abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192019907

Wat is Roamler?
Roamler is een applicatie voor je telefoon waarmee je onderzoek uit kunt voeren voor verschillende bedrijven en/of merken. De meeste taken leveren geld op, alle taken leveren XP op. Hoe meer XP, hoe hoger jouw "level" en hoe hoger jouw level, hoe meer taken je kan accepteren bijvoorbeeld.

Wat is Smartspotter?
Smartspotter werkt ook met een applicatie. De werkwijze is identiek aan die van Roamler. Smartspotter werkt niet met exp maar met smartpoints.

De vergoedingen die je per taak krijgt zijn heel verschillend. In theorie variëren de bedragen tussen een ¤1,00 en ¤50,00, maar bedragen tot ¤5,00 zijn vrij gangbaar. Roamler en Smartspotter werken op basis van vraag en aanbod. Hoe langer een taak beschikbaar is, hoe meer de taak waard kan worden. De meeste taken dienen maar een keer uitgevoerd te worden, dus te lang wachten kan ook betekenen dat een ander je voor is. Verder sluiten veel taken als er voldoende locaties bezocht zijn.

Er zijn verschillende taken:
* Taken die je thuis uit kunt voeren (veelal creatief), die leveren vaak alleen XP of smartpoints op.
* Taken die je op straat uitvoert (bijvoorbeeld inventarisatie skateplekken of een gesprekje aangaan met een krantenverkoper)
* Taken die je thuis uitvoert met de computer (Shifts), leveren zowel XP als euro's op, vaak tot ¤5,00, al is ¤2,00 de norm.
* Taken die je op andere locaties uitvoert: vergoedingen heel verschillend, altijd XP/Smartpoints.
* Taken die je namens een merk uitvoert, Roamler Merchandising, is voor een select gezelschap > level 3. (bij Smartspotter is dit voor Pro-spotters) je dient voor zowel roamler als Smartspotter een online sollicitatie te houden.
* Producten reviewen (bijvoorbeeld scheerapparaten, tandenborstels etc.)
* Producten opkopen. Denk aan paté, kaas, wasmiddelen.

Wat voor betaalde taken zijn er?
Bijvoorbeeld de tweewekelijkse Babymelk Check: je bent dan ongeveer 2 minuten bezig om een aantal foto's te maken, te kijken of bepaalde producten op voorraad zijn. In sommige taken word je nog gevraagd om bij het personeel te checken of er "achter" of bij de servicebalie nog extra voorraad is. Zo ja, dan dient de medewerker deze voorraad te pakken. Hier moet jij dan een foto van maken. Dan kost de check je zo'n tien minuten.

Ook is er bijvoorbeeld de lege plekken check. Voor 3,50 moet je van alle meters met drinken foto's maken. Vaak is dit zo'n 25 meter, dus 25 foto's. Hierna maak je van elke lege plek een foto. Er zullen wellicht een paar lege plekken zijn per meter. Houd er dus rekening mee dat je honderd foto's maakt voor 3,50.

Andere taken zijn wat meer tijdgebonden, wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt of een product in de Bonus is bij Albert Heijn, en of er wel/geen actiekaartjes bij hangen. De meeste zijn echt binnen een paar minuten uit te voeren en leveren je bij goed uitvoeren direct geld op.

Het komt ook wel eens voor dat je op een terras een drankje moet drinken en een foto van de menukaart dient te maken. Dat geeft dan weer inzicht in of een bepaald merk gepromoot wordt op de menukaart.

Waarom doen bedrijven dit?
Het is voor bedrijven heel interessant om te kijken wat er op de winkelvloer gebeurt. Met Roamlers en Smartspotter gaat dat heel snel, omdat heel veel Roamlers/spotters tegelijkertijd op pad kunnen. Heel snel foto's en gegevens voor bedrijven dus!

Hoe word ik een Roamler?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Hoe word ik een Smartspotter?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere spotters zijn.
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Invites, wat heb ik er aan?
Wanneer jij iemand uitnodigt en die persoon bereikt level 2, dan krijg jij ¤2,00. Vanaf dat moment krijg jij ook 2% van de inkomsten van die Roamler. Moedig iemand dus zeker aan om veel opdrachten uit te voeren, dan word je slapend rijker.
Voor smartspotter krijg je een vast bedrag van 5 cent per goedgekeurde spot van de andere gebruiker.

De volgende FOK!kers hebben nu invites, dus DM/PM ze gerust..
- loezzzje
- jemimapuddleduck
- pl4kkie
- dekkered
- MaJo
- liesje1979
- F0xy
- Miek95
- eenjongen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshot
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door boerhoorn op 14-03-2020 16:36:35 ]
pi_192023918
Zojuist bezig geweest met opdracht voor een supermarkt, toen ik een medewerker naar buiten zag rennen. Na een paar seconden realiseerde ik mij dat dit een winkeldief was en ben ik er ook achteraan gegaan. Ik had hem bijna toen hij een bouwterrein op rende. Daar was ik wat voorzichtiger voor mijn eigen veiligheid en heb ik de politie gebeld in plaats van er vol achteraan blijven gaan. Nadat de politie ter plaatse was en we samen gezocht hebben ben ik weg gegaan. Gelukkig net te horen gekregen dat de politie hem net daarna toch heeft kunnen pakken.
pi_192023939
In de OP staat dat je bij SS 10 cent krijgt per goedgekeurde opdracht van een invite, maar moet dit niet 5 cent zijn?

En mag ik ook weer bij de mensen die invites heeft? Geen idee waarom ik daar ben weggehaald.
pi_192030466
Gister uiteindelijk toch nog zo'n 8 shifts maaltijdoplossingen gedaan. Een groot deel waren kopstellingen waar géén maaltijdoplossingen stonden dus dat ging vrij snel. Na wat oefening zat ik op 20 minuten per shift. Dan kom je op 6 euro per uur uit, ik denk dat ik nog wat sneller moet worden haha.

Vanmorgen naar een locatie voor de babymelk check, blijkt die supermarkt er al 2 maanden niet meer te zitten. Foto gemaakt van de posters die dit aangeven en gewoon de volledige vergoeding ontvangen, erg netjes!

@eenjongen... Dat was wel even schrikken (en een leuke stoot adrealine) gok ik! Mooi dat ze hem te pakken hebben.
pi_192036319
Maaltijdoplossing shift is 9 van de 10x echt bagger. 20 minuten over een shift doen voor ¤2 is hem echt niet voor mij.
pi_192036561
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:15 schreef loezzzje het volgende:
Maaltijdoplossing shift is 9 van de 10x echt bagger. 20 minuten over een shift doen voor ¤2 is hem echt niet voor mij.
Dus dat! Dat gun ik ze echt niet. Kan je beter op pad gaan voor de babymelk of krasloten check...Die doe je sneller.
pi_192036662
Damn lig ik er toch nog uit bij widm opdracht. Ik had wel de winnaar goed, misschien toch daar nog wat puntjes voor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:25 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Dus dat! Dat gun ik ze echt niet. Kan je beter op pad gaan voor de babymelk of krasloten check...Die doe je sneller.
Je kunt idd wel eens kopstellingen hebben waar er niks op staat maar dat is bij maaltijdoplossingen bijna nooit. Je hebt altijd die fkn cup a soup.
pi_192043993
Het zal wel akelig karig worden met opdrachten komende tijd. Ik deed altijd graag de livechecks, maar ja er is geen voetbal voorlopig.
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_192044721
Lege schappen genoeg :P
pi_192048747
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:01 schreef Kraait het volgende:
Lege schappen genoeg :P
_O-
pi_192051085
Gaan jullie ondanks alles gewoon op pad voor (rm) opdrachten? Ik zag dat er morgen weer wat opdrachten komen. Ik 'hamster' zelf niet en als ik bijvoorbeeld bij de ah ben pak ik die krasloten check wel mee.

[ Bericht 29% gewijzigd door babbelaar92 op 15-03-2020 21:59:37 (Aanvulling ) ]
pi_192052024
Ik blijf voorlopig thuis.Heb gelukkig een potje voor noodgevallen. Maar ik ga nu niet de winkels in als het niet nodig is. Het is serieuzer als menigeen denkt. Verwacht ook niet dat winkelmedewerkers op mijn komst zitten te wachten, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. Plus dat ik verwacht dat er toch wel wat opdrachten zullen gaan vervallen.

[ Bericht 55% gewijzigd door brokkie57 op 15-03-2020 17:09:56 ]
pi_192052113
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:04 schreef brokkie57 het volgende:
Ik blijf voorlopig thuis.Heb gelukkig een potje voor noodgevallen. Maar ga nu niet de winkels in als het niet nodig is. Het is serieuzer als menigeen denkt
Snap ik helemaal. 👍🏼
pi_192053121
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 17:04 schreef brokkie57 het volgende:
Ik blijf voorlopig thuis.Heb gelukkig een potje voor noodgevallen. Maar ik ga nu niet de winkels in als het niet nodig is. Het is serieuzer als menigeen denkt. Verwacht ook niet dat winkelmedewerkers op mijn komst zitten te wachten, die hebben wel wat anders aan hun hoofd. Plus dat ik verwacht dat er toch wel wat opdrachten zullen gaan vervallen.
De tijd zal het leren.
pi_192059242
Als het zo doorzet gaan we situaties als Italië en Spanje krijgen, waar je alleen met een bon/afspraak om naar de supermarkt te gaan de straat op mag. De tijd zal het inderdaad leren.

Afgelopen woensdag twijfelde ik nog, maar inmiddels zie ik wel in dat de situatie zo serieus is dat we zo veel mogelijk binnen moeten zitten. Voor mij is het ook alleen maar voor de leuk, ik verdien meer met mijn ZZP werk (wat ook vanuit thuis kan). Kan me voorstellen dat het minder prettig is als je echt afhankelijk bent van Roamler. Dat zullen er hopelijk niet zo veel zijn ;)
pi_192062753
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:08 schreef Kraait het volgende:
Als het zo doorzet gaan we situaties als Italië en Spanje krijgen, waar je alleen met een bon/afspraak om naar de supermarkt te gaan de straat op mag. De tijd zal het inderdaad leren.

Afgelopen woensdag twijfelde ik nog, maar inmiddels zie ik wel in dat de situatie zo serieus is dat we zo veel mogelijk binnen moeten zitten. Voor mij is het ook alleen maar voor de leuk, ik verdien meer met mijn ZZP werk (wat ook vanuit thuis kan). Kan me voorstellen dat het minder prettig is als je echt afhankelijk bent van Roamler. Dat zullen er hopelijk niet zo veel zijn ;)
Lijkt me nogal bizar als je echt afhankelijk bent van Roamler/Smartspotter voor je gehele inkomen. Ook zonder de situatie waarin we nu zitten is dat niet echt verstandig.
pi_192066096
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 01:07 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Lijkt me nogal bizar als je echt afhankelijk bent van Roamler/Smartspotter voor je gehele inkomen. Ook zonder de situatie waarin we nu zitten is dat niet echt verstandig.
Lijkt me ook niet verstandig, maar ik heb toch wel wat berichten voorbij zien komen van mensen die dit fulltime doen ; :X
pi_192096005
Weinig checks te doen..
pi_192098184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:32 schreef boerhoorn het volgende:
Weinig checks te doen..
Ah actieplekken, olaz kruidvat, rm perfect schap, rm sugar free, merken checks en krasloten checks ah (inmiddels ¤8) ik vind dat er nog aardig wat te doen is.
pi_192103642
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:08 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ah actieplekken, olaz kruidvat, rm perfect schap, rm sugar free, merken checks en krasloten checks ah (inmiddels ¤8) ik vind dat er nog aardig wat te doen is.
Die rm en krasloten checks zijn in de verte verre niet te vinden hier. Eerste 40 kilometer verderop.. 😂
pi_192114169
Ik vind het verbaasinwekkend dat mensen nog op pad gaan. Onze kantoorpanden, scholen en horeca wordt gesloten om contact met andere mensen te minimaliseren. Ik ben niet bang voor mijzelf, maar vind het wel een plicht om verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan en dus thuis te blijven waar mogelijk.

Een volle supermarkt ga ik niet opzoeken als het niet nodig is, en al helemaal niet voor een paar euro.
pi_192117419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 10:43 schreef Kraait het volgende:
Ik vind het verbaasinwekkend dat mensen nog op pad gaan. Onze kantoorpanden, scholen en horeca wordt gesloten om contact met andere mensen te minimaliseren. Ik ben niet bang voor mijzelf, maar vind het wel een plicht om verspreiding zo veel mogelijk tegen te gaan en dus thuis te blijven waar mogelijk.

Een volle supermarkt ga ik niet opzoeken als het niet nodig is, en al helemaal niet voor een paar euro.
Top! Ik blijf ook al sinds maandag binnen. Desnoods maanden als het moet. Voor hetzelfde geld ben je zelf besmet en steek je anderen aan. Totaal onverantwoord. En wat een ander hiervan vindt, moeten ze zelf weten, ik probeer in ieder geval het risico zoveel mogelijk te beperken. Voor mezelf en anderen.
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2020 @ 13:58:06 #23
21636 Feestkabouter
pi_192118313
quote:
verbaasinwekkend
_O- _O- _O- _O-
pi_192119372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
Haha ik wist dat het niet klopte, maar wist zo snel ook niet hoe ik het wel correct schreef :G
pi_192121500
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O-
Heb jij hier een radar voor ofzo? Dat je komt opdagen als er spellingsfouten te zien zijn _O-
pi_192122539
quote:

Volgens mij gaan er echt nauwelijks meer mensen op pad nu. Niet alleen door Corona, maar ook omdat alles wat er nu in de app staat maximaal ¤3 is. Ik las dat er nog een enkeling die RM sugarfree opdrachten doet van red bull, maar ik zou me een beetje schamen als ik een supermarkt nu lastig zou vallen daarmee.
pi_192123528
Zullen dan ook weinig shifts zijn vrijdag want ja er moeten natuurlijk wel foto’s zijn om te controleren. En die moeten in de winkel gemaakt zijn ;)
pi_192125395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Heb jij hier een radar voor ofzo? Dat je komt opdagen als er spellingsfouten te zien zijn _O-
Gelukkig alleen hier en niet meer op Slack. 😂
pi_192131369
Ik was in een aantal ah filialen hier. Ik merkte dat de manager zichtbaar flink geïrriteerd was van één filiaal waar ik normaal altijd leuk onthaald word.

Pas op de plaats dus!
  donderdag 19 maart 2020 @ 08:22:52 #30
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_192136131
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 16:02 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Nou echt hè, wat een sneuneus. 😂
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:32:27 #31
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192139347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 08:22 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Nou echt hè, wat een sneuneus. 😂
Taalnazi is ook een mooie term ervoor
Bamm
  † In Memoriam † donderdag 19 maart 2020 @ 13:26:47 #32
21636 Feestkabouter
pi_192141602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:32 schreef JaVe het volgende:

[..]

Taalnazi is ook een mooie term ervoor
de juiste woordvolgorde is:
"Taalnazi is er ook een mooie term voor"
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 19:20:25 #33
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_192149400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:26 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de juiste woordvolgorde is:
"Taalnazi is er ook een mooie term voor"
_O- heerlijk
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 19 maart 2020 @ 19:32:42 #34
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192149669
Haha echt he
Bamm
pi_192150284
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:26 schreef loezzzje het volgende:
Zullen dan ook weinig shifts zijn vrijdag want ja er moeten natuurlijk wel foto’s zijn om te controleren. En die moeten in de winkel gemaakt zijn ;)
De etoscheck is uit de app dus ik denk dat er voldoende winkels bezocht zijn voor de shifts :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miek95 op 19-03-2020 21:35:14 ]
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:25 #36
488177 ranjazonderrietje
pi_192151018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 19:59 schreef Miek95 het volgende:

[..]

De etoscheck is uit de app, dus ik denk dat er voldoende winkels bezocht voor de shifts :)
Kom er maar in, Feestkabouter.
pi_192153754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 19:59 schreef Miek95 het volgende:

[..]

De etoscheck is uit de app dus ik denk dat er voldoende winkels bezocht zijn voor de shifts :)
Dat zou mooi zijn. Hebben we wat te doen nu we thuis moeten blijven.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:27:48 #38
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192159786
Ik snap alleen niet dat Roamler niet de opdrachten even eruit haalt.
Of zijn er dus gekken die verspreiding van COVID op hun naam willen staan, in ruil voor 1,60 bij babymelkcheck.

Ik mag toch hopen dat niemand die checks doen want wie die checks doen denkt dus niet aan de medemens. BABYmelk waar dus moeders met kinderen lopen.

Want stel jij doet de opdracht bij A en bij A loopt een coronapatient die jou besmet.
Dan ga jij naar winkel B en bij B besmet jij anderen.
En dat voor 1,60¤

Be Wise , STAY HOME
Bamm
pi_192160216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:27 schreef JaVe het volgende:
Of zijn er dus gekken die verspreiding van COVID op hun naam willen staan, in ruil voor 1,60 bij babymelkcheck.

Ik mag toch hopen dat niemand die checks doen want wie die checks doen denkt dus niet aan de medemens. BABYmelk waar dus moeders met kinderen lopen.

Want stel jij doet de opdracht bij A en bij A loopt een coronapatient die jou besmet.
En dat voor 1,60¤

Be Wise , STAY HOME
Tja, Roamler is ook een bedrijf en als ze de opdrachten stil leggen hebben hun medewerkers ook geen geld meer. Het gaat dus denk ik niet zozeer om de Roamlers die rond lopen, maar om het bedrijf en haar medewerkers.

Je ziet dat veel bedrijven open blijven 'omdat de regering het nog niet verboden heeft' zoals kappers e.d. Tegelijkertijd kunnen bedrijven ook hun eigen verantwoordelijkheid nemen, je hoeft niet altijd op de overheid te wachten. Als mysteryshoppen een bekende en grote branche was geweest, hadden ze het al lang verboden deze dagen :X

Ik ga in ieder geval niet meer op pad. Afgelopen week nog wel een actiekoppen check bij AH gedaan omdat ik toch boodschappen moest doen, maar werd afgekeurd omdat ik de lege koppen niet op de foto had gezet. Het is chaos in de supermarkt dus een fatsoenlijke foto lukt sowieso niet meer, ik kap er voorlopig even mee. Jammer, maar het is wel het beste denk ik.
pi_192161403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:27 schreef JaVe het volgende:

En dat voor 1,60¤

Be Wise , STAY HOME
Die babymelk check duurt zo'n 1-2 minuten. Als je boodschappen moet doen (omdat je niet hamstert) zullen denk ik veel Roamlers toch even die check meepikken omdat ze er toch zijn. Als je alleen naar de supermarkt gaat om die check te doen ben je in mijn opinie wel vreemd bezig.
pi_192162258
En volgens mij (maar corrigeer me als ik het mis heb) kun je als je door persoon A besmet wordt en dan in een andere winkel bent nog niet persoon B besmetten. Je besmet volgens mij pas mensen als je klachten krijgt. En die heb je sowieso nog niet binnen een paar uur.

Neemt niet weg natuurlijk dat ik (ik ga sowieso al bijna nooit meer op pad) niet meer op mijn gemak checks in winkels zou gaan doen op dit moment.
pi_192170625
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:23 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Top! Ik blijf ook al sinds maandag binnen. Desnoods maanden als het moet. Voor hetzelfde geld ben je zelf besmet en steek je anderen aan. Totaal onverantwoord. En wat een ander hiervan vindt, moeten ze zelf weten, ik probeer in ieder geval het risico zoveel mogelijk te beperken. Voor mezelf en anderen.
Ehm hoe bedoel je desnoods maanden als het moet? Ben je dan een van die mensen die nu 200 rollen toiletpapier en 40 zakken pasta heeft staan dat je het maanden uit zou houden? :P De meeste mensen moeten toch naar de supermarkt en sommige wel naar 3/4 verschillende supermarkten omdat in elke supermarkt veel lege schappen zijn
pi_192171766
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:29 schreef Sensaa het volgende:

[..]

Ehm hoe bedoel je desnoods maanden als het moet? Ben je dan een van die mensen die nu 200 rollen toiletpapier en 40 zakken pasta heeft staan dat je het maanden uit zou houden? :P De meeste mensen moeten toch naar de supermarkt en sommige wel naar 3/4 verschillende supermarkten omdat in elke supermarkt veel lege schappen zijn
Nee. Boodschappen doe ik wel. Met zelfgemaakt mondkapje.Voordeel voor mij...ik woon boven een supermarkt. Dus hoef niet ver. En als de zon gaat schijnen weer lekker op het balkon. Desnoods maanden, ja. Maar zo lang duurt het niet . Denk dat we met 3 weken weer vrij zijn om te gaan en staan waar we willen.
pi_192172837
Nou dat denk ik eerlijk gezegd niet. Als je ziet hoelang het in China heeft geduurd, daar zijn ze nou pas een beetje aan het opknappen en daar is het al ellende vanaf december. Dus vrees dat we hier nog zeker wel een maand of 2 mee zitten. Maar goed niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken.
pi_192173005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:12 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Nee. Boodschappen doe ik wel. Met zelfgemaakt mondkapje.Voordeel voor mij...ik woon boven een supermarkt. Dus hoef niet ver. En als de zon gaat schijnen weer lekker op het balkon. Desnoods maanden, ja. Maar zo lang duurt het niet . Denk dat we met 3 weken weer vrij zijn om te gaan en staan waar we willen.
Dan kan je toch net zo goed ff snel een check doen. Ik bedoel om een check uit te kunnen voeren moeten er sws geen mensen voor het schap staan, anders kan je geen foto's nemen.
pi_192173641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:02 schreef Sensaa het volgende:

[..]

Dan kan je toch net zo goed ff snel een check doen. Ik bedoel om een check uit te kunnen voeren moeten er sws geen mensen voor het schap staan, anders kan je geen foto's nemen.
Waarom zou ik? Voor die paar euro??
pi_192174116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:56 schreef loezzzje het volgende:
Nou dat denk ik eerlijk gezegd niet. Als je ziet hoelang het in China heeft geduurd, daar zijn ze nou pas een beetje aan het opknappen en daar is het al ellende vanaf december. Dus vrees dat we hier nog zeker wel een maand of 2 mee zitten. Maar goed niemand kan natuurlijk in de toekomst kijken.
Mijns inziens gaan ze er snel genoeg achter komen dat het werkelijke percentage veel lager is dan 3,7%. En dat we over een paar dagen de piek al hebben. Dat hoop ik. Helaas geen glazen bol.
pi_192174265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:30 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Voor die paar euro??
Ze bedoelt niet dat jij dat moet gaan doen. Het enige wat ze bedoelt is dat het niet zo gek is dat er Roamlers zijn die de checks in supermarkten nu nog steeds doen want ze zijn toch al in de supermarkt voor boodschappen.
pi_192174518
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ze bedoelt niet dat jij dat moet gaan doen. Het enige wat ze bedoelt is dat het niet zo gek is dat er Roamlers zijn die de checks in supermarkten nu nog steeds doen want ze zijn toch al in de supermarkt voor boodschappen.
Precies dit. Als jij het brood hebt gepakt achterin de winkel en naar de kassa loopt kan je toch net zo goed ff snel 4 foto's maken van de nutrilon pakken.
pi_192174566
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 22:08 schreef Kraait het volgende:

Nja in deze tijd zullen dat er misschien nog best wat zijn. Denk maar aan mensen die in de horeca werken of evenementen/sport met een nuluren contract
pi_192175706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:00 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Oh maar dat maakt mij niet uit. Ik heb alleen gezegd dat ik dat onverantwoord vind. En wat een ander doet moet men zelf weten. Iedereen heeft hier zijn eigen mening over. En dat mag ook. 😉
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:37:42 #52
416020 K44S
The bearded man
pi_192180681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:51 schreef loezzzje het volgende:
En volgens mij (maar corrigeer me als ik het mis heb) kun je als je door persoon A besmet wordt en dan in een andere winkel bent nog niet persoon B besmetten. Je besmet volgens mij pas mensen als je klachten krijgt. En die heb je sowieso nog niet binnen een paar uur.

Neemt niet weg natuurlijk dat ik (ik ga sowieso al bijna nooit meer op pad) niet meer op mijn gemak checks in winkels zou gaan doen op dit moment.
Er wordt al besmet als je in de buurt bent.

Dat is de reden waarom de MP dringend en toch vriendelijk vraagt om 1,5 meter afstand van elkaar te houden (ook al is het om op straat even een babbel te maken). Incubatie tijd is ongeveer een week tijd. Vandaar dat mensen die met andere mensen in dezelfde ruimte zijn geweest, wordt gevraagd om thuis te blijven.

Inmiddels heeft Roamler een vrijwilligers functie toegevoegd in de app.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_192180776
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:07 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Oh maar dat maakt mij niet uit. Ik heb alleen gezegd dat ik dat onverantwoord vind. En wat een ander doet moet men zelf weten. Iedereen heeft hier zijn eigen mening over. En dat mag ook. 😉
Een babymelk check doen in een supermarkt omdat je er toch bent voor boodschappen vind je onverantwoord?
pi_192182410
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:44 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Een babymelk check doen in een supermarkt omdat je er toch bent voor boodschappen vind je onverantwoord?
Voor mezelf wel ja. Ik spreek voor mezelf. Heb duidelijk aangegeven dar iedereen zelf moet weten wat hij doet.
pi_192183239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:41 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Voor mezelf wel ja. Ik spreek voor mezelf. Heb duidelijk aangegeven dar iedereen zelf moet weten wat hij doet.
Maar hoe beredeneer jij? Want als je toch al in die winkel bent dan maakt dat toch qua veiligheid mbt het corona virus niets meer uit?
pi_192185441
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:32 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Maar hoe beredeneer jij? Want als je toch al in die winkel bent dan maakt dat toch qua veiligheid mbt het corona virus niets meer uit?
Dan ben ik toch langer in die winkel??? Ik ga zo snel mogelijk alles af en wegwezen....Heb er m.i. verder niets te zoeken. Als ik besmet ben kan ik misschien ook anderen besmetten. Er zijn mij nog teveel onzekerheden. Maar laten we hier verder geen discussie over voeren. Iedereen denkt hier anders over en dat mag.Een ieder kijkt voor zichzelf wat hij doet. Stay safe😉
pi_192185863
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Dan ben ik toch langer in die winkel??? Ik ga zo snel mogelijk alles af en wegwezen....Heb er m.i. verder niets te zoeken. Als ik besmet ben kan ik misschien ook anderen besmetten. Er zijn mij nog teveel onzekerheden. Maar laten we hier verder geen discussie over voeren. Iedereen denkt hier anders over en dat mag.Een ieder kijkt voor zichzelf wat hij doet. Stay safe😉
Een forum is juist voor discussie. En je bent bij een babymelk check echt niet persé langer in de supermarkt. Het is vrij druk in supermarkten nu, dus je moet vaak toch ff wachten. Dan zijn die 3 foto's snel gemaakt. Bij actieplekken ben je inderdaad lang bezig en moet je heel de winkel door, dat zou ik nu ook niet doen.
pi_192187090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:50 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Een forum is juist voor discussie. En je bent bij een babymelk check echt niet persé langer in de supermarkt. Het is vrij druk in supermarkten nu, dus je moet vaak toch ff wachten. Dan zijn die 3 foto's snel gemaakt. Bij actieplekken ben je inderdaad lang bezig en moet je heel de winkel door, dat zou ik nu ook niet doen.
En als er niet genoeg voorraad is? Naar de infobalie. De mensen daar lastig vallen. Zitten ze echt niet op te wachten.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:45:41 #59
488177 ranjazonderrietje
pi_192187768
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:50 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Je dramt. Brokkie57 zegt dat ie het niet doet nu, niet wil en daar verder niet op in wil gaan. Klaar. Eens met Brokkie57 dat nu het moment is om zo weinig mogelijk in winkels te zijn.
pi_192188002
Super. Bezorg de zorg. Lekker half Nederland aan de roamler app. Daar gaan alle checks 👍
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2020 @ 18:27:02 #61
21636 Feestkabouter
pi_192189489
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:45 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Je dramt. Brokkie57 zegt dat ie het niet doet nu, niet wil en daar verder niet op in wil gaan. Klaar. Eens met Brokkie57 dat nu het moment is om zo weinig mogelijk in winkels te zijn.
een discussie afkappen of aangeven dat je die wil afronden mag natuurlijk, maar het is niet netjes om dat te doen nadat je in dezelfde post eerst nog even als laatste zet in de discussie je eigen visie hebt gegeven.
en daarnaast is het een wens/voorstel van Brok om erover op te houden, maar het is ook zeker geen regel dat anderen verplicht zijn te handelen in lijn met dat voorstel.

ik ken Babbelaar hier al even, en hij/zij is in mijn ogen geen drammer. diens post gaat in mijn ogen netjes in op wat Brok schrijft, namelijk wel of niet langer in de winkel zijn.
en Brok geeft zelf aan dat het prima is dat ieder z'n eigen mening heeft, dus wat is er mis mee dat Babbelaar nav de post van Brok een eigen mening deelt?
  zaterdag 21 maart 2020 @ 18:45:07 #62
488177 ranjazonderrietje
pi_192189793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:27 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

een discussie afkappen of aangeven dat je die wil afronden mag natuurlijk, maar het is niet netjes om dat te doen nadat je in dezelfde post eerst nog even als laatste zet in de discussie je eigen visie hebt gegeven.
en daarnaast is het een wens/voorstel van Brok om erover op te houden, maar het is ook zeker geen regel dat anderen verplicht zijn te handelen in lijn met dat voorstel.

ik ken Babbelaar hier al even, en hij/zij is in mijn ogen geen drammer. diens post gaat in mijn ogen netjes in op wat Brok schrijft, namelijk wel of niet langer in de winkel zijn.
en Brok geeft zelf aan dat het prima is dat ieder z'n eigen mening heeft, dus wat is er mis mee dat Babbelaar nav de post van Brok een eigen mening deelt?
Jij reageert ook als het je maar uitkomt hè 😂
pi_192190044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:07 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

En als er niet genoeg voorraad is? Naar de infobalie. De mensen daar lastig vallen. Zitten ze echt niet op te wachten.
Deze week hebben ze de vragen over de infobalie en magazijn uit de opdracht gehaald. Weet niet of dat eenmalig is of dat het de komende weken zal blijven. Je hoeft je dus niet te melden als 1 t/m 6 niet in voorraad is.
pi_192190466
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:57 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Deze week hebben ze de vragen over de infobalie en magazijn uit de opdracht gehaald. Weet niet of dat eenmalig is of dat het de komende weken zal blijven. Je hoeft je dus niet te melden als 1 t/m 6 niet in voorraad is.
En hoe moet je dat weten dan, dat zie je dus alleen als je de opdracht doet...
pi_192190702
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:20 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

En hoe moet je dat weten dan, dat zie je dus alleen als je de opdracht doet...
Staat in de omschrijving aangegeven.

pi_192192091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:07 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Als je naar de service balie moet en het magazijn kost ie inderdaad veel tijd en dan zou niemand hem eigenlijk moeten doen voor ¤1.50
pi_192192184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:45 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Hoezo 'dram' ik dan? Ik wil niet dat hij/zij iets toegeeft ofzo. dIedereen heeft een andere denkwijze en ik vind die van Brokkie gewoon opmerkelijk dus vandaar dat ik doorvraag. Dat is m'n goed recht. Als je je mening hier wilt neerzetten en vervolgens niet in discussie wilt gaan, kan je je mening beter in je dagboek zetten.
pi_192192274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:45 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Jij reageert ook als het je maar uitkomt hè 😂
Tja, dat is ook een beetje hoe een forum werkt toch? Reageren wanneer het uitkomt.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:55:00 #69
488177 ranjazonderrietje
pi_192192444
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:44 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Hoezo 'dram' ik dan? Ik wil niet dat hij/zij iets toegeeft ofzo. dIedereen heeft een andere denkwijze en ik vind die van Brokkie gewoon opmerkelijk dus vandaar dat ik doorvraag. Dat is m'n goed recht. Als je je mening hier wilt neerzetten en vervolgens niet in discussie wilt gaan, kan je je mening beter in je dagboek zetten.
Opmerkelijk? Hahaha, hoezo opmerkelijk? Brokkie57 neemt zijn verantwoordelijkheid door zoveel mogelijk thuis te blijven. Thuiswerken gaat natuurlijk niet met programma's zoals Roamler, tenminste niet op grote schaal. Dan hop je van locatie naar locatie, komt veel onder de mensen en dat is toch écht wel anders dan een doorsnee baan waar je op 1 plek zit. Maar hey, dan doe jij dat niet en dat wachten we wel tot de overheid het verplicht omdat mensen zoals jij het "opmerkelijk" vinden om bepaalde maatregelen te nemen. Toch? ✌️
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:56:55 #70
488177 ranjazonderrietje
pi_192192509
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:48 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Tja, dat is ook een beetje hoe een forum werkt toch? Reageren wanneer het uitkomt.
Ja, lekker selectief. Niet de spelfouten van besties eruit halen, en wel fijntjes eens om de hoek kijken als iemand anders een spelfout maakt. Benieuwd of ie al belastingaangifte heeft gedaan, perfect als ie zich voordoet. 😂
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:59:31 #71
488177 ranjazonderrietje
pi_192192566
Wat vinden jullie van het Roamler initiatief om zorgmedewerkers te helpen met boodschappen doen? Zelf vind ik het een mooi initiatief, maar bekruipt me het idee dat het vooral een marketing idee is.
pi_192192781
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:40 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Als je naar de service balie moet en het magazijn kost ie inderdaad veel tijd en dan zou niemand hem eigenlijk moeten doen voor ¤1.50
Ik doe ze sowieso nooit 😁 maar dat was nog niet ter sprake gekomen.
pi_192192817
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:55 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Opmerkelijk? Hahaha, hoezo opmerkelijk? Brokkie57 neemt zijn verantwoordelijkheid door zoveel mogelijk thuis te blijven. Thuiswerken gaat natuurlijk niet met programma's zoals Roamler, tenminste niet op grote schaal. Dan hop je van locatie naar locatie, komt veel onder de mensen en dat is toch écht wel anders dan een doorsnee baan waar je op 1 plek zit. Maar hey, dan doe jij dat niet en dat wachten we wel tot de overheid het verplicht omdat mensen zoals jij het "opmerkelijk" vinden om bepaalde maatregelen te nemen. Toch? ✌️
Goed gezegd!
pi_192193446
quote:

[..]

Huh, ik heb helemaal nergens gezegd dat ik nu nog steeds opdrachten doe buiten de deur. Als je even terugleest zie je dat ik het heb over de babymelk check! En over het feit dat als je niet hamstert en dus toch om de zoveel dagen even boodschappen moet doen het opzich niet zo gek is dat er Roamlers zijn die die babymelk check toch nog even meepakken omdat ze toch in de winkel zijn en toch moeten wachten (het is vaak druk).
pi_192193541
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ja, lekker selectief. Niet de spelfouten van besties eruit halen, en wel fijntjes eens om de hoek kijken als iemand anders een spelfout maakt. Benieuwd of ie al belastingaangifte heeft gedaan, perfect als ie zich voordoet. 😂
Waar heb je het allemaal over joh? Jij haalt er dingen bij die er niets mee te maken hebben. Hoe doet babbelaar zich perfect voor? Doordat hij/zij een vraag stelt? Wat heeft belastingaangifte ermee te maken? Hoe leg jij deze connecties?
pi_192194400
Met de bedragen die feestkabouter hier af en toe noemt dat ie in de maand verdiend lijkt het me wel verstandig om bij de belasting op te geven, maarja dat is hoe ik er over denk :P
pi_192195167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:14 schreef loezzzje het volgende:
Met de bedragen die feestkabouter hier af en toe noemt dat ie in de maand verdiend lijkt het me wel verstandig om bij de belasting op te geven, maarja dat is hoe ik er over denk :P
Ja, helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar precies ¤3.50 verdiend met Smartspotter...Ik heb dit nog niet doorgegeven aan de belastingdienst. Erg hé🤣
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 01:47:07 #78
21636 Feestkabouter
pi_192197966
quote:

[..]

Je kunt ook gewoon even lezen wat Babbelaar schrijft.
Je benadert het geheel nogal zwart-wit. Brok en Babbel zijn allebei van mening dat dat wat jij beschrijft (van locatie naar locatie hoppen) echt niet acceptabel is. Het gaat dus alleen om het punt: als je dan toch in de winkel loopt voor je eigen boodschappen en het babymelk schap passeert, is het dan wel of niet acceptabel om er een foto van te maken?
Jouw post slaat echt helemaal nergens op.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 01:54:24 #79
21636 Feestkabouter
pi_192198027
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:56 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik doe niet aan besties hier. Als ik reageer op een post zie ik vaak niet eens van wie die post is, ik reageer gewoon op datgeen wat mij prikkelt. Als Babbelaar of wie dan ook iets zou schrijven dat in mijn ogen onterecht is of op een andere negatieve manier mijn aandacht verdient, zal ik daar ook gewoon op reageren.

En tja, als mensen naar mijn mening logische en redelijke en acceptabele teksten posten, dan zal ik ze niet afvallen. Dan zie jij dat misschien als dat ze mijn 'besties' zijn.... en dat is op zich natuurlijk wel logisch, want als je op dat soort punten op 1 lijn zit kunnen daar IRL vriendschappen uit ontstaan.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 01:58:03 #80
21636 Feestkabouter
pi_192198045
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:09 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Goed gezegd!
dus zelfs jij zelf beseft niet eens dat je voor 98% met Babbelaar op 1 lijn zit en dat het om dat laatste ene kleine verschilletje van mening gaat????

of heb je gewoon zo weinig eigenwaarde dat je blij bent met iedereen die jouw kant kiest, ongeacht hoe ontieglijk dom de uitleg daarbij is van die ander?
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 01:59:37 #81
21636 Feestkabouter
pi_192198050
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 21:40 schreef jb88 het volgende:

[..]

Waar heb je het allemaal over joh? Jij haalt er dingen bij die er niets mee te maken hebben. Hoe doet babbelaar zich perfect voor? Doordat hij/zij een vraag stelt? Wat heeft belastingaangifte ermee te maken? Hoe leg jij deze connecties?
het ging over mij (denk ik), niet over Babbelaar
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 02:01:06 #82
21636 Feestkabouter
pi_192198063
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 22:44 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja, helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar precies ¤3.50 verdiend met Smartspotter...Ik heb dit nog niet doorgegeven aan de belastingdienst. Erg hé🤣
bijverdiensten hoef je pas vanaf een bepaalde drempel aan te geven, ik weet even niet wat die drempel is, maar volgens mij lag die hoger dan 3,50
  zondag 22 maart 2020 @ 10:23:48 #83
416020 K44S
The bearded man
pi_192200877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:59 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Wat vinden jullie van het Roamler initiatief om zorgmedewerkers te helpen met boodschappen doen? Zelf vind ik het een mooi initiatief, maar bekruipt me het idee dat het vooral een marketing idee is.
Dit gevoel heb ik dus ook, ik ga liever naar een organisatie die dit zonder winst oogmerk doet.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 10:30:14 #84
21636 Feestkabouter
pi_192200961
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:23 schreef K44S het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik dus ook, ik ga liever naar een organisatie die dit zonder winst oogmerk doet.
wat is voor Roamler het winst oogmerk voor deze actie?
ik heb vaak zat te zeuren over Roamler, maar zeker niet alles is negatief aan hen.

stel nou eens dat een commercieel bedrijf iets goed wil doen zonder enig commercieel belang, gewoon omdat ze de capaciteiten/netwerk/faciliteiten hebben en met heel weinig inspanning iets kunnen realiseren waar de maatschappij wat aan kan hebben. hoe kan een bedrijf dat dan doen zonder dat mensen er (zoals jij en Ranja) bij denken dat er een commercieel idee achter zit?
pi_192204056
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb vaak zat te zeuren over Roamler, maar zeker niet alles is negatief aan hen.

stel nou eens dat een commercieel bedrijf iets goed wil doen zonder enig commercieel belang, gewoon omdat ze de capaciteiten/netwerk/faciliteiten hebben en met heel weinig inspanning iets kunnen realiseren waar de maatschappij wat aan kan hebben. hoe kan een bedrijf dat dan doen zonder dat mensen er (zoals jij en Ranja) bij denken dat er een commercieel idee achter zit?
Nee hoor. De faq gaat geheel over hoe geweldig roamler is en wat wat ze allemaal te bieden hebben. Ik vind het intens slimme marketing.

Ik doe er in order geval niet aan mee!
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 13:17:26 #86
21636 Feestkabouter
pi_192204382
ja de faq is inderdaad heel eenzijdig, dat ben ik zeker met je eens.

maar geef nou eens antwoord: stel nou eens dat een commercieel bedrijf iets goed wil doen zonder enig commercieel belang, gewoon omdat ze de capaciteiten/netwerk/faciliteiten hebben en met heel weinig inspanning iets kunnen realiseren waar de maatschappij wat aan kan hebben. hoe kan een bedrijf dat dan doen zonder dat mensen er (zoals jij en Ranja) bij denken dat er een commercieel idee achter zit?
pi_192205056
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:17 schreef Feestkabouter het volgende:
ja de faq is inderdaad heel eenzijdig, dat ben ik zeker met je eens.

maar geef nou eens antwoord: stel nou eens dat een commercieel bedrijf iets goed wil doen zonder enig commercieel belang, gewoon omdat ze de capaciteiten/netwerk/faciliteiten hebben en met heel weinig inspanning iets kunnen realiseren waar de maatschappij wat aan kan hebben. hoe kan een bedrijf dat dan doen zonder dat mensen er (zoals jij en Ranja) bij denken dat er een commercieel idee achter zit?
Niet te doen. Achterdocht blijft.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 18:07:34 #88
21636 Feestkabouter
pi_192209838
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:56 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Niet te doen. Achterdocht blijft.
en heb je dat nu alleen bij Roamler, of zou je dat bij elk commercieel bedrijf hebben?

ik begrijp je gedachte overigens wel hoor.
ik vraag me alleen af, of je je door die gedachte moet/wil laten sturen. er zitten immers meer kanten aan (zoals ik heb geschetst), je kunt in theorie kiezen welke gedachte je het meest bepalend laat zijn.
pi_192210034
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:07 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en heb je dat nu alleen bij Roamler, of zou je dat bij elk commercieel bedrijf hebben?

ik begrijp je gedachte overigens wel hoor.
ik vraag me alleen af, of je je door die gedachte moet/wil laten sturen. er zitten immers meer kanten aan (zoals ik heb geschetst), je kunt in theorie kiezen welke gedachte je het meest bepalend laat zijn.
Nou ik ervaar roamler wel als een bedrijf welke haar crowd gebruikt voor dit soort zaken. Zal uiteraard overal gebeuren. Maar bij roamler is het altijd wel erg duidelijk.
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2020 @ 18:28:26 #90
21636 Feestkabouter
pi_192210211
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 18:18 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Nou ik ervaar roamler wel als een bedrijf welke haar crowd gebruikt voor dit soort zaken. Zal uiteraard overal gebeuren. Maar bij roamler is het altijd wel erg duidelijk.
ze kunnen moeilijk iets doen ZONDER de crowd te gebruiken.
en daarnaast is het natuurlijk ook in het voordeel van de crowd zelf als er een bedrijfsmatig voordeel uit komt voortrollen.

maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, en ik denk dat het aansluit bij 1 van de dingen die mij storen: dingen komen bij Roamler vaak een beetje onecht over, naast het joviale popie-jopie-taaltje dat erg gemaakt overkomt is er een lelijke keerzijde en in z'n geheel bezien komt Roamler daarmee niet erg authentiek en eerlijk over.
  maandag 23 maart 2020 @ 14:49:08 #91
416020 K44S
The bearded man
pi_192226032
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, RUMAG doet hetzelfde: Een schouderklopje geven aan de zorg door een tekst hier op te maken en dit op een A-locatie bilboard hangen.
Ze hadden het schouderklopje ook anoniemer kunnen doen door bijv gratis sweaters weg te geven met een tekst naar keuzen.

Mark Tuitert doet precies hetzelfde met zijn energygum:
Verpleegkundige vraagt om een paar pakken kauwgum, Mark maakt een filmpje dat hij het betreffende ziekenhuis zijn kauwgum GUNT.
Wanneer Mark er geen branding van had gemaakt, had hij de kauwgum gegeven ZONDER dit te filmen.

Roamler doet vrijwel hetzelfde door dat iemand uit vrijwillige basis zich kan opgeven en dus de boodschappen doet voor de persoon die momenteel snoeihard aan het werk is.
Geen idee hoe het gaat, ik krijg wel de indruk dat het een soort mond tot mond reclame zal worden in het voordeel voor Roamler.
  † In Memoriam † maandag 23 maart 2020 @ 22:54:53 #92
21636 Feestkabouter
pi_192236971
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:49 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, RUMAG doet hetzelfde: Een schouderklopje geven aan de zorg door een tekst hier op te maken en dit op een A-locatie bilboard hangen.
Ze hadden het schouderklopje ook anoniemer kunnen doen door bijv gratis sweaters weg te geven met een tekst naar keuzen.

Mark Tuitert doet precies hetzelfde met zijn energygum:
Verpleegkundige vraagt om een paar pakken kauwgum, Mark maakt een filmpje dat hij het betreffende ziekenhuis zijn kauwgum GUNT.
Wanneer Mark er geen branding van had gemaakt, had hij de kauwgum gegeven ZONDER dit te filmen.

Roamler doet vrijwel hetzelfde door dat iemand uit vrijwillige basis zich kan opgeven en dus de boodschappen doet voor de persoon die momenteel snoeihard aan het werk is.
Geen idee hoe het gaat, ik krijg wel de indruk dat het een soort mond tot mond reclame zal worden in het voordeel voor Roamler.
In de voorbeelden die je noemt is er een minder commercieel alternatief (waar ze niet voor kiezen). Maar in dit geval van Roamler is dat er niet: kan Roamler hun actie nog op 1 of andere manier uitkleden opdat het minder commercieel overkomt? Dat denk ik niet, dus daarmee vind ik het niet vergelijkbaar met jouw 2 voorbeelden.
pi_192240211
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 22:54 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

In de voorbeelden die je noemt is er een minder commercieel alternatief (waar ze niet voor kiezen). Maar in dit geval van Roamler is dat er niet: kan Roamler hun actie nog op 1 of andere manier uitkleden opdat het minder commercieel overkomt? Dat denk ik niet, dus daarmee vind ik het niet vergelijkbaar met jouw 2 voorbeelden.
Haha mensen mogen ook een mening hebben hé!!
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:04 #94
21636 Feestkabouter
pi_192241475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:30 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Haha mensen mogen ook een mening hebben hé!!
jazeker.
maar het feit dat je hier op een forum zit impliceert een beetje dat je het ok vindt om het over je mening te hebben. en het over een mening hebben betekent dat je het over de onderbouwing/achtergrond van die mening hebt. en dat laatste is waar ik in dit geval over struikel.

m.a.w. als iemand een mening/keuze X heeft/maakt en daarvoor het argument (of de set argumenten) Y gebruikt, dan is er op zich met X niks mis en is Y datgeen wat interessant is om het over te hebben.
en nu is mijn punt dus: prima dat je mening X hebt, maar je argument Y (of in elk geval dat wat je daarover aangeeft) slaat nergens op, omdat dat wat je schrijft over je argument Y bestaat uit 2 voorbeelden die juist op het essentiele punt dat je wil maken naar mijn mening NIET vergelijkbaar zijn met de situatie die ter discussie staat.
pi_192248813
Mijn mening is dat we op de eerste 4 pagina's van dit nieuwe topic allemaal aan het muggenziften en doordammen zijn. Allemaal last van het thuiswerken? :P
pi_192248939
Om maar meteen een nieuw onderwerp aan te snijden:

Supermarkten gaan nog maar één bezoeker per 10m2 toelaten. Lijkt me dat de opdrachten voor Roamler en Smartspotter de aankomende tijd op een laag pitje gaan staan. Ik zou me er niet oke bij voelen als er buiten een rij staat, terwijl ik binnen doodleuk foto's aan het maken ben. Het is natuurlijk wel nog de vraag of er echt rijen gaan ontstaan, maar ik sla de opdrachten de aankomende 2 maanden even over.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:07:01 #97
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192249561
Roamler introduceert het idee, maar het werk en risico (zowel van ziekte als financieel) ligt bij de Roamlers.

Is het trouwens niet meer: ontzorg de zorg?
pi_192251054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:36 schreef Kraait het volgende:
Om maar meteen een nieuw onderwerp aan te snijden:

Supermarkten gaan nog maar één bezoeker per 10m2 toelaten. Lijkt me dat de opdrachten voor Roamler en Smartspotter de aankomende tijd op een laag pitje gaan staan. Ik zou me er niet oke bij voelen als er buiten een rij staat, terwijl ik binnen doodleuk foto's aan het maken ben. Het is natuurlijk wel nog de vraag of er echt rijen gaan ontstaan, maar ik sla de opdrachten de aankomende 2 maanden even over.
Ze gaan er dus helemaal mee stoppen. Voor mij geen drama want ik kwam toch al nooit meer in de winkels voor opdrachten. Ze willen wel thuisopdrachten gaan introduceren. Ben benieuwd.
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2020 @ 17:41:07 #99
21636 Feestkabouter
pi_192251267
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:07 schreef b-engel het volgende:
Roamler introduceert het idee, maar het werk en risico (zowel van ziekte als financieel) ligt bij de Roamlers.
niet financieel, goed lezen: Roamler garandeert de betaling
pi_192255519
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:27 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ze gaan er dus helemaal mee stoppen. Voor mij geen drama want ik kwam toch al nooit meer in de winkels voor opdrachten. Ze willen wel thuisopdrachten gaan introduceren. Ben benieuwd.
Wss een hoop match checks op de webshops
pi_192256558
quote:

[..]

Roamler België had het over "een hoop creatieve checks". Zal ook wel voor nl zo zijn.
pi_192260153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 21:14 schreef Sensaa het volgende:

[..]

Wss een hoop match checks op de webshops
Vreselijk zijn die. Echt zwaar onderbetaald. Rond de ¤2 voor 40+ minuten werk.
pi_192261421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:17 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Is dat die opdracht dat je producten moet zoeken op de site? Die heb ik vorig jaar 1x gedaan, daar ben ik heel snel mee gestopt. Zoveel werk voor zo weinig vergoeding.
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2020 @ 10:23:32 #104
21636 Feestkabouter
pi_192262957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:17 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

illegaal dus van Roamler dat ze die opdrachten aanboden/aanbieden.
het is zelfs voor een 13-jarige onder het minimumloon.
pi_192263174
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:02 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Is dat die opdracht dat je producten moet zoeken op de site? Die heb ik vorig jaar 1x gedaan, daar ben ik heel snel mee gestopt. Zoveel werk voor zo weinig vergoeding.
Ja. Je moet dan een aantal producten vinden die overeen komen met elkaar. Ik word al naar als ik aan die opdracht denk.
pi_192266703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:33 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ja. Je moet dan een aantal producten vinden die overeen komen met elkaar. Ik word al naar als ik aan die opdracht denk.
Pfoe ja die ga ik ook echt niet nog een keer doen.
pi_192271452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

illegaal dus van Roamler dat ze die opdrachten aanboden/aanbieden.
het is zelfs voor een 13-jarige onder het minimumloon.
Valt me tegen van iemand die constant andere mensen de les leest en zegt dat ze bij de feiten moeten blijven. Dat is uiteraard niet illegaal, want je bent niet in loondienst bij Roamler. Dat het schandalig slecht betaald is een tweede..
  † In Memoriam † woensdag 25 maart 2020 @ 18:19:28 #108
21636 Feestkabouter
pi_192271672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:02 schreef Kraait het volgende:

[..]

Valt me tegen van iemand die constant andere mensen de les leest en zegt dat ze bij de feiten moeten blijven. Dat is uiteraard niet illegaal, want je bent niet in loondienst bij Roamler. Dat het schandalig slecht betaald is een tweede..
dan moet je de eerdere topics uit deze reeks ook even doornemen, het is al vaker genoemd.
waar het om gaat:
het is aan bedrijven NIET toegestaan om werk/klussen/opdrachten aan te bieden indien de vergoeding en de tijd die normaliter nodig zijn om het werk uit te voeren zodanig zijn dat minder dan het minimum uurloon wordt verdiend.
het is een regel die de overheid in 2017 of 2018 heeft ingesteld om zelfstandigen te beschermen tegen onderbetaling.

en nadat ik Roamler meermalen om een inhoudelijke reactie had gevraagd op dit punt, was dit hun antwoord:
we verzoeken je dringend om dit onderwerp niet meer publiekelijk ter sprake te brengen

ook op Slack heb ik dit onderwerp ter sprake gebracht, inclusief suggesties aan Roamler hoe om te gaan met die regel, maar aangezien mijn posts met voorrang werden gemonitord (daar ga ik vanuit, ik weet inmiddels dat dat kan in Slack) was het binnen enkele ogenblikken weer verwijderd.
pi_192279382
Je moet nu je bon op de foto zetten plus vragen beantwoorden over veiligheid bij smartspotter. Goede zet. Zo ontmoedig je rondjes.
pi_192279661
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:02 schreef Kraait het volgende:

[..]

Maak geen slapende honden wakker. Hij houdt nooit meer op _O-
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2020 @ 09:03:58 #111
21636 Feestkabouter
pi_192280200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:10 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Maak geen slapende honden wakker. Hij houdt nooit meer op _O-
:D
pi_192289363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:19 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dan moet je de eerdere topics uit deze reeks ook even doornemen, het is al vaker genoemd.
waar het om gaat:
het is aan bedrijven NIET toegestaan om werk/klussen/opdrachten aan te bieden indien de vergoeding en de tijd die normaliter nodig zijn om het werk uit te voeren zodanig zijn dat minder dan het minimum uurloon wordt verdiend.
het is een regel die de overheid in 2017 of 2018 heeft ingesteld om zelfstandigen te beschermen tegen onderbetaling.

en nadat ik Roamler meermalen om een inhoudelijke reactie had gevraagd op dit punt, was dit hun antwoord:
we verzoeken je dringend om dit onderwerp niet meer publiekelijk ter sprake te brengen

ook op Slack heb ik dit onderwerp ter sprake gebracht, inclusief suggesties aan Roamler hoe om te gaan met die regel, maar aangezien mijn posts met voorrang werden gemonitord (daar ga ik vanuit, ik weet inmiddels dat dat kan in Slack) was het binnen enkele ogenblikken weer verwijderd.
Heb je al een melding gedaan bij Inspectie SZW? Daar kan je ook de vraag neerleggen of het echt niet mag om minder dan het minimumloon per uur te betalen, als er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst en ook niet als er geen zzp overeenkomst is?
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2020 @ 22:53:21 #113
21636 Feestkabouter
pi_192295844
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:39 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Heb je al een melding gedaan bij Inspectie SZW? Daar kan je ook de vraag neerleggen of het echt niet mag om minder dan het minimumloon per uur te betalen, als er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst en ook niet als er geen zzp overeenkomst is?
ik heb er al eens contact over gehad met een of andere inspectiedienst of ministerie, weet even niet meer welke. heel duidelijk verhaal: het mag echt niet, wat Roamler doet is simpelweg illegaal.

de ellende is alleen dat het een enorme heisa is om er melding van te maken, dat weet Roamler zelf waarschijnlijk ook, en wellicht daarom wanen ze zich (terecht?) veilig ondanks hun illegale praktijken. en zelfs als iemand er melding van maakt ben ik persoonlijk bang dat ze in eerste instantie slechts een waarschuwing of voorwaardelijke straf krijgen, zo laf zit NL immers helaas in elkaar. dus ik ga die moeite niet nemen. ik had eigenlijk gehoopt dat het makkelijker was om de crowd te prikkelen om wat druk op Roamler te leggen, maar de meeste mensen zijn gewoon te bang om hun mond open te trekken omdat de euro's die ze ermee verdienen te welkom zijn (mijn conclusie).
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 00:21:55 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192296793
quote:

[..]

Bron?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2020 @ 01:33:32 #115
21636 Feestkabouter
pi_192297105
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bron?
Bericht in de app op 24 maart.
Het bericht verwijst naar deze pagina:
https://us10.campaign-arc(...)1f2eda&id=236be2d3e0
pi_192297718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bron?
Bron: open de app ;)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:27:43 #117
488177 ranjazonderrietje
pi_192302080
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 06:41 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Bron: open de app ;)
Inderdaad. Helder aangekondigd met een pushbericht en een nieuwsbrief hier. Ik ben wel benieuwd naar de aangekondigde opdrachten.

Werkwijze van Smartspotter vind ik eigenlijk ook wel prima.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:45:27 #118
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192302323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:28 schreef boerhoorn het volgende:
Je moet nu je bon op de foto zetten plus vragen beantwoorden over veiligheid bij smartspotter. Goede zet. Zo ontmoedig je rondjes.
ja, moet je nog wat kopen ook bij 1,50 inkomsten.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 15:29:05 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192303942
Ja dat in de app snap ik, daar staat dat ze er tijdelijk mee stoppen. Loezzzzje heeft het erover dat ze er helemaal mee stoppen, dat vind ik klinken als voorgoed. En daarom vraag ik naar een bron :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_192307334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik heb er al eens contact over gehad met een of andere inspectiedienst of ministerie, weet even niet meer welke. heel duidelijk verhaal: het mag echt niet, wat Roamler doet is simpelweg illegaal.

de ellende is alleen dat het een enorme heisa is om er melding van te maken, dat weet Roamler zelf waarschijnlijk ook, en wellicht daarom wanen ze zich (terecht?) veilig ondanks hun illegale praktijken. en zelfs als iemand er melding van maakt ben ik persoonlijk bang dat ze in eerste instantie slechts een waarschuwing of voorwaardelijke straf krijgen, zo laf zit NL immers helaas in elkaar. dus ik ga die moeite niet nemen. ik had eigenlijk gehoopt dat het makkelijker was om de crowd te prikkelen om wat druk op Roamler te leggen, maar de meeste mensen zijn gewoon te bang om hun mond open te trekken omdat de euro's die ze ermee verdienen te welkom zijn (mijn conclusie).
De inspectie szw is handhaver voor o.a. arbeidsuitbuiting, onderbetaling en arbeidsomstandigheden. Als werkgevers of bedrijven zich schuldig maken aan bovengenoemde dingen, dan kan je een melding doen. Ik weet alleen niet of de constructie met Roamler en smartspotter wel gekwalificeerd kan worden als ZZP en of de regels mbt tot minimumloon ook voor overige werkzaamheden gelden. Volgens mij is dat nergens in de wet heel duidelijk omschreven.

Voor een arbeidsovereenkomst is de wet heel duidelijk. Er is een minimumloon per maand. In de wet staat geen minimumloon per uur, dat is afhankelijk of er in dat bedrijf 40 of 36 uur of wat dan ook als fulltime dienstverband geldt. Wat voor uurloon zou dan moeten gelden voor Roamlers? Voor zzp'ers geldt vanaf 2021 wel een regel dat ze minimaal 16 euro per uur verdienen, maar dat geldt nu nog niet. Dus ook al zou de constructie met Roamler een zzp constructie zijn, dan geldt die pas vanaf 2021.

[ Bericht 6% gewijzigd door crazyboy2309 op 27-03-2020 19:20:07 ]
pi_192308269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:29 schreef MaJo het volgende:
Ja dat in de app snap ik, daar staat dat ze er tijdelijk mee stoppen. Loezzzzje heeft het erover dat ze er helemaal mee stoppen, dat vind ik klinken als voorgoed. En daarom vraag ik naar een bron :)
Nee ik bedoelde idd tijdelijk. Naar aanleiding van het bericht in de app. Tot nu toe zie ik nog niet echt iets in de app staan.
pi_192311746
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:45 schreef b-engel het volgende:

[..]

ja, moet je nog wat kopen ook bij 1,50 inkomsten.
Problemen zien waar oplossing voor het oprapen liggen is ook een kunst.
  Moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 01:24:29 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192313854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:51 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde idd tijdelijk. Naar aanleiding van het bericht in de app. Tot nu toe zie ik nog niet echt iets in de app staan.
Ok duidelijk :)
pi_192317673
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:27 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Werkwijze van Smartspotter vind ik eigenlijk ook wel prima.
Ik juist niet. Bij supermarkten mogen maar maximaal een aantal personen naar binnen. Ik zou het vervelend vinden als iemand langer moet wachten om naar binnen te mogen, omdat ik zo nodig een opdracht wil doen. En filiaalmanagers etc. zitten echt niet op je te wachten. Ik denk dat als je betrapt wordt op het maken van een foto, dat je nu echt een probleem hebt.

Daarom heel goed dat Roamler de opdrachten uit de app heeft gehaald. Dat voorkomt gedoe :)

Gewoon zo snel mogelijk je boodschappen doen en de supermarkt verlaten is het beste.
  † In Memoriam † zaterdag 28 maart 2020 @ 17:28:13 #125
21636 Feestkabouter
pi_192322462
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:10 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

De inspectie szw is handhaver voor o.a. arbeidsuitbuiting, onderbetaling en arbeidsomstandigheden. Als werkgevers of bedrijven zich schuldig maken aan bovengenoemde dingen, dan kan je een melding doen. Ik weet alleen niet of de constructie met Roamler en smartspotter wel gekwalificeerd kan worden als ZZP en of de regels mbt tot minimumloon ook voor overige werkzaamheden gelden. Volgens mij is dat nergens in de wet heel duidelijk omschreven.

Voor een arbeidsovereenkomst is de wet heel duidelijk. Er is een minimumloon per maand. In de wet staat geen minimumloon per uur, dat is afhankelijk of er in dat bedrijf 40 of 36 uur of wat dan ook als fulltime dienstverband geldt. Wat voor uurloon zou dan moeten gelden voor Roamlers? Voor zzp'ers geldt vanaf 2021 wel een regel dat ze minimaal 16 euro per uur verdienen, maar dat geldt nu nog niet. Dus ook al zou de constructie met Roamler een zzp constructie zijn, dan geldt die pas vanaf 2021.
De regel zoals die nu geldt, is van toepassing op alle vormen van werk waar een vergoeding tegenover staat. Dat weet ik zeker, uit dat gesprek van destijds. Dus of je de inkomsten van het werk nu bij overige inkomsten of als ondernemer aangeeft, maakt niet uit. En dat is ook wel logisch, vind ik.

Hoe het zit met de regel die in 2021 gaat gelden weet ik niet, ik zou me kunnen voorstellen dat die echt alleen voor ondernemers geldt. Maar dan zou dat voor Roamler en SS wel echt heel lastig kunnen worden omdat ze dan het onderscheid moeten gaan maken tussen dikbetaalde en krap betaalde opdrachten, en de mensen die mede op aansporen van Roamler Zzp'er zijn geworden mogen dan een flink deel van de opdrachten niet meer doen. Tenzij ze die weer doen NAAST hun ondernemerschap.

Maar als je bekijkt hoe ze nu al lak hebben aan de regels, zal dat volgend jaar vast niet anders zijn.

Misschien leuk als iemand op Slack eens een vraag aan Roamler stelt over hun visie op deze nieuwe regel voor volgend jaar :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Feestkabouter op 28-03-2020 17:34:17 ]
pi_192323785
Ik heb die online match checks weleens zien komen maar ik had lange tijd geen laptop dus kon ze toen niet doen. Zou er best een van Zara oa willen doen.

Ik denk dat tijdsduur erg uiteenloopt en dat het bij dit soort opdrachten ook lastig is om vast te stellen hoe lang je erover doet. Kijk maar naar die shifts. Ik zie mensen die er zo 15 in een uurtje er doorheen rammen maar ook mensen die er een halfuur over eentje doen.
pi_192324792
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:28 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

De regel zoals die nu geldt, is van toepassing op alle vormen van werk waar een vergoeding tegenover staat. Dat weet ik zeker, uit dat gesprek van destijds. Dus of je de inkomsten van het werk nu bij overige inkomsten of als ondernemer aangeeft, maakt niet uit. En dat is ook wel logisch, vind ik.

Hoe het zit met de regel die in 2021 gaat gelden weet ik niet, ik zou me kunnen voorstellen dat die echt alleen voor ondernemers geldt. Maar dan zou dat voor Roamler en SS wel echt heel lastig kunnen worden omdat ze dan het onderscheid moeten gaan maken tussen dikbetaalde en krap betaalde opdrachten, en de mensen die mede op aansporen van Roamler Zzp'er zijn geworden mogen dan een flink deel van de opdrachten niet meer doen. Tenzij ze die weer doen NAAST hun ondernemerschap.

Maar als je bekijkt hoe ze nu al lak hebben aan de regels, zal dat volgend jaar vast niet anders zijn.

Misschien leuk als iemand op Slack eens een vraag aan Roamler stelt over hun visie op deze nieuwe regel voor volgend jaar :)
Dit in Slack vragen? Ik denk dat het volgende dan zal gebeuren:
1. Je bericht wordt verwijderd
2. Je krijgt een privé berichtje van één van hun om te vragen of je dit soort berichten niet wilt neerzetten.
3. Ze reageren laconiek en zullen zeggen dat dit in ieder geval nu nog niet aan de orde is, dus hier hoeven we het nog niet over te hebben.
pi_192325615
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:37 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

2. Je krijgt een privé berichtje van één van hun om te vragen of je dit soort berichten niet wilt neerzetten.
3. Ze reageren laconiek en zullen zeggen dat dit in ieder geval nu nog niet aan de orde is, dus hier hoeven we het nog niet over te hebben.
Wat is slack eigenlijk?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:17:57 #129
488177 ranjazonderrietje
pi_192327042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:37 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Of als je lang genoeg doorgaat word je eruit gezet.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:18:35 #130
488177 ranjazonderrietje
pi_192327053
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:16 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Wat is slack eigenlijk?
Communicatiemiddel voor de groep "merchandisers".
pi_192327089
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:54 schreef Sensaa het volgende:
Ik heb die online match checks weleens zien komen maar ik had lange tijd geen laptop dus kon ze toen niet doen. Zou er best een van Zara oa willen doen.

Ik denk dat tijdsduur erg uiteenloopt en dat het bij dit soort opdrachten ook lastig is om vast te stellen hoe lang je erover doet. Kijk maar naar die shifts. Ik zie mensen die er zo 15 in een uurtje er doorheen rammen maar ook mensen die er een halfuur over eentje doen.
Maar shifts zijn echt wel een heel stuk makkelijker dan die checks. En dan ligt het er bij shifts aan of je het voor de 1ste keer doet of al langer. Iedereen kan op een gegeven moment 15 shifts in een uur doen, beetje oefenen. Die match checks zijn gewoon heel veel zoek werk dus daar kun je nooit sneller in worden (lijkt mij)
pi_192332219
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:54 schreef Sensaa het volgende:

Waar zie jij dat dan? Doen mensen toch met hun laptop thuis?
  zondag 29 maart 2020 @ 11:02:19 #133
488177 ranjazonderrietje
pi_192333663
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 08:00 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ik vroeg me hetzelfde af haha. Ik heb nog nooit een shift geprobeerd zelf, maar eens doen, nu toch alle tijd voor.
pi_192334064
quote:

[..]

Niet daadwerkelijk zien maar van horen zeggen hier ;) tenminste zo las ik het berichtje, mensen hebben het hier namelijk nogal vaak over hoe snel ze shifts weg werken.
pi_192342947
quote:

[..]

Nou ik lees eigenlijk al een tijdje mee zonder account maar in de vorige topics las dat een paar mensen die er zo 10/15/20 in een uurtje deden. In de vorige topics ging het eigenlijk alleen maar over shifts. Er waren er ook een paar bij die er 20/30 minuten over deden en het zwaar onderbetaald vonden. Die discussie was er ook nog.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:20 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Maar shifts zijn echt wel een heel stuk makkelijker dan die checks. En dan ligt het er bij shifts aan of je het voor de 1ste keer doet of al langer. Iedereen kan op een gegeven moment 15 shifts in een uur doen, beetje oefenen. Die match checks zijn gewoon heel veel zoek werk dus daar kun je nooit sneller in worden (lijkt mij)
Nou dat vraag ik mij dus af. Het is denk ik ook een beetje een kwestie van de juiste termen kennen met de zoekfunctie.
pi_192350123
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:26 schreef Sensaa het volgende:

[..]

Nou ik lees eigenlijk al een tijdje mee zonder account maar in de vorige topics las dat een paar mensen die er zo 10/15/20 in een uurtje deden. In de vorige topics ging het eigenlijk alleen maar over shifts. Er waren er ook een paar bij die er 20/30 minuten over deden en het zwaar onderbetaald vonden. Die discussie was er ook nog.
[..]

Nou dat vraag ik mij dus af. Het is denk ik ook een beetje een kwestie van de juiste termen kennen met de zoekfunctie.
Echt hoor, die online match checks zijn echt vreselijk. Ik hoop dat ze snel weer komen en dat je de kans krijgt om er eentje te doen. Grote kans dat je er na 5 minuten mee stopt. Ze zijn echt veel werk, en de vergoeding is echt niet fair.
pi_192357792
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 09:43 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Echt hoor, die online match checks zijn echt vreselijk. Ik hoop dat ze snel weer komen en dat je de kans krijgt om er eentje te doen. Grote kans dat je er na 5 minuten mee stopt. Ze zijn echt veel werk, en de vergoeding is echt niet fair.
Ik vind het wel leuk om op de site van Zara rond te struinen hahaha, ook onbetaald. Ik denk dat ik er eerder heel lang mee bezig ben doordat ik afgeleid raak.
pi_192394880
Nou moest ik vandaag naar de Albert Heijn om boodschappen te doen, kijk ik in de SmartSpotter app, zie ik de Pasen opdracht. 10 cent per display. Wow ik ben 30 cent rijker. Dat ga ik vieren.
pi_192395061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:27 schreef crazyboy2309 het volgende:
Nou moest ik vandaag naar de Albert Heijn om boodschappen te doen, kijk ik in de SmartSpotter app, zie ik de Pasen opdracht. 10 cent per display. Wow ik ben 30 cent rijker. Dat ga ik vieren.
Die doe je dan toch zeker niet??
Als iedereen dit laat staan dan moeten ze op den duur wel meer gaan betalen. Dit is gewoon uitbuiting.
pi_192396493
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:36 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Die doe je dan toch zeker niet??
Als iedereen dit laat staan dan moeten ze op den duur wel meer gaan betalen. Dit is gewoon uitbuiting.
Nou ik was er toch al voor boodschappen. En 3 foto's maken is niet echt veel werk. Maar ja, inderdaad je krijgt 10 cent per display, wow.
pi_192401230
Die opdracht stond vorig jaar bij ah en vomar voor 3 euro geloof ik.
  zaterdag 4 april 2020 @ 17:09:12 #142
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192449213
Wtf 30 cent haha

Maar ga er maar vanuit als Roamler niet aanpast het mystery shoppen gaat stoppen.
Het gaat nog maanden duren en erna gaan winkels ons echt wel weigeren denk ik vanwege corona.

Maar ja we gaan het zien.
Bamm
pi_192463298
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:09 schreef JaVe het volgende:
Wtf 30 cent haha

Maar ga er maar vanuit als Roamler niet aanpast het mystery shoppen gaat stoppen.
Het gaat nog maanden duren en erna gaan winkels ons echt wel weigeren denk ik vanwege corona.

Had je onderzoek verricht?
pi_192481180
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:09 schreef JaVe het volgende:
Wtf 30 cent haha

Nee, hier ga ik niet van uit. Ik wacht gewoon rustig af. Jij weet niet meer dan ons op dit moment en wat je nu doet is eigenlijk een beetje gissen. De tijd zal het leren.
pi_192486109
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:37 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Nee, hier ga ik niet van uit. Ik wacht gewoon rustig af. Jij weet niet meer dan ons op dit moment en wat je nu doet is eigenlijk een beetje gissen. De tijd zal het leren.
Ik ga er van uit dat we met een week of 4 5 lekker weer op pad kunnen. En dan gelijk een lekkere megaklus voor RedBull bij alle supers 😜
pi_192494342
Smartspotter heeft nieuwe standaard goedkeuring teksten 😂
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:45:45 #147
488177 ranjazonderrietje
pi_192498564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:06 schreef boerhoorn het volgende:
Smartspotter heeft nieuwe standaard goedkeuring teksten 😂
Wat bedoel je?
  dinsdag 7 april 2020 @ 17:48:45 #148
488177 ranjazonderrietje
pi_192498597
Gister een opdracht gedaan voor Smartspotter, ik moest toch boodschappen doen. Het gaat nu echt tergend langzaam (boodschappen doen sowieso by the way), rondjes maken is geen optie, plus dat je een aankoop moet doen, maakt het niet aantrekkelijk. Ik vind het wel een prima opzet zo eigenlijk.
pi_192500902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:45 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Gefeliciteerd, je hebt het beSpottelijk goed gedaan

Bedankt! Ga je de volgende Spot weer zo goed doen

Deze keuren we goed! Succes bij de volgende!

Jij hebt de opdracht weer goed gedaan! We keuren deze opdracht goed!

Dankjewel voor jouw inzending en veel plezier met de beloning!

Lekker bezig!

Super uitgevoerd! Fijn dat je zo lekker aan het Spotten bent!
  woensdag 8 april 2020 @ 13:55:36 #150
488177 ranjazonderrietje
pi_192513905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:35 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Lekker bezig!

Dat was me nog niet opgevallen. Ik kijk die berichten niet echt na. Alleen als ze beginnen met "helaas" 😉
  vrijdag 10 april 2020 @ 15:22:15 #151
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192553156
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:35 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Lekker bezig!

Het leukste is om daar iedere keer serieus op te reageren en er een gesprek van te maken!
  vrijdag 10 april 2020 @ 16:52:13 #152
488177 ranjazonderrietje
pi_192554308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 15:22 schreef b-engel het volgende:

[..]

Het leukste is om daar iedere keer serieus op te reageren en er een gesprek van te maken!
Dan ben ik benieuwd hoe je dat doet, want de mogelijkheid om te communiceren heeft de app toch niet?
  vrijdag 10 april 2020 @ 20:39:18 #153
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192557638
je kunt toch een bericht sturen?
pi_192558448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:39 schreef b-engel het volgende:
E-mail bedoel jij?
  vrijdag 10 april 2020 @ 22:07:50 #155
488177 ranjazonderrietje
pi_192559223
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 20:39 schreef b-engel het volgende:
Als je mailen bedoelt: ik ga toch niet mailen over dit soort feedback? Omslachtig vind ik dat. Maar leuk dat je er lol aan beleeft.
pi_192563250
Eigenijk word je gestart bij dit soort platforms als je fanatiek bent. Best gek eigenlijk.
  zaterdag 11 april 2020 @ 15:45:46 #157
488177 ranjazonderrietje
pi_192568657
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:39 schreef boerhoorn het volgende:
Eigenijk word je gestart bij dit soort platforms als je fanatiek bent. Best gek eigenlijk.
Ik heb nergens last van. Jij begint het al te merken?
pi_192568779
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:45 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik heb nergens last van. Jij begint het al te merken?
Gestraft*.

Ik bedoel het vraag en aanbod systeem. Doe je weinig en pak je een shampoo check mee voor 7,50 omdat je er toevallig bent of doe 7 ah shampoos voor 1,50..
pi_192569863
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 15:55 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Gestraft*.

Ik bedoel het vraag en aanbod systeem. Doe je weinig en pak je een shampoo check mee voor 7,50 omdat je er toevallig bent of doe 7 ah shampoos voor 1,50..
Doe jij nu nog opdrachten?
  zaterdag 11 april 2020 @ 20:18:50 #160
488177 ranjazonderrietje
pi_192572321
quote:

[..]

Gestraft*.

Kijk, ik dacht dat je op het mailen van B-Engel doelde. Ik zie in de app dat opdrachten oplopen. Ook bij opdrachten die vaak snel weg of vol zijn.
pi_192577551
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 17:25 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Doe jij nu nog opdrachten?
Jazeker. Moet toch geld binnen komen.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 12:52:10 #162
21636 Feestkabouter
pi_192579999
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 09:27 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Jazeker. Moet toch geld binnen komen.
ja maar wat men verdient met Roamleren is een extraatje waar je ook zonder kunt, dus dat is geen reden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Feestkabouter op 12-04-2020 15:45:42 (zorgen dat het goed wordt geinterpreteerd) ]
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 12:55:40 #163
21636 Feestkabouter
pi_192580036
quote:

[..]

Gestraft*.

ik durf te stellen dat ik in mijn hoogtijdagen (2017 en 2018) flink fanatiek ben geweest....... maar ik was wel echt alleen fanatiek als de verdiensten leuk waren!
2019 was al een stuk minder interessant.
ik denk dat ik qua timing echt mazzel heb gehad.
  zondag 12 april 2020 @ 12:57:50 #164
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192580051
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ja maar wat je verdient met Roamleren is een extraatje waar je ook zonder kunt, dus dat is geen reden.
Dat geldt misschien voor jou, maar zeker niet voor iedereen.
  zondag 12 april 2020 @ 15:08:47 #165
488177 ranjazonderrietje
pi_192581637
quote:

[..]

ja maar wat je verdient met Roamleren is een extraatje waar je ook zonder kunt, dus dat is geen reden.
Kennen jullie elkaar? Hoe kun je anders zeggen dat het een extraatje is?
  zondag 12 april 2020 @ 15:09:01 #166
488177 ranjazonderrietje
pi_192581640
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef b-engel het volgende:

[..]

Dat inderdaad.
pi_192581839
quote:

[..]

Of het een reden is is aan mij. Het is een extraatje inderdaad. Wel een welkome extra.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:28:41 #168
21636 Feestkabouter
pi_192581844
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:27 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Of het een reden is is aan mij. Het is een extraatje inderdaad. Wel een welkome extra.
maar dan is het woord 'moet' dat je gebruikte dus niet van toepassing
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:29:34 #169
21636 Feestkabouter
pi_192581852
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:08 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Kennen jullie elkaar? Hoe kun je anders zeggen dat het een extraatje is?
ik bedoelde het in het algemeen.
maar b-engel en ik gaan hier allebei al een flink tijdje mee dus we kennen elkaar wel ietwat.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:38:05 #170
21636 Feestkabouter
pi_192581939
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef b-engel het volgende:

[..]

misschien verwoordde ik het niet terecht.
laat ik het zo stellen: ik denk dat het zeer onverstandig is om bij je uitgaven en financiele planning te rekenen op (dus: afhankelijk te zijn van) inkomsten via Roamler en SS.
en dan doel ik niet nu op de corona-tijd, maar ook daarbuiten.
ik ga er daarom vanuit (maar afgaand op de reacties is dat wellicht onterecht) dat iedereen op 1 of andere (schipperende manier) ook wel rondkomt zonder die inkomsten, ook al is het misschien lastig en geven zelfs kleine extraatjes van Roamler/SS substantiele mogelijkheden.
als mensen echt op die inkomsten gaan rekenen ontstaat de kans dat mensen opdrachten gaan uitvoeren die ze niet eens zouden mogen uitvoeren, omdat ze niet eens zouden mogen worden aangeboden omdat de vergoeding te laag is. en dit gebeurt al. dat werkt ontwrichtend tov hoe de overheid wil dat het gaat en hoe de overheid vindt dat het goed is voor de maatschappij in z'n geheel. en je houdt daarmee uitbuiting door Roamler en SS in stand en op de lange termijn is het ook in je eigen nadeel.

ik heb echt een flinke sloot geld verdiend met vooral Roamler, maar ik had een financiele planning zonder Roamler-inkomsten en dat betrof het aflossen van een eigen-woning-schuld, die schuld heb ik nu veel sneller kunnen aflossen en ik heb tussendoor extra reizen kunnen maken.
maar het bleef een extra voor mij.

over de afhankelijkheid: ondernemen impliceert risico nemen, ondernemers zijn ook afhankelijk van andere partijen, maar uiteindelijk is het altijd het doel/plan (businessplan) om daar een rendement uit te behalen dat opweegt tegen het risico. bij Roamler/SS is dat nagenoeg onmogelijk, daarom is het niet te vergelijken met ondernemen.
uiteraard lukt het behalen van een noemenswaardig rendement bij ondernemen ook niet altijd, maar dat is toch een ander verhaal.
  zondag 12 april 2020 @ 15:41:03 #171
488177 ranjazonderrietje
pi_192581958
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik bedoelde het in het algemeen.
maar b-engel en ik gaan hier allebei al een flink tijdje mee dus we kennen elkaar wel ietwat.
Je reageerde op Boerhoorn. Ik vroeg me af of jullie elkaar kennen. Anders is je conclusie vrij voorbarig.

En je kent B-Engel? Uit zijn of haar woorden proef ik dat het voor B-Engel wel meer noodzaak dan hobby is. Dan is je opmerking helemaal gek.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:44:18 #172
21636 Feestkabouter
pi_192581985
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:41 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Je reageerde op Boerhoorn. Ik vroeg me af of jullie elkaar kennen. Anders is je conclusie vrij voorbarig.

En je kent B-Engel? Uit zijn of haar woorden proef ik dat het voor B-Engel wel meer noodzaak dan hobby is. Dan is je opmerking helemaal gek.
het is na mijn uitleg dat ik het in het algemeen bedoelde ('je' is ook te interpreteren als 'men', ik besef nu dat ik dat woord beter had kunnen gebruiken) vreemd dat jij het nog steeds 'je conclusie' noemt
  zondag 12 april 2020 @ 15:44:48 #173
488177 ranjazonderrietje
pi_192581989
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

misschien verwoordde ik het niet terecht.
laat ik het zo stellen: ik denk dat het zeer onverstandig is om bij je uitgaven en financiele planning te rekenen op (dus: afhankelijk te zijn van) inkomsten via Roamler en SS.
en dan doel ik niet nu op de corona-tijd, maar ook daarbuiten.
ik ga er daarom vanuit (maar afgaand op de reacties is dat wellicht onterecht) dat iedereen op 1 of andere (schipperende manier) ook wel rondkomt zonder die inkomsten, ook al is het misschien lastig en geven zelfs kleine extraatjes van Roamler/SS substantiele mogelijkheden.
als mensen echt op die inkomsten gaan rekenen ontstaat de kans dat mensen opdrachten gaan uitvoeren die ze niet eens zouden mogen uitvoeren, omdat ze niet eens zouden mogen worden aangeboden omdat de vergoeding te laag is. en dit gebeurt al. dat werkt ontwrichtend tov hoe de overheid wil dat het gaat en hoe de overheid vindt dat het goed is voor de maatschappij in z'n geheel. en je houdt daarmee uitbuiting door Roamler en SS in stand en op de lange termijn is het ook in je eigen nadeel.

ik heb echt een flinke sloot geld verdiend met vooral Roamler, maar ik had een financiele planning zonder Roamler-inkomsten en dat betrof het aflossen van een eigen-woning-schuld, die schuld heb ik nu veel sneller kunnen aflossen en ik heb tussendoor extra reizen kunnen maken.
maar het bleef een extra voor mij.

over de afhankelijkheid: ondernemen impliceert risico nemen, ondernemers zijn ook afhankelijk van andere partijen, maar uiteindelijk is het altijd het doel/plan (businessplan) om daar een rendement uit te behalen dat opweegt tegen het risico. bij Roamler/SS is dat nagenoeg onmogelijk, daarom is het niet te vergelijken met ondernemen.
uiteraard lukt het behalen van een noemenswaardig rendement bij ondernemen ook niet altijd, maar dat is toch een ander verhaal.
Ik vraag me echt af of het mogelijk is voor jou om een onderdeel te bespreken binnen Roamler of Smartspotter zonder elke keer weer uit te komen op "uitbuiting". Ben je gediagnosticeerd met een bepaalde stoornis ofzo? Dat je je vastbijt in bepaalde dingen en niet los kunt laten? Het is zo opvallend, best heftig.
  zondag 12 april 2020 @ 15:45:44 #174
488177 ranjazonderrietje
pi_192582002
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:44 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het is na mijn uitleg dat ik het in het algemeen bedoelde ('je' is ook te interpreteren als 'men', ik besef nu dat ik dat woord beter had kunnen gebruiken) vreemd dat jij het nog steeds 'je conclusie' noemt
Het is eerder vreemd dat jij je niet kunt bedenken dat we tegelijkertijd aan het tikken waren.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:47:20 #175
21636 Feestkabouter
pi_192582019
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:41 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

toen jij deze post schreef had ik al uitgelegd dat ik het in het algemeen bedoelde, je quote die post met mijn uitleg zelfs
  zondag 12 april 2020 @ 15:47:34 #176
488177 ranjazonderrietje
pi_192582020
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:27 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

En ook dat is per persoon verschillend, zo me dunkt. De één ziet een extraatje als "kan ik een keer nieuwe kleren kopen", en ander "tof, drie weken zomervakantie, volgend jaar😬".
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:50:23 #177
21636 Feestkabouter
pi_192582053
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:44 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of het mogelijk is voor jou om een onderdeel te bespreken binnen Roamler of Smartspotter zonder elke keer weer uit te komen op "uitbuiting". Ben je gediagnosticeerd met een bepaalde stoornis ofzo? Dat je je vastbijt in bepaalde dingen en niet los kunt laten? Het is zo opvallend, best heftig.
en doe nou eens volwassen en reageer eens inhoudelijk op wat ik schrijf?
haal dan mijn punt van uitbuiting eens met een goed verhaal onderuit?

ik sta ervoor open om op andere gedachten te worden gebracht over allerlei onderwerpen, maar dat moeten mensen mij daar wel reden voor geven. ik ben ook maar een mens, ik zie en bedenk ook niet alles, vertel me welke visie/invalshoek/gedachten ik over het hoofd zie.
  zondag 12 april 2020 @ 15:50:36 #178
488177 ranjazonderrietje
pi_192582055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:47 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

toen jij deze post schreef had ik al uitgelegd dat ik het in het algemeen bedoelde, je quote die post met mijn uitleg zelfs
Ik geloof dat jij me niet helemaal snapt.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:52:35 #179
21636 Feestkabouter
pi_192582084
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:47 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

En ook dat is per persoon verschillend, zo me dunkt. De één ziet een extraatje als "kan ik een keer nieuwe kleren kopen", en ander "tof, drie weken zomervakantie, volgend jaar😬".
helemaal terecht wat je schrijft. maar het zijn wel allemaal extraatjes, dus 'MOET toch geld binnenkomen' is dan niet van toepassing.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 15:53:25 #180
21636 Feestkabouter
pi_192582091
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:50 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij me niet helemaal snapt.
dat zou kunnen....... maar het is logischer dat als je dat denkt, je dan ook even wat nader uitlegt wat je bedoelt ipv alleen maar op te merken dat ik je niet snap.
  zondag 12 april 2020 @ 15:54:17 #181
488177 ranjazonderrietje
pi_192582102
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

en doe nou eens volwassen en reageer eens inhoudelijk op wat ik schrijf?
haal dan mijn punt van uitbuiting eens met een goed verhaal onderuit?

ik sta ervoor open om op andere gedachten te worden gebracht over allerlei onderwerpen, maar dat moeten mensen mij daar wel reden voor geven. ik ben ook maar een mens, ik zie en bedenk ook niet alles, vertel me welke visie/invalshoek/gedachten ik over het hoofd zie.
Ik vind het moeilijk te geloven dat je serieus voor een andere mening op dit vlak openstaat.

Maar omdat het Pasen is, als jij mij het stukje "dwang" kunt uitleggen dat gebruikelijk is bij "arbeidsuitbuiting", komen we heel misschien ergens.
  zondag 12 april 2020 @ 15:55:04 #182
488177 ranjazonderrietje
pi_192582113
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

helemaal terecht wat je schrijft. maar het zijn wel allemaal extraatjes, dus 'MOET toch geld binnenkomen' is dan niet van toepassing.
Ik ken mensen die dit fulltime doen.
  zondag 12 april 2020 @ 15:57:40 #183
488177 ranjazonderrietje
pi_192582151
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat zou kunnen....... maar het is logischer dat als je dat denkt, je dan ook even wat nader uitlegt wat je bedoelt ipv alleen maar op te merken dat ik je niet snap.
Je reageert op Boerhoorn. Ik quote je omdat het in die quote overkomt als ware je antwoord geeft op de vraag "kennen jullie elkaar" met ja, ik ken B-Engel. Ik vroeg me af of je Boerhoorn kent. Zo niet, is je opmerking bijzonder. En dat je B-Engel wel kent, maakt je opmerking ook bijzonder.

Hoe dan ook, bijzondere opmerking in mijn ogen.
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 16:09:08 #184
21636 Feestkabouter
pi_192582292
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:54 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk te geloven dat je serieus voor een andere mening op dit vlak openstaat.

Maar omdat het Pasen is, als jij mij het stukje "dwang" kunt uitleggen dat gebruikelijk is bij "arbeidsuitbuiting", komen we heel misschien ergens.
je formuleert het wat vreemd.
in een gewone (nette) discussie zeg je dan bijvoorbeeld:

"naar mijn mening is het aspect dwang nodig om van uitbuiting te kunnen spreken. en volgens mij is hier geen sprake van dwang.
dus daarom denk ik dat het onterecht is om over uitbuiting te spreken."

is dat wat je bedoelt?

mijn antwoord:
er is uitbuiting in de juridische interpretatie, en uitbuiting in de volksmond.
ik ben geen jurist, ik bedoel het als in de volksmond. maar toch denk ik dat het ook in juridische termen van toepassing zou kunnen zijn.
er hoeft niet per se sprake te zijn van dwang, al is het aspect dwang wel heel vaak aanwezig bij uitbuiting.
de essentie van uitbuiting is dat iemand in een heel lastige situatie zit waarin het voor die persoon heel aantrekkelijk is om allerlei aspecten te accepteren (zoals een te lage vergoeding), ook al zouden die aspecten helemaal niet in die vorm mogen bestaan (dat is soms bij SS en Roamler van toepassing), waarbij een partij (SS en Roamler) er ook nog eens een voordeel uit behaalt (namelijk meer winst).

bij dwang wordt iemand door de andere partij bewust in die lastige situatie gehouden (dreigen met het een of ander).

voorbeeld: er zijn ook situaties in Nederland waarin immigranten wonen onder erbarmelijke omstandigheden en veel te veel werken voor veel te weinig geld, maar zij wel elk moment gewoon de deur uit kunnen wandelen en geen geen sprake is van dreiging. puur omdat zij geen woord Nederlands spreken en hier totaal niet weten hoe het systeem werkt zullen zij vaak lang in de situatie blijven hangen waarin zij worden uitgebuit. van dwang is dan echter geen sprake.
er worden ook immigranten
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 16:13:18 #185
21636 Feestkabouter
pi_192582336
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:55 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik ken mensen die dit fulltime doen.
en wat verandert dit aan mijn argument?
hoe meer je het doet, hoe groter het extraatje is.

ik durf te stellen dat het onmogelijk is om 40 tot 48 weken per jaar (beetje vakantie gegund) 36 a 40 uur per week elk uur het minimumloon te verdienen.
en geloof me: ik heb het echt hard geprobeerd!!
  † In Memoriam † zondag 12 april 2020 @ 16:19:03 #186
21636 Feestkabouter
pi_192582406
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:57 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Je reageert op Boerhoorn. Ik quote je omdat het in die quote overkomt als ware je antwoord geeft op de vraag "kennen jullie elkaar" met ja, ik ken B-Engel. Ik vroeg me af of je Boerhoorn kent. Zo niet, is je opmerking bijzonder. En dat je B-Engel wel kent, maakt je opmerking ook bijzonder.

Hoe dan ook, bijzondere opmerking in mijn ogen.
als ik al heb aangegeven dat ik het in het algemeen bedoelde, wat maakt het dan meer of minder uit of ik boerhoorn wel of niet ken? ik snap je punt nog steeds niet.

ik besef wel dat ik voor ietwat verwarring heb gezorgd door het over b-engel te hebben terwijl ik eerst boerhoorn heb gequote. daar moet ik soms eens wat beter op letten.
  zondag 12 april 2020 @ 17:33:46 #187
488177 ranjazonderrietje
pi_192583411
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:09 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

je formuleert het wat vreemd.
in een gewone (nette) discussie zeg je dan bijvoorbeeld:

"naar mijn mening is het aspect dwang nodig om van uitbuiting te kunnen spreken. en volgens mij is hier geen sprake van dwang.
dus daarom denk ik dat het onterecht is om over uitbuiting te spreken."

is dat wat je bedoelt?

mijn antwoord:
er is uitbuiting in de juridische interpretatie, en uitbuiting in de volksmond.
ik ben geen jurist, ik bedoel het als in de volksmond. maar toch denk ik dat het ook in juridische termen van toepassing zou kunnen zijn.
er hoeft niet per se sprake te zijn van dwang, al is het aspect dwang wel heel vaak aanwezig bij uitbuiting.
de essentie van uitbuiting is dat iemand in een heel lastige situatie zit waarin het voor die persoon heel aantrekkelijk is om allerlei aspecten te accepteren (zoals een te lage vergoeding), ook al zouden die aspecten helemaal niet in die vorm mogen bestaan (dat is soms bij SS en Roamler van toepassing), waarbij een partij (SS en Roamler) er ook nog eens een voordeel uit behaalt (namelijk meer winst).

bij dwang wordt iemand door de andere partij bewust in die lastige situatie gehouden (dreigen met het een of ander).

voorbeeld: er zijn ook situaties in Nederland waarin immigranten wonen onder erbarmelijke omstandigheden en veel te veel werken voor veel te weinig geld, maar zij wel elk moment gewoon de deur uit kunnen wandelen en geen geen sprake is van dreiging. puur omdat zij geen woord Nederlands spreken en hier totaal niet weten hoe het systeem werkt zullen zij vaak lang in de situatie blijven hangen waarin zij worden uitgebuit. van dwang is dan echter geen sprake.
er worden ook immigranten
Ik moest eieren zoeken, vandaar de korte formulering. Maar je hebt het helemaal begrepen zie ik.

Want ik dan weer niet snap, hoe jij kan praten over uitbuiting als Roamler toch maar "in het algemeen" een extraatje is. Er is geen dwang, iets wat inherent is aan arbeidsuitbuiting in de regel. Mensen moeten niets, het is eigen keuze.

En ik ken mensen die dit fulltime doen zonder enige andere bron van inkomsten. Geen extraatje, maar inkomen. O ja, en wit.

We kunnen hier lang en breed over lullen, maar wat ik ook zeg, daarvan heb ik het vermoeden dat je er toch weer tegenin gaat, probeert te weerleggen of met oneliners komt zoals "doe eens volwassen". Wat betreft inhoudelijk reageren, ik bespeur bij jou ook een selectieve manier van reageren hier en daar. Maar dat kan toeval zijn.
  zondag 12 april 2020 @ 17:35:31 #188
488177 ranjazonderrietje
pi_192583431
Wie heeft er hier meegedaan met de quiz van Roamler? Ik had tien punten, niet gek. Het levert dan wel geen geld op, maar wel een prima tijdverdrijf. Ik zag ook halve punten, hoe zou dat kunnen?
pi_192584652
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:35 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Wie heeft er hier meegedaan met de quiz van Roamler? Ik had tien punten, niet gek. Het levert dan wel geen geld op, maar wel een prima tijdverdrijf. Ik zag ook halve punten, hoe zou dat kunnen?
Wat dacht je? Ik verander het onderwerp volledig want ik ben klaar met deze oneindige discussie?😂
  zondag 12 april 2020 @ 19:09:13 #190
488177 ranjazonderrietje
pi_192584713
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:05 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Wat dacht je? Ik verander het onderwerp volledig want ik ben klaar met deze oneindige discussie?😂
Nee, ik was benieuwd. Ik stel wel vaker vragen. Daar gaat men doorgaans niet zo hard op in als op spellingsfouten of kreten over uitbuiting helaas.
pi_192584796
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:09 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Nee, ik was benieuwd. Ik stel wel vaker vragen. Daar gaat men doorgaans niet zo hard op in als op spellingsfouten of kreten over uitbuiting helaas.
Die discussie is sowieso nog niet voorbij. Feestkabouter wil be back 😂
pi_192584844
Maar voor degene die nu toch nog opdrachten doen, ik zat even te kijken en Roamler heeft momenteel geen betaalde opdrachten meer en bij Smartspotter gaat het om opdrachten van misschien ¤2.50? En dan ben je verplicht om in ieder geval een boodschap te doen bij die winkel. Dan heeft het toch helemaal geen zin? Je gaat toch niet echt een 'rondje doen' voor opdrachten van ¤2.50 terwijl je dan ook steeds iets moet kopen en dan ook steeds onder de mensen bent? Ik oordeel niet, ik vraag me gewoon oprecht af wat voor zin dit heeft.
  zondag 12 april 2020 @ 19:34:02 #193
488177 ranjazonderrietje
pi_192585109
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:18 schreef babbelaar92 het volgende:
Maar voor degene die nu toch nog opdrachten doen, ik zat even te kijken en Roamler heeft momenteel geen betaalde opdrachten meer en bij Smartspotter gaat het om opdrachten van misschien ¤2.50? En dan ben je verplicht om in ieder geval een boodschap te doen bij die winkel. Dan heeft het toch helemaal geen zin? Je gaat toch niet echt een 'rondje doen' voor opdrachten van ¤2.50 terwijl je dan ook steeds iets moet kopen en dan ook steeds onder de mensen bent? Ik oordeel niet, ik vraag me gewoon oprecht af wat voor zin dit heeft.
Weet niet of veel mensen nog "rondjes doen". Denk het niet. Ik was van de week even bij de Albert Heijn, boodschappen en een korte opdracht. Maar dat duurde eigenlijk best wel lang omdat je nu met een winkelkarretje rondloopt en goed moet opletten op die 1,5 meter afstand. Veel doe ik zeker niet, alleen als het uitkomt, er weinig mensen in de winkel zijn en ik ga wat selectiever kijken naar opdrachten. Maakt wel dat ik flink gezakt ben qua 'extraatje', ipv 600 bruto per maand naar 20 ofzo. Dat is dan wel jammer. Maar hey, op vakantie gaan gaat em toch niet worden, daarvoor was ik het Roamler geld aan het sparen.
  zondag 12 april 2020 @ 19:35:50 #194
488177 ranjazonderrietje
pi_192585150
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:15 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Die discussie is sowieso nog niet voorbij. Feestkabouter wil be back 😂
Dat denk ik ook. Hij heeft zijn zin in zijn post nog niet afgemaakt, dus daar is hij misschien nog zijn best op aan het doen.
pi_192585589
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:28 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

maar dan is het woord 'moet' dat je gebruikte dus niet van toepassing
Je kan ook zeiken om het zeiken.
pi_192585692
quote:
Jazeker wel. Producten welke ik toch nodig heb en gebruik koop ik dan steeds.

Denk aan bleekmiddel, etc.
pi_192591399
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 20:10 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Jazeker wel. Producten welke ik toch nodig heb en gebruik koop ik dan steeds.

Denk aan bleekmiddel, etc.
Oke duidelijk. Dan doe je dus SS 'Deodorant' van ¤2.50 enzo? Ik zie alleen die opdrachten staan en 'scannen' (op zich wel goed betaald voor ¤5.50.
pi_192592092
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 01:38 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Oke duidelijk. Dan doe je dus SS 'Deodorant' van ¤2.50 enzo? Ik zie alleen die opdrachten staan en 'scannen' (op zich wel goed betaald voor ¤5.50.
Van de week had je shampoo! Deo! Koek! Chocopasta! Zuivel! Scannen! Verzorging! Nog een Deo! Drogist! Pasen!
  maandag 13 april 2020 @ 12:07:53 #199
488177 ranjazonderrietje
pi_192594751
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 07:21 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Van de week had je shampoo! Deo! Koek! Chocopasta! Zuivel! Scannen! Verzorging! Nog een Deo! Drogist! Pasen!
Ik vraag me altijd af of iemand van die organisatie lol beleefd aan uitroeptekens plaatsen.
  maandag 13 april 2020 @ 13:28:20 #200
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192595776
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik moest eieren zoeken, vandaar de korte formulering. Maar je hebt het helemaal begrepen zie ik.

Want ik dan weer niet snap, hoe jij kan praten over uitbuiting als Roamler toch maar "in het algemeen" een extraatje is. Er is geen dwang, iets wat inherent is aan arbeidsuitbuiting in de regel. Mensen moeten niets, het is eigen keuze.

En ik ken mensen die dit fulltime doen zonder enige andere bron van inkomsten. Geen extraatje, maar inkomen. O ja, en wit.

We kunnen hier lang en breed over lullen, maar wat ik ook zeg, daarvan heb ik het vermoeden dat je er toch weer tegenin gaat, probeert te weerleggen of met oneliners komt zoals "doe eens volwassen". Wat betreft inhoudelijk reageren, ik bespeur bij jou ook een selectieve manier van reageren hier en daar. Maar dat kan toeval zijn.
Ik 'ken' Feestkabouter via de computer, niet in het echt. In veel dingen heeft hij gewoon een punt, maar hij weet ook dat ik niet achter de manier van formuleren sta, omdat hij daarmee teveel tegen schenen schopt en zijn eigen punt voorbij gaat. Maar goed.
Voor mij is Roamler noodzaak, door omstandigheden heb ik het niet breed (oftewel: financieel gaat het niet best) en heb ik de inkomsten nodig om boodschappen te doen. Zijn boodschappen extraatjes? Dacht het niet. Een andere manier om geld binnen te harken zit er voor mij helaas niet in.
  maandag 13 april 2020 @ 13:29:14 #201
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192595784
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:07 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af of iemand van die organisatie lol beleefd aan uitroeptekens plaatsen.
En de emoticons...
pi_192596755
Zou iedereen adviseren die deze apps gebruiken voor extra verdiensten om die tijd te investeren in een vak leren of beter worden in je huidige beroep, levert veel meer op.
pi_192596867
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:30 schreef VacaLoca het volgende:
Zou iedereen adviseren die deze apps gebruiken voor extra verdiensten om die tijd te investeren in een vak leren of beter worden in je huidige beroep, levert veel meer op.
Hahaha wat een onzin zeg.
  maandag 13 april 2020 @ 14:41:47 #204
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192596902
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:39 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Wel waar hoor, het is best onzinnig om voor een paar euro 50 foto's in een supermarkt te gaan staan maken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_192597223
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wel waar hoor, het is best onzinnig om voor een paar euro 50 foto's in een supermarkt te gaan staan maken.
Nee, er wordt een gedachte als feit aangegeven. Zijn of haar gedachte slaat erop als je dit puur voor het geld doet. Is natuurlijk lang niet voor iedereen zo.
  maandag 13 april 2020 @ 15:27:47 #206
488177 ranjazonderrietje
pi_192597611
quote:
Lekker generaliserend weer 💪
  maandag 13 april 2020 @ 15:29:37 #207
488177 ranjazonderrietje
pi_192597638
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat komt maar zeer zelden voor. Die opdrachten worden dan ook niet gedaan door mij.
  maandag 13 april 2020 @ 15:30:27 #208
488177 ranjazonderrietje
pi_192597657
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:29 schreef b-engel het volgende:

[..]

En de emoticons...
😂 ja inderdaad. Iemand leeft zich daar volledig uit.
pi_192597898
quote:
Ik vind dit eerlijk gezegd ook nergens op slaan. Ik studeer, en doe vaak een paar opdrachten als ik boodschappen ga doen of wanneer ik klaar ben met college...onderweg naar huis. Ik zie niet in hoe ik dan in die tijd een vak moet gaan leren terwijl ik boodschappen aan het doen ben of net uit college kom.😂😂😂
pi_192597943
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:39 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Echt hé. Als jij in de supermarkt loopt omdat je boodschappen aan het doen bent, en je ziet dat hier een goedbetaalde opdracht openstaat, dan moet je hem vooral niet doen! Want in die tijd kan je een vak leren. 🤣🤣🤣
  maandag 13 april 2020 @ 15:58:03 #211
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192598041
quote:
Afgestudeerd in 1992 (tenminste, mijn hoofdopleiding) was jij toen al geboren?
pi_192598069
quote:
Als je dit advies geeft aan mensen die volledig afhankelijk zijn van Roamler & Smartspotter als hoofdinkomen, ja dan ben ik het wel met je eens. Maar als je goedbetaalde (RM) opdrachten kan doen naast je vaste baan of studie, lijkt me daar niets mis mee. Sterker nog, volgens mij is dat juist de bedoeling. Een fijn extraatje naast je vaste baan of studie.
pi_192600265
quote:
Nog steeds last van de gekke koeien ziekte zeker?
  maandag 13 april 2020 @ 19:02:38 #214
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192601171
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:14 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Nog steeds last van de gekke koeien ziekte zeker?
He Brokkie! Lang niet gezien!
pi_192601411
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:50 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Echt hé. Als jij in de supermarkt loopt omdat je boodschappen aan het doen bent, en je ziet dat hier een goedbetaalde opdracht openstaat, dan moet je hem vooral niet doen! Want in die tijd kan je een vak leren. 🤣🤣🤣
Niet doen!!! 😂 😂
pi_192601449
Zou zeggen meet met een tijdregistratie app eens hoeveel tijd je werkelijk kwijt bent in totaal vs. je verdiensten.
No way dat het loont.

Denk groter is m'n advies. Dit soort shit is echt verspilling van tijd en creativiteit.
  maandag 13 april 2020 @ 20:31:36 #217
488177 ranjazonderrietje
pi_192602775
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:46 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik vind dit eerlijk gezegd ook nergens op slaan. Ik studeer, en doe vaak een paar opdrachten als ik boodschappen ga doen of wanneer ik klaar ben met college...onderweg naar huis. Ik zie niet in hoe ik dan in die tijd een vak moet gaan leren terwijl ik boodschappen aan het doen ben of net uit college kom.😂😂😂
Hahaha, ik zie je al gaan door de supermarkt, met op je kar zo'n boekenstandaard. Nog ff lekker een vak leren. 😂

Man, dit is een geweldig studentenbaantje toch?
  maandag 13 april 2020 @ 20:51:00 #218
488177 ranjazonderrietje
pi_192603125
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 19:20 schreef VacaLoca het volgende:
Zou zeggen meet met een tijdregistratie app eens hoeveel tijd je werkelijk kwijt bent in totaal vs. je verdiensten.
No way dat het loont.

Denk groter is m'n advies. Dit soort shit is echt verspilling van tijd en creativiteit.
Nou, komt u maar, hoe groot moeten we denken? Creativiteit ook. 😂 Ik was vroeger vakkenvuller. Heel gezellig met de jongens (en wat meiden) onder elkaar, maar het verdiende weinig en heel creatief was het ook niet. Hoe had ik dat moeten doen dan? Al zingend? 🎤 Ondertussen mijn Monet-lookalike schilderend? 🎨
pi_192603753
quote:
No way dat het loont.

Wat bedoel je nou toch? Nogmaals, als ik boodschappen doe...iets wat heel normaal is en iets dat iedereen moet doen, dan is het toch heel logisch dat als er in die winkel een goedbetaalde opdracht openstaat dat ik die doe? Ik sta echt niet 30 minuten langer in een winkel voor een opdracht hoor (dat soort lange opdrachten zijn er sowieso nauwelijks, en als die er zijn sla ik die lekker over. Wil je gewoon hier de boel een beetje opjutten door dit soort onzin neer te zetten? Aangezien je hier nooit post ofzo?
pi_192603826
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:31 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Hahaha, ik zie je al gaan door de supermarkt, met op je kar zo'n boekenstandaard. Nog ff lekker een vak leren. 😂

Man, dit is een geweldig studentenbaantje toch?
Hahahhaha. En ze weten helemaal niet dat terwijl ik boodschappen doe, en een opdracht doe ik ook nog oordopjes in heb en luister naar een studieboek(om een vak te leren of beter te worden in mijn huidig beroep)! Veel efficiënter mijn tijd indelen kan niet.🤣🤣🤣🤣
pi_192603862
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 19:18 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Niet doen!!! 😂 😂
Stop hiermee! Stop met die babymelk check van 2 minuten. In die tijd had je dierenarts kunnen worden!
pi_192604430
quote:
No way dat het loont.

Ik ga geen bedragen noemen. Maar met 25 uur in de week SS en Roamler verdien ik 1.5x meer dan met een fulltime baan.... dus moet ik een vak gaan leren?
Ik ga elke dag om 9 uur op pad en ben om 2 uur uiterlijk weer thuis. En heb met niemand iets te maken. Waar heb je zoveel vrijheid?
pi_192604649
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 22:06 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Ik ga geen bedragen noemen. Maar met 25 uur in de week SS en Roamler verdien ik 1.5x meer dan met een fulltime baan.... dus moet ik een vak gaan leren?
Ik ga elke dag om 9 uur op pad en ben om 2 uur uiterlijk weer thuis. En heb met niemand iets te maken. Waar heb je zoveel vrijheid?
En hoeveel voldoening ga je halen uit dat jarenlang doen?
pi_192605447
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:18 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ik doe dit al wat jaren hoor. Geeft heel veel voldoening. Heb 40 jaar voor een baas gewerkt (ja, in een vak waarvoor ik heb geleerd), en kan je vertellen dat ik dit jaren eerder had moeten doen, alleen toen bestond het nog niet. Maar heb meer het idee dat jij geen merchandiser bent en dus alleen de minder betalende opdrachten ziet.
pi_192605488
quote:

[..]

Als Brokkie het niet meer leuk vind dan zal hij/zij wel stoppen toch? Jij weet toch m niet of Brokkie een diploma heeft of een nog een baan?
quote:
No way dat het loont.

Dus als je al een baan hebt en/of studeert en je doet roamler er gewoon bij voor de lol of voor een beetje extra inkomen is het verspilling van tijd en creativiteit?
pi_192606743
quote:

[..]

Je punt willen blijven maken middels onzinnige invalshoeken is ook een vorm van, natuurlijk. Dogmatisch gedrag.
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:54:30 #227
488177 ranjazonderrietje
pi_192609036
quote:

[..]

Waarom zit je eigenlijk op dit forum? Haal je daar nou je voldoening uit? Het levert je ook geen geld op lijkt me. Je kunt je tijd wel nuttiger besteden. Ga een vak leren. 😂 Hup in de boeken jij!
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:57:40 #228
488177 ranjazonderrietje
pi_192609088
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 21:27 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou toch? Nogmaals, als ik boodschappen doe...iets wat heel normaal is en iets dat iedereen moet doen, dan is het toch heel logisch dat als er in die winkel een goedbetaalde opdracht openstaat dat ik die doe? Ik sta echt niet 30 minuten langer in een winkel voor een opdracht hoor (dat soort lange opdrachten zijn er sowieso nauwelijks, en als die er zijn sla ik die lekker over. Wil je gewoon hier de boel een beetje opjutten door dit soort onzin neer te zetten? Aangezien je hier nooit post ofzo?
Dat laatste denk ik. Beetje neerkijken ook op mensen, vind ik. Laat mensen gewoon doen wat ze leuk vinden qua werk of hobby, wie is een ander om te bepalen of dat voldoende voldoening oplevert, denk ik dan maar.
pi_192613310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:57 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik. Beetje neerkijken ook op mensen, vind ik. Laat mensen gewoon doen wat ze leuk vinden qua werk of hobby, wie is een ander om te bepalen of dat voldoende voldoening oplevert, denk ik dan maar.
Precies. En dan ook nog even 2 accounts aanmaken en op je eigen post reageren zodat het lijkt alsof er iemand is die het met je eens is. Man man man. Je had in die tijd een gitaarakkoord kunnen leren. 🎸
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:37:15 #230
488177 ranjazonderrietje
pi_192615198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Precies. En dan ook nog even 2 accounts aanmaken en op je eigen post reageren zodat het lijkt alsof er iemand is die het met je eens is. Man man man. Je had in die tijd een gitaarakkoord kunnen leren. 🎸
Wel twee. En meteen de piepers voor vanavond kunnen schillen ondertussen. Zonde weer hoor. Hoe creatief had je kunnen zijn inmiddels. 😭
pi_192625895
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:32 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Oh ik vind het altijd zo zielig als mensen dit doen _O- tsja corona he, iedereen moet thuisblijven dus dan komen de gekkies tevoorschijn.
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2020 @ 11:35:18 #232
21636 Feestkabouter
pi_192646132
quote:
No way dat het loont.

er is zo ontzettend veel mis met wat je zegt.
maar er klopt ook een beetje denk ik, voor een deel is het in lijn met wat ik hier probeer aan te geven.
maar toch is er voornamelijk heel veel mis met wat je schrijft.

misschien komt je boodschap wat meer over als je er wat nuance in brengt.
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2020 @ 11:37:40 #233
21636 Feestkabouter
pi_192646171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:54 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Waarom zit je eigenlijk op dit forum? Haal je daar nou je voldoening uit? Het levert je ook geen geld op lijkt me. Je kunt je tijd wel nuttiger besteden. Ga een vak leren. 😂 Hup in de boeken jij!
ik ben het nog niet vaak met je eens geweest geloof ik, maar dit is wel helemaal een treffende reactie!
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2020 @ 11:39:51 #234
21636 Feestkabouter
pi_192646206
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 19:35 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Hij heeft zijn zin in zijn post nog niet afgemaakt, dus daar is hij misschien nog zijn best op aan het doen.
dat was een edit-foutje van mij, dat laatste stukje moest daar weg.
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2020 @ 11:43:40 #235
21636 Feestkabouter
pi_192646261
quote:
ze geven toch ook expliciet aan dat het nu niet meer de bedoeling is om rondjes te maken? dat legt jouw vraag toch volledig uit?
het betekent dus dat ze ons (en henzelf) nog de kans willen geven om wat te verdienen als je toch voor een boodschap in een winkel bent waar een opdracht uit te voeren is.
  † In Memoriam † donderdag 16 april 2020 @ 11:56:00 #236
21636 Feestkabouter
pi_192646457
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

ik snap even niet hoe je nu tegenover het dwang-aspect staat.
ik leg uit waarom dwang volgens mij geen noodzakelijk aspect is om van uitbuiting te kunnen spreken, jij geeft vervolgens aan dat ik het begrepen heb..... en vervolgens begin jij toch weer over dwang.
ben je het eens met mijn eerdere uitleg dat dwang niet noodzakelijk is om over uitbuiting te kunnen spreken?

de vraag is hoeveel eigen keuze iemand in z'n situatie heeft, zoals b-engel ook al uitlegde.
en zelfs als het wel echt een eigen keuze is en/of om een extraatje gaat, dan nog: niet iedereen is zich van alle omstandigheden en context bewust. de overheid is zich ervan bewust dat het niet verstandig is om mensen op alle punten vrije keuze te geven, de burger moet op een aantal tegen zichzelf worden beschermd om stomme keuzes (vaak een keuze waarbij een andere partij onevenredig veel voordeel heeft) te voorkomen.
het feit dat SS iets presenteert als een mogelijkheid om wat te verdienen, terwijl de verdienste stiekem lager is dan wat de overheid als minimum hanteert en ook in regels heeft vastgelegd, kan door (minder scherpe) mensen onterecht worden opgevat als zijnde een faire opdracht+vergoeding. het is dus gewoon uitbuiting.

en er zitten meer kwalijke kanten aan, zoals een onterecht voordeel tov concurrenten en ondermijning van vraag en aanbod en de arbeidsmarkt.

voor de goede orde: het is niet zo dat ik deze manier van werken volledig fout vind, ik heb zoals gezegd ook geld verdiend met deze klusjes, maar ik maak me specifiek druk om het feit dat Roamler en SS bewust de regels overtreden door enkele opdrachten met een te lage vergoeding aan te bieden.

kun je me een voorbeeld geven van waar ik selectief ben in waar ik op reageer?
volgens mij doe ik hier meer dan gemiddeld mijn best om inhoudelijk in te gaan op alles wat er in mijn richting wordt geschreven. wat dat betreft zijn er veel mensen die wel allerlei opmerkingen over mij of mijn teksten maken maar niet de moeite nemen om inhoudelijk op mijn posts in te gaan, teleurstellend.
jij ging dan (nadat ik je ertoe prikkelde) tenminste nog wel inhoudelijk in op wat ik schreef ^O^
(al deed je dat op een..... laat ik zeggen 'bijzondere manier')

[ Bericht 23% gewijzigd door Feestkabouter op 16-04-2020 12:07:22 ]
  donderdag 16 april 2020 @ 21:18:48 #237
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192655686
Jongens, wat een gezeur weer. Wordt tijd dat iedereen weer wat nuttigs gaat doen.

Hebben jullie die Rituals display al gezien bij AH? Het idee is heel goed, maar de uitvoering... Hij was al kapot aangekomen, hoorde ik. Dat display past toch totaal niet bij het merk?
pi_192656638
Tja in deze tijd kan je die goedbetaalde baan weleens voor lange tijd kwijt zijn (denk maar aan piloten etc). Dan wordt dat extraatje van Roamler opeens noodzaak voor sommige mensen.
pi_192659551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:18 schreef b-engel het volgende:
Jongens, wat een gezeur weer. Wordt tijd dat iedereen weer wat nuttigs gaat doen.

Hebben jullie die Rituals display al gezien bij AH? Het idee is heel goed, maar de uitvoering... Hij was al kapot aangekomen, hoorde ik. Dat display past toch totaal niet bij het merk?
De ah winkels welke ik bezocht hebben hadden nog een heel exemplaar.

Is voor rituals en de partij welke de display maakt natuurlijk ook de eerste keer zo samen.
pi_192694695
Voor de mensen die in Slack zitten, wat vinden jullie van Roamler medewerker Jelmer? Af en toe zijn er discussies in dat platform en ik vind hem echt behoorlijk autoritair, arrogant en bazig. Wanneer je als roamler een andere mening hebt, en je krijgt bijval van anderen dan reageert ie behoorlijk gepikeerd en zegt ie gewoon: 'Einde discussie'. Erg vreemd. Het ging dit keer om de bezorg-de-zorg boodschappenlijstjes van sommigen. Er staan op die lijstjes vaak behoorlijk wat alcohol. Kratten bier, flessen wijn etc. Iemand zei hier dus wat van onder het mom van; 'Ik dacht dat het echt om noodzakelijke boodschappen ging'. Nu lijkt het wel dat sommige boodschappen willen voor een tuinfeest ofzo.

[ Bericht 32% gewijzigd door jb88 op 19-04-2020 06:57:45 ]
  † In Memoriam † zondag 19 april 2020 @ 12:10:53 #241
21636 Feestkabouter
pi_192697218
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 06:24 schreef jb88 het volgende:
Voor de mensen die in Slack zitten, wat vinden jullie van Roamler medewerker Jelmer? Af en toe zijn er discussies in dat platform en ik vind hem echt behoorlijk autoritair, arrogant en bazig. Wanneer je als roamler een andere mening hebt, en je krijgt bijval van anderen dan reageert ie behoorlijk gepikeerd en zegt ie gewoon: 'Einde discussie'.
Dit is al sinds Jelmer bij Roamler werkt zo, ik deel je mening volledig. Er klinkt ook altijd een toon in door die de indruk geeft dat wij aan onze kant geen inzicht kunnen hebben in wat de juiste gang van zaken is of zo.
En het afkappen van discussies als je met goede argumenten of kritische vragen komt, wordt door zijn collega-projectleiders ook gedaan, ze schrijven of zeggen gewoon: einde discussie.

Wat dat betreft is Martijn iets anders (Martijn heeft trouwens een andere 'rang' binnen de organisatie, hij is slechts uitvoerend medewerker, onderste laag dus): Martijn lijkt langer met je in discussie te blijven, weliswaar op een koppige manier, maar als hij eindelijk eens echt luistert naar wat je zegt en het tot hem doordringt dat je best zinnige argumenten hebt, dan reageert ie simpelweg helemaal niet meer. Maar in praktische zin komt het natuurlijk op hetzelfde neer.

Voor allemaal geldt natuurlijk wel: op de enkele keer na dat ze je argument wel zinnig vinden en er iets mee gaan doen of het gaan bespreken..... maar dat zijn zeldzaamheden.
pi_192699513
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:10 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Dit is al sinds Jelmer bij Roamler werkt zo, ik deel je mening volledig. Er klinkt ook altijd een toon in door die de indruk geeft dat wij aan onze kant geen inzicht kunnen hebben in wat de juiste gang van zaken is of zo.
En het afkappen van discussies als je met goede argumenten of kritische vragen komt, wordt door zijn collega-projectleiders ook gedaan, ze schrijven of zeggen gewoon: einde discussie.

Wat dat betreft is Martijn iets anders (Martijn heeft trouwens een andere 'rang' binnen de organisatie, hij is slechts uitvoerend medewerker, onderste laag dus): Martijn lijkt langer met je in discussie te blijven, weliswaar op een koppige manier, maar als hij eindelijk eens echt luistert naar wat je zegt en het tot hem doordringt dat je best zinnige argumenten hebt, dan reageert ie simpelweg helemaal niet meer. Maar in praktische zin komt het natuurlijk op hetzelfde neer.

Voor allemaal geldt natuurlijk wel: op de enkele keer na dat ze je argument wel zinnig vinden en er iets mee gaan doen of het gaan bespreken..... maar dat zijn zeldzaamheden.
Ik vind Martijn eigenlijk wel oké. Hij is streng met nakijken, maar probeert meestal wel mee te denken. Ten minste dat is mijn ervaring. Het enige wat ik bij hem jammer vind is dat ie dingen niet kan en wilt toegeven. Hele simpele vaak onschuldige dingen krijgt ie gewoon niet over z'n lippen. Ook als mensen gewoon bewijs hebben. Dat hebben we een paar topics terug hier wel gemerkt weet je nog? De vraag was toen: 'Heb je weleens mensen aangesproken op de regels van Roamler op dit forum via bijvoorbeeld een privé bericht of door ze een berichtje te sturen in slack of de app omdat je hebt kunnen achterhalen welke username bij welk roamler account hoort'....Toen zei die ineens dat ie hier niet meer ging reageren.

Het is gewoon jammer dat je bijna niets meer in slack durft te zeggen wanneer je een andere mening of kijk op iets hebt anders wordt je daar gelijk de mond gesnoerd. Op een erg onvriendelijke en bijna agressieve manier.
pi_192701538
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 14:58 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik vind Martijn eigenlijk wel oké. Hij is streng met nakijken, maar probeert meestal wel mee te denken. Ten minste dat is mijn ervaring. Het enige wat ik bij hem jammer vind is dat ie dingen niet kan en wilt toegeven. Hele simpele vaak onschuldige dingen krijgt ie gewoon niet over z'n lippen. Ook als mensen gewoon bewijs hebben. Dat hebben we een paar topics terug hier wel gemerkt weet je nog? De vraag was toen: 'Heb je weleens mensen aangesproken op de regels van Roamler op dit forum via bijvoorbeeld een privé bericht of door ze een berichtje te sturen in slack of de app omdat je hebt kunnen achterhalen welke username bij welk roamler account hoort'....Toen zei die ineens dat ie hier niet meer ging reageren.

Het is gewoon jammer dat je bijna niets meer in slack durft te zeggen wanneer je een andere mening of kijk op iets hebt anders wordt je daar gelijk de mond gesnoerd. Op een erg onvriendelijke en bijna agressieve manier.
Door wie word je allemaal de mond gesnoerd?
  zondag 19 april 2020 @ 21:29:41 #244
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192705014
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 06:24 schreef jb88 het volgende:
Voor de mensen die in Slack zitten, wat vinden jullie van Roamler medewerker Jelmer? Af en toe zijn er discussies in dat platform en ik vind hem echt behoorlijk autoritair, arrogant en bazig. Wanneer je als roamler een andere mening hebt, en je krijgt bijval van anderen dan reageert ie behoorlijk gepikeerd en zegt ie gewoon: 'Einde discussie'. Erg vreemd. Het ging dit keer om de bezorg-de-zorg boodschappenlijstjes van sommigen. Er staan op die lijstjes vaak behoorlijk wat alcohol. Kratten bier, flessen wijn etc. Iemand zei hier dus wat van onder het mom van; 'Ik dacht dat het echt om noodzakelijke boodschappen ging'. Nu lijkt het wel dat sommige boodschappen willen voor een tuinfeest ofzo.
JB88... Jelmer..... nee, daar heb ik geen mening over.

Wat mij wel opviel in de discussie van vandaag, is dat Jelmer 'uitlegt' en iedereen daar blij mee is en het nu 'ineens' snapt, en dat ik denk: wat legt ie uit dan? Dat hij meer weet?
pi_192707794
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:29 schreef b-engel het volgende:

[..]

JB88... Jelmer..... nee, daar heb ik geen mening over.

Wat mij wel opviel in de discussie van vandaag, is dat Jelmer 'uitlegt' en iedereen daar blij mee is en het nu 'ineens' snapt, en dat ik denk: wat legt ie uit dan? Dat hij meer weet?
Haha ik zie het nu pas. Hij reageert in ieder geval al wat normaler en minder vijandig, maar hij legt niets uit. 'Hij heeft extra informatie, en er zit meer achter die boodschappenlijstjes'. Hahahaha wauw, wat een uitleg. 'Nu je dit hebt uitgelegd ga ik die boodschappenlijstjes waar de helft uit alchohol bestaat en de rekening door de ¤100 is wel doen, nu is alles duidelijk'. NOT. Hij zegt dit natuurlijk gewoon om iedereen rustig te houden. Er zit helemaal niets 'achter' en hij heeft geen verklaring die onze mening zou veranderen daarom blijft hij vaag.
  maandag 20 april 2020 @ 20:26:06 #246
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192721416
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 01:24 schreef jb88 het volgende:

[..]

Haha ik zie het nu pas. Hij reageert in ieder geval al wat normaler en minder vijandig, maar hij legt niets uit. 'Hij heeft extra informatie, en er zit meer achter die boodschappenlijstjes'. Hahahaha wauw, wat een uitleg. 'Nu je dit hebt uitgelegd ga ik die boodschappenlijstjes waar de helft uit alchohol bestaat en de rekening door de ¤100 is wel doen, nu is alles duidelijk'. NOT. Hij zegt dit natuurlijk gewoon om iedereen rustig te houden. Er zit helemaal niets 'achter' en hij heeft geen verklaring die onze mening zou veranderen daarom blijft hij vaag.
Ja dat dus. Mensen maken zich heel erg druk, hij zegt dit en alles is weer goed. #snapurnixvan
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 10:04:11 #247
21636 Feestkabouter
pi_192728722
veelal dus volgzaam en/of beinvloedbaar volk. en dat aspect gebruikt Roamler.
die trekken hun bek niet open als je het als bedrijf niet helemaal volgens de regels doet.
pi_192728848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:04 schreef Feestkabouter het volgende:
veelal dus volgzaam en/of beinvloedbaar volk. en dat aspect gebruikt Roamler.
die trekken hun bek niet open als je het als bedrijf niet helemaal volgens de regels doet.
Of het boeit ze verder niet?
  dinsdag 21 april 2020 @ 13:26:29 #249
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192732191
Hebben jullie ook een handgeschreven kaartje van Rutger ontvangen?
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2020 @ 18:22:27 #250
21636 Feestkabouter
pi_192736787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:13 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Of het boeit ze verder niet?
in hoeverre valt die selectie niet onder de noemer volgzaam?
pi_192742041
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:22 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

in hoeverre valt die selectie niet onder de noemer volgzaam?
Geheel niet. Kijk jij zeikt en zeurt over alles. Sommige mensen kan het niet veel schelen. Dan ben je niet volgzaam maar gewoon niet zo'n eeuwige zeik vent.
pi_192742070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef b-engel het volgende:
Jup.
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2020 @ 08:52:49 #253
21636 Feestkabouter
pi_192746744
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:40 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Geheel niet. Kijk jij zeikt en zeurt over alles. Sommige mensen kan het niet veel schelen. Dan ben je niet volgzaam maar gewoon niet zo'n eeuwige zeik vent.
Het maakt niet uit om welke reden je volgzaam bent, maar je bent dan volgzaam. Je stelt je niet kritisch op naar Roamler.
pi_192747797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Het maakt niet uit om welke reden je volgzaam bent, maar je bent dan volgzaam. Je stelt je niet kritisch op naar Roamler.
Dat eeuwige geblaat van je. Dus als het mij niet boeit en niet zeik zoals jij met alles doet ben ik volgzaam. Wat onnozel. Snap wel dat ze jou zat zijn.
pi_192758059
Roamler gaat weer open voor RM opdrachten. Ik ben benieuwd.
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2020 @ 21:57:07 #256
21636 Feestkabouter
pi_192758106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:13 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Dat eeuwige geblaat van je. Dus als het mij niet boeit en niet zeik zoals jij met alles doet ben ik volgzaam. Wat onnozel. Snap wel dat ze jou zat zijn.
Laat ik het anders zeggen dan: je bent 'volgend'. Beter?

Is het zo erg dat iemand je volgzaam noemt, dat je ervan uit je vel moet springen?
pi_192758523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:26 schreef b-engel het volgende:
Van Laurens.
pi_192764660
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:57 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen dan: je bent 'volgend'. Beter?

Is het zo erg dat iemand je volgzaam noemt, dat je ervan uit je vel moet springen?
Nee maar dat eeuwige gezeur van jou
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2020 @ 11:53:33 #259
21636 Feestkabouter
pi_192764819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:42 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Nee maar dat eeuwige gezeur van jou
En in hoeverre is dat wat jij doet anders dan wat ik doe?
pi_192765175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 11:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

En in hoeverre is dat wat jij doet anders dan wat ik doe?
Ja dat is een mooie. Als a er nooit was geweest (jouw eeuwige gezeur) was b er ook niet. En doorrr.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:05:30 #261
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192767001
@Feestkabouter, volgens mij neemt iemand het stokje nu van je over op Slack, alleen is hij nog wat milder
pi_192767468
Ik (wij) ben (zijn) een marketinginstrument:

pi_192768928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:05 schreef b-engel het volgende:
@:feestkabouter, volgens mij neemt iemand het stokje nu van je over op Slack, alleen is hij nog wat milder
Diegene zit hier ook hoor 😜
  donderdag 23 april 2020 @ 18:06:44 #264
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192770115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:32 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Diegene zit hier ook hoor 😜
Ik weet het en hijzelf ws ook wel, haha. Maar jij had het dus ook al gezien?
  donderdag 23 april 2020 @ 18:11:45 #265
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192770196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:42 schreef boerhoorn het volgende:
Ik (wij) ben (zijn) een marketinginstrument:

[ afbeelding ]
Ik heb het niet zo op ver-assingen voor ouderen, ze zijn al kwetsbaar genoeg nu... (klik door, ja daar)
pi_192771169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 18:11 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op ver-assingen voor ouderen, ze zijn al kwetsbaar genoeg nu... (klik door, ja daar)
Wat bedoel je met klik door ja daar?
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 01:17:47 #267
21636 Feestkabouter
pi_192776751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:05 schreef b-engel het volgende:
@:feestkabouter, volgens mij neemt iemand het stokje nu van je over op Slack, alleen is hij nog wat milder
nice.
voorbeeld tekstje?
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 01:19:49 #268
21636 Feestkabouter
pi_192776763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:14 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ja dat is een mooie. Als a er nooit was geweest (jouw eeuwige gezeur) was b er ook niet. En doorrr.
dus wat je zegt is: jij mag wel over mij zeuren (b), maar ik mag niet over iets anders zeuren (a)?

een duidelijk gevalletje dus van een pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. duidelijk, dan is dat ook weer helder. en doorrr...
pi_192777309
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 01:19 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dus wat je zegt is: jij mag wel over mij zeuren (b), maar ik mag niet over iets anders zeuren (a)?

een duidelijk gevalletje dus van een pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. duidelijk, dan is dat ook weer helder. en doorrr...
Nee hoor. Goed lezen.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 09:38:16 #270
21636 Feestkabouter
pi_192778812
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 05:49 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Nee hoor. Goed lezen.
Ik zie het niet, leg eens uit ajb?
pi_192779871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

👍
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:12:05 #272
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192780109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:15 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Wat bedoel je met klik door ja daar?
Op facebook die je een aankondiging, daar gaat het goed, maar klik erop en het gaat mis.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:12:43 #273
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192780123
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Ik voel liefde tussen jullie...
pi_192782738
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:12 schreef b-engel het volgende:

[..]

Op facebook die je een aankondiging, daar gaat het goed, maar klik erop en het gaat mis.
Ik niet. De Facebook pagina van roamler
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 15:24:37 #275
21636 Feestkabouter
pi_192783181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:56 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

👍
laf
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 15:25:28 #276
21636 Feestkabouter
pi_192783196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:12 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ik voel liefde tussen jullie...
_O-
ik voel het niet, leg eens uit ajb?
pi_192785133
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

laf
Is ook zo.
  † In Memoriam † vrijdag 24 april 2020 @ 21:57:08 #278
21636 Feestkabouter
pi_192789164
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 18:12 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Is ook zo.
Zijn we het toch nog eens.
pi_192791614
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:57 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Zijn we het toch nog eens.
Stil maar.
  † In Memoriam † zaterdag 25 april 2020 @ 10:27:24 #280
21636 Feestkabouter
pi_192796795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 23:53 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Stil maar.
Dat bepaal ik lekker zelf
  zaterdag 25 april 2020 @ 21:11:45 #281
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192805326
Ja, en nou ieder in zijn hoek en daar blijven tot je je weer kunt gedragen!
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:59:55 #282
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_192845693
Ok, Red Bull begint weer, Etos morgen, volgende week de kaarten. Het wordt weer wat! Als ik het goed zag hoef je bij SS ook niks meer te kopen?
  woensdag 29 april 2020 @ 15:54:00 #283
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192859527
Jeej staan weer opdrachten in.
Langzaam gaat roamler weer starten hoop ik.
Bamm
pi_192894826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:54 schreef JaVe het volgende:
Jeej staan weer opdrachten in.
Langzaam gaat roamler weer starten hoop ik.
Ik hoop ook dat de opdrachten snel weer binnenstromen. Wil weer wat keuze hebben.
pi_192961374
Het is hier nog doodser dan in de roamler app zeg.
pi_192969600
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:12 schreef babbelaar92 het volgende:
Het is hier nog doodser dan in de roamler app zeg.
Waar wil je het over hebben?
pi_192971434
Veel opdrachten te doen bij de Etos via SS. Wel handig want de mesjes check van ¤6 van Roamler kun je dan ook gelijk meepakken.
pi_192981128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 11:23 schreef babbelaar92 het volgende:
Veel opdrachten te doen bij de Etos via SS. Wel handig want de mesjes check van ¤6 van Roamler kun je dan ook gelijk meepakken.
Goed geld pakken
pi_192983133
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 20:12 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Goed geld pakken
Dat is zeker. Alhoewel er blijkbaar wat problemen zijn met de Etos ivm een mysteryshopper die zich heeft misdragen.
  donderdag 7 mei 2020 @ 09:36:04 #290
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192989918
Stomme vraag misschien maar hoe hebben jullie nu dan de extra zakcentjes verdient?
Ik bedoel de meeste doen dit voor wat extra's maar dat was de afgelopen maanden wat lastiger zonder Roamler (en SS).
Bamm
  donderdag 7 mei 2020 @ 09:36:47 #291
488882 JaVe
Roamler professional
pi_192989934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:33 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Dat is zeker. Alhoewel er blijkbaar wat problemen zijn met de Etos ivm een mysteryshopper die zich heeft misdragen.
Wat is er dan gebeurd ?
Bamm
pi_192992807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:36 schreef JaVe het volgende:

[..]

Wat is er dan gebeurd ?
Daar doet men erg vaag over. Blijkbaar heeft een mysteryshopper nogal intimiderend gedaan ofzo, waardoor de werknemers zich niet veilig/fijn voelde.
pi_192992818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:36 schreef JaVe het volgende:
Stomme vraag misschien maar hoe hebben jullie nu dan de extra zakcentjes verdient?
Ik bedoel de meeste doen dit voor wat extra's maar dat was de afgelopen maanden wat lastiger zonder Roamler (en SS).
SS was nooit gestopt, dus velen hebben dat nog gewoon gedaan. En ik heb ook nog ander werk, zoals de meeste.
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:57:53 #294
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193003287
[quote]0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:23 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Daar doet men erg vaag over. Blijkbaar heeft een mysteryshopper nogal intimiderend gedaan ofzo, waardoor de werknemers zich niet veilig/fijn voelde.
[/quot

[ Bericht 15% gewijzigd door b-engel op 07-05-2020 22:01:21 (bijgelezen in slack) ]
pi_193031636
Zo te zien is het in de 'lockdown'periode erg gezellig geweest hier.

Ik heb zelf weer eens een opdrachtje voor geld kunnen doen vandaag, al verwacht ik dat het de komende weken niet veel meer wordt dan dit. Maar voor mij is het ook een bijverdienste, dus ik kan gelukkig zonder. Al is het natuurlijk wel jammer.

Wel een vraag, misschien is het tussen het geruzie door al besproken, maar ik ga niet alles terug lezen. Is er iemand geweest die voor het wegvallen van deze inkomsten steun heeft aangevraagd/gekregen? Is dat überhaupt mogelijk? Misschien alleen als zzp'er en niet zoals ik die het bij de aangifte onder extra inkomsten aangeef?
pi_193031814
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:15 schreef eenjongen... het volgende:
Zo te zien is het in de 'lockdown'periode erg gezellig geweest hier.

Ik heb zelf weer eens een opdrachtje voor geld kunnen doen vandaag, al verwacht ik dat het de komende weken niet veel meer wordt dan dit. Maar voor mij is het ook een bijverdienste, dus ik kan gelukkig zonder. Al is het natuurlijk wel jammer.

Wel een vraag, misschien is het tussen het geruzie door al besproken, maar ik ga niet alles terug lezen. Is er iemand geweest die voor het wegvallen van deze inkomsten steun heeft aangevraagd/gekregen? Is dat überhaupt mogelijk? Misschien alleen als zzp'er en niet zoals ik die het bij de aangifte onder extra inkomsten aangeef?
Ik heb een bijzondere bijstand gekregen, heb al 8weken niets gedaan. Ben ZZP
pi_193033260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:27 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Ik heb een bijzondere bijstand gekregen, heb al 8weken niets gedaan. Ben ZZP
Fijn dat je dat gekregen hebt:) Als ik kijk naar wat ik nu mis loop is dat 2k ten opzichte van vorig jaar. Maar krijg als niet zzp'er niks denk ik
pi_193041188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:27 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Fijn dat je dat gekregen hebt:) Als ik kijk naar wat ik nu mis loop is dat 2k ten opzichte van vorig jaar. Maar krijg als niet zzp'er niks denk ik
Nee ben bang van niet. Is alleen voor ZZP deze regeling.
  Eindredactie Games zondag 10 mei 2020 @ 02:10:19 #299
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193042998
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 17:27 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Wacht ff, je wilt je gemiste inkomsten van Roamler opgeven als gemiste inkomsten?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_193044015
Eedg

[ Bericht 97% gewijzigd door boerhoorn op 10-05-2020 18:23:34 ]
pi_193054707
Volgens mij krijg je geen geld van de overheid als je een paar weken niet hebt kunnen roamleren door de hele corona situatie. Als je ingeschreven staat als zzp'er en je dus een eigen bedrijf ofzo hebt, dan kun je daar wel aanspraak op maken. Als je je inschrijft bij de kvk voor Roamler alleen, dan denk ik trouwens ook niet dat je aanspraak kan maken op een bijdrage. Roamler valt een beetje tussen alles in. Niemand weet echt precies hoe of wat. Heb vaker dingen over Roamler gevraagd bij de KVK en ik krijg iedere keer een ander antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')