Wauw, snelle opvolging. Thxquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb 'm even gedownload en geüpload: https://docdro.id/Zlj3LOk
Uit de OP:quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:16 schreef joyvke het volgende:
Merk dat het steeds moeilijker word om informatie te vinden over de leeftijden. Ik mis er nu 95 van de 997 in Europa. Voornamelijk Frankrijk (8), Italie (22) en Spanje (29). En ik mis er 3 in Duitsland.
Verder kolom erbij gezet voor scholen acties. Ben nog info van andere landen aan het zoeken.
veel meerquote:Op donderdag 12 maart 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel doden in NL, nog steeds 5?
Linkje?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:22 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ah, ik zie dat ze net een nieuw artikel hebben. Daar klopt het weer wel.
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 17:25:19NEW: Release of Fast & Furious 9 delayed by more than a year due to coronavirus reageer retweet
Probeer jezelf niet te hard op je schouder te kloppen. Je hebt ook veel onzin lopen verkondigen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
Brief van NVMM (Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie): https://download.omroep.n(...)npak_coronavirus.pdf
Het lijkt wel alsof ze bepaalde posts van FOK! hebben overgenomenGewoon even een paar highlights uit de brief:
• Wij stellen vast dat de ernst van de situatie door het RIVM wordt onderkend.
• Gezien de ooggetuigenberichten van collega's uit Italië kunnen we bevestigen dat we hier niet met een normale griep te maken hebben, maar met een ernstige ziekte.
• Door overbelasting van het zorgsysteem zal ook de gehele bevolking hier last van ondervinden en kunnen mensen komten te overlijden door uitblijven van adequate zorg.
• "Zien is geloven" lijkt het nu wel, terwijl iedereen met eigen ogen kan zien hoe een dergelijke instelling tot Italiaanse toestanden zal lijden. Waarom zou het in Nederland anders verlopen dan in Noord-Italië?
• Nu doorpakken is duur, maar niet doorpakken wordt nog duurder.
• De artsen-microbioloog hebben uit verschillende bronnen de data van COVID-19 in Noord-Brabant bestudeerd en besproken en daaruit geconcludeerd dat meer dringende maatregelen nodig zijn. Dergelekijke data zijn helaas niet direct beschikbaar om de Nederlander in onze gedachtegang mee te nemen, want de COVID-19-data op de RIVM-site geven de indruk dat Noord Brabant niet veel verschilt van Utrecht en dat die stijging dus wel meevalt, met tientallen per dag. Wij weten allen dat dit niet zo is en dat deze data ernstig achterlopen en niet compleet zijn, mede door het restrictieve testbeleid, o.a. door niet alle COVID-19-contacten meer te testen.
• Duidelijk is nu dat er multipele introducties van COVID-19 zijn geweest rondom carnaval met uitgebreide lokale transmissie. Deze transmissie haarden zijn het eerst gesignaleerd in Brabant, het ligt volledig in de lijn der verwachting dat in de komende dagen dit ook in de rest van Nederland wordt gesignaleed als wij niet gaan opschalen.Deze verwachting wordt ondersteund door dat onze data in groei in COVID-19 aantallen de Italiaanse trend volgt.
• Om de bestuurders en bevolking het inzcht te geven dat meer maatregelen snel nodig zijn moet de huidige COVID-19 problematiek goed zichtbaar zijn op jullie website. Laat daartoe de volgende gegevens zien in een heldere infographic of ook een simpele tabel met een dagelijkse vaste update per provincie ....(hierna volgt een lijst met punten, inclusief het aantal IC-opnames waar ik al dagen om vraag).
... en nog veel meer!
Echt, alles wat ik de afgelopen dagen hier heb geroepen ..... en niet alleen ik, maar met mij heel veel anderen die weg werden gezet als paniekzaaiers of een "denken jullie het nou echt beter te weten" naar onze hoofden kregen gegooid.
Nou bij deze, dezelfde punten vanuit echte experts. Ik hoop dat jullie het nu wel serieus willen nemen
Ik las ergens dat het er nu 6 zouden zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel doden in NL, nog steeds 5?
Toch nog goed nieuws.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 17:25:19NEW: Release of Fast & Furious 9 delayed by more than a year due to coronavirus reageer retweet
Verdomme, wat een klotenieuws dit.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:27 schreef Zipportal het volgende:
‘Fast & Furious 9’ Release Pushed Back a Year Due to Coronavirus
https://variety.com/2020/(...)onavirus-1203531860/
De favoriete autoreeks van @:GGMM
Ik snap je punt, maar wees je er aub. ook bewust van dat als de druk de eerstvolgende tien dagen exponentieel kan toenemen. De maatregelen die vandaag zijn genomen hebben pas over 7 tot 10 dagen effect en dan moeten wij maar hopen dat het inderdaad op tijd was.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:22 schreef erkel het volgende:
[..]
In hoeverre kun je de cijfers in de media geloven als overheid. Ik denk dat onderling tussen overheden de cijfers ook niet heel hard gedeeld worden. Het geeft wel een goed inzicht, maar het is altijd goed om eerst je eigen cijfers te hebben en daarnaar te handelen.
Ik heb nog steeds het idee dat deze maatregelen niet te laat zijn genomen. De druk op de zorg neemt nu net wat toe, dus nu is het tijd om actie te ondernemen.
Kijk ook hoe hard de AEX nu keldert. Zulke maatregelen hebben flinke impact.
Geweldig advies. Gaat hij al die kinderen persoonlijk naar school brengen dan?quote:Op donderdag 12 maart 2020 15:44 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Mark Rutte gaf het advies het ov te vermijden.
Zoals?quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:26 schreef erkel het volgende:
[..]
Probeer jezelf niet te hard op je schouder te kloppen. Je hebt ook veel onzin lopen verkondigen.
Maar ze pakken het virus uitstekend aan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bulgarije is een kut land. Het mag van mij verdwijnen.
Lange neus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:21 schreef Kyran het volgende:
Brief van NVMM (Nederlandse Vereniging voor Medische Microbiologie): https://download.omroep.n(...)npak_coronavirus.pdf
Het lijkt wel alsof ze bepaalde posts van FOK! hebben overgenomenGewoon even een paar highlights uit de brief:
• Wij stellen vast dat de ernst van de situatie door het RIVM wordt onderkend.
• Gezien de ooggetuigenberichten van collega's uit Italië kunnen we bevestigen dat we hier niet met een normale griep te maken hebben, maar met een ernstige ziekte.
• Door overbelasting van het zorgsysteem zal ook de gehele bevolking hier last van ondervinden en kunnen mensen komten te overlijden door uitblijven van adequate zorg.
• "Zien is geloven" lijkt het nu wel, terwijl iedereen met eigen ogen kan zien hoe een dergelijke instelling tot Italiaanse toestanden zal lijden. Waarom zou het in Nederland anders verlopen dan in Noord-Italië?
• Nu doorpakken is duur, maar niet doorpakken wordt nog duurder.
• De artsen-microbioloog hebben uit verschillende bronnen de data van COVID-19 in Noord-Brabant bestudeerd en besproken en daaruit geconcludeerd dat meer dringende maatregelen nodig zijn. Dergelekijke data zijn helaas niet direct beschikbaar om de Nederlander in onze gedachtegang mee te nemen, want de COVID-19-data op de RIVM-site geven de indruk dat Noord Brabant niet veel verschilt van Utrecht en dat die stijging dus wel meevalt, met tientallen per dag. Wij weten allen dat dit niet zo is en dat deze data ernstig achterlopen en niet compleet zijn, mede door het restrictieve testbeleid, o.a. door niet alle COVID-19-contacten meer te testen.
• Duidelijk is nu dat er multipele introducties van COVID-19 zijn geweest rondom carnaval met uitgebreide lokale transmissie. Deze transmissie haarden zijn het eerst gesignaleerd in Brabant, het ligt volledig in de lijn der verwachting dat in de komende dagen dit ook in de rest van Nederland wordt gesignaleed als wij niet gaan opschalen.Deze verwachting wordt ondersteund door dat onze data in groei in COVID-19 aantallen de Italiaanse trend volgt.
• Om de bestuurders en bevolking het inzcht te geven dat meer maatregelen snel nodig zijn moet de huidige COVID-19 problematiek goed zichtbaar zijn op jullie website. Laat daartoe de volgende gegevens zien in een heldere infographic of ook een simpele tabel met een dagelijkse vaste update per provincie ....(hierna volgt een lijst met punten, inclusief het aantal IC-opnames waar ik al dagen om vraag).
... en nog veel meer!
Echt, alles wat ik de afgelopen dagen hier heb geroepen ..... en niet alleen ik, maar met mij heel veel anderen die weg werden gezet als paniekzaaiers of een "denken jullie het nou echt beter te weten" naar onze hoofden kregen gegooid.
Nou bij deze, dezelfde punten vanuit echte experts. Ik hoop dat jullie het nu wel serieus willen nemen
Krijgt je kat de komende weken meer gezelschap van je?quote:
MBO is tegenwoordig ook heel internationaalquote:Op donderdag 12 maart 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Internationaal karakter van HBO / WO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |