quote:Brann Dailor speelt donderdag in rotterdam (waterfront) met zijn nieuwe band mastodon! kom allemaal kijken (wordt het nog gezellig!)
Op vrijdag 17 januari 2003 15:46 schreef Shivo het volgende:
...Genoeg gelachen. Goede drummers vind ik Renee Creemers, Danny Carey, Brann Dailor (ex-TodaY is the Day). Simon Philips is ook nog niet genoemd dacht ik.
...
quote:Bij mij gaat het er 1) niet om dat ze in een bekende band spelen en 2) niet om dat ze technisch gezien (geen) werelddrummers zijn maar ik vind het gewoon super klinken wat deze gasten doen en dan mag ik ze hier toch neerzetten?
Op zaterdag 18 januari 2003 16:26 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Leg me uit wat er speciaal is aan die drummers buiten dat ze in een bekende band spelen?
Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden en elke drummer heeft zo zijn of haar (laten we de vrouwen vooral niet vergeten!) eigen kwaliteiten. Dave Weckl had the Beatles nooit naar zulke hoogten kunnen tillen als Ringo Starr, terwijl die technisch gezien welhaast een lachertje was.
Ik hou persoonlijk van allerlei soorten drummers; van buddy rich tot tomas haake tot billy cobham tot peter erskine tot steve gadd tot brann dailor tot chris pennie tot eveline carels tot egbert van gruythuysen tot jeff porcaro tot vinnie colaiuta tot gene hoglan. Het maakt me niet uit...ik wil emotie en kwaliteit horen en dat zit hem veel meer in datgene spelen wat goed voor het LIEDJE is dan datgene spelen wat goed voor je EGO is.
quote:
Op maandag 20 januari 2003 00:51 schreef killingcupid het volgende:
Zonder zijn kwaliteiten te ontkennen ken ik zelfs PERSOONLIJK drummers die 10x beter zijn dan Mike Portnoy. Begrijp me niet verkeerd, de beste man is een erg goede drummer maar laten we niet vergeten dat hij aan het conservatorium gestudeerd heeft.
Daarnaast komt die metrische krachtpatserij vaak over als zijnde 'moeilijk', terwijl het trucs zijn. Speel maar eens een simpele double stroke of paradiddle en verdeel die dan over je hele drumkit ipv enkel je snare...dan klinkt dat direct erg moeilijk terwijl je eigenlijk maar 1 patroon speelt.
Snelle drummers...dat is ook weer zoiets. Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...en veel oefenen natuurlijk. Technisch hoef je daar niet goed voor te zijn.Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden en elke drummer heeft zo zijn of haar (laten we de vrouwen vooral niet vergeten!) eigen kwaliteiten. Dave Weckl had the Beatles nooit naar zulke hoogten kunnen tillen als Ringo Starr, terwijl die technisch gezien welhaast een lachertje was.
Ik hou persoonlijk van allerlei soorten drummers; van buddy rich tot tomas haake tot billy cobham tot peter erskine tot steve gadd tot brann dailor tot chris pennie tot eveline carels tot egbert van gruythuysen tot jeff porcaro tot vinnie colaiuta tot gene hoglan. Het maakt me niet uit...ik wil emotie en kwaliteit horen en dat zit hem veel meer in datgene spelen wat goed voor het LIEDJE is dan datgene spelen wat goed voor je EGO is.
quote:Sluit me hier bij aan !
Op woensdag 15 januari 2003 13:36 schreef MrTorture het volgende:
Zonderis zeker goed ja
Mijn favo's: Mike Terrana, Terry Bozzio, Tim "Herb" Alexander, Neil Peart, Koen Herfst, Dave Weckl.
Dat was geenszins bedoeld om mijn ego op te vijzelen maar puur om aan te geven dat Mike Portnoy weliswaar een goede drummer is, maar echt geen uitzondering.
quote:heb je wel een punt in, je hoort tegenwoordig genoeg bands die zo dream theater na spelen. Ik heb een tijdje geleden virgil donati zien spelen en die deed echt veel vreemdere dingen dan portnoy doet. Bijvoorbeeld een dubbelbass opzetten en met hetzelfde tempo in een keer met de gehele band de helf aan volume inhouden, dat is wat ik pas spelen met dynamiek noem
Op maandag 20 januari 2003 11:39 schreef killingcupid het volgende:
Sly,Dat was geenszins bedoeld om mijn ego op te vijzelen maar puur om aan te geven dat Mike Portnoy weliswaar een goede drummer is, maar echt geen uitzondering.
quote:hij ging drumstokjes overgooien (heen en terug) met de geluidsman aan de zijkant, terwijl 'ie gewoon doordrumde. het was nog een aardig eindje ook.
Op woensdag 15 januari 2003 15:05 schreef Kos het volgende:Drumstokgooien? vertel? details?
quote:onzin, op die manier kan je nooit hetzelfde geluid krijgen als met een zware distortion
Op vrijdag 17 januari 2003 14:57 schreef RetepV het volgende:Hmm, ik vind distortion en/of een delay op de gitaar wel valsspelen.
Waarom gebruik je niet een overdrive en/of sla je niet beter aan?
Danny Carey - Tool_O_
Tomas Haake - Meshuggah ![]()
Dave Lombardo - Slayer, Fantomas_O_
Mike "Puffy" Bordin - Faith No More ![]()
John Dolmayan - System of a Down
quote:
Op maandag 20 januari 2003 10:12 schreef CactusJack het volgende:[..]
Sluit me hier bij aan !
En ik was Poogy Bell nog vergeten
Van Williams van Nevermore
en natuurlijk
Dave Lombardo wederom van Slayer en ex- Grip Inc.
quote:Jep, ze zeggen ook weles "there's no best, only favourite".
Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden
Dat Mike Portnoy veel wordt genoemd komt volgens mij gewoon omdat hij in een bekende band zit. In zijn genre is het misschien wel een van de besten. (technisch, muzikaal etc.)
quote:Daarom snap ik niet waarom sommige mensen sommige bands technische deathmetal noemen. Bv bij Vader. Dat is puur blastbeat, polka ritme of standaard ritme met afwisseling. Het is alleen op max tempo gespeeld, maar bijzonderheid? Mwoa, je kunt wel 100 black/deathmetal/grindcore drummer opnoemen die zo'n tempo halen. Bij de gitaarpartijen merk ik ook weinig bijzonders. Komt wel bij dat Vader misschien het allerstoerste geluid/productie van alle DM bands heeft.
Snelle drummers...dat is ook weer zoiets. Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...en veel oefenen natuurlijk. Technisch hoef je daar niet goed voor te zijn.
quote:En van goed aanslaan, er komt wel techniek bij kijken. Maar dat is slagtechniek, verder is er geen bijzondere coordinatie bij nodig ofzo nee.
Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-01-2003 19:47]
[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 22-01-2003 20:14]
- Dave Weckl
- Peter Erkins
- Dennis Chambers
- Tony Royster
- Billy Cobham
- Buddy Rich
- John Blackwell
- Gerald Heyward
- Chad Smith
quote:Ja
Op woensdag 22 januari 2003 21:47 schreef BenKetting het volgende:
Was Neil Peart al genoemd?
quote:al dat metal is alleen supersnel = een teken van techniekbeheersing, maar ik ben niet super onder de indruk. De ritmes blijven vrij eenvoudig maar dan supersnel of met dubbelbase gespeeld. Daarom vind ik drummers uit het genre fusion funk, blackgospel, jazz en RenB (niet commerciele troep ik bedoel dan als ze met vette livebands komen) het beste.....
Op woensdag 22 januari 2003 19:41 schreef Yokozuna het volgende:
Laatste cd van Soilwork is cool ja.
[..]Jep, ze zeggen ook weles "there's no best, only favourite".
Dat Mike Portnoy veel wordt genoemd komt volgens mij gewoon omdat hij in een bekende band zit. In zijn genre is het misschien wel een van de besten. (technisch, muzikaal etc.)
[..]Daarom snap ik niet waarom sommige mensen sommige bands technische deathmetal noemen. Bv bij Vader. Dat is puur blastbeat, polka ritme of standaard ritme met afwisseling. Het is alleen op max tempo gespeeld, maar bijzonderheid? Mwoa, je kunt wel 100 black/deathmetal/grindcore drummer opnoemen die zo'n tempo halen. Bij de gitaarpartijen merk ik ook weinig bijzonders. Komt wel bij dat Vader misschien het allerstoerste geluid/productie van alle DM bands heeft.
[..]En van goed aanslaan, er komt wel techniek bij kijken. Maar dat is slagtechniek, verder is er geen bijzondere coordinatie bij nodig ofzo nee.
Ik val hier metal niet aan, want ik vind het vrij cool (symphonische meestal dan)
quote:Ze zeggen ook wel eens; "welcome to the obvious"
Op woensdag 22 januari 2003 19:41 schreef Yokozuna het volgende:Jep, ze zeggen ook weles "there's no best, only favourite".
quote:Ja, maar ik vind het er niet technischer door klinken.
al dat metal is alleen supersnel = een teken van techniekbeheersing
Het gaat mij erom dat er soms te snel "technical blabla metal" wordt neergedrukt. Cephalical Carnage, Cryptopsy of Behemoth ok. Maar een band als Vader, komop je kunt tientallen bands noemen die op dat technische niveau zitten (vooral kwa snelheid), is echt niet zo bijzonder.
quote:Voor sommigen is het blijkbaar niet zo "DUH"
Op donderdag 23 januari 2003 12:23 schreef search64 het volgende:[..]
Ze zeggen ook wel eens; "welcome to the obvious"
quote:Omdat sommige mensen het woordje vind niet gebruiken?
Op vrijdag 24 januari 2003 08:59 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Voor sommigen is het blijkbaar niet zo "DUH"
quote:Hej, what's your point?
Op vrijdag 24 januari 2003 09:20 schreef search64 het volgende:[..]
Omdat sommige mensen het woordje vind niet gebruiken?
quote:Wat is nou het probleem?
Op vrijdag 24 januari 2003 09:20 schreef search64 het volgende:[..]
Omdat sommige mensen het woordje vind niet gebruiken?
Mike Portnoy is absoluut 1 van de beste naar mijn smaak, maar ja er zijn er wel nog veel meer zoals Jeff Porcaro (rip), etc.. etc....
quote:Ow nee niks, was een retorische vraag.
Op zaterdag 25 januari 2003 21:37 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hej, what's your point?
quote:Oh ik las die "VIND" niet
Op zaterdag 25 januari 2003 22:37 schreef search64 het volgende:[..]
Ow nee niks, was een retorische vraag.
quote:Ja, van RIP? Ik kan daar nix van vinden, heb je site / link/ whatever?
Mike Portnoy is absoluut 1 van de beste naar mijn smaak, maar ja er zijn er wel nog veel meer zoals Jeff Porcaro (rip)
Mike Portnoy, tja. Ik heb die instructie video volume. 2 nu van iemand geleend, en die fills waren eigenlijk niet bijzonder moeilijk. Het moeilijkste is nog de vreemde maatsoorten die elkaar opvolgen, en dan een hoop achter elkaar.
quote:Hij is dood, vandaar RIP. Maar hij speelde onder andere bij Steely Dan en Toto bijvoorbeeld. Als sessiemuzikant ging hij nog veel meer bands af, waarschijnlijk zijn heel veel nummers die je al kent door hem gedrumt.
Op zondag 26 januari 2003 17:26 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ja, van RIP? Ik kan daar nix van vinden, heb je site / link/ whatever?
Nationaal
- Rene Creemers
- Ton Dijkman
- Rene Engel
- Lucas van Merwijk
Greg Hall is een goede 2de......heeft in een grijs verleden nog ingevallen voor Dave Lombardo bij Slayer. Ik heb gehoord/gelezen dat hij op z'n blote voeten speelde, omdat ie dan meer 1 met z'n drumstel was......of zoiets..... ![]()
Maar eh......Slayer still rulez.....en zo! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door DRI-soft op 28-01-2003 10:27]
Ik hou ervan als drummers er niet voor schuwen om elektronische drums te mengen met acoustische drums, en er dan ook nog goed mee wegkomen zonder dat het vervelend klinkt.
quote:That's right
Slayer was toch niet meer dezelfde Slayer na het vertrek van Dave!
Hoewel ze met Paul Bostaph ook wel goed konden thrashen hoor
quote:maar die miste het net...
Op dinsdag 28 januari 2003 22:07 schreef Yokozuna het volgende:[..]
That's right
Hoewel ze met Paul Bostaph ook wel goed konden thrashen hoor
quote:Die miste de ultieme coole Lombardo snare-tom fills
Op donderdag 30 januari 2003 19:51 schreef _Etter_ het volgende:[..]
maar die miste het net...
quote:If Slipknot = numetal, dan Yoej = beste numetal drummer die ik ken.
!!!JOEY JORDISON!!!
Drummer van Slipknot
quote:Damn hij beheerst wel erg goed doubles en triplets voor iemand van 12!
check dat, dan ventje is net 12........
Hij gebruikt wel enorm veel paradigm shifts, de eerste minuut is bijna een en al paradigm shift. Klinkt moeilijk is makkelijk, daar gaat hij wat te lang mee door. Iets wat ik ook altijd deed maanden geleden
Ik heb wel een filmpje van Tony Royster op zijn 12'e. Dat vind ik wel overdonderender dan dit.
Verder is "dat ventje" technisch echt wel een talent als je zoveel rudiments al beheerst op je 12'e.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2003 22:22]
quote:haha.
Op vrijdag 31 januari 2003 10:39 schreef Waus het volgende:
De beste drummer die ik ken:Roland TR909
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |