Ik pretendeer zelf geen expert te zijn, ik "weet" alleen wat ik heb gelezen en neem ook niet 100% aan dat het allemaal klopt wat ik "weet".quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef _I het volgende:
[..]
Hm. Ik stel mezelf geen waarom vragen, dan wordt het te BNW/manisch voor me. Probeer alleen patronen te zien en hier risicoanalyses op te maken.
Het antwoord dat ik mezelf hierop geef is; Ze volgen protocollen tot de letter, en kijken pas achteraf of de werkelijkheid overeen kwam met het protocol. Want als je protocol bij stap 1 al faalt, breekt bij de autoriteiten zelf paniek uit. Dat is wat er nu gebeurd. Ze komen met dingen als "het beweegt sneller als verwacht" (met de kennis van nu).
Zo werkt het in de wereld. Kan je emoties bij voelen, of beurs handelaar mee worden. Keuzes.
Geen gevaar voor dierenquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:09 schreef KI1234 het volgende:
Kunnen katten en honden dit virus krijgen? Wat moeten we doen met onse huisdieren?
Opeten helpt niet, kijk maar naar China.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:09 schreef KI1234 het volgende:
Kunnen katten en honden dit virus krijgen? Wat moeten we doen met onse huisdieren?
Blijkt dat hij vandaag nog gewoon getraind heeft , RIP selectie Juventusquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
Juventus Defender Rugani heeft Corona
https://twitter.com/Fabri(...)861870767235074?s=19
Ik denk dat heel veel ouderen er nog lakser mee zijn dan veel ouders van iets oudere kinderenquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:10 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ongelooflijk veel ouderen gebruiken ook vit. D, als er een correlatie was, dan was deze ongetwijfeld al gevonden en aangetoond. Daarnaast hebben ook kinderen die al geen Vit. D suppletie meer krijgen er ook amper last van.
Meen je dat, oh neequote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkt dat hij vandaag nog gewoon getraind heeft , RIP selectie Juventus
Superfitte, jonge gasten met een heel medisch team om zich heen? Die maken zich echt niet zo druk denk ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Zeker met al die bejaarden die er rondlopenquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Minimunt het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:12 schreef Maver24 het volgende:
Juventus Defender Rugani heeft Corona
https://twitter.com/Fabri(...)861870767235074?s=19
twitter:TheAlbionTalk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 23:04:22@FabrizioRomano Here we go? reageer retweet
Achteraf gezien helemaal waar. Nu zijn de maatregelen al een stuk steviger. Het is in brabAnt echt rustig op straat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is vrij bizar verlopen allemaal. Maar ik zou nu echt heel erg kut thuiszitten als ik degene was die had gezegd, nee joh, testen, nergens voor nodig.
Ah oke. Logisch toch. Dieren hebben sowieso een hogere afweer. Kijk naar krokodillen bijv. Die raken nooit besmet door vies water. Zet je een mens echter in die vijvers waar ze rond zwemmen, die gaat al binnen een paar dagen doden van een bacteriële infectie.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Geen gevaar voor dieren
Wat we nog niet zeker weten is of het coronavirus ook dieren ziek kan maken. Volgens het het landelijk Informatiecentrum voor gezelschapsdieren (LICG) is dit zeer onwaarschijnlijk. “Er zijn veel verschillende soorten coronavirussen, die bij verschillende dieren kunnen voorkomen. Er is op dit moment echter geen bewijs dat ook het nieuwe coronavirus, dat de ziekte COVID-19 kan veroorzaken, dieren kan infecteren en ziek maken”, schrijft de organisatie op de eigen website.
Kunnen dieren en mensen elkaar besmetten?
Volgens het informatiecentrum, dat een initiatief is van het ministerie van Landbouw en de Dierenbescherming, spelen dieren waarschijnlijk ook geen rol bij het verspreiden van het virus. Daar is geen enkel bewijs voor, zegt het LICG. “De overdracht van het virus lijkt vooralsnog dus alleen van mens op mens te gaan.”
https://www.maxvandaag.nl(...)met-het-coronavirus/
Oefquote:Op woensdag 11 maart 2020 23:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, hij krijgt multivitamines voor baby's.
Maar die ukkies zijn sowieso veel veerkrachtiger met allerlei kwaaltjes en ongelukjes enzo.
Hij had laatst een hevige allergische reactie; het oogwit puilde heel akelig uit terwijl de iris op z'n plaats bleef. Daar word je niet blij van, om zoiets te zien. Het oogwit raakte helemaal bloeddoorlopen.
Paar dagen later: alsof er niks gebeurd was!
Daarom heb ik mijn vader gisteren even een potje vitamine D gebracht, hij vond het toen een beetje overdreven (kijkt ook alleen TV) maar vanavond meldde hij toch dat hij het wel een goed plan vond achteraf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel ouderen er nog lakser mee zijn dan veel ouders van iets oudere kinderen
Mijn 9-jarige krijgt iig nog wel vitamine D.
Ik zelf ook trouwens, maar ik merk ook dat ik het makkelijk vergeet.
Overigens verwacht ik dat mijn ouders (78) en schoonouders (89) ook geen vitamine D slikken, deels onder het mom van "ik kom genoeg buiten".
Ik heb het mijn drie honden verboden om andere honden te besnuffelen!quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:09 schreef KI1234 het volgende:
Yup, risicogroepen isoleren lijkt me erg efficiënt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef speknek het volgende:
In België mogen mensen nu inderdaad de komende weken niet meer op bezoek in bejaardentehuizen. Lijkt me een prima maatregel.
Jij verwacht dat bejaarden die met het OV gaan winkelen een maandvoorraad aanleggen? Of dat ze vrijwillig een maand geen brood eten?quote:Op woensdag 11 maart 2020 23:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze kunnen toch zelf boodschappen inslaan? Niet alles moet vanuit de regering komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |