Nog niet nee buiten Brabant. Maar dat komt er wel aan. Sowieso zijn er al enorme wachttijden voor alle gewone behandelingen in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.
Nogmaals: een lockdown is niet om het virus te stoppen, het is om het virus te vertragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?
Balen ja, vrees ook voor Zandvoort, heb gold ticketsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Normaal ontstress ik door de F1 (ok behalve dan als een of andere debiel Max weer van de baan rijdt dan) , maarja, dat is ook afgeschaft dit weekend
Zij hadden vrij snel een lockdown voor die 13 gemeentes, maar dat was zo lek als een mandje. Niemand nam het serieus.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry. Qua maatregelen voorlopen op Italië bedoelde ik. Waren zij niet veel eerder met lockdowns sinds de eerste besmetting? Of waren zij nog later dan wij? Weet het echt niet meer.
Ligt wel in dezelfde lijn als die "incompetente" RIVM. RIVM had lange tijd de richtlijn dat alleen besmetting kon plaatsvinden als de patiënt symptomen van het virus vertoonde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:27 schreef kilon het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar al die onderzoeken die er volgens Rutte zijn waarin staat dat kinderen het corona virus minder overdragen?
Ik ken alleen onderzoeken dat kinderen iets minder vatbaar zijn (met symptomen). Over de overdraging is mij niks bekend.
exponentiële groei kan snel gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zal het nog 1x proberen.
Onze ziekenhuizen zitten niet overvol.
Dan heb je nog steeds een tekort aan:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
HALLO BRABANT, JULLIE ZITTEN NOG NIET OVERVOL. ZOJA DAN STUUR ZE NAAR OMLIGGENDE ZIEKENHUIZEN. OF BOUW EEN VERPLEEGHUIS OM.
Hij snapt het gewoon echt allemaal niet, geen tijd aan bestedenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
exponentiële groei kan snel gaan.
je boodschappen moeten ook enkele dagen in quarantaine, daarna veilig voor gebruik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zou enige lockdown toch geen enkel nut hebben?
Ik sla alle onderzoeken ook hier opquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:28 schreef PinkLow het volgende:
Vraagje.. heel wat topic terug was er te lezen dat het virus overdraagbaar is via verpakkingen? Klopt dat nog? Linkje? Of kul?
We lopen ietsje achter op de curve van Italië; zie dat eerder geposte plaatje. Frankrijk en Spanje volgen Italië en mogelijk zelfs harder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef _I het volgende:
Wij zijn begonnen met (sociale) hygiene en dat zou zomaar al eens een heel verschil kunnen maken. Het handen wassen en niet handen schudden klinkt heel knullig, maar het kan echt een enorm verschil maken.
Zo kan je altijd je doelpalen wel verzetten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als het zover is praten we verder ok?
Ik denk wel dat dat zo is. Mensen hier (en elders) vergelijken onze getallen steeds met Italië, maar Italië heeft veel meer inwoners en de uitbraak is voornamelijk in Lombardije en niet in heel Italië. Bij vergelijkingen per capita kun je dus beter naar het aantal inwoners in Noord-Italië/Lombardije kijken i.p.v naar heel Italië. Als je dat doet, dan zijn onze maatregelen ongeveer 1 week genomen voordat Italië maatregelen nam, zoals het sluiten van universiteiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:21 schreef Greys het volgende:
Eerder vanavond op tv bij geloof ik EenVandaag was die mevrouw met dat grijze haar die we heel vaak zien nu. (Weten jullie wie ik bedoel?) Die zei dat we niet zo bang hoeven zijn voor Italië taferelen omdat we qua maatregelen voorlooen op hun tijdpad zeg maar. Is dat wel echt zo?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Confetti het volgende:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002389/2019-01-01
We hebben een Hamsterwet![]()
volgende week snapt ie t waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hij snapt het gewoon echt allemaal niet, geen tijd aan besteden
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
je boodschappen moeten ook enkele dagen in quarantaine, daarna veilig voor gebruik.
Staat lekker veel in.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:33 schreef Confetti het volgende:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0002389/2019-01-01
We hebben een Hamsterwet![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja de zelfdenkende normale mensen hebben weken terug al gewoon wat extra boodschapjes in huis gehaald.
Daar hou ik je dus echt aanquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als het zover is praten we verder ok?
Hier in NRW (DLD) precies hetzelfde. Scholen dicht, en onze zoon zit ook voor zijn eindexamen. Nu is het hier wel iets anders geregeld maar de centrale examens zijn in april, meteen na de paasvakantie. En de scholen blijven tot na de paasvakantie dicht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:31 schreef kilon het volgende:
Het was vandaag wel aandoenlijk trouwens. Alle examenklassen vroegen of de examens wel doorgaan als het erger wordt (en over 2 weken eerst nog de laatste SE week).
En daar kan je helaas dan geen antwoord op geven behalve dat er een kansje is dat de examens worden uitgesteld, maar we gaan er vooralsnog vanuit dat alles gewoon doorgaat ook al weten we allemaal wel beter.
Alsof die kinderen niet genoeg aan hun hoofd hebben met de standaard examenstress.
Wel zonder publiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Turkije voetbalt nog gewoon.
Turken zijn immuun tegen Corona.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |