abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:10:12 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192033114
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:08 schreef SunZomer het volgende:

[..]

[..]

mmm, nog niet direct voor waarheid aannemen idd.
Idd, alhoewel ik nu ook eerder een paracetamolletje zou nemen dan een ibuprofen, jeweetmaarnooit. Maar is vooral een gerucht dat niet op feiten is gebaseerd dus.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:10:30 #77
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_192033119
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:03 schreef vosss het volgende:
Morgenavond dus na het 8 uur journaal Rutte op tv met de mededeling dat alle scholen dicht gaan, met uitzondering voor kinderen van medisch personeel en ander kritische personeel (denk aan water en energielevering en dergelijke).

Goeie move. Echter alweer minstens 3 dagen te laat Mark. :{
Met die oproep van de FMS in het achterhoofd vraag me ik af wat er gebeurt als de scholen alsnog open blijven. Ik had vrijdag al twijfels om de kleine naar school te laten gaan, maar maandag hou ik 'm gewoon thuis.
pi_192033120
Blijf dit zeer opmerkelijk vinden voor een land als NL.

Mondkapjes
Berden (bestuursvoorzitter van het Elisabeth TweeSteden-ziekenhuis in Tilburg en voorzitter van Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant) zegt zich grote zorgen te maken over de beschikbaarheid van mondkapjes en andere beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel. ‘Er is een enorm tekort aan mondkapjes en dat werkt demotiverend voor de mensen die bij ons in de frontlinie staan. Zij moeten naar al deze patiënten toe. En ze zeggen tegen mij: kom niet bij ons aan met het bericht dat de mondkapjes op zijn. Dit is mijn grootste zorg op dit moment.’

Het lukt het ministerie en andere instanties maar moeilijk om de ziekenhuizen te helpen bij het verkrijgen van mondkapjes, zegt Berden. ‘Ze onderhandelen op hoog niveau hierover met de Franse overheid. We hebben er zelf net weer tweeduizend kunnen vinden via het Radboud UMC. Maar eigenlijk wil je daar niet mee bezig zijn. Wij staan nu per patiënt één bezoeker met één mondkapje per dag toe. Ik hoorde dat er huisartsen zijn die nog net een voorraad bij de Praxis hebben kunnen vinden. En ondertussen zie ik dat ze buiten de ziekenhuizen ook worden gebruikt. Mochten er burgers zijn die aan aanzienlijke hoeveelheden mondkapjes kunnen komen: alsjeblieft, geef ze aan ons.’

Bron
pi_192033122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:08 schreef Schakeltopia het volgende:
Alsof onze rutte het zou kunnen stoppen :D
dempen is het doel, maar ik krijg niet echt de indruk dat jij iemand bent die zich inleest of enige notie heeft van de problematiek.

Eigenlijk probeer ik niet te reageren op trollen, dus wees zuinig op deze post, het is de enige van mijn hand

:)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:11:12 #80
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_192033136
Ik heb zet met mijn zus zitten skypen, zij werkt in de zorg in het ziekenhuis, radioloog (foto's van botbreuken, MRI, CT-scans etc beoordelen en diagnoses stellen), zij mag thuis werken. Grote schermen meegekregen, kan inloggen op hun systeem
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_192033146
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik heb zet met mijn zus zitten skypen, zij werkt in de zorg in het ziekenhuis, radioloog (foto's van botbreuken, MRI, CT-scans etc beoordelen en diagnoses stellen), zij mag thuis werken. Grote schermen meegekregen, kan inloggen op hun systeem
oh sjiek :D
pi_192033152
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:10 schreef Stupidisco het volgende:
Blijft dit zeer opmerkelijk vinden voor een land als NL.

Mondkapjes
Berden (bestuursvoorzitter van het Elisabeth TweeSteden-ziekenhuis in Tilburg en voorzitter van Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant) zegt zich grote zorgen te maken over de beschikbaarheid van mondkapjes en andere beschermingsmiddelen voor het zorgpersoneel. ‘Er is een enorm tekort aan mondkapjes en dat werkt demotiverend voor de mensen die bij ons in de frontlinie staan. Zij moeten naar al deze patiënten toe. En ze zeggen tegen mij: kom niet bij ons aan met het bericht dat de mondkapjes op zijn. Dit is mijn grootste zorg op dit moment.’

Het lukt het ministerie en andere instanties maar moeilijk om de ziekenhuizen te helpen bij het verkrijgen van mondkapjes, zegt Berden. ‘Ze onderhandelen op hoog niveau hierover met de Franse overheid. We hebben er zelf net weer tweeduizend kunnen vinden via het Radboud UMC. Maar eigenlijk wil je daar niet mee bezig zijn. Wij staan nu per patiënt één bezoeker met één mondkapje per dag toe. Ik hoorde dat er huisartsen zijn die nog net een voorraad bij de Praxis hebben kunnen vinden. En ondertussen zie ik dat ze buiten de ziekenhuizen ook worden gebruikt. Mochten er burgers zijn die aan aanzienlijke hoeveelheden mondkapjes kunnen komen: alsjeblieft, geef ze aan ons.’

Bron
Het is ook niet dat ze dit niet vanaf half januari aan hadden zien komen of iets logisch

welnee, stikstof, overigens ook een RIVM waan, was de waan van de dag

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 20:12:40 ]
pi_192033159
quote:
wat een mietje
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:12:23 #84
344884 monkyyy
pi_192033161
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:11 schreef bitterbal het volgende:

[..]

oh sjiek :D
Ja, ik maakte me er wel wat zorgen om maar dat kan dus gewoon :)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:12:25 #85
38496 Perrin
pi_192033163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:10 schreef Stupidisco het volgende:
Blijft dit zeer opmerkelijk vinden voor een land als NL.
Voorbereid, yeah right.
pi_192033177
quote:
En wie maakt de foto?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:13:34 #88
38496 Perrin
pi_192033188
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het is ook niet dat ze dit niet vanaf half januari aan hadden zien komen of iets logisch

Idd, zeker twee maanden tijd gehad om een voorraad te regelen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:13:50 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192033198
Ik hoorde vanmorgen van een familielid die in Korea woont dat die aardig gestresst was (zelfs overstuur) door de lange lockdown. Zoontje is al 2 maanden niet naar school geweest, vrouw werkt in gezondheidszorg.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192033201
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:06 schreef Stupidisco het volgende:
was deze al voorbij gekomen?

In Brabant minder ziekenhuisopnamen, ‘maar tweede, grotere corona-golf komt eraan’
De piek van de carnavalsgolf is mogelijk voorbij, maar in de rest van het land neemt het aantal ziekenhuisopnamen juist toe. ‘Hoe heftig dat gaat worden, weten we niet. De komende dagen zijn daarin cruciaal.’

Het aantal coronapatiënten in Nederland stijgt, maar het aantal nieuwe ziekenhuisopnamen in Brabant daalt sinds twee dagen. In het begin van vorige week werden dagelijks nog rond de 25 nieuwe, ernstig zieke coronapatiënten in Brabantse ziekenhuizen opgenomen, vrijdag daalde dit aantal naar 15. En zaterdag naar 10. Dat zegt Bart Berden, bestuursvoorzitter van het Elisabeth TweeSteden-ziekenhuis in Tilburg en voorzitter van Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ) in Brabant.

De daling kán betekenen dat de grootste piek van het Brabantse carnaval voorbij is, zegt Berden. ‘Dat is de hypothese die we nu hebben. Het betekent zéker niet dat het rustig is in Brabant, want we verwerken een enorme toestroom. Maar wel dat we even een soort rustpauze hebben.’

Hier achteraan komt namelijk een tweede, omvangrijkere golf die zich nu over heel Nederland verspreidt, zegt hij. ‘Het is zeker dat deze golf door de rest van het land gaat rollen. Daar is geen twijfel over, en die golf is serieus. In de rest van het land zien we het aantal ziekenhuisopnamen nu toenemen: in Limburg, in Gelderland, in Rotterdam. Ook in de gebieden in Brabant die niet in de eerste piek zaten. Hoe heftig dat gaat worden, weten we niet. De komende dagen zijn daarin cruciaal.’

Op dit moment liggen er ongeveer 110 coronapatiënten in Brabantse ziekenhuizen. Van hen liggen er 35 op de intensive care. Het gaat om ernstig verzwakte patiënten met longontstekingen en insufficiënte ademhaling. In totaal zijn er momenteel in Brabant 140 plaatsen op de intensive care beschikbaar voor coronapatiënten.

Wij vermoeden dat deze eerste golf zich vanuit drie carnavalshaarden heeft ontwikkeld, en dat de ernstigste patiënten daarvan nu in de ziekenhuizen liggen. Die haarden liggen in de buurt van Tilburg, Breda, Uden en Veghel.'

Bron
Van Dissel en degenen die hem bespelen kan ook echt totaal niet meer serieus genomen worden met geen negatief advies afgeven voor carnaval en zaken zeggen als ''carnaval vier je in kleine groepjes'.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:14:46 #91
38496 Perrin
pi_192033208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:13 schreef SeLang het volgende:
Ik hoorde vanmorgen van een familielid die in Korea woont dat die aardig gestresst was (zelfs overstuur) door de lange lockdown. Zoontje is al 2 maanden niet naar school geweest, vrouw werkt in gezondheidszorg.
Puur de verveling? En niet weten wanneer het weer normaal wordt?
pi_192033214
van dissel is gewoon een puppet die wordt opgedragen dit soort dingen te roepen..
heb het wel te doen met hem
pi_192033222
quote:
18s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd, zeker twee maanden tijd gehad om een voorraad te regelen.
Welnee, china in blinde paniek... die rare chineze toch ha ha

nee... oh dat carnavalsliedje kan echt niet jongens

haha

dat zal ons niet overkomen, zo'n smerige ziekte ... die chinezen hahaha

Heerlijk correct
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:15:36 #94
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192033226
quote:
Gewoon lekker thuis fotootjes kijken in een eigen ingerichte kamer *)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:15:44 #95
344884 monkyyy
pi_192033230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:13 schreef Tris het volgende:

[..]

En wie maakt de foto?
Gewoon een assistent ofzo. ALs jij een MRI laat maken in Leeuwarden dan kan die geanalyseerd worden in Maastricht. Radiologen stellen puur vast of er iets mis is ja of nee.
pi_192033231
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:14 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Van Dissel en degenen die hem bespelen kan ook echt totaal niet meer serieus genomen worden met geen negatief advies afgeven voor carnaval en zaken zeggen als ''carnaval vier je in kleine groepjes'.
Ik hoor het hem nog zeggen. De kans was uiterst klein dat er meer besmettingen zouden zijn.
pi_192033233
Ik word al leip van 3 dagen thuis zitten. Terwijl ik vrijdag trouwens gewoon op werk was en vanmiddag nog weg ben geweest.
pi_192033239
Vanavond kan het virus lekker los in het uitgaanscircuit.
pi_192033244
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Welnee, china in blinde paniek... die rare chineze toch ha ha

nee... oh dat carnavalsliedje kan echt niet jongens

haha

dat zal ons niet overkomen, zo'n smerige ziekte ... die chinezen hahaha

Heerlijk correct
Haha zo ging het wel ja ongeveer. Die gekke chinezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')