abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192009047
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Net zoals je nu van mijlenver ziet aankomen dat het gekozen beleid op alle fronten gaat falen
Absoluut. En we straks alsnog met een echte lockdown te maken zullen gaan krijgen. Die dan dus veel te laat komt en onherroepelijk mensenlevens gekost heeft.

Daar gaat nog wel een parlementaire enquête van komen als dit straks allemaal overgewaaid is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192009049
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:31 schreef Zeroku het volgende:
Zo, net terug uit de AH XL. Genieten hoor _O_. Ranzige vrouw die in het wilde weg aan het hoesten was :r. Voor de rest weinig verschil met normaal qua drukte. Alleen bepaalde artikelen (brood, rijst en melk) waren weinig voorradig. Voor de rest geen hysterie zoals verwacht.
Je had je machette voor niets mee dus
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:32:28 #103
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192009055
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:28 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Niet alle 17 miljoen kunnen besmet raken hoor. Sommigen zullen immuun zijn. We zijn als mensheid in onze evolutie dusdanig apart ontwikkeld (diversificatie) dat geen enkel virus of andere besmetting op zich ons uit kan roeien. Het zal een heleboel verschillende gevaren nemen.

Diversificatie van de soort is een van de methoden die voorziet in het voortbestaan van het soort.

Wel zullen we onze zwakkeren en ouderen missen.
Getuige het feit dat we er zijn is het inderdaad nog nooit gebeurd, maar verder lijkt het me een hypothese die niet testbaar is. (HIV loslaten op de bevolking en kijken wat er gebeurt is bijvoorbeeld geen optie.)
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:32:33 #104
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192009056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:26 schreef riazop het volgende:
Rutte en Bruins....??

Bijna alle Duitse Bondslanden sluiten de scholen

[ afbeelding ]
Ik denk dat het beter is als ze de maatregelen opvolgen van de buurlanden.
Better safe than sorry...

Wij ouders regelen dan wel wat. Ik denk dat er qua opvang altijd wel een oplossing is.
Ouders kunnen ook samen mee denken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192009057
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:29 schreef Coelho het volgende:

[..]

Right. Jij zit thuis Netflix uit te kijken terwijl een arts over leven of dood moet beslissen. Misschien dat je verhaal op gaat voor artsen in een maatschap, maar artsen in loondienst kun je wat mij betreft echt zo niet afschilderen.
Waar het om gaat is dat het makkelijk is kritiek te hebben op iemand die wc rollen verkoopt, dat zou moreel verwerpelijk zijn, maar een arts die 30.000 per maand verdient is dan ineens wél okee?
pi_192009059
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef Logician2.0 het volgende:
WHO director op cnn net, dat het van groot belang is dat landen hun mensen zoveel mogelijk gaan testen .. ... :'(
Kunnen ze binnen korte tijd ons wat sturen? Zou fijn zijn.
pi_192009061
Maar als ze landelijk al zeggen: medewerkers in de (ouderen)zorg werken door, tenzij ze koorts hebben, omdat het zo druk is...dan zal het op de ic's er ook niet rustiger op worden, want juist die groep is zo kwetsbaar. -O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192009066
quote:
WHO director op cnn net, dat het van groot belang is dat landen hun mensen zoveel mogelijk gaan testen .. ... :'(
Dat is voor de statistiek. Zal geen impacht hebben op de afloop.
En zal niet lukken in de VS.
pi_192009071
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Absoluut. En we straks alsnog met een echte lockdown te maken zullen gaan krijgen. Die dan dus veel te laat komt en onherroepelijk mensenlevens gekost heeft.

Daar gaat nog wel een parlementaire enquête van komen als dit straks allemaal overgewaaid is.
En dan treedt er weer zo'n janjurk met zijn soepbek af en is alles weer goed
pi_192009077
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:31 schreef TaliesinDS het volgende:

[..]

nee dankje.
Want durfde wél kritische vragen te stellen?
pi_192009081
quote:
_O- _O- hahaha echt iedereen probeert zijn graantje mee te pikken _O-
Als je lid word, krijg je chocomelk van baudet :D
Ik heb het recht om te bepalen!
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:33:48 #112
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192009084
https://www.limburger.nl/(...)hcAq0hfLQwCarV6pgm-c

Uitgeputte verpleegster ontroert met aangrijpende foto op Instagram: Ik ben bang

Een Italiaanse verpleegster heeft in een aangrijpend bericht op Instagram onthuld hoe zwaar het is om in een ziekenhuis te werken in tijden van het alsmaar oprukkende coronavirus.
Het openhartige verhaal van Bonari is in twee dagen tijd al bijna 800.000 keer geliket en maakt heel wat los op sociale media. Ze omschrijft dat ze tijdens haar uitputtende diensten zes uur lang niet naar het toilet kan of iets kan eten omdat ze in beschermende kleding loopt om besmetting met het coronavirus tegen te gaan. Daarvoor is ze doodsbang, zo vertelt ze in alle eerlijkheid.

Uitgeput

,,Ik ben bang dat het masker dat ik draag niet voldoende aansluit op mijn gezicht en dat ik mezelf misschien al per ongeluk met vuile handschoenen heb aangeraakt”, valt te lezen. ,,Ik ben fysiek moe. Het materiaal dat ons moet beschermen is slecht, mijn laboratoriumjas maakt me aan het zweten en als ik eenmaal ben aangekleed kan ik zes uur lang niet meer naar het toilet of iets drinken.”

Niet alleen fysiek, maar ook mentaal is Bonari uitgeput. Het maken van overuren is de afgelopen weken eerder regel dan uitzondering. ,,Maar dat belet ons niet om ons werk te doen zoals altijd. Ik zal blijven zorgen voor mijn patiënten, omdat ik trots ben op mijn werk en het heel graag doe.”

Veel reacties

De Italiaanse richt zich tot iedereen die zich betrokken voelt bij het coronavirus. ,,Ik vraag aan iedereen die dit leest om onbaatzuchtig te zijn en thuis te blijven. En zo die mensen te beschermen die het meest kwetsbaar zijn”, aldus Bonari. ,,Wij, jonge mensen, zijn niet immuun voor het coronavirus. Ook wij kunnen ziek worden. Of erger. Ik heb niet de luxe dat ik terug kan naar mijn in quarantaine geplaatste huis. Ik moet werken en mijn steentje bijdragen. Doen jullie dat ook. Alsjeblieft.”

Alessia Bonari wordt al dagen overladen met vele positieve reacties en hartverwarmende steunbetuigingen. Al 20.000 Instagramgebruikers staken de jonge vrouw een hart onder de riem en bedankten haar voor haar inzet. ,,Je bent een voorbeeld”, klinkt het onder meer. ,,Voor het land en de hele mensheid. Ik stuur je een dikke knuffel.”

Overbelasting

Het verhaal van Bonari komt niet uit de lucht vallen. Het risico op overbelasting van de zorgcapaciteit in landen als Italië is hoog. Zonder krachtige maatregelen tegen de pandemie zal de capaciteit van de intensive cares in de meeste landen ruimschoots tekortschieten, gezien het aantal IC-plekken dat tegen het eind van deze maand beschikbaar zal zijn in ziekenhuizen. In delen van Italië is het zorgsysteem al ‘verzadigd‘.

De impact van een snelle groei van het aantal besmette patiënten op ziekenhuizen en andere medische instellingen verschilt per land, afhankelijk van het niveau van voorbereiding en de mogelijkheid het aantal IC-bedden snel op te schalen, aldus experts.

Het wordt steeds waarschijnlijker dat het virus zich verder gaat verspreiden. Zaak is de opmars te vertragen. Sommige laboratoria geven aan dat ze een ernstig tekort hebben aan diagnosemateriaal. In Italië is het officiële aantal sterfgevallen sterk gestegen. Meer dan 800 patiënten zijn nu overleden aan de ziekte.

Het aantal Italianen dat het gevreesde longvirus heeft opgelopen, steeg eveneens fors. De teller kwam op 12.462. Dinsdag stonden 10.149 personen nog geregistreerd als geïnfecteerd. Inmiddels zijn ook wel weer 1045 patiënten genezen verklaard.

De instagrampost is van vier dagen geleden. Dus nog ongeveer drie dagen(?) en we zitten op dat niveau. Best eng.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grishenko_ op 13-03-2020 17:35:00 (bronvermelding) ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192009087
quote:
rivm heeft gisteren testen bijbesteld op amazon....
pi_192009088
quote:
8s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

En dan treedt er weer zo'n janjurk met zijn soepbek af en is alles weer goed
Gelukkig wel! Ik kan niet wachten!!!! O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:34:27 #115
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192009097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:28 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Na SARS zouden ze de handel in wilde dieren ook beëindigen. Is niets van terechtgekomen.
Onvoorstelbaar :') Maar ja zelfs al verbieden ze het dan zal het illegaal alsnog gebeuren...
pi_192009100
Zijn we in paniek. Ik merk dat ik elke dag steeds meer in paniek raak. Ik trek het niet goed meer.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:34:39 #117
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192009102
9 MINUTEN GELEDEN
Steeds meer besmettingen in Afrika
Op het Afrikaanse continent is het aantal landen met coronabesmettingen de afgelopen 24 uur fors gestegen. In 16 van de 54 landen op het continent is de ziekte nu aangetoond. Dat was gisteren nog in tien landen.

Vergeleken met Noord-Amerika, Europa en Azië is het aantal besmettingen in Afrika nog laag, maar deskundigen waarschuwen dat de gevolgen rampzalig kunnen zijn, omdat de zorgsystemen in veel Afrikaanse landen kwetsbaar zijn. Tot dusver wordt het virus in toom gehouden door patiënten na ontdekking meteen te isoleren, zegt een WHO-medewerker van het regionale kantoor in de Democratische Republiek Congo.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-landen-geweerd.html
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192009114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Getuige het feit dat we er zijn is het inderdaad nog nooit gebeurd, maar verder lijkt het me een hypothese die niet testbaar is. (HIV loslaten op de bevolking en kijken wat er gebeurt is bijvoorbeeld geen optie.)
HIV is allang niet dodelijk meer. Over een aantal generaties zullen de mensen die dat dragen een bepaald gen ontwikkeld hebben dat hen vrijwel immuun maakt voor de gevaren ervan. Oftewel dat hun weerstand verhoogt en het virus onschadelijk maakt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2020 @ 17:35:41 #119
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192009120
quote:
Alsof de WHO het beter weet dan de RIVM goden van Rutte. Wie denken ze wel dat ze zijn.
pi_192009123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:33 schreef Schakeltopia het volgende:

[..]

_O- _O- hahaha echt iedereen probeert zijn graantje mee te pikken _O-
Als je lid word, krijg je chocomelk van baudet :D
_O- hij drinkt zelf een wijntje
pi_192009128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:34 schreef Maver24 het volgende:
Zijn we in paniek. Ik merk dat ik elke dag steeds meer in paniek raak. Ik trek het niet goed meer.
Paniek? Welnee

Ik zie hier vooral een toenemende boosheid op het forum en in de straat.

Geleid door een bende incompetente en apatische clowns
pi_192009135
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Dat is voor de statistiek. Zal geen impacht hebben op de afloop.
En zal niet lukken in de VS.
Volgens hen was het nagaan van bronnen erg belangrijk om te blijven volgen en zo snel mogelijke sancties mbt isoleren.

Momenteel is de pm van Canada half huilend een speech aan het houden omdat hij zo in quarantine moet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 17:36:17 ]
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:36:07 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192009137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat het makkelijk is kritiek te hebben op iemand die wc rollen verkoopt, dat zou moreel verwerpelijk zijn, maar een arts die 30.000 per maand verdient is dan ineens wél okee?
Poepen moeten we allemaal, geldmaken helaas niet omdat er graaiers zijn dat met hun regels in de hand voorkomen. Dat is ook wat je ziet, wijzen naar een kruimelaar en aanbidden van een iemand die over de rug van slachtoffers heeft kunnen aanharken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:36:11 #124
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192009139
17:33
Premier Rutte ziet nog niet wat het uitroepen van de noodtoestand in Nederland, net als in andere landen, kan toevoegen. Sinds de invoering van de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden in 1996 kent Nederland twee soorten van noodtoestand: 'beperkte noodtoestand' en 'algemene noodtoestand'. Dan kunnen allerlei noodmaatregelen worden doorgevoerd. De overheid kan bijvoorbeeld overgaan tot verplichte evacuatie van de bevolking, het vorderen van allerlei hulpkrachten en hulpmiddelen, gebieden tot verboden gebied verklaren of een avondklok instellen.

Het parlement kan de noodtoestand zo nodig beëindigen of er een maximale termijn aan verbinden. Rutte constateert echter dat het kabinet momenteel nog niet belemmerd wordt door de huidige wetten en regels om alle nodige ingrepen te doen ter aanpak van het coronavirus. Dus is de noodtoestand uitroepen vooralsnog overbodig, meent hij.

https://www.ad.nl/dossier(...)-hamsteren~a26b4b4e/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 13 maart 2020 @ 17:36:27 #125
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192009142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 17:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Ja. Want heel wat artsen kunnen iets wat maar weinig mensen kunnen.
Bijvoorbeeld het doen van ingewikkelde hart-of hersenoperaties. Wat denk je wel niet wat het gekost heeft aan studies voor die mensen om dat te bereiken?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')