Omdat vele denken dat een virusje op een magische ochtend wel verdwenen is, aldus een grote mongool ergens hier ver vandaan.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toch lijken die "gekkies" wel steeds meer gelijk te gaan krijgen. Het 'down-play' gehalte is hier ook behoorlijk gedaald.
Het is beter voor ouderen als meer loonslaven thuis komen te zitten omdat hun kinderen niet naar school mogen?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:46 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Ik hoop het voor de zwakkere, oudere onder ons.
Wat doe je hier dan?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:43 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van sociale media. Mensen krijgen een platform en een stem om hun rotzooi met ons te delen. Genoeg idioten die het met je eens gaan zijn, waardoor je teveel in jezelf gaat geloven en dan wordt het gevaarlijk.
Ik kijk lekker iedere dag nieuwsuur en blijf op de hoogte via de nos blog. Voor de rest kan het me niet schelen wat [insertFOK!ker] hier schrijft.
Ja, leuk.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is beter voor ouderen als meer loonslaven thuis komen te zitten omdat hun kinderen niet naar school mogen?
En dan geeft hij de schuld aan Trump zeker.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op zondag 15-03-2020 om 00:42:41Heb een angstig voorgevoel dat NYC de fitnesscentra en gyms gaat vertellen om de deuren te sluiten. That would be horrible. reageer retweet
Echt he. Mensen gaan dood, overal mensen op IC, verliezen banen, zitten weken in huis, maar ach als Erik maar kan blijven sporten.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op zondag 15-03-2020 om 00:42:41Heb een angstig voorgevoel dat NYC de fitnesscentra en gyms gaat vertellen om de deuren te sluiten. That would be horrible. reageer retweet
Zolang de mensheid in het algemeen niet dood gaat aan Corona zijn de 'gekkies' nog steeds de gekkies.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Toch lijken die "gekkies" wel steeds meer gelijk te gaan krijgen. Het 'down-play' gehalte is hier ook behoorlijk gedaald.
Inderdaad, tijd voor bier en shotsquote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Mar_an het volgende:
Ja maar de tijd om hier nuchter naar te kijken lijkt me wel voorbij hoor. Er is wel echt wat aan de hand.
Ik kom zelden meer op een korfbalterrein.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Stijn is ziedend omdat corfballen is afgelast.
Als je het over onze grote blonde vriend hebt valt dat wel mee. Of hij is gedwongen deze maatregelen te nemen. Dit kost Amerika ook een hoop geld. Iets waar hij niet blij mee is.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:49 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Omdat vele denken dat een virusje op een magische ochtend wel verdwenen is, aldus een grote mongool ergens hier ver vandaan.
Erdogan leeft met ons mee, daarom laat hij ze door.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:45 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Owja, dat kan het ook nog zijn idd.
Maar dan kijk je toch juist 'nuchter'?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Mar_an het volgende:
Ja maar de tijd om hier nuchter naar te kijken lijkt me wel voorbij hoor. Er is wel echt wat aan de hand.
Oja, ik bedoel dus niet zo nuchter als sommige mensen die ik hier zie reageren. Er is wel echt wat aan de hand, dus zou er niet nonchalant om doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar dan kijk je toch juist 'nuchter'?
Rutte zijn 'nuchter' is niet het mijne en in zijn 'wij Nederlanders' herken ik me ook niet.
Ik vroeg me trouwens af als leraren er geen zin meer in hebben, en de bevolking laat massaal hun kinderen thuis. Dan kun je het toch al niet meer tegenhouden dat scholen gaan sluiten. Helemaal als leraren en kinderen in staking gaan. Wat wil de overheid dan gaan doen, Leraren verplichten om te gaan werken met de pistool op het hoofd? Ik denk dat leraren veel meer macht hebben dan ze beseffen, De regering mag wel willen, maar het zijn uiteindelijk de leraren die het moeten doen.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:36 schreef Montagui het volgende:
De scholen gaan sluiten omdat de bevolking dat wil.
Die claim dat er meerdere varianten zijn met grote verschillen in virulentie is enkel gebaseerd op de cijfers. Als je ervan uitgaat dat de cijfers de situatie in elk land accuraat weergeven, dan moet je een hypothese bedenken die de verschillen verklaart.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:25 schreef Newone82 het volgende:
Een viroloog uit België, Marc Wathelet (moleculaire biologie, ULB, heeft onder andere meegeholpen in de VS met het onderzoek naar SARS-1) heeft zijn zorgen geuit middels een open brief aan de Belgische regering.
In 't kort: er zijn meerdere varianten van Covid-19, zo'n 5 varianten momenteel. In Italië hebben ze de gevaarlijkste en meest dodelijke variant. Die variant vind je ook in onder andere België en Nederland. Duitsland heeft een variant die veel minder ernstig is. In Italië is er momenteel een CFR van 37%. Iedere 3,3 dagen verdubbelt het aantal besmettingen. Hij stelt dat België nu drie weken in quarantaine moet. Elke ~3 dagen dat je langer wacht heb je het dubbele aantal besmettingen, het dubbele aantal ziekenhuisopnamen en het dubbele aantal doden. Regeringen moeten nu handelen anders is het leed niet te overzien.
Ai, ai. In Nederland dus de meest dodelijke variant aanwezig volgens de beste man.
Bron: https://www.paulcraigrobe(...)ed-for-lockdown-now/
Ik vond /watchpeopledie altijd wel interessant maar die is uit de lucht gehaald helaasquote:Op zondag 15 maart 2020 00:53 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is de beste Reddit om te volgen? Is dat nog steeds coronavirus?
Wie zijn de gekkies in dit verhaal dan? Iedereen die het niet 'maar een griepje' vindt? Bij hoeveel doden is het voor jou een serieus iets?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zolang de mensheid in het algemeen niet dood gaat aan Corona zijn de 'gekkies' nog steeds de gekkies.
Dat werd hier gisteravond ook nog door FOK!genoten gepost, zolang de sportschool open is gaan ze heen.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt he. Mensen gaan dood, overal mensen op IC, verliezen banen, zitten weken in huis, maar ach als Erik maar kan blijven sporten.
Vanmiddag nog geweest en morgenochtend ook weer denk ikquote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Dat werd hier gisteravond ook nog door FOK!genoten gepost, zolang de sportschool open is gaan ze heen.
En ik wil echt niemand bashen, maar kom op zeg.
Waarom? Woont hij tussen die deuren omdat RTL slecht betaald. Staat hij daarom altijd buiten omdat hij op straat leeft.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Ziekenhuizen liggen nu al vol.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ik moet je eerlijk zeggen, ik ben niet in paniek. Maar het is wel een soort van golf die eraan komt, op ons af. En ik maak me wel zorgen.
Vooral voor onze ouderen en mensen met een slechtere gezondheid.
Loeren naar fitboysquote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt he. Mensen gaan dood, overal mensen op IC, verliezen banen, zitten weken in huis, maar ach als Erik maar kan blijven sporten.
Sluit jij jezelf nu op?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Dat werd hier gisteravond ook nog door FOK!genoten gepost, zolang de sportschool open is gaan ze heen.
Heerlijk rustig.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Vanmiddag nog geweest en morgenochtend ook weer denk ik
Ach. Het is ook een beetje raar. Zo lang mijn werk open is ga ik ook heen. Ik voel mij 100% fit, maar het is natuurlijk onverantwoord.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Volgens mij zijn scholen daar ook vrij in. Getuige de vele scholen die nu de deuren sluiten.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vroeg me trouwens af als leraren er geen zin meer in hebben, en de bevolking laat massaal hun kinderen thuis. Dan kun je het toch al niet meer tegenhouden dat scholen gaan sluiten. Helemaal als leraren en kinderen in staking gaan. Wat wil de overheid dan gaan doen, Leraren verplichten om te gaan werken met de pistool op het hoofd? Ik denk dat leraren veel meer macht hebben dan ze beseffen, De regering mag wel willen, maar het zijn uiteindelijk de leraren die het moeten doen.
Leraren en zorgmedewerkers zijn de lijm van deze samenleving, de regering veegt zijn reet af met deze mensen door marktwerking oa. Weg met deze neoliberale onzin.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:53 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik vroeg me trouwens af als leraren er geen zin meer in hebben, en de bevolking laat massaal hun kinderen thuis. Dan kun je het toch al niet meer tegenhouden dat scholen gaan sluiten. Helemaal als leraren en kinderen in staking gaan. Wat wil de overheid dan gaan doen, Leraren verplichten om te gaan werken met de pistool op het hoofd? Ik denk dat leraren veel meer macht hebben dan ze beseffen, De regering mag wel willen, maar het zijn uiteindelijk de leraren die het moeten doen.
Jaap van Dissel kan beter Sinterklaas worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:49 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Omdat vele denken dat een virusje op een magische ochtend wel verdwenen is, aldus een grote mongool ergens hier ver vandaan.
Viel nog tegen. Had het rustiger verwachtquote:Op zondag 15 maart 2020 00:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Heerlijk rustig.
Je loopt meer risico op virusje bij de supermarkt.
Geil netwerk wel... Maar ze denken over het algemeen dat het wel meevaltquote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef Fukushima het volgende:
Interessante discussies gehad in de privésfeer, totaal van 4 stelletjes, waaronder; apothekersassistente, verpleegkundige,112 meldkamer medewerker en agent/AT team lid.
Conclusie:
-De politie/112; verwacht dat dit het hoogtepunt is en dan alles rond eind maart weer ‘Back to normaal’ is. Wel gek hoor die situaties zoals nu in Spanje.
-apothekersassistente; mensen zijn gek geworden, ze kopen alles wat maar beschikbaar is, maar voor wat, een griepje (ja het zijn echt haar woorden) als ze de scholen maar niet sluiten want mijn ouders kunnen echt niet meer oppassen. Ik hoop maar dat de bso doordraait zoals in de vakantie.
-verpleegkundige; zit nu thuis vanwege een botbreuk, en daar baalt ze van. Het zijn nu eindelijk leuke tijden (ja echt, het woord leuk) we halen protocollen uit de kast die we niet eerder hebben toegepast.
-ik; eind maart is het zoals het nu ik Italië is. Nou klaar hé, ik was een doemdenker. We kunnen beter uitkijken naar de vakantie naar Spanje in de meivakantie.
Ik heb nog aangegeven, denk je nu echt dat dat doorgaat. Maar er was geen discussie mogelijk.
Ik heb het losgelaten, heb nog wat bier gedronken en er het beste van gemaakt.
Ik hoop echt dat zij allemaal gelijk hebben en dat ik het mis heb
En in Italië moeten ze ook niet piepen of wat?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een paniek..
De chinezen hebben het ook binnen 6 weken onder controle gekregen, en het episch centrum daar is ook dichtbevolkt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat hier in Nederland niet zou lukken. Tis geen Ebola.
En wat deed jij daar dan? Samenkomsten zijn toch sowieso niet handig?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef Fukushima het volgende:
Interessante discussies gehad in de privésfeer, totaal van 4 stelletjes, waaronder; apothekersassistente, verpleegkundige,112 meldkamer medewerker en agent/AT team lid.
Conclusie:
-De politie/112; verwacht dat dit het hoogtepunt is en dan alles rond eind maart weer ‘Back to normaal’ is. Wel gek hoor die situaties zoals nu in Spanje.
-apothekersassistente; mensen zijn gek geworden, ze kopen alles wat maar beschikbaar is, maar voor wat, een griepje (ja het zijn echt haar woorden) als ze de scholen maar niet sluiten want mijn ouders kunnen echt niet meer oppassen. Ik hoop maar dat de bso doordraait zoals in de vakantie.
-verpleegkundige; zit nu thuis vanwege een botbreuk, en daar baalt ze van. Het zijn nu eindelijk leuke tijden (ja echt, het woord leuk) we halen protocollen uit de kast die we niet eerder hebben toegepast.
-ik; eind maart is het zoals het nu ik Italië is. Nou klaar hé, ik was een doemdenker. We kunnen beter uitkijken naar de vakantie naar Spanje in de meivakantie.
Ik heb nog aangegeven, denk je nu echt dat dat doorgaat. Maar er was geen discussie mogelijk.
Vind dat ze horeca gewoon moeten sluiten maat, ook al verlies ik daar inkomsten meequote:Op zondag 15 maart 2020 00:56 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach. Het is ook een beetje raar. Zo lang mijn werk open is ga ik ook heen. Ik voel mij 100% fit, maar het is natuurlijk onverantwoord.
Nee, maar ik doe wel veel dingen niet die ik anders wel zou doen. En dat lijkt mij heel verstandig.quote:
quote:Op zondag 15 maart 2020 00:55 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een paniek..
De chinezen hebben het ook binnen 6 weken onder controle gekregen, en het episch centrum daar is ook dichtbevolkt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat hier in Nederland niet zou lukken. Tis geen Ebola.
Echt hequote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Greys het volgende:
[..]
twitter:VdwRens twitterde op zondag 15-03-2020 om 00:46:03@erikmouthaanRTL Zou echt verschrikkelijk zijn ja. Andere mensen vechten voor hun leven. Gelukkig kan jij thuis nog je ego deadliften. reageer retweet
Arme ons. Knuffelen?quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vond /watchpeopledie altijd wel interessant maar die is uit de lucht gehaald helaas
Nee, er leven toch nog genoeg mensenquote:Op zondag 15 maart 2020 00:56 schreef Greys het volgende:
[..]
En in Italië moeten ze ook niet piepen of wat?
Als dat het niveau is van een apotheker en een verpleegkundige...quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef Fukushima het volgende:
Conclusie:
Nasdrovjaquote:Op zondag 15 maart 2020 00:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad, tijd voor bier en shots
Conclusie: Dunning Kruger effect.. alleen aan welke kant staan wij? ....quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef Fukushima het volgende:
Conclusie:
Hangen gewoon dispensers met zeep (alcohol). Ik ben er normaal 5x per week en stap er niet zomaar van af nee... Beetje fit blijven is juist goed.quote:Op zondag 15 maart 2020 00:54 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |