abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:33:09 #1
40579 RianTheMan
http://a-108.spagoa.nl
pi_7909011
Heejo,

Wat vinden jullie nou de beste drummers van het ogenblik?

Ikzelf hou wel van Chad Smith....simpel maar wel sterk.

Mischien vind je dit een saai topic....flikker dan maar op.

pi_7909045
die vent van fates warning is ongeloofelijk goed, zolder heet die geloof?
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:36:45 #3
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_7909081
Zonder is zeker goed ja

Mijn favo's: Mike Terrana, Terry Bozzio, Tim "Herb" Alexander, Neil Peart, Koen Herfst, Dave Weckl.

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_7909100
nog altijd Alex van Halen als een van mijn favorieten, maar ja, er zijn zoveel goede drummers.
Zelfs Tommy Lee is verschrikkelijk goed
pi_7909105
De beste is uiteraard de drummer van de Golden Earring:

Cesar Zuiderwijk

Deze man kan ECHT drummen. Door zijn collega's wordt hij ook hogelijk gewaardeerd. Verder heeft hij bij optredens ook een zeker showelement in zijn spel. Niet zoals die druif van Direct, maar echt goed!

Cesar is simply the BEST

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_7909176
Gerrit De Cock :^O^
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:42:48 #7
40579 RianTheMan
pi_7909210
die gast van dream theater....dat is echt de top qua moeilijkheidsgraad (ik zeg niet dat het het beste klinkt)
pi_7909229
Steve Gatt
#35.
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:44:27 #9
40579 RianTheMan
pi_7909248
quote: Niet zoals die druif van Direct, maar echt goed!

Die gozer van di-rect kan dus echt wel drummen hoor!!!

pi_7909250
Eh de drummer van METALLICA => Lars Ulrich

En daarna die drummer van Machine Head

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_7909281
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:42 schreef RianTheMan het volgende:
die gast van dream theater....dat is echt de top qua moeilijkheidsgraad (ik zeg niet dat het het beste klinkt)
Mike Portnoy. En YES INDEED!!! Wat die gozer doet, heb ik niemand nog zien doen. Zijn bijnaam is ook iets van: "mathteacher" of "mathman", zoiets........
-
pi_7909282
Danny Carey?, Mike Portnoy?,Dave Lombardo? we zullen het nooit weten
pi_7909286
quote:
Mike Portnoy that is
en Thomas Haage (Meshuggah)
Danny Carey (Tool)

Maar hier zijn al zoooooooooveel topiques over.

...
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:46:08 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_7909301
Danny Carey en Dave Grohl.
Ik ga naar huis.
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:48:00 #15
34127 M2XzeeD
Tijd voor wereldrevolutie!
pi_7909334
de drummer van tool
zeker weten
onnavolgbaar

en anders de drumster (mag dat ook?) van lenny kravitz

Nee jij trekt volle zalen!!!
pi_7909337
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:44 schreef RianTheMan het volgende:
quote: Niet zoals die druif van Direct, maar echt goed!

Die gozer van di-rect kan dus echt wel drummen hoor!!!

Vind hem absoluut niet sterk. Verder loopt hij wel heeeel rare bekken te trekken als hij een 14 jarig grietje ziet met veel tissues onder haar truitje.
Zeg niet dat het niks kan worden, maar nu is hij niet meer dan onderkant gemiddeld. Mist nog timing en heeft nog niet echt veel techniek hoeven te laten zien. Beetje simpel drumwerk tot nog toe.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_7909345
Norman Bonink (BLØF) Live vind ik erg goed. Heeft een heel plezierige uitstraling op het podium, naast dat hij aan de oudere liedjes van BLØF aardig wat snelheid heeft toegevoegd.

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel drummers ken en zo, dus relatief aan mijn eigen kennis vind ik hem goed, zeg maar. Als je zegt dat er betere drummers zijn, geloof ik je onmiddellijk

Overigens, nog een meester: Phil Collins...

pi_7909352
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:36 schreef MrTorture het volgende:
Zonder is zeker goed ja

Mijn favo's: Mike Terrana, Terry Bozzio, Tim "Herb" Alexander, Neil Peart, Koen Herfst, Dave Weckl.

Wtf koen herfst ?
lang niet gesproken, maar wist niet dat hij al bekend was

Had wel een bepaald record verbroken..
Naja .. ik vond hem inderdaad ook heel erg goed

pi_7909428
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:37 schreef sqlsmurft het volgende:
De beste is uiteraard de drummer van de Golden Earring:

..

Cesar is simply the BEST

hehe, als het topic niet was 'wie vind jij de beste drummer' had ik je wel uitgelachen, Cesar is best goed maar zeker niet te vergelijken met een Bozzio, Haake, Zolder of Wackl. Die zijn allemaal nog wel een graadje hoger dan Cesar!

oh ook een zeer goeie is Virgil Donati.

woensdag 15 januari 2003 @ 13:53:38 #20
40579 RianTheMan
pi_7909441
Dave Growl is zoals eerder werd opgemerkt ook erg goed ja...NIet als nirvana drummer, dat was best ruk, maar z'n gedoe met queens is best sterk.
  woensdag 15 januari 2003 @ 13:54:31 #21
26777 MrTorture
pi_7909464
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:48 schreef Exci het volgende:
Wtf koen herfst ?
lang niet gesproken, maar wist niet dat hij al bekend was
Achja.. wel eens zien spelen en hij maakte indruk
Vis een optie?
pi_7909536
Wat dachten jullie van de drummer van Deftones?

En niet te vergeten de orginele drummer van the Smashing Pumpkins.

Meesterlijk!

woensdag 15 januari 2003 @ 13:57:50 #23
19529 Fendy
True Spirit
pi_7909546
In Nederland denk ik Ton Dijkman wel...Cesar is een leuke rock-drummer...verder vind ik het niet heel speciaal...wel goede timing altijd.
Buiten Nederland? Jeff Porcaro natuurlijk en Phil Collins...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_7909555
Jazz & Fusion: Billy Cobham, Jack de Johnette, Elvin Jones, Buddy Rich, alle drummers van Frank Zappa, etc. etc.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7909584
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:57 schreef GTV het volgende:
hoor ik niet. Niet opvallend ook.
quote:

Meesterlijk!

voor de muziek van the Smashing Pumpkins was ie misschien te goed. Hoewel de hun muziek natuurlijk zeker wel van zeer hoog niveau was.
pi_7909621
Puffy van Faith No More (bestaat niet meer, ik weet het ).

De drummer van Tool, geen idee wat zijn naam is.

pi_7909709
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:57 schreef GTV het volgende:

Meesterlijk!

Jimmy Chamberlain toch?
pi_7909763
mmm,. portnoy van DT dan denk ik,. heb die gast van fear factory ook altijd wel strak gevonden..
pi_7909781
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:06 schreef nightfall het volgende:

heb die gast van fear factory ook altijd wel strak gevonden..

mmja die is wel goed... maar die speelt een beetje vals geloof ik. Zelfde geldt voor de blackmetaldrummers
pi_7909811
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:06 schreef nightfall het volgende:
mmm,. portnoy van DT dan denk ik,. heb die gast van fear factory ook altijd wel strak gevonden..
live is die drummer van fear factory wel een stuk minder dan op cd...
  woensdag 15 januari 2003 @ 14:13:28 #31
40579 RianTheMan
pi_7909890
Gregg Bissonette

check de solo in dit nummer.

Haal em hier vandaan http://www.moderndrummer.com/mp3.asp

Zit overigens ook een niet onverdienstelijke gitaarsolo in.

pi_7909950
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:01 schreef RetepV het volgende:

Danny Carey.

Ik vind zelf Terry Bozzio de "beste" drummer. (mocht je hem niet niet kennen: http://www.drummerworld.com/Videos/TerryBozzio.html. Ik ben trouwens niet verantwoordelijk voor eventuele neigingen om je drum stel uit het raam te gooien )

pi_7910005
Portnoy van Dream Theater, alleen al om z'n drumstokwerpen in de Ahoy afgelopen jaar.
pi_7910050
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:01 schreef RetepV het volgende:

Ik speel overigens basgitaar, en voor mij is de beste drummer eigenlijk de drummer die mij uit kan leggen wat hij bedoelt met zijn getrommel . Veel drummers kunnen alleen maar rammen op dat ding, maar uitleggen wat ze nou eigenlijk proberen te bereiken in relatie tot de muziek kunnen ze vrijwel niet. En dan kan ik alleen maar weer volgen wat ze doen, en dan krijg je weer van die standaard nummers.

Niet praten als in 'tik-tak, tik-tik-tak', maar als in 'hier zit een accent, en daar doe ik deze overgang (roffel) omdat dat zo lekker klinkt met wat de gitaar doet'.

pi_7910193
Terry Bozzio, Bill Bruford, John Bonham.

Cesar Zuiderwijk nu twee keer gezien in drumclinic en is een uiterst vermakelijk showman en competent drummer, maar de beste ... nou nee.

Mijn favoriete drummer om te luisteren is Ian Paice, maar technisch gezien gaan de eerder genoemde drie hem toch echt voorbij.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 15 januari 2003 @ 14:40:50 #36
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7910466
Waar zijn Yoko en Killingcupid als je ze nodig hebt
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 15 januari 2003 @ 14:43:11 #37
24606 edsuit
kind of blue
pi_7910513
als iemand een drummer nou de beste vind hoeft dat toch niet te zijn omdat 'ie de beste techniek heeft ofzo
dat kan aan zoveel dingen liggen

een paar van mijn favorieten: Mike Portnoy, Larry Mullen Jr. (U2), Yuri Ruley (MxPx), drummer van Underoath, en de drummer van The Dillinger Escape Plan is ook wel erg gek

quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:18 schreef Seborik het volgende:
Portnoy van Dream Theater, alleen al om z'n drumstokwerpen in de Ahoy afgelopen jaar.
ja dat was echt super
pi_7910907
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:43 schreef edsuit het volgende:
ja dat was echt super
Drumstokgooien? vertel? details?
...
pi_7911745
Waar blijft de eerste reactie van Yokozuna?

* MuadDib 's persoonlijke favorieten:

Bill Bruford, Phil Collins, Virgil Donati, Terry Bozzio, Danny Carey, Stewart Copeland, Neil Peart en vast nog wat namen die ik vergeten ben...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7911993
ik weet zijn naam niet maar de drummer van dimmu borgir is echt verschrikkelijk goed. niet alleen de snelheid waarmee hij drumt (die ligt echt superhoog) maar ook de ondersteuning van de sfeer in de tekst is werkelijk fantastisch.
phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
pi_7912332
die gast van Sum 41 kan goed drummen, viel me laatst op.

En verder Matt "Tough Sticks" Kelly van Dropkick Murphys, die drummer van NOFX, die van Deftones, niet te vergeten die van Tool (!), en Travis Barker van Blink 182 (en Transplants).

pi_7912555
quote:
Mike portnoy! for sure!
it's better to burn out than to fade away.
pi_7912644
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 15:58 schreef sleipnir het volgende:
ik weet zijn naam niet maar de drummer van dimmu borgir is echt verschrikkelijk goed. niet alleen de snelheid waarmee hij drumt (die ligt echt superhoog) maar ook de ondersteuning van de sfeer in de tekst is werkelijk fantastisch.
nick barker... zat vroeger in Cradle of Filth, of is die in dimmu ook nu weg?
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:36:39 #44
24054 search64
Avec le grande
pi_7912849
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik speel overigens basgitaar, en voor mij is de beste drummer eigenlijk de drummer die mij uit kan leggen wat hij bedoelt met zijn getrommel . Veel drummers kunnen alleen maar rammen op dat ding, maar uitleggen wat ze nou eigenlijk proberen te bereiken in relatie tot de muziek kunnen ze vrijwel niet. En dan kan ik alleen maar weer volgen wat ze doen, en dan krijg je weer van die standaard nummers.

Niet praten als in 'tik-tak, tik-tik-tak', maar als in 'hier zit een accent, en daar doe ik deze overgang (roffel) omdat dat zo lekker klinkt met wat de gitaar doet'.

Uitleggen wat de drummer bedoelt? Een goede drummer speelt wat bij het nummer past en wat groovt, dat is puur gevoel, daar zit geen betekenis aan. Als een artiest gaat uitleggen wat hij bedoelt is de lol ervan af voor mij.

Anyway, goede drummers;

Danny Carey
Dave Weckl
Steve Gadd
Buddy Rich
Max Roach
Abe Laboriel jr.
Terry Bozzio
Mike Bordin
Dave Grohl
Peter Erskine
Art Blakey
Simon Phillips
Bill Bruford
Rene Creemers
Mike Portnoy
Vinnie Colaiuta
Joe + Jeff Porcaro
John Engels
Dennis Chambers
Stewart Copeland
Phil Collins
Jim Chapin
Chad Gracey
Steve Smith
Jose Pasillas
Bobby Rondinelli
Matt Cameron
Dave Lombardo
Anton Fig
Ian Paice
John Bonham
Bernard Purdie
Keith Moon
Kenny Aronoff
Chad Smith

Als ik de replies hier zo'n beetje zie dan hebben de meesten niet echt door wat een goede drummer is. Het enige argument dat ik zie is dat de ene drummer meer kan dan de andere. Mijn lijstje bevat alleen maar goede drummers en natuurlijk is de een technisch sterker dan de andere, maar in een band doen ze allemaal de goede dingen. The rolling stones zouden niet hetzelfde zijn zonder Charlie Watts maar die man kan helemaal niet goed drummen, hetzelfde geldt voor Ringo Starr, toch hij was perfect voor de Beatles. Verder kan iemand als Bernard Purdie shufflen als niemand anders en de groove van Steve Gadd is ook onovertroffen maar omdat Terry Bozzio moeilijkere dingen doet is hij beter? I think not.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_7913555
vind het een mooi lijstje maar dave lombardo vind ik er niet erg tussen passen. Qua dubbelbass is die ook allang overtroffen en wat blijft er dan nog over van dave? Een rommelige drummer vind ik het altijd (vooral zijn fills).
pi_7916168
Nicko Mcbrain
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:48:52 #47
24054 search64
Avec le grande
pi_7916377
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 17:14 schreef _Etter_ het volgende:
vind het een mooi lijstje maar dave lombardo vind ik er niet erg tussen passen. Qua dubbelbass is die ook allang overtroffen en wat blijft er dan nog over van dave? Een rommelige drummer vind ik het altijd (vooral zijn fills).
Lees het einde van mijn post. Natuurlijk zijn er drummers die sneller, beter, technischer zijn. Maar Dave past perfect bij de muziek van Slayer/Fantomas. Ik ben het sowieso niet eens met de perceptie dat hij een rommelige drummer is, integendeel ik vind hem heel strak spelen, en als er iets belangrijk is als drummer dan is het strak spelen.
pi_7916745
Danny Carey en Mike Portnoy, dat zijn in ieder geval drummers wiens drumwerk me echt opvalt en me ook meteen lekker in de oren klinkt. Drumwerk dat de muziek zo'n extra grote boost geeft.

Dave Grohl klinkt trouwens ook erg catchy op QOTSA's 'Songs For The Deaf'.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  woensdag 15 januari 2003 @ 21:43:34 #49
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7918800
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:33 schreef RianTheMan het volgende:
Heejo,

Wat vinden jullie nou de beste drummers van het ogenblik? Ikzelf hou wel van Chad Smith....simpel maar wel sterk. Mischien vind je dit een saai topic....flikker dan maar op.

Maar het is onmogelijk een allerbeste aan te wijzen, er komt altijd persoonlijke smaak bij kijken. Dus inderdaad, welke "vindt" men het best

Mijn favorieten van het moment zijn
Gene Hoglan (ex Death, Dark Angel, nu bij the Almighty Punchdrunk en nog wat bands) en
Flo Mounier (Cryptopsy)

quote:
[quote]die gast van dream theater....dat is echt de top qua moeilijkheidsgraad (ik zeg niet dat het het beste klinkt)
Mike Portnoy is inderdaad goed. Toch kun je zat drummers noemen met een veel betere dubbelbass techniek, en grotere math (maatwisseling) meesters. MAARGOED. Mike Portnoy is gewoon heel creatief en muzikaal, daarom heb ik veel respect voor hem. Bovendien triggert hij niets, nog meer respect

Dave Grohl en Lars Ulrich hebben nog nooit iets echt bijzonders laten horen. Hoewel er wel kicken fills zitten in "No one Knows" van QOTSA (Dave Grohl). Daar moest ik wel op oefenen. Verder niet bijzonder technische, muzikaal prima drummers!

quote:
als iemand een drummer nou de beste vind hoeft dat toch niet te zijn omdat 'ie de beste techniek heeft ofzo
dat kan aan zoveel dingen liggen
een paar van mijn favorieten: Mike Portnoy, Larry Mullen Jr. (U2), Yuri Ruley (MxPx), drummer van Underoath, en de drummer van The Dillinger Escape Plan is ook wel erg gek
Gefeliciteerd, de eerste genuanceerde post

Zoals Search64 zegt, een goede drummer creert gewoon drumstukken die goed bij de muziek passen. Wat betreft "feel" zit je bij de drummer van de Deftones goed, ook bij de kerel van Incubus.

Nick Barker werd genoemd, een van mijn favorieten. Technisch goed, snelheidsbeest, creatief (originele patroontjes etc.) en hij weet niet alleen te ondersteunen maar ook toe te voegen. Ook ziet hij er gewoon cool uit, net zo'n dikkerd als Gene Hoglan

Ja, tis cliche, maar Dave Lombardo is ook een van mijn favorieten. Hij maakt gewoon supercoole tom-snare fills, en creert een lekkere grove. Vooral op het album "Testament - The Gathering". Dat hele album "groved" trouwens enorm, dat zie je niet vaak terug bij metal.

quote:
Qua dubbelbass is die ook allang overtroffen en wat blijft er dan nog over van dave? Een rommelige drummer vind ik het altijd (vooral zijn fills).
Klopt, in de begintijd van Slayer speelde hij soms nogal slordig. Ik heb wel wat live mp3's, waar je een pauze hoort met alleen een dubbelbassroll, dat ging helemaal fout (zou het Paul Bostaph zijn geweest die toen inviel? ) Maar dat is ECHT niet meer zo hoor En zijn dubbelbass snelheid is nog steeds top tempo (14-15bps), voor de meeste black/death/thrash etc. metal drummers is dat toch wel de top. Maarja, ookal zou dat niet zo zijn. Hij maakt wel heel lekkere fills

Chris Pennie drummer van The Dillinger Escape Plan zou ik als een van de meest technische harde gitaarmuziek - drummers kiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2003 22:26]

pi_7919453
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 19:40 schreef SMIDSY het volgende:
Nicko Mcbrain
  woensdag 15 januari 2003 @ 22:28:07 #51
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7919810
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 20:03 schreef Ascaroth het volgende:

Dave Grohl klinkt trouwens ook erg catchy op QOTSA's 'Songs For The Deaf'.

Damn Right! Dave Grohl vind ik daar gewoon enorm goed spelen. Ervaren drummers zullen misschien naar de techniek kijken die misschien helemaal prut is [ikzelf ben bassist dus ik heb er de ballen verstand van... ] maar die drums op Songs for the Deaf leiden net als bas en gitaar gewoon hun eigen leven. Het voegt echt veel toe, die strakke ritmes. Net als bij Chad Smith bij BloodSugarSexMagik.

Volgens mij had ik weleens een leuke uitspraak gehoord van een of andere bekende drummer:
"Een goede drummer is iemand die je niet hoort. [In de zin van : Die niet te opvallend speelt en gewoon zonder poespas een nummer karakter geeft]"

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  woensdag 15 januari 2003 @ 22:31:56 #52
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7919899
quote:
Dave Grohl vind ik daar gewoon enorm goed spelen. Ervaren drummers zullen misschien naar de techniek kijken die misschien helemaal prut is [ikzelf ben bassist dus ik heb er de ballen verstand van... ] maar die drums op Songs for the Deaf leiden net als bas en gitaar gewoon hun eigen leven. Het voegt echt veel toe, die strakke ritmes. Net als bij Chad Smith bij BloodSugarSexMagik.

Dave Grohl durft tenminste met SIMPELHEID te spelen, dat heeft ook zo zijn eigen charme Dave hoeft niet perse te patsen. Songs for the Dead (nummer) heeft voor 80% SUPERsimpele drumstukken, maar er zit wel een kicken fill in.

Trouwens, kijk eens naar de drumpatronen van een klassieker-band van alle tijden: Queen. Die drumpatronen waren voor het grooste deel SUPERSIMPEL. Dus, goeie muziek met simpele drumpatronen? Geen probleem! (misschien zelfs wenselijk)

Chad Smith is gaaf! Als er iemand ook groved is hij het wel. Die speelt echt lekker, trouwens ook tof om hem live te zien spelen. Net als Mike Portnoy, die mensen gaan helemaal op in hun spel. Prachtig. Het is trouwens ook prachtig om sommige deathmetal drummers te zien, hoe enorm vloeiend en "economisch" die spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2003 22:37]

woensdag 15 januari 2003 @ 22:37:00 #53
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7919992
quote:
Een goede drummer is iemand die je niet hoort
functioneel: Drummer = Subwoofer:

"Een goede subwoofer valt niet op"
"Een goede drummer valt niet op"

"Een goede subwoofer voegt toe en ondersteund"
"Een goede drummer ..............."

woensdag 15 januari 2003 @ 22:48:22 #54
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7920330
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:31 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Het is trouwens ook prachtig om sommige deathmetal drummers te zien, hoe enorm vloeiend en "economisch" die spelen.

Ja dat heb ik mij nu altijd afgevraagd.. hoe doen die gasten in vredesnaam? Die bass-drums gaan altijd zo freakin' snel! Hoe houden die mensen dat vol een hele set? Is dat gewoon echt puur oefenen van jongs af aan of is dat een pot steroiden achterover gooien en dan maar hopen dat je kuit een beetje tot Death Metal Drummer -proporties groeien waarmee je flink potje kan raggen? Het ligt natuurlijk een groot deel aan de techniek, maar ik heb het ook eens geprobeerd en ik houd het niet langer vol als 30 seconden ofzo ...
  donderdag 16 januari 2003 @ 00:06:11 #55
24054 search64
Avec le grande
pi_7922167
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:37 schreef iemand het volgende:

[..]
een goede drummer hoor je niet

Wat een crap!

De lijst met rock 'n roll basiscriteria laat er geen twijfel over bestaan, drummers dienen zo onzichtbaar mogelijk hun werk te doen: de maat slaan, geen solos, niet meezingen en vooral niet de aandacht trekken want dat is de taak van de zanger en de sologitarist. (groupies zijn dan ook nooit in de drummer geinteresseerd) Dat is zeg maar de dichtgetikte mening van mensen (voornamelijk gitaristen) die de hete adem van de drummer in hun nek voelen. Jarenlang is de drummer naar achter gedrukt en de laatste jaren hoor je hem steeds meer. En waarom niet? Als drummer ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind dat je een goede drummer juist wel hoort, en dat hij op die manier een nummer juist verbeterd. Gitaarsolos hebben de mensen nu wel gehoord, lekkere drumstukjes zijn verfrissend en vernieuwend.

pi_7922704
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 22:48 schreef IsaacD het volgende:

[..]

Ja dat heb ik mij nu altijd afgevraagd.. hoe doen die gasten in vredesnaam? Die bass-drums gaan altijd zo freakin' snel! Hoe houden die mensen dat vol een hele set? Is dat gewoon echt puur oefenen van jongs af aan of is dat een pot steroiden achterover gooien en dan maar hopen dat je kuit een beetje tot Death Metal Drummer -proporties groeien waarmee je flink potje kan raggen? Het ligt natuurlijk een groot deel aan de techniek, maar ik heb het ook eens geprobeerd en ik houd het niet langer vol als 30 seconden ofzo ...

één woord: triggers....

dan kun je de pedalen aaien en dan nog komt er een vet geluid (want het is een sample) uit.
Wat overigens niet wil zeggen dat het dan niet knap is wat ze doen, het kost alleen minder kracht.

oh ja: favorieten:

Gene Hoglan: Strapping Young Lad, ex -Death, ex-nog veel meer
Proscriptor McGovern: Absu, Melechesh
de drummer van Nile: Toni nogwat

pi_7924105
vreemd dat ik nog niemand Cozy Powell heb zien noemen!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_7924566
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 00:06 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat een crap!

De lijst met rock 'n roll basiscriteria laat er geen twijfel over bestaan, drummers dienen zo onzichtbaar mogelijk hun werk te doen: de maat slaan, geen solos, niet meezingen en vooral niet de aandacht trekken want dat is de taak van de zanger en de sologitarist. (groupies zijn dan ook nooit in de drummer geinteresseerd) Dat is zeg maar de dichtgetikte mening van mensen (voornamelijk gitaristen) die de hete adem van de drummer in hun nek voelen. Jarenlang is de drummer naar achter gedrukt en de laatste jaren hoor je hem steeds meer. En waarom niet? Als drummer ben ik natuurlijk bevooroordeeld, maar ik vind dat je een goede drummer juist wel hoort, en dat hij op die manier een nummer juist verbeterd. Gitaarsolos hebben de mensen nu wel gehoord, lekkere drumstukjes zijn verfrissend en vernieuwend.

heheh Search64, das niet helemaal waar hoor. De gitarist en zanger krijgen misschien wel de meeste vrouwen, maar de drummer heeft altijd kwaliteit boven kwantiteit
pi_7924631
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 00:30 schreef thanatosti het volgende:

[..]

één woord: triggers....

dan kun je de pedalen aaien en dan nog komt er een vet geluid (want het is een sample) uit.
Wat overigens niet wil zeggen dat het dan niet knap is wat ze doen, het kost alleen minder kracht.

oh ja: favorieten:

Gene Hoglan: Strapping Young Lad, ex -Death, ex-nog veel meer
Proscriptor McGovern: Absu, Melechesh
de drummer van Nile: Toni nogwat

Toch zijn er zat die het zonder doen/kunnen. Voor het geluid is het live en met opnemen natuurlijk gewoon veel makkelijker
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 16 januari 2003 @ 10:36:41 #60
32740 Luka
Schop kont!
pi_7925924
Mike Portnoy en Cozy Powell
It's my world...you're just livin' in it!!!
  donderdag 16 januari 2003 @ 10:57:36 #61
24054 search64
Avec le grande
pi_7926243
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 08:50 schreef basset het volgende:

[..]

heheh Search64, das niet helemaal waar hoor. De gitarist en zanger krijgen misschien wel de meeste vrouwen, maar de drummer heeft altijd kwaliteit boven kwantiteit

Ik zeg toch ook niet dat de drummer meer moet gaan spelen. Ik zeg alleen dat hij duidelijker in de muziek aanwezig is tegenwoordig. En das goed
pi_7927017
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 09:01 schreef Cynic het volgende:

[..]

Toch zijn er zat die het zonder doen/kunnen. Voor het geluid is het live en met opnemen natuurlijk gewoon veel makkelijker

nouja zat....? noem is een snelle death metal drummer op die dat niet doen? ze doen het tegenwoordig bijna allemaal (helaas). alleen de drummers die wat trager drummen die doen het zonder (en hebben een mooier geluid vind ik)
pi_7927048
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:42 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

nouja zat....? noem is een snelle death metal drummer op die dat niet doen? ze doen het tegenwoordig bijna allemaal (helaas). alleen de drummers die wat trager drummen die doen het zonder (en hebben een mooier geluid vind ik)

Nou, ik zit in drie bands en die kunnen het iig. Ik bedoel eigenlijk dat ik triggeren niet als valsspelen zie. Dan is distortion (ik ben gitarist, voor de duidelijkheid) toch ook valsspelen, of een delay gebruiken?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_7928837
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:44 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nou, ik zit in drie bands en die kunnen het iig. Ik bedoel eigenlijk dat ik triggeren niet als valsspelen zie. Dan is distortion (ik ben gitarist, voor de duidelijkheid) toch ook valsspelen, of een delay gebruiken?

hehe, ik bedoelde ook de top death metal bands
dat van distortion ben ik het niet helemaal mee eens omdat jou aanslag op je snaar wordt vervormt. Een trigger zou je dan meer kunnen vergelijken met een gitaarsynth, die speelt ook samples af als je iets aanslaat.
  donderdag 16 januari 2003 @ 19:34:58 #65
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7936476
Ehhm .. even nog voor de goede orde ..
Een trigger is dus een apparaatje wat je op dat ding doet om de bas drum aan te slaan en dan hoef je maar zachtjes met je voet te "aaien" en dan krijg je hetzelfde effect als je heel snel en hard achter elkaar zonder trigger op de bas drum slaat?
pi_7939646
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 19:34 schreef IsaacD het volgende:
Ehhm .. even nog voor de goede orde ..
Een trigger is dus een apparaatje wat je op dat ding doet om de bas drum aan te slaan en dan hoef je maar zachtjes met je voet te "aaien" en dan krijg je hetzelfde effect als je heel snel en hard achter elkaar zonder trigger op de bas drum slaat?
niet helemaal, een trigger zet je op de rand van (bijvoorbeeld) je bassdrum als je dan een kick geeft vangt de trigger de trilling van het vel op en dit zorgt ervoor dat er een sample van een bassdrum gespeeld wordt.(ben geen drummer dus kan het fout hebben)

wat ik met aaien bedoelde is dat het niet uitmaakt of je kickt of KICKT!!!, het geluid is hetzelfde.

je moet dus nog steeds strak drummen

donderdag 16 januari 2003 @ 22:26:43 #67
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_7940633
danny carey
richard christy(vreemd dat hij nog niet genoemd is)
bill ward(eveneens vreemd dat hij nnog niet genoemd is)
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  donderdag 16 januari 2003 @ 23:13:13 #68
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7941806
quote:
Ja dat heb ik mij nu altijd afgevraagd.. hoe doen die gasten in vredesnaam? Die bass-drums gaan altijd zo freakin' snel! .........
2 woorden: spierconditie, techniek (en instellingen van pedaal, ook techniek). Dubbelbassrolls klinken strakker door triggers: constant volume. Verder kun je niet sneller of langer door triggers spelen. Ook met triggers hoor je het als je voeten het niet meer aankunnen, het gaat onstrak/blubberig klinken (voorbeeld: drummer van Diabolic, neemt teveel hooi op zijn vork)
quote:
Dat klopt, maar niet ZAT drummers, enkele. Voordeel triggers: constant volume dus strakker geluid, makkelijker de sample naar smaak te kiezen. Nadeel: soms TE onnatuurlijk geluid.
quote:
Dat klopt. Toch kunnen sommige drummers behoorlijk strak spelen zonder triggers. Voorbeelden: drummer van The Crown, Joey Jordison van Slipknot. Beide spelen ze zo'n 14 beats/s dubbelbass strak. Das ook zo'n beetje de max voor de meeste metaldrummers.

Ik heb niets tegen triggeren, mensen zeggen dat het minder natuurlijk klinkt. Als je alles mixt (drums gitaar, bass, vocals etc.) valt het echt niet meer zo op dat je je bassdrum triggert. Als je ze tenminste niet te hard in de mix zet (erg storend ook). Natuurlijk herken ik of iemand het wel, maar het is minder storend dan blubberbass met te weinig volume. Over dynamiek: die verlies je toch altijd bij zulke drukke muziek (snelle metal), dus dat vind ik geen nadeel.

De voordelen wegen zwaarder dan de nadelen, dat is waarom de meeste topmetal drummers hun bassdrums gewoon triggeren. Overigens kun je met trigger modules wel instellen dat het volume aanpast naar de sterkte van de aanslag. Dat gebeurt nooit bij bassdrum triggers, wel vaak bij snaredrum triggers. Waar ik wel een beetje tegen ben. Ik heb nog nooit een getriggerde snaredrum gehoord die beter klinkt dan een echte.

Rode draad: Ik blijf hierbij, de "beste drummer" bestaat niet. Een goeie drummer ondersteund en voegt toe. Een slechte drummer weet niet goed wat te spelen bij welk stuk. soort stelling: Een goede drummer is een muzikant, een slechte drummer mist muzikaliteit. Of kan niet in de maat spelen / tempo houden, maar zonder maatgevoel zou ik zoieso geen drummer worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2003 23:21]

pi_7951762
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 16:36 schreef search64 het volgende:
Uitleggen wat de drummer bedoelt? Een goede drummer speelt wat bij het nummer past en wat groovt, dat is puur gevoel, daar zit geen betekenis aan. Als een artiest gaat uitleggen wat hij bedoelt is de lol ervan af voor mij.
Bullshit. Muziek maak je samen, en dan moet je ook samen een nummer maken. Een band bestaat niet uit X mensen die allemaal maar doen wat ze denken dat goed is. Er zijn altijd mensen die een goed idee krijgen tijdens het maken van een nummer. Als die mensen hun idee dan niet uit kunnen leggen, dan bloed het idee dood. En zo wordt je dus nooit meer dan de som van alle delen.

Als een drummer er iets geniaals uit ramt en ik snap dat als bassist op dat moment niet, dan kan ik zijn geniale stukje niet versterken. En dan wordt het stukje op zijn hoogst middelmatig geniaal, en 'middelmatig' sucks, zelfs al is het 'middelmatig geniaal'.

quote:
Anyway, goede drummers;

[knip, lange lijst]

Nou wil ik het toch even hebben over je stellende schrijfwijze en de lengte van deze lijst. Je denkt toch niet dat jouw mening meer waard is dan die van mij omdat jij drummer bent en jouw lijst van drummers langer is dan de mijne
quote:
Als ik de replies hier zo'n beetje zie dan hebben de meesten niet echt door wat een goede drummer is.
Oeps, toch .
quote:
Het enige argument dat ik zie is dat de ene drummer meer kan dan de andere. Mijn lijstje bevat alleen maar goede drummers en natuurlijk is de een technisch sterker dan de andere, maar in een band doen ze allemaal de goede dingen. The rolling stones zouden niet hetzelfde zijn zonder Charlie Watts maar die man kan helemaal niet goed drummen, hetzelfde geldt voor Ringo Starr, toch hij was perfect voor de Beatles. Verder kan iemand als Bernard Purdie shufflen als niemand anders en de groove van Steve Gadd is ook onovertroffen maar omdat Terry Bozzio moeilijkere dingen doet is hij beter? I think not.
Maar als je er twee moet geven uit je lijst, op welke gronden kies je dan welke drummers?

Puffy van Faith No More is technisch helemaal niet zo sterk, hij is niet echt ritmevast ofzo, maar *wat* hij drumt is wel erg goed en altijd verrassend. En wat meer is, de rest van de band weet wat te doen met zijn gedrum, en dat komt omdat hij uit kan leggen wat hij bedoelt. En wat zie je? Met 5 man maken ze muziek waar een boel grotere bands nog een puntje aan kunnen zuigen.

Hetzelfde geldt voor Chad Smith van de Chili Peppers. heb je wel eens een clinic van Chad Smith gezien? Die gozer kan *recies* uitleggen wat hij doet.

Overigens, de drummer van Alice In Chains speelt op sommige nummers ook geniale dingen, terwijl hij bij andere nummers soms bullshit speelt en dat vaak nog slecht ook. Toch vind ik hem een goede drummer. Zeker geen drummer die in de achtergrond verdwijnt.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 17-01-2003 15:01]

pi_7951865
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:44 schreef Cynic het volgende:
Hmm, ik vind distortion en/of een delay op de gitaar wel valsspelen.

Waarom gebruik je niet een overdrive en/of sla je niet beter aan?

pi_7951871
nou RetepV, ik weet niet ik welke band jij speelt maar ik zou best tevreden zijn met middelmatig geniaal

of jij luisterd naar zulke on-geniale muziek dat je je eigen band al gewoon geniaal vind

pi_7951938
Tommy Lee, die kan zelfs ondersteboven drummen.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 15:39:11 #73
24054 search64
Avec le grande
pi_7952816
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bullshit. Muziek maak je samen, en dan moet je ook samen een nummer maken. Een band bestaat niet uit X mensen die allemaal maar doen wat ze denken dat goed is. Er zijn altijd mensen die een goed idee krijgen tijdens het maken van een nummer. Als die mensen hun idee dan niet uit kunnen leggen, dan bloed het idee dood. En zo wordt je dus nooit meer dan de som van alle delen.

Als een drummer er iets geniaals uit ramt en ik snap dat als bassist op dat moment niet, dan kan ik zijn geniale stukje niet versterken. En dan wordt het stukje op zijn hoogst middelmatig geniaal, en 'middelmatig' sucks, zelfs al is het 'middelmatig geniaal'.
[..]

Nou wil ik het toch even hebben over je stellende schrijfwijze en de lengte van deze lijst. Je denkt toch niet dat jouw mening meer waard is dan die van mij omdat jij drummer bent en jouw lijst van drummers langer is dan de mijne
[..]

Oeps, toch .
[..]

Maar als je er twee moet geven uit je lijst, op welke gronden kies je dan welke drummers?

Puffy van Faith No More is technisch helemaal niet zo sterk, hij is niet echt ritmevast ofzo, maar *wat* hij drumt is wel erg goed en altijd verrassend. En wat meer is, de rest van de band weet wat te doen met zijn gedrum, en dat komt omdat hij uit kan leggen wat hij bedoelt. En wat zie je? Met 5 man maken ze muziek waar een boel grotere bands nog een puntje aan kunnen zuigen.

Hetzelfde geldt voor Chad Smith van de Chili Peppers. heb je wel eens een clinic van Chad Smith gezien? Die gozer kan *precies* uitleggen wat hij doet.

Overigens, de drummer van Alice In Chains speelt op sommige nummers ook geniale dingen, terwijl hij bij andere nummers soms bullshit speelt en dat vaak nog slecht ook. Toch vind ik hem een goede drummer. Zeker geen drummer die in de achtergrond verdwijnt.

Er staat niks in je post waat ik het mee eens ben.

Ten eerste denk ik dat als je ingespeeld bent op elkaar je wel weet wat de ander gaat doen, en dus daar op in kan spelen zonder dat die persoon eerst uitlegt wat hij bedoeld met wat hij speelt. Op die manier ben je inderdaad niet de som van alle delen, maar een vermenigvuldiging van de delen, omdat iedereen elkaar beter laat klinken. Inderdaad als ik iets speel wat jij niet begrijpt klinkt het niet, maar misschien moet je dan een drummer zoeken die hetzelfde denkt als jij. Waarschijnlijk zijn veel mensen het hier niet mee eens, maar ik vind dat je op die manier veel betere bands en dus muziek krijgt.

Verder denk ik niet dat mijn mening meer waard is dan wiens mening ook, maar de manier waarop je dit zei kwam wat kinderachtig over. Het feit dat ik als drummer me interesseer voor mijn instrument zorgt er waarschijnlijk wel voor dat ik veel over drummen weet, en er aandachtiger naar luister dan mensen die dit instrument niet bespelen. Daarom is het niet meer dan logisch dat ik meer drummers ken dan jij, net als jij meer bassisten kent dan ik.

Als ik twee drummers uit mijn lijst moet kiezen kies ik Dave Weckl en Peter Erskine omdat zij wat mij betreft de ultieme drummers zijn waarbij ik ultiem niet beschouw als de meest technische, maar als de drummers die de juiste dingen op het juiste moment doen. Natuurlijk is dit een mening dus je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Je uitleg over Faith No More is een beetje kort door de bocht. Het is niet zo dat de samenhang komt doordat hij uitlegt wat hij speelt, JUIST niet. Dat is nou juist een voorbeeld van op elkaar ingespeeld zijn.

pi_7953031
Over Lars Ulrich: HAHAHAH!! Wat een clown!!

Genoeg gelachen. Goede drummers vind ik Renee Creemers, Danny Carey, Brann Dailor (ex-Todat is the Day). Simon Philips is ook nog niet genoemd dacht ik.

Wil je overigens echt beroemd worden, dan kun je maar beter niet goed kunnen drummer. De echt grote bands hebben altijd van die houthakkers die nog niet eens over kunnen gaan van 6/8 naar 4/4 binnen 1 nummer. Kijk naar U2, REM, Beatles, Rolling Stones, Metallica and so on.

Jesus saves but death prevails.
pi_7953178
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 15:46 schreef Shivo het volgende:
Wil je overigens echt beroemd worden, dan kun je maar beter niet goed kunnen drummer. De echt grote bands hebben altijd van die houthakkers die nog niet eens over kunnen gaan van 6/8 naar 4/4 binnen 1 nummer. Kijk naar U2, REM, Beatles, Rolling Stones, Metallica and so on.
Blijkbaar hebben die bands dat ook niet nodig...
pi_7954719
quote:
Over Lars Ulrich: HAHAHAH!! Wat een clown!!

Genoeg gelachen. Goede drummers vind ik Renee Creemers, Danny Carey, Brann Dailor (ex-Todat is the Day). Simon Philips is ook nog niet genoemd dacht ik.

Ik snap niet dat je zo om Lars Ulrich lacht. Hij is een grote inspiratie bron voor (veelal beginnende) drummers en daarnaast staat ie' toch wel in de top 10 van bekendste drummers. Misschien is ie' geen techniek god maar hij heeft wel heel veel bereikt.
Hij is iig bekender dan Terry Bozzio, die vele malen beter is dan Ulrich (op alle muzikale fronten).
pi_7954884
Tomas Haake van meshuggah natuurlijk doh
pi_7955081
MuadDib: daar heb je gelijk in, ik vind dat persoonlijk jammer.
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 16:45 schreef _Sly_ het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je zo om Lars Ulrich lacht. Hij is een grote inspiratie bron voor (veelal beginnende) drummers en daarnaast staat ie' toch wel in de top 10 van bekendste drummers. Misschien is ie' geen techniek god maar hij heeft wel heel veel bereikt.
Hij is iig bekender dan Terry Bozzio, die vele malen beter is dan Ulrich (op alle muzikale fronten).

Omdat hij dat respect niet verdiend heeft maar gekregen heeft. En omdat hij als persoonlijkheid een eikel is, in tegenstelling tot drummers als Renee Creemers of Terry Bozio.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 17 januari 2003 @ 17:49:07 #79
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7955916
Ben het met Shivo eens.
quote:
Als ik twee drummers uit mijn lijst moet kiezen kies ik Dave Weckl en Peter Erskine omdat zij wat mij betreft de ultieme drummers zijn waarbij ik ultiem niet beschouw als de meest technische, maar als de drummers die de juiste dingen op het juiste moment doen. Natuurlijk is dit een mening dus je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Dave Weckl speelt iig niet bepaald 'muzikale' drumsolo's. In de 3 solo's die ik heb zit een gebrek aan opbouw. Het is geen verhaal en hij werkt niet naar een hoogte punt. Het grootste deel is gepats, juist iets wat je bij metaldrum solo's tegen komt.

Verder weet hij wel precies wat bij wat past ja, bovendien heeft die kerel zoveel kennis van verschillende stijlen... Hoewel hij fysiek misschien minder is dan een hoop metaldrummers beheerst hij wel heel veel verschillende stijlen, net als Mike Portnoy, die technisch wel achterloopt op meneer Weckl.

quote:
Tomas Haake van meshuggah natuurlijk doh
Tis wel een rekenmeester ja

Enuh, uitleggen wat je bedoelt: kennis/theorie. Heeft weinig met talent te maken.

pi_7956126
Richard Bruinen (R.I.P) staat bekend als een van de beste hardcore-drummers, en daar ben ik het wel mee eens.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 17 januari 2003 @ 18:17:32 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7956473
Roger Taylor.... Helaas zal hij nu wel zo ongeveer 'retired' zijn.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7960378
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 17:04 schreef Shivo het volgende:
MuadDib: daar heb je gelijk in, ik vind dat persoonlijk jammer.
[..]

Omdat hij dat respect niet verdiend heeft maar gekregen heeft. En omdat hij als persoonlijkheid een eikel is, in tegenstelling tot drummers als Renee Creemers of Terry Bozio.

Ik neem aan dat jij hem niet persoonlijk kent, dus die opmerking dat het een eikel is slaat nergens op. De keren dat ik met hem heb gepraat was het een hele aardige gozer.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 09:56:57 #83
32740 Luka
Schop kont!
pi_7967449
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 18:00 schreef Diverse_Reality het volgende:
Richard Bruinen (R.I.P) staat bekend als een van de beste hardcore-drummers, en daar ben ik het wel mee eens.
Yep "de lange" was zeker een zeer goeie drummer. Backfire!!!
It's my world...you're just livin' in it!!!
  zaterdag 18 januari 2003 @ 10:21:50 #84
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7967556
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 09:56 schreef Luka het volgende:

[..]

Yep "de lange" was zeker een zeer goeie drummer. Backfire!!!

Noem es wat nummer van zijn band, ff luisteren
quote:
daarnaast staat ie' toch wel in de top 10 van bekendste drummers
God hoe zou dat nou komen Dat ligt niet aan Lars, maar aan de naam METALLICA. En als je Lars aan de telefoon hoort (heb en mp3 van, kwartier durend interview van 2002) is het wel een goeie kerel, praatbeest Maar hij hoort gewoon niet in het lijstje "top zoveel drummers" thuis. Hij is bekender dan Dave Lombardo onder het grote volk, maar stelt weinig voor i.v.m. Lombardo. Zijn naamsbekendheid is niet onstaan door zijn kwaliteiten, maar door Metallica.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 18-01-2003 10:27]

zaterdag 18 januari 2003 @ 10:25:36 #85
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_7967563
two names: Jan Axel Von Blomberg & Trym Torson
  zaterdag 18 januari 2003 @ 12:38:24 #86
41234 Flaw
Only the strong
pi_7969109
In willekeurige volgorde:
- Lars Ulrich van Metallica
- Dave Grohl van Nirvana
- Taylor Hawkins van the Foo Fighters
  zaterdag 18 januari 2003 @ 16:26:48 #87
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7971909
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:38 schreef Flaw het volgende:
In willekeurige volgorde:
- Lars Ulrich van Metallica
- Dave Grohl van Nirvana
- Taylor Hawkins van the Foo Fighters
Leg me uit wat er speciaal is aan die drummers buiten dat ze in een bekende band spelen?
pi_7981051
Fritz Randow van Saxon.
  zondag 19 januari 2003 @ 01:41:58 #89
38033 aco
Viddy well, little brother.
pi_7981451
Danny Carrey!! (tool)

Heel fijn..

[url=http://www.heusbitter.nl/kai/]click[/url][i] I'm frightened by the liquid engineers, my mallory heart is sure to fail[/i]
  zondag 19 januari 2003 @ 02:32:31 #90
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7982095
quote:
Op zondag 19 januari 2003 01:17 schreef Seborik het volgende:
Fritz Randow van Saxon.
Bwu, staat nix op hun site
pi_7983548
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 10:25 schreef Jay_Leno het volgende:
two names: Jan Axel Von Blomberg & Trym Torson
oftewel Hellhammer van Mayhem (Jan Axel) , als we het toch over triggers hebben

naar horen zeggen heeft hij onderhand een volledig elektronisch drumstel met in plaats van vellen drumpads

zondag 19 januari 2003 @ 10:50:59 #92
31918 Tizmo
Jerruh-Tizmo
pi_7983552
Dave Grohl
Endless, Forever More....
  zondag 19 januari 2003 @ 11:59:18 #93
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_7983997
quote:
Op zondag 19 januari 2003 10:49 schreef thanatosti het volgende:

[..]

oftewel Hellhammer van Mayhem (Jan Axel) , als we het toch over triggers hebben

He is the triggergod
pi_7984034
quote:
Op zondag 19 januari 2003 11:59 schreef Jay_Leno het volgende:

[..]

He is the triggergod

nou ja, God.......ik vind het wel erg mechanisch klinken, maar als je dat goed vind, het is jouw smaak....

dan moet je trouwens Messerschmitt - Weltherrschaft eens luisteren, hobby projectje van hem. klinken de drums helemaal electronisch.

zondag 19 januari 2003 @ 12:08:11 #95
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_7984077
quote:
Op zondag 19 januari 2003 12:03 schreef thanatosti het volgende:

[..]

nou ja, God.......ik vind het wel erg mechanisch klinken, maar als je dat goed vind, het is jouw smaak....

dan moet je trouwens Messerschmitt - Weltherrschaft eens luisteren, hobby projectje van hem. klinken de drums helemaal electronisch.

nouja, ik vind dat ie wel lekker snel zijn voetpendaaltjes weet aan te tikken
pi_7984160
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:45 schreef _massive_ het volgende:

[..]

Mike Portnoy. En YES INDEED!!! Wat die gozer doet, heb ik niemand nog zien doen. Zijn bijnaam is ook iets van: "mathteacher" of "mathman", zoiets........

Ik heb die gast gezien in Ahoy, wat die allemaal voor een bewegingen maakt onder het spelen, gooide gewoon een stok het publiek in onder het spelen, en vroeg het publiek of ze hem terug wilde gooien, en ving hem ook nog op, en hij voerde een heel waterballet op, door bij sommige slagen water uit te spugen de lucht in!! Ik vind hem ook verreweg de beste....

De drummer van Incubus is ook zwaar o.k! Vooral in het nummer "NIce to know you" van Morning View... Die snaredrumslagen bij het snellere stukje met de tekst "fixing needles" Super!

Henny Huisman mag hier ook genoemd worden i.c.m Ome Willem op de bingo avond in het casino!!!

In The Presence Of Enemies!
  zondag 19 januari 2003 @ 12:25:35 #97
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_7984242
quote:

[..]

Is een klein meesterwerkje dat album , voor een lekker hak/trigger cd'tje zou ik Mayhem's Mediolanum Capta Est eens opzetten.
pi_7984427
quote:
Op zondag 19 januari 2003 12:25 schreef Jay_Leno het volgende:

[..]

Is een klein meesterwerkje dat album , voor een lekker hak/trigger cd'tje zou ik Mayhem's Mediolanum Capta Est eens opzetten.

zie je wel dat smaken verschillen. Ik vond Messerschmitt maar slappe hap.

oh ja, een van de beste drumintro's ooit, Painkiller van Judas Priest gecovered door Death

zondag 19 januari 2003 @ 12:54:04 #99
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_7984621
quote:
Op zondag 19 januari 2003 12:39 schreef thanatosti het volgende:

[..]

zie je wel dat smaken verschillen. Ik vond Messerschmitt maar slappe hap.

oh ja, een van de beste drumintro's ooit, Painkiller van Judas Priest gecovered door Death

Ik houd wel eens van wat nieuws naar 12 jaren death/black metal, geloof dat ik soms last heb van metaalmoeheid, vandaar wat variatie. nog een paar persoonlijke topper van de laatste tijd zijn de laatste cd's van arcturus, emperor, the kovenant en soilwork
pi_7985194
quote:

[..]

het geluid bij de laatste van mayhem vind ik dat mechanische juist passen bij het bandgeluid (onmenselijk en super kil), live is het ook gewoon een levende drumcomputer. In de baroeg deed hellhammer nog een drumsolo met dat geluid, toen ging die gewoon nog een stuk sneller spelen dan op CD! maarja ze konden geen toegift geven omdat de gitarist een overdosis had genomen (hun eigen woorden!? dus daarom die drumsolo) dus hellhammer zal ook wel ff wat snelheid gesnoven hebben
pi_7985229
quote:
...

Genoeg gelachen. Goede drummers vind ik Renee Creemers, Danny Carey, Brann Dailor (ex-TodaY is the Day). Simon Philips is ook nog niet genoemd dacht ik.
...

Brann Dailor speelt donderdag in rotterdam (waterfront) met zijn nieuwe band mastodon! kom allemaal kijken (wordt het nog gezellig!)

http://www.waterfront.nl/podium.php3?p=agenda&maand=012003&dag=1043276400&prod=1
  zondag 19 januari 2003 @ 21:43:25 #102
41234 Flaw
Only the strong
pi_7994704
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:26 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Leg me uit wat er speciaal is aan die drummers buiten dat ze in een bekende band spelen?

Bij mij gaat het er 1) niet om dat ze in een bekende band spelen en 2) niet om dat ze technisch gezien (geen) werelddrummers zijn maar ik vind het gewoon super klinken wat deze gasten doen en dan mag ik ze hier toch neerzetten?
  maandag 20 januari 2003 @ 00:09:55 #103
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_7998160
Tommy Lee
Tico Torres
Deen Castronovo
Ricky Rockett
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 20 januari 2003 @ 00:51:26 #104
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_7998782
Zonder zijn kwaliteiten te ontkennen ken ik zelfs PERSOONLIJK drummers die 10x beter zijn dan Mike Portnoy. Begrijp me niet verkeerd, de beste man is een erg goede drummer maar laten we niet vergeten dat hij aan het conservatorium gestudeerd heeft.
Daarnaast komt die metrische krachtpatserij vaak over als zijnde 'moeilijk', terwijl het trucs zijn. Speel maar eens een simpele double stroke of paradiddle en verdeel die dan over je hele drumkit ipv enkel je snare...dan klinkt dat direct erg moeilijk terwijl je eigenlijk maar 1 patroon speelt.
Snelle drummers...dat is ook weer zoiets. Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...en veel oefenen natuurlijk. Technisch hoef je daar niet goed voor te zijn.

Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden en elke drummer heeft zo zijn of haar (laten we de vrouwen vooral niet vergeten!) eigen kwaliteiten. Dave Weckl had the Beatles nooit naar zulke hoogten kunnen tillen als Ringo Starr, terwijl die technisch gezien welhaast een lachertje was.

Ik hou persoonlijk van allerlei soorten drummers; van buddy rich tot tomas haake tot billy cobham tot peter erskine tot steve gadd tot brann dailor tot chris pennie tot eveline carels tot egbert van gruythuysen tot jeff porcaro tot vinnie colaiuta tot gene hoglan. Het maakt me niet uit...ik wil emotie en kwaliteit horen en dat zit hem veel meer in datgene spelen wat goed voor het LIEDJE is dan datgene spelen wat goed voor je EGO is.

we will become silhouettes.
pi_8001390
quote:
Op maandag 20 januari 2003 00:51 schreef killingcupid het volgende:
Zonder zijn kwaliteiten te ontkennen ken ik zelfs PERSOONLIJK drummers die 10x beter zijn dan Mike Portnoy. Begrijp me niet verkeerd, de beste man is een erg goede drummer maar laten we niet vergeten dat hij aan het conservatorium gestudeerd heeft.
Daarnaast komt die metrische krachtpatserij vaak over als zijnde 'moeilijk', terwijl het trucs zijn. Speel maar eens een simpele double stroke of paradiddle en verdeel die dan over je hele drumkit ipv enkel je snare...dan klinkt dat direct erg moeilijk terwijl je eigenlijk maar 1 patroon speelt.
Snelle drummers...dat is ook weer zoiets. Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...en veel oefenen natuurlijk. Technisch hoef je daar niet goed voor te zijn.

Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden en elke drummer heeft zo zijn of haar (laten we de vrouwen vooral niet vergeten!) eigen kwaliteiten. Dave Weckl had the Beatles nooit naar zulke hoogten kunnen tillen als Ringo Starr, terwijl die technisch gezien welhaast een lachertje was.

Ik hou persoonlijk van allerlei soorten drummers; van buddy rich tot tomas haake tot billy cobham tot peter erskine tot steve gadd tot brann dailor tot chris pennie tot eveline carels tot egbert van gruythuysen tot jeff porcaro tot vinnie colaiuta tot gene hoglan. Het maakt me niet uit...ik wil emotie en kwaliteit horen en dat zit hem veel meer in datgene spelen wat goed voor het LIEDJE is dan datgene spelen wat goed voor je EGO is.

pi_8001446
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:36 schreef MrTorture het volgende:
Zonder is zeker goed ja

Sluit me hier bij aan !
Hij kwam, zag en dronk een pilsje
  maandag 20 januari 2003 @ 11:39:47 #107
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_8003043
Sly,

Dat was geenszins bedoeld om mijn ego op te vijzelen maar puur om aan te geven dat Mike Portnoy weliswaar een goede drummer is, maar echt geen uitzondering.

we will become silhouettes.
pi_8016383
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:39 schreef killingcupid het volgende:
Sly,

Dat was geenszins bedoeld om mijn ego op te vijzelen maar puur om aan te geven dat Mike Portnoy weliswaar een goede drummer is, maar echt geen uitzondering.

heb je wel een punt in, je hoort tegenwoordig genoeg bands die zo dream theater na spelen. Ik heb een tijdje geleden virgil donati zien spelen en die deed echt veel vreemdere dingen dan portnoy doet. Bijvoorbeeld een dubbelbass opzetten en met hetzelfde tempo in een keer met de gehele band de helf aan volume inhouden, dat is wat ik pas spelen met dynamiek noem
  maandag 20 januari 2003 @ 23:48:02 #109
24606 edsuit
kind of blue
pi_8017760
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 15:05 schreef Kos het volgende:

Drumstokgooien? vertel? details?

hij ging drumstokjes overgooien (heen en terug) met de geluidsman aan de zijkant, terwijl 'ie gewoon doordrumde. het was nog een aardig eindje ook.
erg cool
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 14:57 schreef RetepV het volgende:

Hmm, ik vind distortion en/of een delay op de gitaar wel valsspelen.
Waarom gebruik je niet een overdrive en/of sla je niet beter aan?

onzin, op die manier kan je nooit hetzelfde geluid krijgen als met een zware distortion
  dinsdag 21 januari 2003 @ 01:17:56 #110
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_8019543
Charlie Adams
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_8021100
Mijn lijstje:

Danny Carey - Tool_O_
Tomas Haake - Meshuggah
Dave Lombardo - Slayer, Fantomas_O_
Mike "Puffy" Bordin - Faith No More
John Dolmayan - System of a Down

dinsdag 21 januari 2003 @ 09:24:48 #112
26777 MrTorture
pi_8021298
quote:
Op maandag 20 januari 2003 10:12 schreef CactusJack het volgende:

[..]

Sluit me hier bij aan !

En ik was Poogy Bell nog vergeten

Vis een optie?
pi_8021346
Keith Moon
John Bonham
Mike Bordin
Dave Lombardo
Moulty en de drummer van Def Leppard want die hebben allebei maar 1 arm.
Ken Owen
pi_8024290
Gar Samuelson (RIP)
Take no prisoners... take no shit!
pi_8024325
Nicko Mcbrain - Genghis Khan
pi_8053108
Stephen Shelton van Confessor

Van Williams van Nevermore

en natuurlijk

Dave Lombardo wederom van Slayer en ex- Grip Inc.

I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  woensdag 22 januari 2003 @ 19:41:57 #117
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8053190
Laatste cd van Soilwork is cool ja.
quote:
Een lijstje noemen met beste drummers vind ik onzin. Dat is smaakgebonden
Jep, ze zeggen ook weles "there's no best, only favourite".

Dat Mike Portnoy veel wordt genoemd komt volgens mij gewoon omdat hij in een bekende band zit. In zijn genre is het misschien wel een van de besten. (technisch, muzikaal etc.)

quote:
Daarom snap ik niet waarom sommige mensen sommige bands technische deathmetal noemen. Bv bij Vader. Dat is puur blastbeat, polka ritme of standaard ritme met afwisseling. Het is alleen op max tempo gespeeld, maar bijzonderheid? Mwoa, je kunt wel 100 black/deathmetal/grindcore drummer opnoemen die zo'n tempo halen. Bij de gitaarpartijen merk ik ook weinig bijzonders. Komt wel bij dat Vader misschien het allerstoerste geluid/productie van alle DM bands heeft.
quote:
Blastsnelheid is een kwestie van uithoudingsvermogen en een goede warming-up...
En van goed aanslaan, er komt wel techniek bij kijken. Maar dat is slagtechniek, verder is er geen bijzondere coordinatie bij nodig ofzo nee.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-01-2003 19:47]

woensdag 22 januari 2003 @ 19:48:06 #118
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8053315
quote:
Dave Lombardo wederom van Slayer en ex- Grip Inc.
De man van de ultiem coole snare-tom fills
pi_8053751
Chris Kontos (Machinhead, Burn My Eyes, inmiddels Konkrah meen ik)
Mikey Cox (Coal Chamber)
John Tempesta (White Zombie, Rob Zombie)
Abe Cunningham (deftones)
Vinnie Paul (Pantera)

[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 22-01-2003 20:14]

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8055837

TRAVIS BAKER

Lifestyle of the rich and famous!
  woensdag 22 januari 2003 @ 21:43:31 #121
3869 David
Drum the drums
pi_8055937
Een paar van mijn favorieten

- Dave Weckl
- Peter Erkins
- Dennis Chambers
- Tony Royster
- Billy Cobham
- Buddy Rich
- John Blackwell
- Gerald Heyward
- Chad Smith

pi_8055948
Ton Dijkman gaat touren met Ten Sharp, verder komt Steve Smith (van Journey) met Vital Information binnenkort in Zoetermeer
eingenzinnig..............huh?!?!?!
pi_8056018
Was Neil Peart al genoemd?
De groeten van Ben
pi_8060553
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 21:47 schreef BenKetting het volgende:
Was Neil Peart al genoemd?
Ja
pi_8063430
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 19:41 schreef Yokozuna het volgende:
Laatste cd van Soilwork is cool ja.
[..]

Dat Mike Portnoy veel wordt genoemd komt volgens mij gewoon omdat hij in een bekende band zit. In zijn genre is het misschien wel een van de besten. (technisch, muzikaal etc.)
[..]

Daarom snap ik niet waarom sommige mensen sommige bands technische deathmetal noemen. Bv bij Vader. Dat is puur blastbeat, polka ritme of standaard ritme met afwisseling. Het is alleen op max tempo gespeeld, maar bijzonderheid? Mwoa, je kunt wel 100 black/deathmetal/grindcore drummer opnoemen die zo'n tempo halen. Bij de gitaarpartijen merk ik ook weinig bijzonders. Komt wel bij dat Vader misschien het allerstoerste geluid/productie van alle DM bands heeft.
[..]

En van goed aanslaan, er komt wel techniek bij kijken. Maar dat is slagtechniek, verder is er geen bijzondere coordinatie bij nodig ofzo nee.

al dat metal is alleen supersnel = een teken van techniekbeheersing, maar ik ben niet super onder de indruk. De ritmes blijven vrij eenvoudig maar dan supersnel of met dubbelbase gespeeld. Daarom vind ik drummers uit het genre fusion funk, blackgospel, jazz en RenB (niet commerciele troep ik bedoel dan als ze met vette livebands komen) het beste.....

Ik val hier metal niet aan, want ik vind het vrij cool (symphonische meestal dan)

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
  donderdag 23 januari 2003 @ 12:23:10 #126
24054 search64
Avec le grande
pi_8064771
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 19:41 schreef Yokozuna het volgende:

Ze zeggen ook wel eens; "welcome to the obvious"
pi_8072836
Ik vind Dave Grohl en Ron Welty erg goede drummers.
Blackball, the new disease!
  vrijdag 24 januari 2003 @ 08:57:18 #128
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8082014
quote:
al dat metal is alleen supersnel = een teken van techniekbeheersing
Ja, maar ik vind het er niet technischer door klinken.

Het gaat mij erom dat er soms te snel "technical blabla metal" wordt neergedrukt. Cephalical Carnage, Cryptopsy of Behemoth ok. Maar een band als Vader, komop je kunt tientallen bands noemen die op dat technische niveau zitten (vooral kwa snelheid), is echt niet zo bijzonder.

vrijdag 24 januari 2003 @ 08:59:22 #129
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8082029
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 12:23 schreef search64 het volgende:

[..]

Ze zeggen ook wel eens; "welcome to the obvious"

Voor sommigen is het blijkbaar niet zo "DUH"
  vrijdag 24 januari 2003 @ 09:20:37 #130
24054 search64
Avec le grande
pi_8082141
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 08:59 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Voor sommigen is het blijkbaar niet zo "DUH"

Omdat sommige mensen het woordje vind niet gebruiken?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 21:37:56 #131
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8107233
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 09:20 schreef search64 het volgende:

[..]

Hej, what's your point?
  zaterdag 25 januari 2003 @ 21:38:07 #132
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8107236
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 09:20 schreef search64 het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem?
pi_8107515
en weerrrrr OnTopic :

Mike Portnoy is absoluut 1 van de beste naar mijn smaak, maar ja er zijn er wel nog veel meer zoals Jeff Porcaro (rip), etc.. etc....

----------------------------
  zaterdag 25 januari 2003 @ 22:37:04 #134
24054 search64
Avec le grande
pi_8108120
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:37 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hej, what's your point?

Ow nee niks, was een retorische vraag.
  zondag 26 januari 2003 @ 17:24:55 #135
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8118481
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:37 schreef search64 het volgende:

[..]

Ow nee niks, was een retorische vraag.

Oh ik las die "VIND" niet
  zondag 26 januari 2003 @ 17:26:51 #136
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8118512
quote:
Mike Portnoy is absoluut 1 van de beste naar mijn smaak, maar ja er zijn er wel nog veel meer zoals Jeff Porcaro (rip)
Ja, van RIP? Ik kan daar nix van vinden, heb je site / link/ whatever?

Mike Portnoy, tja. Ik heb die instructie video volume. 2 nu van iemand geleend, en die fills waren eigenlijk niet bijzonder moeilijk. Het moeilijkste is nog de vreemde maatsoorten die elkaar opvolgen, en dan een hoop achter elkaar.

zondag 26 januari 2003 @ 19:46:19 #137
24054 search64
Avec le grande
pi_8120791
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:26 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, van RIP? Ik kan daar nix van vinden, heb je site / link/ whatever?

Hij is dood, vandaar RIP. Maar hij speelde onder andere bij Steely Dan en Toto bijvoorbeeld. Als sessiemuzikant ging hij nog veel meer bands af, waarschijnlijk zijn heel veel nummers die je al kent door hem gedrumt.
pi_8147194
Mijn rijtje:
Internationaal
- Dennis Chambers
- Dave Weckl
- Simon Phillips
- Akira Jimbo
- Steve Gadd
- Billy Cobham
- Stewart Copeland (my hero)

Nationaal
- Rene Creemers
- Ton Dijkman
- Rene Engel
- Lucas van Merwijk

pi_8148887
Dave Lombardo is voor mij zonder twijfel DE drummer.....Slayer was toch niet meer dezelfde Slayer na het vertrek van Dave!

Greg Hall is een goede 2de......heeft in een grijs verleden nog ingevallen voor Dave Lombardo bij Slayer. Ik heb gehoord/gelezen dat hij op z'n blote voeten speelde, omdat ie dan meer 1 met z'n drumstel was......of zoiets.....

Maar eh......Slayer still rulez.....en zo!

[Dit bericht is gewijzigd door DRI-soft op 28-01-2003 10:27]

Roses are Red, Violets are Blue, I'm Schizophrenic and so am I
  dinsdag 28 januari 2003 @ 17:24:07 #140
45419 belial
wit-te-gei-ut
pi_8156911
Zonder twijfel op één: Danny Carey
Ook de drummer van de deftones heeft soms zijn heldere momenten.
Het oude werk Phil Collins (in de genesis) periode ook erg goed.

Ik hou ervan als drummers er niet voor schuwen om elektronische drums te mengen met acoustische drums, en er dan ook nog goed mee wegkomen zonder dat het vervelend klinkt.

I don't know you, so don't freak on me.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:07:36 #141
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8163015
quote:
Slayer was toch niet meer dezelfde Slayer na het vertrek van Dave!
That's right

Hoewel ze met Paul Bostaph ook wel goed konden thrashen hoor

pi_8190543
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 22:07 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

That's right

Hoewel ze met Paul Bostaph ook wel goed konden thrashen hoor

maar die miste het net...
pi_8191011
!!!JOEY JORDISON!!!

Drummer van Slipknot

--+M

pi_8193967
http://www.fonland.com/videos/mdfest.ram

^check dat, dan ventje is net 12........

donderdag 30 januari 2003 @ 22:06:07 #145
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8193997
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 19:51 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

maar die miste het net...

Die miste de ultieme coole Lombardo snare-tom fills En hij miste ook een fatsoenlijke dubbelbass techniek/spierconditie. Op Divine Intervention gaat mr. Paul weleens over zijn nek. Kijk, het is OF strak spelen, OF triggeren
quote:
!!!JOEY JORDISON!!!
Drummer van Slipknot
If Slipknot = numetal, dan Yoej = beste numetal drummer die ik ken.
quote:
check dat, dan ventje is net 12........
Damn hij beheerst wel erg goed doubles en triplets voor iemand van 12!

Hij gebruikt wel enorm veel paradigm shifts, de eerste minuut is bijna een en al paradigm shift. Klinkt moeilijk is makkelijk, daar gaat hij wat te lang mee door. Iets wat ik ook altijd deed maanden geleden Ik heb wel een filmpje van Tony Royster op zijn 12'e. Dat vind ik wel overdonderender dan dit.

Verder is "dat ventje" technisch echt wel een talent als je zoveel rudiments al beheerst op je 12'e.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2003 22:22]

donderdag 30 januari 2003 @ 22:23:07 #146
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8194491
Hoorde trouwens net wat nummers van Incubus op de radio, die drummer is ook behoorlijk goed!
pi_8194637
Beste drummer die ik ken: Sky Hahn (bloodsessions/mac-11/cancelled), onlangs zelfs door Munkey van Korn gevraagd om wat nummers voor z'n volgende solo cd op te nemen,
  vrijdag 31 januari 2003 @ 10:39:30 #148
30265 Waus
Nimwegenaor 2 da bone
pi_8200348
De beste drummer die ik ken:

Roland TR909

"Ik doe niet aan citaten" - Waus.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 18:38:39 #149
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8208969
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 10:39 schreef Waus het volgende:
De beste drummer die ik ken:

Roland TR909

haha.
pi_8224375
RRRRRROGER TAYLOOOOOR!!!

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  zondag 2 februari 2003 @ 11:51:30 #151
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8234007
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:40 schreef Megalomaniac het volgende:
RRRRRROGER TAYLOOOOOR!!!
[afbeelding]

Queen had inderdaad een van de meest ingewikkelde drumpatronen, abnormaal!

De muziek van Queen werd echt op een hele speciale manier onderbouwd met drums!!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')