quote:We horen veel berichten over lege schappen pasta en WC papier etc.
Hoe is dat bij jullie op het moment?
Vanmorgen 11 uur boodschappen gedaan, geen lege schappen.
Vlak voor 22 uur, ruim na de persconferentie van Rutte en RIVM etc, schap met WC papier voor 80% leeg.
Vrachtwagen voor deze AH was rond 20 uur bezig met lossen trouwens.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef Moira het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom supermarkten niet gewoon een limiet zetten op het aantal pakken van iets dat 1 klant mee mag nemen? Gewoon max 1 of 2 pakken pleepapier, heb je wel genoeg aan tot er weer bevoorrading komt en je weer nieuw max 1 of 2 pakken mee kan nemen.
Zelfde geldt voor die desinfecterende handzeep. Wat heeft het voor nut als 3 bewoners van zo'n wijk het hele schap hebben leeggetrokken en al die flesjes of potjes hebben, en de overige 297 bewoners van zo'n wijk dus met hun smerige virushanden die 3 bewoners alsnog kunnen besmetten?
Ah, kan ook natuurlijk. Niet aan gedacht eigenlijk. Ja, "wij" zijn al even bezig hè.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:34 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Omdat bij ons in Brabant de maatregelen al langer van kracht waren, vanaf gister dus het hele land en dus de paniekerige mensen zijn gaan hamsteren.
Ik heb ook een voorraadje in de afgelopen weken opgebouwd, maar dat moet ook wel want we zijn met 5 mensen thuis. Kan moeilijk alleen voor mezelf kopen. We zouden met z'n 5en daar een week of 2 a 3 van kunnen eten, maar erg smakelijk zal het niet altijd zijn denk ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:53 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, kan ook natuurlijk. Niet aan gedacht eigenlijk. Ja, "wij" zijn al even bezig hè.
Ik heb een week, anderhalf week geleden - voordat de maatregelen in Brabant van kracht werden! - wat dingen in huis gehaald voor de zekerheid. Niet veel, voor een week of twee/drie gok ik. Soep/ bami/nasi / havermout / muesli, dat soort dingen.
Veel mensen hebben standaard voor een paar weken of maanden in de kast en koelkast. Ik nooit eigenlijk. Ik heb wel iets, maar niet superveel.
Mensen mogen zelf beslissen wat ze kopen met hun eigen geld. Zal nooit werken. Dit werkt ook niet, want stel je hebt echt wc papier nodig zit je met de gebalken peren.quote:
Het punt is dat het toiletpapier gewoon nog wordt aangevuld. Ik heb echt geen idee waarom er zoveel mensen in volle paniek aan het inkopen zijn geslagen. Een voordeel, als ik later mijn halfwekelijkse boodschappen doe is het extreem rustig in de supermarkt terwijl dat paniekvolk elke dag pasta aan het vreten is. Ik snap opeens dat toiletpapier, ik zou daar ook de schijt van krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:49 schreef Moira het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom supermarkten niet gewoon een limiet zetten op het aantal pakken van iets dat 1 klant mee mag nemen? Gewoon max 1 of 2 pakken pleepapier, heb je wel genoeg aan tot er weer bevoorrading komt en je weer nieuw max 1 of 2 pakken mee kan nemen.
Zelfde geldt voor die desinfecterende handzeep. Wat heeft het voor nut als 3 bewoners van zo'n wijk het hele schap hebben leeggetrokken en al die flesjes of potjes hebben, en de overige 297 bewoners van zo'n wijk dus met hun smerige virushanden die 3 bewoners alsnog kunnen besmetten?
Dan koop je 1 pak, niet een hele pallet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mensen mogen zelf beslissen wat ze kopen met hun eigen geld. Zal nooit werken. Dit werkt ook niet, want stel je hebt echt wc papier nodig zit je met de gebalken peren.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:50 schreef summer2bird het volgende:
net terug van de winkel
jemig wat een gekkenhuis
ik zag 2 mensen die bij elkaar hoorden de winkel verlaten met 4 karren vol
1 iemand zag ik die zo'n metalen opbergkast kocht voor zijn boodschappen
En 1 iemand die een heel wagentje vol energydrank, dorito's en andere chips en bier had
tis maar waar je prioriteiten liggen he
Ben vanochtend voor het werk even snel broodjes gaan halen in supermarkt, toen was er al geen wc papier. Vanmiddag grote boodschapjes gedaan en nog steeds geen wc papier. Dus je stelling klopt niet geheel. Heb het idee dat ze dit soort goed als wc papier maar 1 keer per dag bijvullen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het punt is dat het toiletpapier gewoon nog wordt aangevuld. Ik heb echt geen idee waarom er zoveel mensen in volle paniek aan het inkopen zijn geslagen. Een voordeel, als ik later mijn halfwekelijkse boodschappen doe is het extreem rustig in de supermarkt terwijl dat paniekvolk elke dag pasta aan het vreten is. Ik snap opeens dat toiletpapier, ik zou daar ook de schijt van krijgen.
Flessen water?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef FernandoMartinez het volgende:
We gingen even boodschappen doen bij de Dirk.
Karretjes vol pleepapier, flessen water en blikvoer. Er hing ook zo'n gespannen sfeer, hamsteren en inslaan alsof de Apocalyps voor de deur staat.
Later voor de gein eens peilen hoe het bij de Aldi is, daar is het drukker dan gebruikelijk en is er geen brood verkrijgbaar, wel een hele grote piramide met wc-papier. Toch was het minder chaotisch dan bij de Dirk.
Straks even bij de Appie kijken, want we zijn de koffie vergeten.
Gelukkig wel, je zou als medewerker de hele dag wc-papier moeten staan uitdelen omdat men, uh ja, waarom heb je eigenlijk niet genoeg aan 1 pak. Wil men tot december binnen blijven of zo...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ben vanochtend voor het werk even snel broodjes gaan halen in supermarkt, toen was er al geen wc papier. Vanmiddag grote boodschapjes gedaan en nog steeds geen wc papier. Dus je stelling klopt niet geheel. Heb het idee dat ze dit soort goed als wc papier maar 1 keer per dag bijvullen.
Wordt dus lekker veel verkocht.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef TheVoice4ever het volgende:
kijk goed uit met verlopen datums in supermarkt nu
wij hadden net gezien bij groenteschijven, een had datum van 24 februari, ver buiten de datum
Een goeie verspreider ben je!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef FernandoMartinez het volgende:
We gingen even boodschappen doen bij de Dirk.
Karretjes vol pleepapier, flessen water en blikvoer. Er hing ook zo'n gespannen sfeer, hamsteren en inslaan alsof de Apocalyps voor de deur staat.
Later voor de gein eens peilen hoe het bij de Aldi is, daar is het drukker dan gebruikelijk en is er geen brood verkrijgbaar, wel een hele grote piramide met wc-papier. Toch was het minder chaotisch dan bij de Dirk.
Straks even bij de Appie kijken, want we zijn de koffie vergeten.
Alles wordt weer aangevuld, er is namelijk nergens een tekort aan. Het enige probleem is dat je niet tijdig alles op de goede plek krijgt als er een kudde halve garen gaat hamsteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:57 schreef Pheno het volgende:
Het punt is dat het toiletpapier gewoon nog wordt aangevuld.
Sommigen proppen hun karretje vol met melk, gek, want dat is juist beperkt houdbaarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Flessen water?
Is ons drinkwater nou ook al besmet ?
Mijn houdbare melk tot augustus 2020 dus toch wel redelijk lang. En je hoeft het niet in de koelkast te bewaren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:05 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Sommigen proppen hun karretje vol met melk, gek, want dat is juist beperkt houdbaar
Veel mensen durven niet uit de kraan te drinken. Ik bedoel, normaal al niet. Ja ik weet het, echt onzin, maar ik ken ook zo iemand die uitsluitend uit flessen water drinkt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Flessen water?
Is ons drinkwater nou ook al besmet ?
Heel dom. Melk is inderdaad niet lang houdbaar.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:05 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
Sommigen proppen hun karretje vol met melk, gek, want dat is juist beperkt houdbaar
Houdbare melk is toch niet te zuipen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:08 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Mijn houdbare melk tot augustus 2020 dus toch wel redelijk lang. En je hoeft het niet in de koelkast te bewaren.
Opsluiten zeg ik.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Veel mensen durven niet uit de kraan te drinken. Ik bedoel, normaal al niet. Ja ik weet het, echt onzin, maar ik ken ook zo iemand die uitsluitend uit flessen water drinkt.
Je hebt meerdere grote boodschappen gedaan en je had geen WC-papier meer?!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:01 schreef Newone82 het volgende:
Vanmiddag grote boodschapjes gedaan en nog steeds geen wc papier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |