België zou er verstandig aan doen om gewoon helemaal te stoppen met dat land.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
België is er helemaal geen beleid. Las dat gemeente Knokke-Heist-Blankenburg op slot ging.
Waa normale lichaamstemperstuur 37 of 38?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:36 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Typ ik vanuit bed met 38.5 graden koorts die ik ook al een week heb.
Ja, akkoord dat klopt. Maar toch, NL ziet geen mogelijkheid dus om scholen dicht te gooien, maar kleinere landen doen dat dus wel. Waarom kan Israël, Denemarken dat wel, zal toch hetzelfde gelden als NL dat veel mensen in cruciale beroepen kinderen hebben en dat dus opvang nodig is indien scholen dicht gaan? Verder Denemarken totaal op slot.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:34 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar nog steeds volgens mij 0 doden. Het cijfer besmettingen zegt meer over hoeveel er getest wordt dan het daadwerkelijke aantal.
Ik wou dat meer mensen zo dachten. Verrast me altijd hoeveel mensen er ziek hun huis uitgaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:36 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er is hier ook een soort zelfoplossende werking aanwezig. Als je ziek genoeg bent ga je ook niet de deur uit want je bent moe en zwak en dan lukt het niet.
twitter:DeSpeld twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:30:54101 dalmatiërs bruut uit elkaar gehaald door Mark Rutte https://t.co/WUNckFdZjN reageer retweet
Nee, onze helden van de media konden eindelijk vragen stellen enkwamen niet verder dan "hoe ziet een dag in Nederland er nu uit dan"quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:37 schreef Greys het volgende:
Is er bij de persconferentie of de vragen erna ook gesproken of er nou extra materialen voor de huisartsen en ziekenhuispersoneel aan komen of besteld zijn?
quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
België is er helemaal geen beleid. Las dat gemeente Knokke-Heist-Blankenburg op slot ging.
quote:Sluit op korte termijn alle scholen. Dat is het ondubbelzinnige advies van BVAS, het grootste artsensyndicaat in ons land. Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts vindt dat echter niet aan de orde omdat de experten volksgezondheid geen sluiting vragen.
BVAS waarschuwt echter dat bij verder getalm de kans bestaat ‘dat ons gezondheidssysteem ontwricht zal raken’ door het coronavirus. De organisatie zegt het niet meer te kunnen aanzien. ‘België had wekenlang de kans om te anticiperen op de coronacrisis maar heeft verzuimd krachtdadig op te treden. Aanbevelingen en vrijblijvende adviezen volstaan niet.’
Voor de artsen is het ‘liever vandaag nog dan morgen’ nodig om alle scholen, hogescholen en universiteiten’ te sluiten. ‘Op zijn minst moet er een plan klaarliggen om op korte termijn een sluiting af te kondigen.’
Ook andere plaatsen waar kinderen in groten getale bijeenkomen, zoals pretparken, moeten volgens BVAS de deuren sluiten. Bovendien zouden alle bijeenkomsten met minstens 100 aanwezigen geannuleerd moeten worden, luidt het advies van de artsen.
Omstreden maatregel
Het voorstel om alle scholen te sluiten, is onder experts weliswaar omstreden. Zo staat niet vast in welke mate die maatregel kan helpen om de verspreiding van het virus in te dammen. Bovendien wordt er gevreesd dat in de praktijk dikwijls de grootouders dan zullen moeten instaan voor de opvang van de jonge kinderen. Net die grootouders behoren tot een risicogroep, en als de kinderen hen besmetten zou dat veel ergere gevolgen kunnen hebben.
‘Laatste draconische maatregel’
De eis van BVAS staat in stevig contrast met de mededeling van Vlaams onderwijsminister Ben Weyts (N-VA) eerder vandaag. Sluiting is volgens hem namelijk niet aan de orde. ‘We blijven dezelfde lijn volgen en dat is luisteren naar de experten volksgezondheid, die geen sluiting vragen.’
Volgens Weyts is de sluiting van de scholen ‘de laatste draconische maatregel’. ‘Vergeet niet dat er dan ook een impact is op de gezondheidszorg: ook verplegers en dokters hebben kinderen.’
Knokke-Heist sluit scholen wel
Na Italië hebben nu ook Ierland, Noorwegen en Litouwen beslist om scholen en universiteiten tot eind maart te sluiten. De autoriteiten willen de verspreiding van covid-19 op die manier zo veel mogelijk indijken. In Nederland blijven ze wel open.
In ons land is Knokke-Heist de eerste gemeente om de scholen tijdelijk te sluiten. Burgemeester Lippens gaf de opdracht om vanaf maandag de deuren dicht te houden.
Wat. 36,5-37.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Waa normale lichaamstemperstuur 37 of 38?
Londen. Denk dat mensen paniek-kopen omdat online supermarkten opeens pas over week kunnen bezorgen. Normaliter volgende dag. Dus mensen bang voor schaarste.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar is hier? Want hier is van alles echt nog heel veel, of zit je niet in NL?
En die vrouw
Ik moest lachen..quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:30:54101 dalmatiërs bruut uit elkaar gehaald door Mark Rutte https://t.co/WUNckFdZjN reageer retweet
Chinezen die hamsteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:39 schreef MPC60 het volgende:
Zojuist in de supermarkt boodschappen gedaan. Ik had het laatste pak rijst en de blikken soep gingen ook hard. Volgens manager daar maakt iedereen zich druk om niks en hebben ze nog voorraad voor een jaar.
Waarom dan nu wel de rijst op was kon hij niet uitleggen.![]()
Moet toch wel wat drastisch veranderen, want dit is ook op andere thema's niet te doen natuurlijk. 8 ministers zijn er die zich met volksgezondheid bezig houden en wat doen ze? Gemeentes moeten hun eigen beleid bepalen. Really? Really?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
België zou er verstandig aan doen om gewoon helemaal te stoppen met dat land.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
momo-chanquote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:15:13European CDC says containing coronavirus is no longer feasible, recommends suspension of mass gatherings, social distancing measures at workplaces, and measures in and closure of schools https://t.co/R6y2Tv3lm2 reageer retweet
Het lijkt mij ook onmogelijk om het met 8 man eens te worden over een beleid. Helemaal als je verschillende belangen vertegenwoordigd. Dat systeem klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet toch wel wat drastisch veranderen, want dit is ook op andere thema's niet te doen natuurlijk. 8 ministers zijn er die zich met volksgezondheid bezig houden en wat doen ze? Gemeentes moeten hun eigen beleid bepalen. Really? Really?
Ja ik zei toch ook 38.5? Ik weet ook wel dat het tot de 38 als verhoging telt.quote:
moest lachenquote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef Momo het volgende:
Ja, dat zeiden ze echt. Alleen mensen die echt niet thuis kunnen werken (productie in fabriek werd als voorbeeld gegeven) zouden er buiten vallen. Oók diensten als de politie moest gaan kijken welke mensen thuis zouden kunnen werken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeiden ze dat in de persco? Ook zonder klachten? Echt?
Al gepost.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:41 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 16:15:13European CDC says containing coronavirus is no longer feasible, recommends suspension of mass gatherings, social distancing measures at workplaces, and measures in and closure of schools https://t.co/R6y2Tv3lm2 reageer retweet
Zout gaan snuiven met zn allen. Hoe verzin je het?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:40 schreef polderturk het volgende:
Deze arts vertelt dat je veel moet luchten. Hij geeft aan dat het virus er 20 minuten over doet om zich te hechten aan je lichaam. Als je de lucht ververst, kan het virus moeilijk hechten.
Ook adviseert hij je neus te wassen met een zoutoplossing. Per 100 ml water 1 theelepel zout. Dit verkleint de kans op een infectie tot 40%. Zout bestaat uit Natrium-Chloride. Het chloride gedeelte werkt desinfecterend.
Is niet echt nieuws voor ons hier toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:41 schreef _I het volgende:
Zucht.. Lijkt me toch wel één van de belangrijkste vragen. Als je je ziekenhuispersoneel niet kunt beschermen heb je straks een nog veel groter probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, onze helden van de media konden eindelijk vragen stellen enkwamen niet verder dan "hoe ziet een dag in Nederland er nu uit dan"
Daar is allemaal geen bewijs voor.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:40 schreef polderturk het volgende:
Deze arts vertelt dat je veel moet luchten. Hij geeft aan dat het virus er 20 minuten over doet om zich te hechten aan je lichaam. Als je de lucht ververst, kan het virus moeilijk hechten.
Ook adviseert hij je neus te wassen met een zoutoplossing. Per 100 ml water 1 theelepel zout. Dit verkleint de kans op een infectie tot 40%. Zout bestaat uit Natrium-Chloride. Het chloride gedeelte werkt desinfecterend.
Een beetje thermometer geeft zelf aan of het goed of fout zit tegenwoordig.quote:
Uh, natuurlijk wel.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Is niet echt nieuws voor ons hier toch?
Ik heb ook nog geen enkel mondkapje gezien.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Volgens mij maakt hier echt niemand zich druk, nog geen enkel leeg schap gezien.
Oef, jah, excuses, sla hier en daar wel eens een topic over.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Al gepost.
Maar op een aantal punten toch haaks op het NL beleid, vooral qua testen.
Tja, slaat wel weer alles natuurlijk. Ik zou als Vlaming toch langzamerhand een beetje ongeduldig worden hoor, of gewoon emigreren, naar NL.quote:
Dat spoelen doe ik bij elke verkoudheid, en mijn ervaring is dat het de klachten fors vermindert.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:40 schreef polderturk het volgende:
Nee, dit wisten wij al rond derde week januari.quote:Op donderdag 12 maart 2020 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Is niet echt nieuws voor ons hier toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |