SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 10% gewijzigd door weetjewel5 op 13-03-2020 18:55:37 ]![]()
8 MINUTEN GELEDEN
Gevangenissen: bezoeken beperkt, verloven gedetineerden ingetrokken
Vanaf morgen wordt in alle justitiële inrichtingen het bezoek aan gedetineerden opgeschort. De gevangen krijgen wel meer mogelijkheden om te bellen en via Skype contact te hebben. Alleen noodzakelijke bezoeken die nodig zijn voor de rechtsgang mogen doorgaan, zoals een gesprek met een advocaat. Jongeren in een Justitiële Jeugdinrichting mogen nog wel bezoek ontvangen van hun ouders of wettelijk verzorgers. Voor rechtszaken geldt dat gedetineerden zo veel mogelijk zittingen bijwonen via een beeldverbinding vanuit de gevangenis.
Daarnaast worden alle verloven van gedetineerden, tbs-gestelden en jeugdigen per direct opgeschort. Op dit moment zijn er nog geen besmettingen, zegt het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar de maatregelen zijn vooral preventief bedoeld. "Een besmetting zou gezien het besloten karakter van de inrichtingen grote gevolgen hebben voor personeel en gedetineerden", zegt het ministerie. Als er toch een gedetineerde besmet raakt, dan kan deze in zijn of haar cel worden geïsoleerd. "En er liggen draaiboeken klaar om dagprogramma's aan te passen of andere maatregelen te nemen wanneer een besmetting zich voordoet."
17 MINUTEN GELEDEN
Minder bussen en trams in Utrecht
In Utrecht rijden vanaf maandag minder bussen en trams. Voor komende week geldt dezelfde dienstregeling als in de kerstvakantie.
Volgens U-OV zijn er minder passagiers die nu de bus of tram nemen. Bovendien zijn er minder chauffeurs beschikbaar, door preventieve ziekmeldingen. "Wie verkouden is, zou normaal gesproken gewoon achter het stuur kruipen, maar nu niet", zegt een woordvoerder.
In Utrecht en andere plaatsen waar maatschappij Q-Buzz rijdt, wordt passagiers verzocht om achterin de bus in te stappen en in te checken, om contact met chauffeurs zo veel mogelijk te beperken.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-uit-nederland.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Vertel het de italianen! Ze zullen blij zijn dat ze gewoon weer kunnen leven alsof er niets aan de hand is!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:07 schreef _I het volgende:
[..]
Als je tussen de 10 en de 60 bent is de kans dat je dood gaat 2 x groter dan normaal. En normaal is deze verwaarloosbaar klein. Dus nu ook!![]()
de dommerdsquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vertel het de italianen! Ze zullen blij zijn dat ze gewoon weer kunnen leven alsof er niets aan de hand is!![]()
Wat is dat en hoe oud ben je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:05 schreef Greenpeas het volgende:
Verontrustend bericht van Rijnmond. Ik kom zelf ook uit die regio en heb Crohn (wat mij “kwetsbaar”) maakt.
Kan het zijn dat het feit dat veel ouderen zich alleen voelen meehelpen met het vertragen van de verspreiding onder die leeftijdsgroep? Geluk bij een ongeluk zeg maar?![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Je hebt mij niet horen zeggen dat het leven niet gaat veranderen. Maar de kans dat je als 24 jarige komt te overlijden is klein.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Vertel het de italianen! Ze zullen blij zijn dat ze gewoon weer kunnen leven alsof er niets aan de hand is!
Wil met alle liefde de feiten met je doornemen. Maar als we emoties gaan rondstrooien, dan liever niet als mensen aangeven acht bang te worden.![]()
Moet zeggen dat de OP er best wel puik uit komt te zien. Dat was wel anders in topic 1. Goed werk!“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:11 schreef KI1234 het volgende:
Is de kans dat een 40 jarige het loodje legt hoog?![]()
5 Sampdoria spelers en de clubarts #coroned.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Net zo hoog als de jackpot winnen schat ik, misschien lager.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:11 schreef KI1234 het volgende:
Ik pak mijn dobbelstenen erbij ....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:11 schreef KI1234 het volgende:
Heb je nog meer horoscopen in de aanbieding? Volgens mij kan jij overziekteverloop, eventuele herbesmetting en mutaties helemaal niets zeggen al helemaal niet op grond van slechts leeftijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:11 schreef _I het volgende:
[..]
Je hebt mij niet horen zeggen dat het leven niet gaat veranderen. Maar de kans dat je als 24 jarige komt te overlijden is klein.
Wil met alle liefde de feiten met je doornemen. Maar als we emoties gaan rondstrooien, dan liever niet als mensen aangeven acht bang te worden.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Weet ik. Alleen liggen die nu voor 70-80% vol. Laten we 75% nemen, dan hebben wij nu dus 310 bedden "over".quote:
Geen idee hoeveel van die overige 840 gebruikt worden voor dingen die kunnen wachten, of hoe snel de huidige patiënten er van af kunnen, of hoe lang de geplande patiënten kunnen wachten etc.
Het is natuurlijk een feit dat de normale zorg ook door moet gaan anders krijg je daar weer doden die je anders niet had gehad. Als je naar de cijfers kijkt maken een paar bedden meer of minder niet heel veel uit. Als je nog eens een verdubbeling meemaakt (dus vier dagen later), zit je op 1600 IC patiënten en dat kan je zelfs met opschaling niet aan.
Nogmaals, ik zeg niet dat dit gaat gebeuren. Ik hoop dat de huidige maatregelen genoeg zijn om een tijdje zo door te gaan en in alle vlakken met minimale schade dit hele gebeuren af te sluiten. Echter kan vier dagen het verschil zijn tussen totale chaos met >1000 doden of een gecontroleerde choas met 100-200 doden.
Daarom snap ik dus niet waarom alles zo lang moet duren.![]()
Hebben we überhaupt meer inhoudelijke info over IC-patienten qua leeftijd, klachten en hoeveel het er nu zijn?
Ik word een beetje moe van die cumulatieve cijfersOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik ben 29 - darmonstekeningen en verlaagde weerstand (heel slecht samengevat).quote:I see peas of green, red roses too....![]()
Hoezo? We wisten al weken dat er rond de 15 a 20% in het ziekenhuis zou komen en rond de 5 a 10% op de IC. Vanwaar die paniek ineens? Dit is al weken gewoon overduidelijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:49 schreef Revanches het volgende:
Dat bericht van die IC is zeer slecht nieuws. We zijn absoluut fucked.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
In Italie gaat het aantal doden sneller dan het aantal genezen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
terwijl die landen overal ter sprake komen, ook in dit topic. maar Bruins heeft zich er niet in verdiept. hebben die lui andere agenda's ofzo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:12 schreef riazop het volgende:
Ontstellend zwakke Bruins...
Hij keek niet naar de situatie in Singapore , Z Korea of Hongkong.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: