Hoe laat is dit lokaal?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:34 schreef BeriBeri het volgende:
Trump heeft ook iets te melden straks
Amerika in lockdown🤣
[..]
Als niemand meer elkaar besmet ja, dan sterft dat uit. De truc oftewel de kunst zit hem erin hie doe je dat bij een iets groter besmettingsgetal (R>0)?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heel simpel gezegd proberen om te zorgen dat 1 persoon gemiddeld minder dan 1 ander persoon besmet (de R0) Op die manier dooft het virus langzaam uit als het ware.
Maarja probleem is dat je alert moet blijven tot er een vaccin/definitieve oplossing is.
Ah, dat gaat Trump waarschijnlijk claimen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:33 schreef polderturk het volgende:
Al minimaal 13 Iraanse regeringsleden gedood door Corona.twitter:Doranimated twitterde op woensdag 11-03-2020 om 20:29:21At least 13 Iranian regime figures are dead, and 11 infected with coronavirus https://t.co/aDZd5RW1iJ reageer retweet
Daar moet toch iets fout gaan bij de behandeling van die mensen. Vrees ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jammer weer dat we zo weinig weten van de toestand daar. Doordat ze dat verbergen kunnen wij er niet van leren.
R0>1quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als niemand meer elkaar besmet ja, dan sterft dat uit. De truc oftewel de kunst zit hem erin hie doe je dat bij een iets groter besmettingsgetal (R>0)?
Het is toch zelfscan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 21:59 schreef cherrycoke het volgende:
ik werd vandaag bij zelfscan geholpen door een mevrouw die handschoenen aanhad.
Nee de R0 is variabel en hangt oa samen met gedrag. Dus het wordt automatisch minder als je iedereen op zou sluiten (bijvoorbeeld) het heeft niet perse alleen te maken met eigenschappen van het virus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:35 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Als niemand meer elkaar besmet ja, dan sterft dat uit. De truc oftewel de kunst zit hem erin hie doe je dat bij een iets groter besmettingsgetal (R>0)?
Het hele gedoe met dat virus heeft ook allemaal wel iets ongeloofwaardigs over zich. Zeker als je dit dan leest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:33 schreef polderturk het volgende:
Al minimaal 13 Iraanse regeringsleden gedood door Corona.twitter:Doranimated twitterde op woensdag 11-03-2020 om 20:29:21At least 13 Iranian regime figures are dead, and 11 infected with coronavirus https://t.co/aDZd5RW1iJ reageer retweet
Heeft nut, als het echt geen nut had droegen medische experts toch geen mondkapjes?quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Werken mondkapjes nu wel of niet? Ik krijg sinds een paar dagen door diverse Chinese contacten mondkapjes aangeboden maar als ik zeg dat niemand die hier nog draagt en dat er hier wordt gezegd dat het geen zin heeft kijken ze me raar aan. Heeft het nu wel of geen nut?
twitter:Metro twitterde op woensdag 11-03-2020 om 22:37:22In het Zuyderlandziekenhuis is woensdag een tweede bewoner van verpleeghuis Hoogstaete in Sittard overleden die besmet was geraakt met het coronavirus. https://t.co/fc3reu037I reageer retweet
Het nut is volgens mij dat je de kans verkleint dat JIJ iemand besmet (als je zonder het te weten ziek bent) maar niet perse een kleinere kans om ziek te worden van iemand anders (tenzij je die goede maskers draagt EN er goed mee omgaat)quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Werken mondkapjes nu wel of niet? Ik krijg sinds een paar dagen door diverse Chinese contacten mondkapjes aangeboden maar als ik zeg dat niemand die hier nog draagt en dat er hier wordt gezegd dat het geen zin heeft kijken ze me raar aan. Heeft het nu wel of geen nut?
Die zit daar puur om de paniek in te dammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:39 schreef Confetti het volgende:
Viroloog roept op nationale TV dat we dit moeten vergelijken met een klein brandje die woedt. Dus geen drastische maatregelen.
Mafkees.
Viroloog bij Eva vindt het zorgwekkend dat de huidige maatregelen weinig effect lijken te hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:39 schreef Confetti het volgende:
Viroloog roept op nationale TV dat we dit moeten vergelijken met een klein brandje die woedt. Dus geen drastische maatregelen.
Mafkees.
Dat is net zoiets als de Australische bosbranden a little fire te noemen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
Zei die gast nou serieus "we gaan voor een klein brandje geen blusvliegtuig over laten vliegen" ....
Verdomme man
Confetti weet het uiteraard beter dan een viroloog. Accepteer aub onze nederige excuses, oh ongekend geniequote:Op woensdag 11 maart 2020 22:39 schreef Confetti het volgende:
Mafkees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |