True, zoals Rutte gisternacht zei, wij hebben de beste virologen vd hele wereldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alsof de WHO het beter weet dan de RIVM goden van Rutte. Wie denken ze wel dat ze zijn.
Beetje vermoeiend dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Geleid door een bende incompetente en apatische clowns
Maar een wc-rollen verkoper moet het gratis doen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Want heel wat artsen kunnen iets wat maar weinig mensen kunnen.
Bijvoorbeeld het doen van ingewikkelde hart-of hersenoperaties. Wat denk je wel niet wat het gekost heeft aan studies voor die mensen om dat te bereiken?
komt er dan niet extra geld vrij in de noodtoestand zoals bij andere landen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:36 schreef hollandia02 het volgende:
17:33
Premier Rutte ziet nog niet wat het uitroepen van de noodtoestand in Nederland, net als in andere landen, kan toevoegen. Sinds de invoering van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden in 1996 kent Nederland twee soorten van noodtoestand: 'beperkte noodtoestand' en 'algemene noodtoestand'. Dan kunnen allerlei noodmaatregelen worden doorgevoerd. De overheid kan bijvoorbeeld overgaan tot verplichte evacuatie van de bevolking, het vorderen van allerlei hulpkrachten en hulpmiddelen, gebieden tot verboden gebied verklaren of een avondklok instellen.
Het parlement kan de noodtoestand zo nodig beëindigen of er een maximale termijn aan verbinden. Rutte constateert echter dat het kabinet momenteel nog niet belemmerd wordt door de huidige wetten en regels om alle nodige ingrepen te doen ter aanpak van het coronavirus. Dus is de noodtoestand uitroepen vooralsnog overbodig, meent hij.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
Je zag het inderdaad niet aankomen allemaal... heel flauwquote:
Het is niet de vraag of de noodtoestand uiteindelijk komt, maar wanneer deze plaats gaat vinden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:36 schreef hollandia02 het volgende:
17:33
Premier Rutte ziet nog niet wat het uitroepen van de noodtoestand in Nederland, net als in andere landen, kan toevoegen. Sinds de invoering van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden in 1996 kent Nederland twee soorten van noodtoestand: 'beperkte noodtoestand' en 'algemene noodtoestand'. Dan kunnen allerlei noodmaatregelen worden doorgevoerd. De overheid kan bijvoorbeeld overgaan tot verplichte evacuatie van de bevolking, het vorderen van allerlei hulpkrachten en hulpmiddelen, gebieden tot verboden gebied verklaren of een avondklok instellen.
Het parlement kan de noodtoestand zo nodig beëindigen of er een maximale termijn aan verbinden. Rutte constateert echter dat het kabinet momenteel nog niet belemmerd wordt door de huidige wetten en regels om alle nodige ingrepen te doen ter aanpak van het coronavirus. Dus is de noodtoestand uitroepen vooralsnog overbodig, meent hij.
https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
Hoe is het met je vriendin?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef Maver24 het volgende:
Zijn we in paniek. Ik merk dat ik elke dag steeds meer in paniek raak. Ik trek het niet goed meer.
Maar ondertussen wel een numerus fixus instellen waardoor we niet teveel artsen krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Want heel wat artsen kunnen iets wat maar weinig mensen kunnen.
Bijvoorbeeld het doen van ingewikkelde hart-of hersenoperaties. Wat denk je wel niet wat het gekost heeft aan studies voor die mensen om dat te bereiken?
Ja, daar gaat poep de ventilator goed raken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef hollandia02 het volgende:
9 MINUTEN GELEDEN
Steeds meer besmettingen in Afrika
Op het Afrikaanse continent is het aantal landen met coronabesmettingen de afgelopen 24 uur fors gestegen. In 16 van de 54 landen op het continent is de ziekte nu aangetoond. Dat was gisteren nog in tien landen.
Vergeleken met Noord-Amerika, Europa en Azië is het aantal besmettingen in Afrika nog laag, maar deskundigen waarschuwen dat de gevolgen rampzalig kunnen zijn, omdat de zorgsystemen in veel Afrikaanse landen kwetsbaar zijn. Tot dusver wordt het virus in toom gehouden door patiënten na ontdekking meteen te isoleren, zegt een WHO-medewerker van het regionale kantoor in de Democratische Republiek Congo.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-landen-geweerd.html
Geheel onverwacht ook welquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, daar gaat poep de ventilator goed raken.
Van die sprinkhanen hoor je niks meer .. kunnen die het ook overdragen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef hollandia02 het volgende:
9 MINUTEN GELEDEN
Steeds meer besmettingen in Afrika
Op het Afrikaanse continent is het aantal landen met coronabesmettingen de afgelopen 24 uur fors gestegen. In 16 van de 54 landen op het continent is de ziekte nu aangetoond. Dat was gisteren nog in tien landen.
Vergeleken met Noord-Amerika, Europa en Azië is het aantal besmettingen in Afrika nog laag, maar deskundigen waarschuwen dat de gevolgen rampzalig kunnen zijn, omdat de zorgsystemen in veel Afrikaanse landen kwetsbaar zijn. Tot dusver wordt het virus in toom gehouden door patiënten na ontdekking meteen te isoleren, zegt een WHO-medewerker van het regionale kantoor in de Democratische Republiek Congo.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-landen-geweerd.html
Wat wil je zeggen met dit enquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Je zag het inderdaad niet aankomen allemaal... heel flauw
Dat die chinezen ziek werdenpfff chinezen
Echt flauw dat we er nu achter komen dat het ook mensen zijn en net zo besmettelijk als wij.... dat kon niemand weten
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 17:00:42Two out of five corona patients in Turkey are in respiratory distress, per Turkish Health Minister reageer retweet
Dat wordt één besmet gebiedquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, daar gaat poep de ventilator goed raken.
Daar weet ik verder niet veel van.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel een numerus fixus instellen waardoor we niet teveel artsen krijgen.
Beetje schaarste creatie.
gewoon alles sluiten ook Schiphol enzoquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Op dit moment is het scenario van Italië de kant waar we op aan het gaan zijn. Maar zelfs zij sloten eerder de scholen volgens mij.
Ik heb de ergste piek inmiddels al doorlopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef Maver24 het volgende:
Zijn we in paniek. Ik merk dat ik elke dag steeds meer in paniek raak. Ik trek het niet goed meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |