cempexoquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
@:compexo
Denemarken doet het op vele vlakken toch beter als Nederland. Dit is maar weer een voorbeeld.
Maar het heeft wel geholpen, teller is daar aardig aan het stil vallen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Ik denk eerder een paar 100.000 mensen
Maar China een land die geen fuck geeft om mensenlevens gooit niet voor niks een hele regio opslot met alle economische gevolgen van dien " for just a flu"
Het verschil met de griep is dat bij COVID-19 relatief vaak beademing nodig is op een intensive care. Zo'n behandeling duurt lang, meestal knappen mensen pas op na 3 weken. Het probleem is dus dat de IC's vol komen te liggen, en dat er zelfs na opschalen nog IC-bedden te weinig zijn. En dan gaan er veel meer mensen dood. Zoals nu in Italië: 827 doden op 12462 bevestigde gevallen, dat is 6,6% sterfte, vele malen hoger dan bij de gewone griep.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:40 schreef Kaji het volgende:
Ik vind toch dat er excessief veel economische schade wordt aangericht om een virus dat qua mortaliteit nog in de verste verte niet bewezen heeft in de buurt te komen van de gewone griep. Als het zo doorgaat zullen door die economische schade veel meer doden vallen dan door het virus.
Dus nee, dit is écht niet vergelijkbaar met een gewone griep. Normaal gesproken hoeven ze geen baby van de beademing af te koppelen om iemand met betere kansen te redden.quote:In het deze week geactualiseerd draaiboek van de NVIC staat dat ic-zorg gerantsoeneerd mag worden als er meer patiënten zijn of dreigen te komen dan er plekken zijn. ,,Dat gebeurt nu in Italië. Dan heb je het over een soort oorlogssituatie.’’
Daar is een plek op de ic afhankelijk van levensverwachting en kans op overleving. Die kans is bij 80-plussers en extreem vroeg geboren kinderen relatief laag. Van de kinderen die na 24 weken zwangerschap ter wereld komen, overleeft een groot deel het niet.
Gommers: ,,Als die situatie zoals in Italië hier ook komt, is het over twee weken.’’
https://www.gelderlander.(...)p-volle-ic~a339334f/
Die zitten ook zonder corona aan hun maxquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:48 schreef _I het volgende:
Lekker, die man op RTL4 geeft aan dat de huisartsen wel aan hun max zitten.
Thanks! Ik kon maar 2 bronnen vinden en beide gaven ze niets aan onderliggende ziektes. Dit zal ik even in de uitgebreide variant zetten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Volgens mij is/was Corana hier niet de oorzaak van zijn overlijden....... hij had wel het virus maar is uiteindelijk overleden aan hartfalen. Corana is, bij mijn weten meer dat - nofi - je stikt omdat je luchtwegen dichtslibben van de "etter".
[..]
Maar als jequote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat op een gegeven moment niet alleen zieken en ouderen, maar ok relatief gezonde mensen die zorg nodig hebben komen te overlijden. Of wil jij graag diegene zijn die iemands vader/moeder/opa/oma/prematuur uit een IC-bed wil schoppen om plaats te maken?
Maar als je gezond bent en onder de 60 dan is je kans dat je zonder medische hulp overlijd helemaal niet zo groot. Voor jou is het dan idd die stevige griep. Na 5 dagen weer aan het werk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat op een gegeven moment niet alleen zieken en ouderen, maar ok relatief gezonde mensen die zorg nodig hebben komen te overlijden. Of wil jij graag diegene zijn die iemands vader/moeder/opa/oma/prematuur uit een IC-bed wil schoppen om plaats te maken?
Zou ook het "afscheiden van het virus" zijn in het lichaam, niet zozeer erbuiten.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef joyvke het volgende:
[..]
Ik heb gister een artikel gelezen dat, hoewel het traceerbaar was ze het niet konden activeren en het niet besmettelijk zou zijn. Moet ik heel even de geschiedenis induiken of ik dat kan terugvinden.
En zo is dat. Wij riepen dit al weken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
Nou bij deze, dezelfde punten vanuit echte experts. Ik hoop dat jullie het nu wel serieus willen nemen
Je weet dus niet hoeveel gevallen er werkelijk zijn. Als er 125.000 werkelijke gevallen zijn valt het wel mee. Het is dus heel lastig te zeggen zonder die informatie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het verschil met de griep is dat bij COVID-19 relatief vaak beademing nodig is op een intensive care. Zo'n behandeling duurt lang, meestal knappen mensen pas op na 3 weken. Het probleem is dus dat de IC's vol komen te liggen, en dat er zelfs na opschalen nog IC-bedden te weinig zijn. En dan gaan er veel meer mensen dood. Zoals nu in Italië: 827 doden op 12462 bevestigde gevallen, dat is 6,6% sterfte, vele malen hoger dan bij de gewone griep.
quote:Voor Nederland is nu alvast afgesproken dat de IC-zorg gerantsoeneerd zal worden:
[..]
Dus nee, dit is écht niet vergelijkbaar met een gewone griep. Normaal gesproken hoeven ze geen baby van de beademing af te koppelen om iemand met betere kansen te redden.
We zullen zien waar we allemaal "breukjes" hebben zitten in de processen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:02 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Die zitten ook zonder corona aan hun max
Allemaal doorMark
Je lees compleet over mijn punt heen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je
[..]
Maar als je gezond bent en onder de 60 dan is je kans dat je zonder medische hulp overlijd helemaal niet zo groot. Voor jou is het dan idd die stevige griep. Na 5 dagen weer aan het werk.
Uiteindelijk zal ook het gros van de bevolking gewoon besmet raken. Niet meer te vermijden en ook niet zo’ n probleem dus.
Niet in sommige gevallen. Langst waargenomen geval. En dat is ook alle informatie die er is want het scheelt nogal of er een keer toevallig eentje gevonden is waar op een laag pitje nog wat afgestoten werd of dat die persoon na ruim een maand nog steeds een wandelende virusfabriek was.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:00 schreef _I het volgende:
Findings
191 patients (135 from Jinyintan Hospital and 56 from Wuhan Pulmonary Hospital) were included in this study, of whom 137 were discharged and 54 died in hospital. 91 (48%) patients had a comorbidity, with hypertension being the most common (58 [30%] patients), followed by diabetes (36 [19%] patients) and coronary heart disease (15 [8%] patients). Multivariable regression showed increasing odds of in-hospital death associated with older age (odds ratio 1·10, 95% CI 1·03–1·17, per year increase; p=0·0043), higher Sequential Organ Failure Assessment (SOFA) score (5·65, 2·61–12·23; p<0·0001), and d-dimer greater than 1 μg/mL (18·42, 2·64–128·55; p=0·0033) on admission. Median duration of viral shedding was 20·0 days (IQR 17·0–24·0) in survivors, but SARS-CoV-2 was detectable until death in non-survivors. The longest observed duration of viral shedding in survivors was 37 days.
bron
In sommige gevallen was het verspreiden van het virus tot 37 dagen traceerbaar.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Voor Nederland is nu alvast afgesproken dat de IC-zorg gerantsoeneerd zal worden:
[..]
Dus nee, dit is écht niet vergelijkbaar met een gewone griep. Normaal gesproken hoeven ze geen baby van de beademing af te koppelen om iemand met betere kansen te redden.
Ik moet steeds denken aan al die mensen die beademing nodig hebben, maar voor wie er geen plek meer is op de IC.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goeie correctie.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet in sommige gevallen. Langst waargenomen geval. En dat is ook alle informatie die er is want het scheelt nogal of er een keer toevallig eentje gevonden is waar op een laag pitje nog wat afgestoten werd of dat die persoon na ruim een maand nog steeds een wandelende virusfabriek was.
Diabeet en hartziekte.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Volgens mij is/was Corona hier niet de oorzaak van zijn overlijden....... hij had wel het virus maar is uiteindelijk overleden aan hartfalen. Corona/Covid-19 is, bij mijn weten meer dat - nofi - je stikt omdat je luchtwegen dichtslibben van de "etter".
[..]
Aanvullend,... het was een diabeet die al eerder was gediagnosticeerd met hart problemen. Aanvankelijk was hij aan de beterende hand waarna hij alsnog overleed.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:02 schreef joyvke het volgende:
[..]
Thanks! Ik kon maar 2 bronnen vinden en beide gaven ze niets aan onderliggende ziektes. Dit zal ik even in de uitgebreide variant zetten.
In Italië zal het nog wel een paar dagen dooretteren. Daarna zal het langzaam omlaag gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:08 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zag net een tweet, 2300 meldingen erbij
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:01:26UK Prime Minister Johnson: "This is the worst public health crisis for a generation. Some people compare it to seasonal flu, alas that is not right owing to the lack of immunity this disease is more dangerous." reageer retweet
Nou ja, als de scholen dicht gaan, worden al die hoestende kinderen door hun werkende ouders massaal bij hun 60+ oma en opa ondergebracht.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar door de scholen nog een paar dagen langer open te houden offert Rutte gewoon een paar honderd extra bejaarden die er straks aan onderdoor gaan.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:09:23BREAKING: Italy reports 2,651 new cases of coronavirus and 189 new deaths, raising total to 15,113 cases and 1,016 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Die dan een trauma oplopen omdat ze hun Oma/Opa hebben besmet.....quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:09 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Nou ja, als de scholen dicht gaan, worden al die hoestende kinderen door hun werkende ouders massaal bij hun 60+ oma en opa ondergebracht.
Daarnaast moet je ook denken aan mutaties van het virus: hoe meer patiënten, hoe meer kans op een mutatie die dodelijker is dan de bestaande variant of een variant die diersoorten besmet (waarna je ruimingen krijgt onder runderen, pluimvee of varkens).quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat op een gegeven moment niet alleen zieken en ouderen, maar ook relatief gezonde mensen die zorg nodig hebben komen te overlijden. Of wil jij graag diegene zijn die iemands vader/moeder/opa/oma/prematuur uit een IC-bed wil schoppen om plaats te maken?
Ja dit is zo genant. Het is wachten op Kok Ton Kas.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:10 schreef El-Stinho het volgende:
https://www.mediacourant.(...)onadeskundige-jinek/
@:maxi-mus
Mijn hart bloedt voor Kok Ton Kas.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ja dit is zo genant. Het is wachten op Kok Ton Kas.
Dat dit soort elementaire dingen nog moet worden uitgelegd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Daarnaast moet je ook denken aan mutaties van het virus: hoe meer patiënten, hoe meer kans op een mutatie die dodelijker is dan de bestaande variant.
Je hebt geen keuze: nieuwe virussen moet je indammen.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:10 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:09:23BREAKING: Italy reports 2,651 new cases of coronavirus and 189 new deaths, raising total to 15,113 cases and 1,016 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
My god.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:10 schreef Momo het volgende:
Lockdown heeft zo'n 10 dagen nodig voor het effect meetbaar wordt, denken experts.quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Italië zal het nog wel een paar dagen dooretteren. Daarna zal het langzaam omlaag gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |