Dit gaat over de situatie in Italië betreffende de lockdown. Wat je daar wel en niet mag. Best een verschil met welke kroegen er in NL leuk zijn en welke hockeymeisjes lekker zijn opgedroogd.quote:
We gaan het zien.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach welnee. Over een paar maanden is dit niet meer dan een voetnootje in de geschiedenis.
Hongkong ja. Dat is niet echt Mainland China. Je gaat daar echt niet zo makkelijk tegen de regering in als in Nederland.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:13 schreef funnywell het volgende:
[..]
Och man kom op, die Chinezen hebben echt wel een eigen mening en zijn het ook echt niet eens met hun overheid. En genoeg mensen die wel in opstand kwamen laatste 2 maanden.
Dit denk ik ook inderdaad.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:09 schreef Greys het volgende:
Ik denk zelf dat een deel van de mensen (niet alle) die roepen 'ah joh valt allemaal wel mee, gedoe om niks' zelf zich ook heus wel zorgen maken (is het niet om zichzelf dan wel om ouders ofzo) maar daar liever niet aan toegeven en dus een beetje van de zenuwen stoerder gaan lopen doen dan ze eigenlijk zijn. Of dat het hun manier is om ermee te kunnen dealen.
Of het niet aan een ander durven toegeven als eerste ofzo uit angst om voor lul te staan omdat je je ergens zorgen om maakt of bang voor bent.
Dit is een beschrijving van hoe het corona virus nu in Italië geweerd wordt. Lijkt me volledig on topic.quote:
Nee.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je mag naar buiten. Rondje rond je huis.
Ik zie wat er gebeurt met vrienden in Italië. Je moet een document hebben om naar de supermarkt te gaan. Een document om je woonplaats te mogen verlaten.
Je kunt niet zomaar naar je ouders toe als die ergens anders wonen.
Staat te ver van men af. En je ziet 'het virus' niet voor je neus op je afkomen ofzo.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Toch vrij bizar dat zelfs met zoveel informatie, zoveel voorbeelden en zoveel experts die roepen "PAS OP" wij nog steeds zoveel laconieke mensen hebben in Nederland.
Dit.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel eens tijd dat we wat socialer worden en beseffen waar we mee bezig zijn. Als er vanwege een noodtoestand wordt gevraagd zo min mogelijk buiten te komen dan dien je dat te doen. Ongeacht of er politie op de been is.
Je vergelijkt met China die al veel eerder in lock-down gingen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. De lockdown is nu 4 dagen actief. Met een incubatietijd van 10 dagen gemiddeld gaan we dus nog zes dagen een piek zien en dan afvlakking als het goed is.
Maar die kroegen zijn toch een stuk relevanter, aangezien niemand met meer dan een hersencel nu overweegt naar Italië te gaan?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gaat over de situatie in Italië betreffende de lockdown. Wat je daar wel en niet mag. Best een verschil met welke kroegen er in NL leuk zijn en welke hockeymeisjes lekker zijn opgedroogd.
Dat stel ik nergens.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:13 schreef Greys het volgende:
[..]
En je vindt echt dat de mensen in Italië die nu binnen zitten en vaak niet eens naar de begrafenis van overleden familie kunnen en elke dag die enorm hoge cijfers daar horen om 'panieken om niks'? Wonderlijk.
Je reageert 2 keer op mij maar durft niet te reageren op mijn reacties op jou?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit gaat over de situatie in Italië betreffende de lockdown. Wat je daar wel en niet mag. Best een verschil met welke kroegen er in NL leuk zijn en welke hockeymeisjes lekker zijn opgedroogd.
Ja dit wordt een chaos, collega’s uit België zijn vandaag naar Nederland gekomen omdat ‘thuis’ niets meer magquote:Op zondag 15 maart 2020 01:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee.
Maar je bent niet letterlijk "locked down" zoal in China.
In China hebben ze geen halve maatregelen genomen.
Die mensen in Lanzerote mogen nog gewoon boodschappen doen, naar de zee wandelen, hond uitlaten.
Ik bedoel, bij een lockdown zoal in China is de kans veel kleiner dat mensen elkaar besmetten.
Buitenshuis.
Nou hier in Nederland gaat iedereen nog gewoon stappen, blijkt uit dit topic, dus dat wordt strak echt een chaos.
Vermoed ik.
Dat kan je niet aan mensen zelf overlaten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit.
Je hebt het dan toch niet begrepen hoor als je kan zeggen "nou, ik ga lekker toch mijn gang, alsof er genoeg politie is om het te controleren". Het is jammer dat er uberhaupt politie nodig is om dit soort maatregelen te handhaven. Het is een freaking noodsituatie.
Hoe makkelijk sommige mensen praten over mensenlevens is ook vrij bizar. Heb echt een hele andere kijk op de wereld gekregen de afgelopen weken.
Honden kunnen het virus ook niet overdragen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kennissen van mij wonen op Lanzerote en die laten gewoon de hond nog uit.
In de meeste gevallen is dat echt een super mooi voordeel en hou ik van die nuchterheid, maar in dit geval gaat het ons echt in de kont bijten.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Caland het volgende:
[..]
We zijn gewoon een heerlijk nuchter volkje
gewoon 1x voor 4 weken bevoorrradenquote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wat ik vervelend vind is dat ik nu niet wekenlang binnen kan zitten. Ik moet m'n ouders bevoorraden.
Nee hoor. Ik zeg wat ik verwacht. De maatregelen zullen een afremmend effect op de groei hebben in Italië. Deze gaat niet meer exponentieel zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je vergelijkt met China die al veel eerder in lock-down gingen.
Moet je eens naar Italië kijken nu..quote:Op zondag 15 maart 2020 01:12 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat er massaal politie op de been zal zijn om iedereen te controleren waar ze heen gaan.
ach. Zolang ze leidinggevenden boven zich hebben die zorgen dat zij hun taak naar behoren uitvoeren zal t wel loslopen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:07 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ja maar dat klopt dan, dat gaf zij ook aan. Nood protocollen worden nu geïmplementeerd. Waar ikmee zit is dat ze het bracht als ‘leuk’ alsof het een oefening is en dat, dat baart mij zorgen...
Nee, maar dat was ook niet echt het puntquote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Honden kunnen het virus ook niet overdragen.
Is er geen manier om deze vreselijk vermoeiend persoon te muten?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:20 schreef Montagui het volgende:
,
[..]
Je reageert 2 keer op mij maar durft niet te reageren op mijn reacties op jou?
Dan bestempel ik jou als PANIEKZAAIER.
Dat zie ik nergens voorbij komen, maar wat jullie willenquote:Op zondag 15 maart 2020 01:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |