Waarom zou er geen stroom meer zijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Kan iemand voorspellen wat er gebeurd als er 7 dagen geen stroom meer is in NL?
Ik vind deze paniekerende lockdowns veel gevaarlijker dan een paar duizend doden in de ic's.
Je hebt de neiging om systematisch al een week lang tegen iedereen hier in te gaan, terwijl de feiten je iedere dag inhalen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het freaking land in lockdown is.
4 weken lang?!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan ze ook gewoon die houten blokken afpakken en een dvdtje van teletubbies laten kijken. Tis maar een ideetje.
Ik heb geen kinderen, dus waarschijnlijk zeg ik nu iets heel doms.
Mensen met kinderen
Ja klinkt toch ook niet heel gekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de lockdown wordt nageleefd, politie alleen kan dat niet aan.
Dit vind ik dus ook krom aan de maatregelen. Je hoort niks over het isoleren van de risicogroepen. Alleen niet het ov pakken maar ze worden wel verwacht op werk op te komen draven met alle risico's dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:18 schreef Maver24 het volgende:
Vriendin gaat dinsdag praten op haar werk met het hoofd of zij vanwege dat ze ook longpatient is thuis kan zijn en eventueel thuis werk kan doen of opdrachten die zij ook op de pc doet. Zit dus in de hoge risico groep.
Is vrij normaal, als je zoiets bij de politie neer zou leggen zou je niet genoeg personeel hebben om dat na te leven.quote:
Mwa niet eens zo vreemd, ze hebben daar natuurlijk al gewoon de Guardia Civil wat ook gewoon een soort militaire politie eenheid is.quote:
Er blijft gewoon opvang in scholen voor kinderen die opvang nodig hebben. Zoals in België. Wat is dan het probleem precies?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
4
[..]
4 weken lang?!
Een dag.. 2 dagen .. moet lukken. Maar daarna houdt het echt wel op hoor.
Het is gewoon allemaal niet zo zwart-wit makkelijk om 'gewoon' de scholen dicht te gooien.
Ik snap de noodzaak en het idee erachter. Maar ik snap ook het besef dat dit voor totale ontwrichting kan zorgenz wat Rutte aangaf.
Overigens ben ik momenteel zelf nu nog doodziek dus van werken is de komende dagen waarschijnlijk uberhaupt nog geen sprake. Maar we moeten wel over de langere termijn als in komende uren, dagen, weken kijken. En niet alleen 'we gooien de scholen dicht, punt'. Wat is het plan?
Dat het gebeurt, nu... dat is onvoorstelbaarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is vrij normaal, als je zoiets bij de politie neer zou leggen zou je niet genoeg personeel hebben om dat na te leven.
Hou eens op johquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het freaking land in lockdown is.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:22 schreef polderturk het volgende:
Interessante draad:twitter:iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:451. The govt strategy on #Coronavirus is more refined than those used in other countries and potentially very effective. But it is also riskier and based on a number of assumptions. They need to be correct, and the measures they introduce need to work when they are supposed to. reageer retweet
quote:Most encouraging, it's way too clever for #BorisJohnson to have had any role in developing.
Ik ben de eerste week van maart begonnen met wat extra voedsel inslaan dus toen was dit scenario voor mij realistisch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat het gebeurt, nu... dat is onvoorstelbaar
of had jij dit verwacht een maand of 2 terug?
of een maand
?
Plan is dat wij NU moeten handelen en daarna maar aan de details van dit plan moeten werken. Aantal besmettingen verdubbelt iedere paar dagen (sommige bronnen zeggen 2 andere weer 4 dagen). Iedere dag dat je uitstelt kan weer zorgen voor duizenden extra besmettingen en misschien wel honderden extra doden. Daarom eerst handelen, daarna de details uitwerken. Er is geen tijd voor Nederland beleid van 10 dagen vergaderen en nog eens 10 dagen polderen om uiteindelijk alleen maar met "schud even geen handen jongens" oplossing te komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
4
[..]
4 weken lang?!
Een dag.. 2 dagen .. moet lukken. Maar daarna houdt het echt wel op hoor.
Het is gewoon allemaal niet zo zwart-wit makkelijk om 'gewoon' de scholen dicht te gooien.
Ik snap de noodzaak en het idee erachter. Maar ik snap ook het besef dat dit voor totale ontwrichting kan zorgenz wat Rutte aangaf.
Overigens ben ik momenteel zelf nu nog doodziek dus van werken is de komende dagen waarschijnlijk uberhaupt nog geen sprake. Maar we moeten wel over de langere termijn als in komende uren, dagen, weken kijken. En niet alleen 'we gooien de scholen dicht, punt'. Wat is het plan?
Einde tijdperk privacyquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heet martial law, zijn veel docu's over
het is nu 14 maartquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben de eerste week van maart begonnen met wat extra voedsel inslaan dus toen was dit scenario voor mij realistisch.
dat zijn de besten, geen bonnenboekje maar een gummiknuppel van 1,5 meter, eerst meppen dan vragen stellenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mwa niet eens zo vreemd, ze hebben daar natuurlijk al gewoon de Guardia Civil wat ook gewoon een soort militaire politie eenheid is.
Gaan wij dit nu ook doen? Goede strategie lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:22 schreef polderturk het volgende:
Interessante draad:twitter:iandonald_psych twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:32:451. The govt strategy on #Coronavirus is more refined than those used in other countries and potentially very effective. But it is also riskier and based on a number of assumptions. They need to be correct, and the measures they introduce need to work when they are supposed to. reageer retweet
Maar dan zijn er alsnog vaak veel kinderen bij elkaar. Om elkaar te besmetten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Er blijft gewoon opvang in scholen voor kinderen die opvang nodig hebben. Zoals in België. Wat is dan het probleem precies?
In dat geval snap ik het scholen dicht gooien niet zo. Laat ze dan open voor ouders die in dezelfde situatie zitten als ik, voor het zorgverlenend personeel, etc. Etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Er blijft gewoon opvang in scholen voor kinderen die opvang nodig hebben. Zoals in België. Wat is dan het probleem precies?
Wat een onzin argumentatie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:29 schreef Zipportal het volgende:
GGD-directeur over scholen: situatie Nederland onvergelijkbaar met Italië
https://www.nu.nl/coronav(...)baar-met-italie.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |