quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:01 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Wat een pertinente onzin. Ik beschouw dit bericht dan ook als getrol. Punt.
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:23 schreef Greys het volgende:
Jemig mensen kap eens joh. Weer een hoop moeten vegen.
Hou het een beetje normaal. Zo veel is dat toch niet gevraagd. We zitten hier misschien nog best lang met elkaar opgescheept in deze reeks. Haal eens wat vaker je schouders op ipv elke keer die persoonlijke aanvallen. We kunnen niet elke minuut hier er bovenop zitten, mods moeten ook gewoon eten, werken, alles. Doe gewoon ff een beetje volwassen. Dank. En zelfs ik blijf het maar een paar keer vriendelijk vragen. Ajb, werk een beetje mee.
Te duurquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:24 schreef Blueheeler het volgende:
Hoe kan het dat er in Nederland zo weinig testen zijn terwijl de UK binnen 48 uur 10.000 testen per dag gaat doen?
Wat doen wij verkeerd?
Klopt, ik maak me vooral druk om mijn oudere familieleden, vrienden en buren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef schommelstoel het volgende:
Het valt mij dat mensen die het allemaal wel mee vinden vallen vooral met zichzelf bezig zijn en melden dat zij zich niet zo druk maken.
Dat kan, ik maak mijzelf ook niet druk om mijn gezondheid.
Maar wel om een aantal naasten om mij heen die in de risico groep vallen.
Die wil ik niet besmetten door de lakse houding van sommigen.
Een dokter in mijn familie heeft ook al ene corona patient...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Hier in het dorp nemen ze al geen contant geld meer aan bij de AH
daarom is de lockdown zo belangrijk, er gaan sowieso veel mensen besmet raken maar hiermee kan het verspreid worden over 'langere' periode en kunnen zoveel mogelijk mensen geholpen worden. NL loopt zwaar achter de feiten aan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:22 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
In Italië zijn 10.000 van de 60 miljoen mensen besmet en daar lopen ze nu al tegen het probleem aan dat ze moeten gaan kiezen wie aan de ademing mag.
Mijn vraag aan jou hoe jij dat voor je ziet als niet 10-duizend, maar 10-miljoen mensen besmet zijn daar. Of de overeenkomstige percentages in Nederland.
Voor de duidelijkheid. Men verwacht dat ruim boven de helft van de mensen besmet zal raken. En dat proces zal zich niet over jaren uitspreiden.
Vrijwel iedereen is bezig met zichzelf en met de mensen om zich heen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:21 schreef schommelstoel het volgende:
Het valt mij dat mensen die het allemaal wel mee vinden vallen vooral met zichzelf bezig zijn en melden dat zij zich niet zo druk maken.
Dat kan, ik maak mijzelf ook niet druk om mijn gezondheid.
Maar wel om een aantal naasten om mij heen die in de risico groep vallen.
Die wil ik niet besmetten door de lakse houding van sommigen.
In Den Haag bij de lokale appie ook niet, omaatje was al helemaal in paniek.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Is dat wettelijk toegestaan? Ik snap het opzich wel, maar het is een wettelijk betaalmiddel en er is geen bericht vanuit de regering gekomen hier over.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef Markesh het volgende:
Voorsoorteren en je ziet nu de indirecte effecten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef bitterbal het volgende:
oke hier schrik ik van
Ziekenhuis Rotterdam zegt operaties af
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af, meldt Rijnmond "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan.
NOS
Toch ook een grote groep die het niet zo serieus lijkt te nemen en het wel best lijken te vinden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen is bezig met zichzelf en met de mensen om zich heen.
Ja, dat kan zeker.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is dat wettelijk toegestaan? Ik snap het opzich wel, maar het is een wettelijk betaalmiddel en er is geen bericht vanuit de regering gekomen hier over.
bron: Rijksoverheidquote:Kan ik met een wettig betaalmiddel overal betalen?
De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers.
Contant geld weigeren
Een winkelier bepaalt zelf welke betaalmiddelen hij accepteert. 2 voorbeelden:
Een houder van een benzinepomp weigert biljetten van ¤ 100 voor de veiligheid.
Een supermarkt accepteert bepaalde munten, zoals 1 en 2 eurocenten, niet bij contante betaling omdat het geldbedrag wordt afgerond.
Alleen met pinpas betalen
Soms kunt u alleen met een pinpas betalen. Zo kiezen sommige gemeenten er bijvoorbeeld voor om parkeerautomaten neer te zetten die alleen een pinpas accepteren.
Zorgwekkend, zeker als het een operatie is wat mensen echt snel nodig hebben....quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
Ziekenhuis Rotterdam zegt operaties af
Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af, meldt Rijnmond "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan.
misschien lezen jullie er overheen
Heb even geduld kerel. Die virus heeft net zoals het infuenzavirus eventjes de tijd nodig.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zijn er wereldwijd al meer dan 650.000 doden gevallen door dit virusje dan
Met 0 besmettingen hadden ze dat zo te lezen ook gedaan, niets met capaciteit oid te maken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef bitterbal het volgende:
pas het begin en 1 ziekenhuis gaat operaties al cancelen.
Eerder is het toch ook niet erger te noemenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je blijft dit ook gewoon volhouden he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |