quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Disclaimer: niet mijn OP![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:
Italie +2300 cases, + 200 doden. Net 10 min geleden geupdate.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
twitter:fxmacro twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:10:59[RTRS] - TOTAL NUMBER OF CONFIRMED CASES OF CORONAVIRUS IN ITALY RISES TO 12,462 FROM 10,149 ON TUESDAY - OFFICIAL reageer retweet
twitter:DeItaOne twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:09:55ITALY DEATH TOLL FROM CORONAVIRUS OUTBREAK RISES TO 827 FROM 631 ON TUESDAY - OFFICIAL reageer retweet
![]()
Percentages (naar leeftijd) van de mensen op de IC in Lombardije (Italie) op dit moment:
01% = 18-24 jaar
09% = 25-49 jaar
32% = 50-64 jaar
38% = 65-74 jaar
20% = 75+ jaar
(diverse Italiaanse bronnen op Twitter)![]()
De tweede ronde van de Spaanse griep was erger dan Ebola. Volstrekt gezonde mensen waren binnen een paar dagen dood. Na een vreselijke doodsstrijd verdronken ze in hun eigen longvocht. Binnen een paar dagen.![]()
6,7%quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Italie +2300 cases, + 200 doden. Net 10 min geleden geupdate.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Pfff Italië zit gewoon op 26% van het aantal doden in China nu, niet normaal hoe hard het gaat.![]()
nieuwe gevallen vallen dus meequote:Op woensdag 11 maart 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Italie +2300 cases, + 200 doden. Net 10 min geleden geupdate.![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:fxmacro twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:10:59[RTRS] - TOTAL NUMBER OF CONFIRMED CASES OF CORONAVIRUS IN ITALY RISES TO 12,462 FROM 10,149 ON TUESDAY - OFFICIAL reageer retweet
twitter:DeItaOne twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:09:55ITALY DEATH TOLL FROM CORONAVIRUS OUTBREAK RISES TO 827 FROM 631 ON TUESDAY - OFFICIAL reageer retweet
damnnn
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zijn mensen gerapporteerd die opnieuw besmet zijn geraakt inderdaad maar dat is, voor zover mij bekend,maar een heel klein percentage.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar in China bleken dan mensen na een dag of wat alsnog positief te testen begreep ik toch?![]()
Iran en Italië vallen op met hun hoeveelheid aantal doden."Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Hmm, ja laten we hopen dat het uitzonderingen zijn, en niet dat ze gewoon 2 weken voorlopen op de rest :/quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:20 schreef Grishenko_ het volgende:
Iran en Italië vallen op met hun hoeveelheid aantal doden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zorgsysteem stort in elkaar als ik die verhalen her en der zo lees. Iig in de hotspots.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:21 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kunnen daar zoveel doden vallen? Hebben ze daar complete bejaardentehuizen geinfecteerd!?
Maarja, je kan ook geen patienten vervoeren naar het zuiden van het land door uren in een ambulance te zitten. Je kan er wel doktoren en zusters vandaan halen, maar dan blijft er dus in het zuiden een gat achter.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik vind de maatregelen van RIVM een lachertje. Zoals de cijfers laten zien loopt het met het aantal besmettingen gierend uit de klauwen, nemen wij in vergelijking met andere landen nauwelijks maatregelen.
Die mensen van het RIVM hebben of stalen zenuwen of zijn echt heel dom. Ik begin steeds meer in het laatste te geloven. Uitspraken als "het is uitgesloten dat je in de trein een coronapatient tegen komt" of "carnaval wordt in kleine kring gevierd" dragen bij aan dat beeld. Ook het maar vast blijven houden aan alleen testen bij contact met een bekende patiënt terwijl hun eigen steekproef laat zien dat er duizenden patiënten onder de radar gewoon rondlopen wekt geen vertrouwen.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ze dachten: "het is maar een griepje" en negeerden de adviezen van de instanties.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:21 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kunnen daar zoveel doden vallen? Hebben ze daar complete bejaardentehuizen geinfecteerd!?
Dan kun je zulke dingen krijgen.![]()
Als we dit allemaal overleven wordt dit virus als onderwerp een hele interessante aflevering van "Mega Disasters".![]()
Lees je nou eens in: ze kunnen het daar niet meer aan in de overvolle ziekenhuizen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:21 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kunnen daar zoveel doden vallen? Hebben ze daar complete bejaardentehuizen geinfecteerd!?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wuhan in China
'Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden. De kans daarop is vooralsnog klein', aldus het RIVM. Tot nu toe lijkt het virus niet zo heel besmettelijk. Verder komen de meeste zieken voor in Wuhan in China. Tussen Nederland en Wuhan is relatief weinig reisverkeer.
Hahahahahablablablabla
Forum Opties Forumhop: Hop naar: