SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O neequote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Bij het derde stiksel hield mijn naaimachine er ineens mee op![]()
![]()
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor).
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen.![]()
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen
Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijsquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Bij het derde stiksel hield mijn naaimachine er ineens mee op![]()
![]()
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor).
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen.![]()
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen
Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaalquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden.
Is het er zo eentje?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:11 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:15 schreef Anthraxx het volgende:
Marijn is vandaag 1 jaar geworden. Vrolijke, lieve, lachebek
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
Ik heb je lief mijn hele leven
Wel meer haarquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Awww, plakkerige Marijn!Te cute! En lijkt op je zeg, @:Anthraxx!
Dat is goed om te weten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:16 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaal
Hoi! Leuk dat je mee komt schrijven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:20 schreef Sugarsnap het volgende:
En hoi...
Ik kom hier zo maar binnenvallen. Lees al een tijdje mee, maar durfde niet te posten. Jaren geleden al in OUD meegepost
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
En![]()
Het fijne aan deze oudere mechanische machines is dat de onderdelen vaak uitwisselbaar zijn. Ik zou het gewoon even navragen bij zo'n naaimachinewinkel/werkplaats. Vaak vinden ze het ook nog wel leuk om zo'n ding weer werkend te krijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 16:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.
Het is op zich een heel overzichtelijk apparaat; ik heb er zelf ook al wel het een en ander aan ontdekt omdat spoeltjes opwinden eerst niet lukte (een palletje afgebroken, opgelost door een rubber ringetje toe te voegen en met de hand wat te duwen tijdens het winden) en omdat de draadspanning allerlei raars deed (zowel onder- als bovenspanning opnieuw ingesteld).
Ik ben dan alleen bang dat ze de onderdelen ervoor niet hebben, mocht er iets specifieks stuk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |