https://www.telegraaf.nl/(...)e-hier-is-dramatischquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Ook geen verpleegkundig personeel, niks?
Dat is echt zo intens.
Mjah, het is besmettelijk en verspreidt zich als een mallequote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit topic gaat veel te snel om alles bij te houden joh![]()
Zometeen maar eens uitloggen.
En team dat niet meedoet is totaal niet relevant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan, zelfs als ze nu zeggen dat het wel doorgaat.
Zie niet hoe ze dan nog een eerlijk kampioenschap hebben als 1 team er al niet is bij race 1.
Van jou mogen de IC's zsm vol anders is het alleen maar 'uitstel van executie' zei je in het vorige deel nog. Dus hoezo is het dan nu weer oké om 'alles op alles zetten om te vertragen'? Wat wil je nou? Moeten de IC's nou vol of niet?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Griep eist ook slachtoffers, het hoort erbij, maar dat betekent niet dat je maar als een bange kip de rest van het jaar niet meer naar buiten moet gaan. Alles op alles zetten om de uitbraak te vertragen prima, maar niet te ver doorschieten als het niet nodig is.
Dat zal best maar SARS-CoV-2 is geen griep en de gevolgen voor Wuhan waren in januari al zichtbaar. De debiele vergelijking met een griepje heeft ertoe geleid dat het hier over een week of 2 maar zo Wuhan zou kunnen gaan lijken. Er was een moment om te handelen, ppe in te kopen, capaciteit op te schalen, verspreiding in kaart te brengen, reisbeperkingen (bans en verplichte quarantaines) in te stellen en geen van die dingen is gedaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Griep eist ook slachtoffers, het hoort erbij, maar dat betekent niet dat je maar als een bange kip de rest van het jaar niet meer naar buiten moet gaan. Alles op alles zetten om de uitbraak te vertragen prima, maar niet te ver doorschieten als het niet nodig is.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het corona-virus wordt een onderdeel van ons leven.
Daar moeten we binnenkort mee leren omgaan.
Tegenhouden gaat niet lukken. Immuniteit opbouwen zou het beste zijn.
Vreselijk om zo alleen dood te gaan. Wat moeten die mensen bang zijnquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:50 schreef Noek het volgende:
Die mensen die sterven in Italië, die worden vast niet geholpen met sterven ook? Die sterven gewoon een afschuwelijke dood? Ik word daar zo verdrietig van als ik daaraan denk. Duw er dan maar een pil van drion in als je iemand niet kan helpen.
NIVM: deze maatregelen zullen het zo ver mogelijk indammenquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een nieuw virus, het is juist wel nodig.
Je mening is uiteraard je mening maar het is veel dodelijker per besmetting dan de griep en als je het nu niet remt staat over 8 tot 12 dagen de zorg in Nederland compleet op z'n kop, zonder overdrijven.
En helaas gaat dat nu gebeuren...
Eens. Maar die introductie dusdanig indammen dat ziekenhuisbedden niet tekort raken vereist een drastische verandering van leven in de maatschappijquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Maar de introductie zal je alsnog moeten remmen, anders heb je straks bedden tekort.
Sommige ziekenhuizen zitten nu al bijna op dit punt (zoals eerdere berichten al aangaven van ziekenhuizen in Brabant).
Eens, maar je kan dit niet doen als je ziekenhuizen maanden lang op 110% moeten gaan draaien. Wij hebben 600 bevestigde gevallen en de eerste ziekenhuizen kraken al.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef HetDonkertAan het volgende:
Het corona-virus wordt een onderdeel van ons leven.
Daar moeten we binnenkort mee leren omgaan.
Tegenhouden gaat niet lukken. Immuniteit opbouwen zou het beste zijn.
No need to. Het virus doet het ws snellerquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:50 schreef Noek het volgende:
Die mensen die sterven in Italië, die worden vast niet geholpen met sterven ook? Die sterven gewoon een afschuwelijke dood? Ik word daar zo verdrietig van als ik daaraan denk. Duw er dan maar een pil van drion in als je iemand niet kan helpen.
Ik zei niet vol, maar als je verspreiding helemaal tegen wil houden nu nog, ben je gewoon veel te laat. Zodra het land weer open gaat krijg je alsnog je uitbraak.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Van jou mogen de IC's zsm vol anders is het alleen maar 'uitstel van executie' zei je in het vorige deel nog. Dus hoezo is het dan nu weer oké om 'alles op alles zetten om te vertragen'? Wat wil je nou? Moeten de IC's nou vol of niet?
Ja lijkt mij ook eigenlijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou er niet vanuit gaan, zelfs als ze nu zeggen dat het wel doorgaat.
Zie niet hoe ze dan nog een eerlijk kampioenschap hebben als 1 team er al niet is bij race 1.
Dat 'iedereen gaat kapot' maak je er helemaal zelf van.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
NIVM: deze maatregelen zullen het zo ver mogelijk indammen
Random FOK!er: iedereen gaat kapot
Voorlopig kies ik de kant van de NIVM.
Goeien handel wel dan, krijg je nog wel alles op tijd aangeleverd morgen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:51 schreef Rabieluh het volgende:
Nog even over de extra drukte in de supermarkt, mijn winkel heeft vandaag 13.000 extra omzet gedraaid bovenop de 29.000 die normaal is voor een donderdag. Bizarre stijging.
Dat mag, ik spreek je 20 maart weer... Wat zegt het NIVM overigens?quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hebben jullie daar nog plek voor mequote:Op donderdag 12 maart 2020 22:52 schreef Belg het volgende:
Breaking: alle belgische scholen dicht, cafe en restaurants dicht, bron hln
Vechten lijkt me inderdaad een goed idee. http://www.nivm.nlquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ligt eraan. De zware gevallen zijn dan dood en de lichte gevallen hopelijk uitgeziekt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei niet vol, maar als je verspreiding helemaal tegen wil houden nu nog, ben je gewoon veel te laat. Zodra het land weer open gaat krijg je alsnog je uitbraak.
Helpt niet mee dat van die 600 veruit de meeste geconcentreerd zijn in een klein stukje Nederland natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, maar je kan dit niet doen als je ziekenhuizen maanden lang op 110% moeten gaan draaien. Wij hebben 600 bevestigde gevallen en de eerste ziekenhuizen kraken al.
Had graag een !remindme gehad nuquote:Op donderdag 12 maart 2020 22:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat mag, ik spreek je 20 maart weer...
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vechten lijkt me inderdaad een goed idee. http://www.nivm.nl
quote:Op donderdag 12 maart 2020 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vechten lijkt me inderdaad een goed idee. http://www.nivm.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |