abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2020 @ 13:26:57 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192003415
https://nos.nl/liveblog/2324745-besmettingsgeval-in-tilburg.html

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc
#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
quote:
Meeste berichten over coronavirus zijn betrouwbaar, maar er is ook nepnieuws

Er wordt veel gewaarschuwd voor nepnieuws over het coronavirus, maar de meeste gedeelde nieuwsberichten zijn betrouwbaar. De meeste links gaan naar serieuze nieuwssites, de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) of het RIVM.

Tegelijkertijd is nepnieuws honderden keren verspreid en daarmee heeft het waarschijnlijk vele duizenden mensen bereikt. Dat blijkt uit onderzoek van de NOS en datajournalistiek platform Pointer van de KRO-NCRV naar nieuwsberichten die via Twitter zijn gedeeld.

Tussen woensdag 19 februari en donderdag 5 maart werden 20 berichten uit dubieuze of onbetrouwbare bronnen minstens tien keer geretweet. In totaal gebeurde dat ten minste 768 keer. De oorspronkelijke verspreiders hadden opgeteld bijna 900.000 volgers.

Veel nepberichten gaan ook rond via WhatsApp of Facebook-groepen, maar die sociale media zijn niet of nauwelijks in kaart te brengen. Zo verspreiden mensen nagemaakte screenshots, afkomstig van een legitieme bron, met daarin valse berichten.

Verborgen agenda
Populair op Twitter was een lijst met een onjuist aantal gevallen van besmetting door het virus. Die link werd bijna 45.000 keer bekeken; het RIVM voelde zich genoodzaakt om erop te reageren.

Veel berichten zijn afkomstig van sites als Xandernieuws, WantToKnow en Ella Ster. Dat zijn bekende complotsites, zegt nepnieuwsexpert Peter Burger van de Universiteit Leiden.

Ze verspreiden bijvoorbeeld geruchten dat het coronavirus in feite een biowapen is en dat de verspreiding is 'georkestreerd', zoals bijvoorbeeld WantToKnow schrijft, of dat er een verborgen agenda achter het virus zit. Die theorie wordt niet gestaafd.
quote:
11:03
Een 86-jarige Nederlandse man is overleden aan de gevolgen van een besmetting met het nieuwe coronavirus, meldt het RIVM.
Bron

Inmiddels dus ook in Nederland de eerste dode als gevolg van het virus
Laten we het hier beperken tot nieuwsberichten over Corona in Nederland.

Meer over het Corona-virus kun je ook in het COR-forum vinden
Corona COVID-19 forum

Live-SC-topic
COR / Het grote COVID-19 topic #151

Kaart met besmettingen in Nederland
https://localfocus2.appspot.com/5e68e7405456b
pi_192003479
Net gebeld door werkgever dat we er allemaal wel mee moeten oppassen en snel ziek melden etc.
Nu ben ik al verkouden al maanden trouwens net als 50% in het ov die loopt te snotteren.

Ok dan, zou me hiervoor nooit ziek melden trouwens normaal.
Dus vroeg waar leg je de grens, nou we hebben het maar op koorts hebben gehouden voor nu.

Weet niet eigenlijk of het nu ineens wel niet heel ver gaat met maatregelen?
Do what you love, love what you do!
pi_192004412
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef kree het volgende:
Net gebeld door werkgever dat we er allemaal wel mee moeten oppassen en snel ziek melden etc.
Nu ben ik al verkouden al maanden trouwens net als 50% in het ov die loopt te snotteren.

Dus vroeg waar leg je de grens, nou we hebben het maar op koorts hebben gehouden voor nu.

Laat dan een test doen.
pi_192004513
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:09 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Laat dan een test doen.
Hoe dan en waarom? Ik maak me niet echt zorgen tis verkouden net zoals ik alle jaren heb voel me niet ziek etc. Denk dat ze bij de huisarts ook wel wat beters te doen hebben.

Was btw wel gister in het outbreak gebied Brabant.
Meer de vraag wanneer moet je je zelf zorgen gaan maken? Een snotneus en beetje verkouden zegt niet zo heel veel natuurlijk want heeft iedereen.
pi_192004591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:13 schreef kree het volgende:

[..]

Hoe dan en waarom? Ik maak me niet echt zorgen tis verkouden net zoals ik alle jaren heb voel me niet ziek etc. Denk dat ze bij de huisarts ook wel wat beters te doen hebben.

Was btw wel gister in het outbreak gebied Brabant.
Meer de vraag wanneer moet je je zelf zorgen gaan maken? Een snotneus en beetje verkouden zegt niet zo heel veel natuurlijk want heeft iedereen.
Wat heb je te verliezen met een test? Je vraagt zelf waar ligt de grens.
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:04 #6
8781 crew  Frutsel
pi_192004625
quote:
RIVM: Aantal coronadoden stijgt naar tien

AMSTERDAM - Het aantal sterfgevallen door het nieuwe coronavirus in Nederland is in een dag tijd verdubbeld: de ziekte COVID-19 heeft nu tien mensen het leven gekost, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Donderdag stond het dodental nog op vijf.

Alle overledenen zijn ouderen "met onderliggend lijden". Het totale aantal mensen bij wie het virus is vastgesteld, is met 190 gestegen tot 804.

Volg de laatste ontwikkelingen rond de coronacrisis in ons liveblog.
:o
pi_192004636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 13:29 schreef kree het volgende:

Neen, de maatregelen om besmettingen bij werkenden te voorkomen gaan niet te ver Aangezien de allerrijksten en rijken zelf niet langdurig werken in infectiehaarden zoals bedrijven.. De allerrijksten en rijken lopen dus niet dezelfde hogere kans om besmet te worden zoals de werkenden, kunnen dus elk risico uitsluiten, iets dat de werkenden niet kunnen.
pi_192004652
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:15 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Wat heb je te verliezen met een test? Je vraagt zelf waar ligt de grens.
Niks natuurlijk, maar ik heb ook totaal geen vermoeden dat ik het heb ofzo?
Lijkt me vrij zinloos om daarvoor nu een afspraak te maken bij de huisarts voor over een week ofzo.
pi_192004673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:18 schreef kree het volgende:

[..]

Niks natuurlijk, maar ik heb ook totaal geen vermoeden dat ik het heb ofzo?
Lijkt me vrij zinloos om daarvoor nu een afspraak te maken bij de huisarts voor over een week ofzo.
Als jij zegt dat je je laten testen op corona laten ze je echt geen week wachten hoor..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192004691
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Neen, de maatregelen om besmettingen bij werkenden te voorkomen gaan niet te ver Aangezien de allerrijksten en rijken zelf niet langdurig werken in infectiehaarden zoals bedrijven.. De allerrijksten en rijken lopen dus niet dezelfde hogere kans om besmet te worden zoals de werkenden, kunnen dus elk risico uitsluiten, iets dat de werkenden niet kunnen.
Ok meld me ziek met verkoudheid en dan? Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he? Of anders vertel me.

Maar kan nu al zeggen dat mijn werkgever daar niet op zit te wachten en ik ook niet eigenlijk
pi_192004712
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als jij zegt dat je je laten testen op corona laten ze je echt geen week wachten hoor..
Ok ja dat denk ik. Maar de symptomen zijn zo zelfde als simpel verkoud zijn dat heel NL zich dan nu wel kan gaan melden bij de huisarts toch?
pi_192004746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:20 schreef kree het volgende:

[..]

Ok ja dat denk ik. Maar de symptomen zijn zo zelfde als simpel verkoud zijn dat heel NL zich dan nu wel kan gaan melden bij de huisarts toch?
Klopt, je moet je alleen melden als je én klachten hebt met de luchtwegen/-holtes én koorts (38+ graden) hebt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192004753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 19:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Volgens mij toont hij gewoon goed leiderschap. Laat ons de experts volgen en niet populisten die hier een slaatje uit willen slaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat hield die lockdown-motie eigenlijk in? Ik word niet veel wijzer van die ene regel.

Verder ben ik positief over de wijze waarop het kabinet deze crisis aanvliegt. Begrijp ook goed dat je vergaande maatregelen, zoals die vandaag zijn aangekondigd, niet direct van stal haalt.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 21:40 schreef vipergts het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef Oostwoud het volgende:
[ afbeelding ]

wrvandenbroek twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:41:55 Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet. Overigens zijn die deskundigen niet zo deskundig want dan waren veel eerder drastische maatregelen genomen! https://t.co/w6hjOaHILM reageer retweet
Wat is die Rutte toch een enorm incompetente flapdrol wanneer echt leiderschap gevraagd wordt.
Waarom. Ik ga er vanuit dat hij zich zo goed mogelijk laat voorlichten en geen overhaaste paniekbeslissingen neemt. Het is geen film he iedereen blijft braaf een paar weken thuis en aan het einde schijnt het zonnetje en gaat het leven keurig verder.
Als je zulke grote beslissingen neemt moet je ook met de gevolgen leven en die zijn gewoon gigantisch als je een heel land stillegt.
[/quote]

Alledrie verwarren jullie kalmte met apathie. Rutte heeft geen regie en door de trots die hij heeft op een gebrek aan visie heeft hij niet vooruit kunnen regeren, heeft hij niet de juiste preventieve maatregelen genomen en is het ook nu allemaal te slap qua maatregelen. Gisteren vertelde minister Bruins met droge ogen dat hij de aanpak in Singapore en Zuid-Korea niet kende, als antwoord op een vraag van Baudet. Het kabinet kijkt enkel naar de EU. Het grote probleem van dit kabinet is dat er niemand is die ook maar ruwweg vertrouwd is met de materie. Bruins is een bestuurskundige en jurist, alsof zo'n man ook maar enige notie heeft van wat zorg is, laat staan in tijden van crisis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 00:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aldus iemand die zichzelf op Twitter "Echte Nederlander" noemt en in zijn bio heeft staan: "Realist, haat nep nieuws van en manipulatie door de overheid en msm."

:')
De boodschapper aanvallen, wat origineel. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_192004775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:19 schreef kree het volgende:

[..]

Ok meld me ziek met verkoudheid en dan? Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he? Of anders vertel me.

Maar kan nu al zeggen dat mijn werkgever daar niet op zit te wachten en ik ook niet eigenlijk
Dan doe je een mondkapje op. Als ze dat niet zien zitten sturen ze je naar huis, en meldt je je bij je gemeente voor een aanvullende uitkering.
pi_192004786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

De boodschapper aanvallen, wat origineel. :')
Aangezien de discussie erom gaat wiens advies je wel of niet ter harte moet nemen lijkt het me wel relevant wie de boodschapper is ja...
pi_192004801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:19 schreef kree het volgende:

[..]

Krijg ik doorbetaald met 0-uur contract? Denk het niet he?
Ook met nulurencontracten heb je soms recht op doorbetaling.
pi_192004806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aangezien de discussie erom gaat wiens advies je wel of niet ter harte moet nemen lijkt het me wel relevant wie de boodschapper is ja...
Nee, de discussie ging over de leiderschapskwaliteiten van Rutte. Je bent af.
pi_192004826
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee, de discussie ging over de leiderschapskwaliteiten van Rutte. Je bent af.
Het staat gewoon in die tweet: Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet.
pi_192004843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het staat gewoon in die tweet: Minister president Mark Rutte:"We raadplegen onze deskundigen en niet een historicus of jurist" Daarmee een sneer uitdelend naar Thierry Baudet.
Fijn voor die tweet. Lees je ook wat eronder staat?
pi_192004853
Weet je, je hebt gelijk. Prima joh. Fijne dag nog.
pi_192004858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, je moet je alleen melden als je én klachten hebt met de luchtwegen/-holtes én koorts (38+ graden) hebt.
Ok dan heb ik het nog niet ;)
pi_192004878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan doe je een mondkapje op. Als ze dat niet zien zitten sturen ze je naar huis, en meldt je je bij je gemeente voor een aanvullende uitkering.
Gehehe nouja zover hoef ik niet te gaan denk. Heb geen hekel aan me werk hoor. Maar werd wel even gemeld zo door wg
pi_192004879
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet je, je hebt gelijk. Prima joh. Fijne dag nog.
Jij ook een fijne dag. Ik groet je op z'n Romeins, wel zo hygiënisch.
pi_192004886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:27 schreef kree het volgende:

[..]

Ok dan heb ik het nog niet ;)
Dat laatste is niet gezegd, dus met één van de twee verschijnselen moet je nog steeds thuisblijven.

Alleen er zijn niet de voorzieningen om iedereen te testen met één van de twee verschijnselen, omdat het ook griepseizoen is.
pi_192004903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 14:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook met nulurencontracten heb je soms recht op doorbetaling.
Klopt er staat iets over in het contract. Maarja dat stuk skip ik meestal soort van omdat nooit van toepassing geweest. Hmms zal het eens opzoeken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')