abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192027307

SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192027327
En Portugal is Geel! volgens de Buza app en mail.
Tja...

En Vanyel’s zonnige eiland?
pi_192027421
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Bij het derde stiksel hield mijn naaimachine er ineens mee op :'( :'(
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor). :{
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen. :{ :{
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen :'(
pi_192027432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor). :{
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen. :{ :{
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen :'(
O nee ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192027452
Dat valt vies tegen, Tele.
Is er een repaircafé in de omgeving, in een buurtcentrum of zo?

En anders, je schrijft zo duidelijk:
Advice from a historian in the Boston area: Start keeping a journal today, ideally a hand written one if that’s within your ability. Write about what you’re seeing in the news, how yr friends are responding, what is closed in yr neighborhood or city or state or country. Save it.
https://mobile.twitter.com/cliotropic/status/1238241708195958785
Zie de comments.
pi_192027463
Bummer Tele! Een noodkreet uitzetten in FHF?
pi_192027468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijs
We have far more in common than that which devides us..
pi_192027963
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijs
Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden. :{
pi_192028032
@Tele6 Mocht je het budget ervoor hebben zou ik ter stressvermindering voor dit moment een kant-en-klare deken alvast voor thuis bestellen en dan die ene waar je aan bent begonnen gewoon voor de wat langere termijn als knutselproject beschouwen zodat je bijvoorbeeld op een gegeven moment ook een deken bij A en B hebt, zonder dat je die steeds mee heen en weer moet slepen :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:15:48 #10
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192028039
Marijn is vandaag 1 jaar geworden *O*. Vrolijke, lieve, lachebek O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:16:31 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028057
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden. :{
Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaal
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:17:25 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192028074
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:11 schreef Tele6 het volgende:

Is het er zo eentje?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192028089
Awww, plakkerige Marijn! O+ Te cute! En lijkt op je zeg, @Anthraxx! *O*
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:18:15 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192028091
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:15 schreef Anthraxx het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:20:20 #15
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028145
En hoi...
Ik kom hier zo maar binnenvallen. Lees al een tijdje mee, maar durfde niet te posten. Jaren geleden al in OUD meegepost
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:20:43 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192028155
quote:

SPOILER
En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
Gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192028163
Hallo, zoet boontje! Welkom hier :)
pi_192028195
Geinig en mild verontrustend idee altijd wel, dat er lui zijn die hier meelezen zonder zelf wat te zeggen. Hoeveel lurkers zouden we hebben? :Y)
pi_192028204
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Is het er zo eentje?
[ afbeelding ]
Nee, zo eentje. (Foto van internet geplukt)
Op deze staat IDEAL, maar ik heb er een van het Nederlandse merk: Vendomatic.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:22:59 #20
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192028208
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Awww, plakkerige Marijn! O+ Te cute! En lijkt op je zeg, @:Anthraxx! *O*
Wel meer haar 8-)
pi_192028280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:16 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaal
Dat is goed om te weten. :)

Het is op zich een heel overzichtelijk apparaat; ik heb er zelf ook al wel het een en ander aan ontdekt omdat spoeltjes opwinden eerst niet lukte (een palletje afgebroken, opgelost door een rubber ringetje toe te voegen en met de hand wat te duwen tijdens het winden) en omdat de draadspanning allerlei raars deed (zowel onder- als bovenspanning opnieuw ingesteld).
Ik ben dan alleen bang dat ze de onderdelen ervoor niet hebben, mocht er iets specifieks stuk zijn. ;)
pi_192028298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:20 schreef Sugarsnap het volgende:
En hoi...
Ik kom hier zo maar binnenvallen. Lees al een tijdje mee, maar durfde niet te posten. Jaren geleden al in OUD meegepost
Hoi! Leuk dat je mee komt schrijven.
Grappig dat je eerste post een naaimachine-tip is. Ik ben destijds begonnen met hier posten omdat iemand een skateboard-vraag stelde. :D
pi_192028307
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd O+
En :*
pi_192028342
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wel meer haar 8-)
Ach, vast niet overal! ;)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:30:21 #25
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is goed om te weten. :)

Het is op zich een heel overzichtelijk apparaat; ik heb er zelf ook al wel het een en ander aan ontdekt omdat spoeltjes opwinden eerst niet lukte (een palletje afgebroken, opgelost door een rubber ringetje toe te voegen en met de hand wat te duwen tijdens het winden) en omdat de draadspanning allerlei raars deed (zowel onder- als bovenspanning opnieuw ingesteld).
Ik ben dan alleen bang dat ze de onderdelen ervoor niet hebben, mocht er iets specifieks stuk zijn. ;)
Het fijne aan deze oudere mechanische machines is dat de onderdelen vaak uitwisselbaar zijn. Ik zou het gewoon even navragen bij zo'n naaimachinewinkel/werkplaats. Vaak vinden ze het ook nog wel leuk om zo'n ding weer werkend te krijgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')