Lijkt me niet dat er massaal politie op de been zal zijn om iedereen te controleren waar ze heen gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ik niet gewoon naar buiten kan en bijv niet zomaar naar een andere plaats kan rijden.
Echt al je vrijheden zijn weg.
Voor iedere scheet moet je document hebben.
Ik zie niet zo snel 2 miljoen mensen overlijden in dit land, jij wel?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als er binnenkort 10% sterft dan is het in de orde van de Spaanse Griep van honderd jaar geleden.
En je vindt echt dat de mensen in Italië die nu binnen zitten en vaak niet eens naar de begrafenis van overleden familie kunnen en elke dag die enorm hoge cijfers daar horen om 'panieken om niks'? Wonderlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja de situatie in Italie is uniek en ziet er ook apocalyptisch uit, maar ook daar zal het in de loop van de week tot een hoogtepunt komen waarna het weer langzaam gaat dalen.
Precies dat ja! Ik citeerde een stukje uit het AD, vanwege de noodsituatie in Spanje en er stond ‘een hapje eten bij vrienden is uit ten boze’. Haar reactie (apothekersassistente):’haha alsof zoiets ooit in Nederland zou gebeuren, Wij gaan gewoon een wijntje doen bij elkaar als we daar zin in hebben.’quote:Op zondag 15 maart 2020 01:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de realiteit nog bij heel veel mensen moet indalen.
Het is zo onwerkelijk wat er gebeurt. En hoe snel alles gaat.
Italië is zo bizar. Je mag niet eens zomaar de straat op. Al die vrijheden zijn gewoon weg.
Mensen hier bevatten het gewoon nog niet.
Och man kom op, die Chinezen hebben echt wel een eigen mening en zijn het ook echt niet eens met hun overheid. En genoeg mensen die wel in opstand kwamen laatste 2 maanden.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is misschien ook de oorzaak dat het hier zo uit de hand loopt. Als Xi (pres. China) zegt dat de aarde plat en paars is dan is dat zo. Hier heeft iedereen een eigen mening en durft tegen de regering in te gaan waardoor maatregelen moeilijk te handhaven zijn. In China ga je gewoon de gevangenis in als je niet luistert.
Als die 1000 IC-bedden straks bezet zijn dan kan het hard gaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie niet zo snel 2 miljoen mensen overlijden in dit land, jij wel?
Zo bizar om te zien dit. Niemand wordt gespaard. Dat verwacht je ook niet, maar toch. Het blijft onwerkelijk dat daadwerkelijk niemand wordt gespaard.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:09 schreef Smack10 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/831323815/vrouw-premier-sanchez-besmet-met-coronavirus
[..]
Ja. Je mag naar buiten. Rondje rond je huis.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In Spanje is ook de noodtoestand uitgeroepen en je mag gewoon naar buiten. Een echte lockdown was in China. Daar was het verboden om naar buiten te gaan
Informatie van https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6 Doet anders vermoeden...quote:Op zondag 15 maart 2020 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja de situatie in Italie is uniek en ziet er ook apocalyptisch uit, maar ook daar zal het in de loop van de week tot een hoogtepunt komen waarna het weer langzaam gaat dalen.
Italië is het ' oudste' land van de wereld. Lullig, maar misschien dat dat het hogere sterftecijfer verklaart?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:13 schreef Greys het volgende:
[..]
En je vindt echt dat de mensen in Italië die nu binnen zitten en vaak niet eens naar de begrafenis van overleden familie kunnen en elke dag die enorm hoge cijfers daar horen om 'panieken om niks'? Wonderlijk.
Lijkt me ook wel eens tijd dat we wat socialer worden en beseffen waar we mee bezig zijn. Als er vanwege een noodtoestand wordt gevraagd zo min mogelijk buiten te komen dan dien je dat te doen. Ongeacht of er politie op de been is.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:12 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat er massaal politie op de been zal zijn om iedereen te controleren waar ze heen gaan.
Dit is toch ook SC?quote:Op zondag 15 maart 2020 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je mag naar buiten. Rondje rond je huis.
Ik zie wat er gebeurt met vrienden in Italië. Je moet een document hebben om naar de supermarkt te gaan. Een document om je woonplaats te mogen verlaten.
Je kunt niet zomaar naar je ouders toe als die ergens anders wonen.
Dat gaat lachen worden met de bureaucratie in Nederland.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie wat er gebeurt met vrienden in Italië. Je moet een document hebben om naar de supermarkt te gaan. Een document om je woonplaats te mogen verlaten.
Maatregelen zijn vannacht ingegaan hè, middernachtquote:Op zondag 15 maart 2020 01:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kennissen van mij wonen op Lanzerote en die laten gewoon de hond nog uit.
Inderdaad, lees het gewoon als een dringend advies.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel eens tijd dat we wat socialer worden en beseffen waar we mee bezig zijn. Als er vanwege een noodtoestand wordt gevraagd zo min mogelijk buiten te komen dan dien je dat te doen. Ongeacht of er politie op de been is.
SCquote:Op zondag 15 maart 2020 01:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat gaat lachen worden met de bureaucratie in Nederland.
Ik heb vrienden in de regio Valencia, maar hij mag nu niet eens het strand op. Zijn café is op last van de overheid gesloten en het liefst wil hij terg naar Nederland ivm de hevige maatregelen.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:14 schreef capricia het volgende:
[..]
We zijn gewoon een heerlijk nuchter volkjequote:Op zondag 15 maart 2020 01:17 schreef Kyran het volgende:
Toch vrij bizar dat zelfs met zoveel informatie, zoveel voorbeelden en zoveel experts die roepen "PAS OP" wij nog steeds zoveel laconieke mensen hebben in Nederland.
Tuurlijk niet. De lockdown is nu 4 dagen actief. Met een incubatietijd van 10 dagen gemiddeld gaan we dus nog zes dagen een piek zien en dan afvlakking als het goed is.quote:Op zondag 15 maart 2020 01:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Informatie van https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6 Doet anders vermoeden...
Ja..quote:Op zondag 15 maart 2020 01:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is misschien ook de oorzaak dat het hier zo uit de hand loopt. Als Xi (pres. China) zegt dat de aarde plat en paars is dan is dat zo. Hier heeft iedereen een eigen mening en durft tegen de regering in te gaan waardoor maatregelen moeilijk te handhaven zijn. In China ga je gewoon de gevangenis in als je niet luistert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |