hoeveel landen gaan juist vandaag(vrijdag) de noodtoestand in?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:15 schreef riazop het volgende:
En dan te weten dat Rutte slechts HALVE maatregelen neemt
verbijsterend
Wat is je bron? Andere artikelen geven aan dat er nu nog 'maar' 50 IC bedden door coronapatienten worden bezetquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet ik. Alleen liggen die nu voor 70-80% vol. Laten we 75% nemen, dan hebben wij nu dus 310 bedden "over".
Geen idee hoeveel van die overige 840 gebruikt worden voor dingen die kunnen wachten, of hoe snel de huidige patiënten er van af kunnen, of hoe lang de geplande patiënten kunnen wachten etc.
Het is natuurlijk een feit dat de normale zorg ook door moet gaan anders krijg je daar weer doden die je anders niet had gehad. Als je naar de cijfers kijkt maken een paar bedden meer of minder niet heel veel uit. Als je nog eens een verdubbeling meemaakt (dus vier dagen later), zit je op 1600 IC patiënten en dat kan je zelfs met opschaling niet aan.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit gaat gebeuren. Ik hoop dat de huidige maatregelen genoeg zijn om een tijdje zo door te gaan en in alle vlakken met minimale schade dit hele gebeuren af te sluiten. Echter kan vier dagen het verschil zijn tussen totale chaos met >1000 doden of een gecontroleerde choas met 100-200 doden.
Daarom snap ik dus niet waarom alles zo lang moet duren.
Dat dacht ik ook bij de miljoenen die de lockdown van Wuhan wisten te ontvluchten kort voor Chinees nieuwjaar, maar het RIVM wist dat een virus in Wuhan geen gevaar voor Nederland vormt omdat er geen directe vluchten zouden gaan tussen Wuhan en Nederland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit zou de RIVM wel wakker moeten maken lijkt me.
En dat met lockdown? Poeh.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:18 schreef hollandia02 het volgende:
18:13
De afgelopen 24 uur zijn er in Italië 250 nieuwe doden door het coronavirus gevallen. Dat is het hoogste aantal nieuwe doden op een dag. Het totale dodental is daardoor opgelopen naar 1266.
Het openbare leven is in Italië totaal stilgelegd om de uitbraak zich niet verder te laten verspreiden. Er zijn in het land al 17.660 nieuwe besmettingen gemeld. Dat zijn er 2547 meer dan donderdag.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
Nee, maar ik heb vandaag wel de hele achtertuin klaar gemaakt, de garage helemaal opgeruimd zodat het toonbaar is, de schuur netjes opgeruimd, de oprit klaar. Nu is het nog rondom de ramen lappen, vensterbanken af doen, badkamer helemaal poetsen, wc poetsen, keuken poetsen en nog wat viooltjes planten en dan kunnen de foto's geknipt worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Maar heeft iemand al twee keer de helft geboden op je huis?
Dat zeg ik net in mijn lange postquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Die maatregelen nog wel ff duren voordat ze merkbaar zijn. We hebben het over een verdubbeling elke 4 dagen. We zjin 10 dagen verder en dus ruim keer 4 van gister om het effect daarvan te zien.
Ons zorgapparaat gaat net zo hard onderuit als dat van Italië; laat daar geen twijfel over bestaan.
Ik zou wat mondkapjes en rollen wc-papier in de vensterbanken leggen, expliciet vermelden dat ze bij de prijs inbegrepen zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb vandaag wel de hele achtertuin klaar gemaakt, de garage helemaal opgeruimd zodat het toonbaar is, de schuur netjes opgeruimd, de oprit klaar. Nu is het nog rondom de ramen lappen, vensterbanken af doen, badkamer helemaal poetsen, wc poetsen, keuken poetsen en nog wat viooltjes planten en dan kunnen de foto's geknipt worden.
VS en Spanjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeveel landen gaan juist vandaag(vrijdag) de noodtoestand in?
Pas over een week of twee hopelijk verbeteringquote:
* _I schrikt enormquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
En toen bleek het fake news uit wuhan dus toch waar
verrassing
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik zou wat mondkapjes en rollen wc-papier in de vensterbanken leggen, expliciet vermelden dat ze bij de prijs inbegrepen zijn.
Of weten wie er op italiaanse skivakantie geweest is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef TheVulture het volgende:
Het viel me trouwens wel op dat de ambachtelijke slager en bakker bij ons in het winkelcentrum gewoon nog voldoende vlees en brood hadden... Dus de hamsteraars zijn ook nog prijsbewust
Even in het algemeen relativeren.... was Covid-19 de oorzaak of heeft die infectie de reeds - veelal - kwetsbare patiënt net dat laatste duwtje gegeven waarbij de artsen dan als oorzaak Coid19 hebben ingevuld ?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:18 schreef hollandia02 het volgende:
18:13
De afgelopen 24 uur zijn er in Italië 250 nieuwe doden door het coronavirus gevallen. Dat is het hoogste aantal nieuwe doden op een dag. Het totale dodental is daardoor opgelopen naar 1266.
Het openbare leven is in Italië totaal stilgelegd om de uitbraak zich niet verder te laten verspreiden. Er zijn in het land al 17.660 nieuwe besmettingen gemeld. Dat zijn er 2547 meer dan donderdag.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
Ik ga ook van 50 uitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef noodgang het volgende:
[..]
Wat is je bron? Andere artikelen geven aan dat er nu nog 'maar' 50 IC bedden door coronapatienten worden bezet
Waarheid gesproken. Het rivm dacht overduidelijk dat het weer de lijn zou volgen van MERS of SARS of zwijngriep.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij de miljoenen die de lockdown van Wuhan wisten te ontvluchten kort voor Chinees nieuwjaar, maar het RIVM wist dat een virus in Wuhan geen gevaar voor Nederland vormt omdat er geen directe vluchten zouden gaan tussen Wuhan en Nederland.
Verwacht vooral niet te veel, of ook maar iets, van het RIVM.![]()
Hier bij de buurtsuper lag alleen nog het dure wc papier. De goedkope waren allemaal op. We blijven toch Hollanders kennelijkquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef TheVulture het volgende:
Het viel me trouwens wel op dat de ambachtelijke slager en bakker bij ons in het winkelcentrum gewoon nog voldoende vlees en brood hadden... Dus de hamsteraars zijn ook nog prijsbewust
inmiddels roept men de noodtoestand in NL uit en kan niemand komen kijken?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb vandaag wel de hele achtertuin klaar gemaakt, de garage helemaal opgeruimd zodat het toonbaar is, de schuur netjes opgeruimd, de oprit klaar. Nu is het nog rondom de ramen lappen, vensterbanken af doen, badkamer helemaal poetsen, wc poetsen, keuken poetsen en nog wat viooltjes planten en dan kunnen de foto's geknipt worden.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik zou wat mondkapjes en rollen wc-papier in de vensterbanken leggen, expliciet vermelden dat ze bij de prijs inbegrepen zijn.
Kijk naar het aantal doden schat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom ? Ook in NL hebben we al meer dan 10.000 gevallen
Laten we het zo zeggen dat Covid19 een aandeel gehad heeft en het zonder corona een tijdje langer duurde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Even in het algemeen relativeren.... was Covid-19 de oorzaak of heeft die infectie de reeds - veelal - kwetsbare patiënt net dat laatste duwtje gegeven waarbij de artsen dan als oorzaak Coid19 hebben ingevuld.
Als dit straks allemaal over is zal er vast wel iemand komen die een scriptie gaat maken om darain kijken of in de periode van Covid19, het aantal doden door hartfalen of griep, significant daalden.
Lockdown heeft nog geen effect op de cijfers, minimaal 7 dagen voor nodig en waarschijnlijk pas echt zichtbaar na 10-12 dagen.quote:
Duurt een paar dagen voordat je resultaten ziet.quote:
Ja dat is nog wel ff een dingetje. Waar ik me best een beetje zorgen over maak. Maargoed, ik hoef pas 3 augustus mn nieuwe huis te betrekken, dus ik heb nog wel even. En dubbele lasten kunnen we ook prima dragen voor een tijdje.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
inmiddels roept men de noodtoestand in NL uit en kan niemand komen kijken?
Mogen ze hier ook maar eens tempo maken dan... Als er sowieso al een week overheen gaat voor verbetering...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lockdown heeft nog geen effect op de cijfers, minimaal 7 dagen voor nodig en waarschijnlijk pas echt zichtbaar na 10-12 dagen.
De experts van Ruttequote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook bij de miljoenen die de lockdown van Wuhan wisten te ontvluchten kort voor Chinees nieuwjaar, maar het RIVM wist dat een virus in Wuhan geen gevaar voor Nederland vormt omdat er geen directe vluchten zouden gaan tussen Wuhan en Nederland.
Heeft ook geen nut als andere landen het niet doen want dan wandelt over 4 weken een Fransoos met het virus binnen over 4 weken en dan gebeurt het weer allemaalquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom ? Ook in NL hebben we al meer dan 10.000 gevallen
De prutsersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Yup, bij de AH lagen er enkel nog de duurdere pastamerkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier bij de buurtsuper lag alleen nog het dure wc papier. De goedkope waren allemaal op. We blijven toch Hollanders kennelijk
Wat mij dan wel weer opviel hier in meerdere supermarkten in Roffa-cijntje was het ruime aanbod aan vega-troep. Mensen verhongeren blijkbaar liever dan dat ze vega-balltjes in tomatensaus moeten eten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Hier bij de buurtsuper lag alleen nog het dure wc papier. De goedkope waren allemaal op. We blijven toch Hollanders kennelijk
Die was toch al een tijdje dicht op initiatief van de medewerkers zelf?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef hollandia02 het volgende:
Louvre gesloten.
https://www.usnews.com/ne(...)e-due-to-coronavirus
Verrassendquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat mij dan wel weer opviel hier in meerdere supermarkten in Roffa-cijntje was het ruime aanbod aan vega-troep. Mensen verhongeren blijkbaar liever dan dat ze vega-balltjes in tomatensaus moeten eten.
Hier heeft de bakker vier rekken voor bestellingen en normaal zijn twee rekken leeg. Nu waren alle vier de rekken vol met bestellingen. Het was daar ook net zo druk als met kerst.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef TheVulture het volgende:
Ja volgens mij ook al iets van een weekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Die was toch al een tijdje dicht op initiatief van de medewerkers zelf?
En terecht die ongezonde meukquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wat mij dan wel weer opviel hier in meerdere supermarkten in Roffa-cijntje was het ruime aanbod aan vega-troep. Mensen verhongeren blijkbaar liever dan dat ze vega-balltjes in tomatensaus moeten eten.
Je bent verbaasd hierover?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mensen verhongeren blijkbaar liever dan dat ze vega-balltjes in tomatensaus moeten eten.
Waarom denk je dat velen van ons zo kritisch zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:25 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Mogen ze hier ook maar eens tempo maken dan... Als er sowieso al een week overheen gaat voor verbetering...
twitter:mousmar twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 18:19:30Het is weer dramatisch. 250 doden op een dag. 2500 besmettingen erbij. Bijna 15000 mensen zijn op dit moment ziek. https://t.co/Ob3TX3nSvT reageer retweet
Gingen weer open, maar alleen voor mensen met een eticket. Nu dus voor tweede keer dichtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:26 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Die was toch al een tijdje dicht op initiatief van de medewerkers zelf?
Dat zullen ze niet blijken te zijn. China heeft echt niet voor niks zijn hele economie op zn gat geflikkerd. Deze flutmaatregelen helpen nauwelijks. En wij gaat hard Italië achterna. En misschien wel er overheen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:
dus daarom hoop ik dat iedereen gehoorzaamd en dat het voldoende is.
Ja, ik heb vandaag ook gewoon vlees gehaald bij de plaatselijke slagerij. Nog even een praatje gemaakt en het was niet veel drukker geweest de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:21 schreef TheVulture het volgende:
dat hoor ik al een paar dagen... ondertussen is er niks veranderd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:29 schreef vosss het volgende:
[..]
En wij gaat hard Italië achterna. En misschien wel er overheen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |