoogtepunt in Nederland nog lang niet in zicht is.
Ik heb collega’s die ik toch redelijk op de hoogte houdt van de toestand. Zijn echt geen domme mensen maar die maken zich vooral druk over hun vakantie en of ze nog naar de kroeg kunnen deze week.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Toch vrij bizar dat zelfs met zoveel informatie, zoveel voorbeelden en zoveel experts die roepen "PAS OP" wij nog steeds zoveel laconieke mensen hebben in Nederland.
Hier vergelijken ze appels met peren. Echt totaal verloren dit forum.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:22 schreef Elan het volgende:
[..]
In Italië wonen wel bizar veel ouderen. Het is niet perse zo dat wij ook die kant op gaan.
Wat spel jij honten raar?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Honden kunnen het virus ook niet overdragen.
Het probleem is dat iedereen (letterlijk, volgens mij) zo'n 'document' kan maken. Eergisteren nog wel in elk geval. Dat schiet ook niet echt op.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je mag naar buiten. Rondje rond je huis.
Ik zie wat er gebeurt met vrienden in Italië. Je moet een document hebben om naar de supermarkt te gaan. Een document om je woonplaats te mogen verlaten.
Je kunt niet zomaar naar je ouders toe als die ergens anders wonen.
Dan nog, het neemt niet meer zo bizar toe als nu.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:23 schreef Greys het volgende:
[..]
In China werden de boodschappen naar boven getakeld de huizen in bij velen. De lockdown in Italië is minder streng. Dus weet niet of dat qua aantal dagen wel vergelijkbaar is.
Ik begrijp dat er een aantal mensen zijn met een groene kleur op hun smartphone inmiddels (iets wat bij ons ook niet zou werken, persoon a mag wel naar buiten maar b en c niet. Wij zijn daar veel te egoïstisch voor)quote:Op zondag 15 maart 2020 01:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wuhan zit trouwens nog steeds in lockdown he, voor een groot deel.
Niet zo moeilijk, het is nog beheersbaar genoeg om niet direct je economie de nek om te draaienquote:Op zondag 15 maart 2020 01:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker waar. Onbegrijpelijk dat het ingrijpen elke keer maar een beetje verscherpt wordt.
Ik ben echt benieuwd waarom Nederland zo.lafjes wil blijven acteren. Ooit gaan we het horen. Misschien is de regering bang dat als een maatregel is ingevoerd, het over een halfjaar nog te vroeg is om terug te draaien.
Het lijkt me duidelijk dat het hoogtepunt in Nederland nog lang niet in zicht is.
En dan blijkt herbesmetting mogelijk of is er door de enorm brede verspreiding al snel een nieuwe mutatie/stam waarmee herbesmetting wél mogelijk is en treedt er misschien zelfs antibody dependent enhancement op.quote:
gaan we alsnog zijn.....vooralsnog loopt nederland steeds 4 stappen achterquote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is dat echt een super mooi voordeel en hou ik van die nuchterheid, maar in dit geval gaat het ons echt in de kont bijten.
Daarom dat ik eerder vandaag al zei dat ik echt HEEL BLIJ ben dat wij niet als eerste land in Europe besmettingen hadden. Als niet Italië maar Nederland de eerste was waren wij echt zo zwaar de lul geweest.
Dat zie je niet idd, omdat we dat soort complete SC verhalen verwijderen. Niet als het af en toe een postje wat minder ontopic is en diegenen verder gewoon normaal meeposten hier. We zijn heus de rotsten niet.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat zie ik nergens voorbij komen, maar wat jullie willen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |