Gibraltar? Of was het daar ook al begonnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Alxander het volgende:
Ik woon in Madrid en het lijkt erop dat de stad bijna op slot gaat - vanavond laatste kans om te vertrekken denk ik. Waar zal ik heen gaan?
De kans op Corona was toch nihil in Nederland?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Elan het volgende:
Wuhan in China
'Net zoals in andere landen kan er ook iemand vanuit China naar Nederland komen en hier ziek worden. De kans daarop is vooralsnog klein', aldus het RIVM. Tot nu toe lijkt het virus niet zo heel besmettelijk. Verder komen de meeste zieken voor in Wuhan in China. Tussen Nederland en Wuhan is relatief weinig reisverkeer.
Hahahahaha
quote:Is de Nederlandse corona-aanpak goed?
De maatregelen die andere landen nemen om het coronavirus in te dammen zijn vaak veel drastischer dan de Nederlandse aanpak. Moet Nederland misschien ook meer doen? Crisisbeheersings-experts vinden vooralsnog van niet. Wel moet de overheid beter gaan communiceren over de genomen maatregelen, zeggen ze tegen de NOS.
Tsja als men leert van Italie gaan ze dan niet uitlekken/aankondigen. Maar in de praktijk lastig te verbergen natuurlijk omdat je wel personen en materieel moet gaan verplaatsen voor blokkades en controles. En dat valt wel op. De geruchtenmolen zal op volle toeren draaien daar denk ik.quote:
Dit is toch wel wat anders dan 'vooral hoogbejaard' als dit echt is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:17 schreef Stupidisco het volgende:
Percentages (naar leeftijd) van de mensen op de IC in Lombardije (Italie) op dit moment:
01% = 18-24 jaar
09% = 25-49 jaar
32% = 50-64 jaar
38% = 65-74 jaar
20% = 75+ jaar
(diverse Italiaanse bronnen op Twitter)
Tilburgquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Alxander het volgende:
Ik woon in Madrid en het lijkt erop dat de stad bijna op slot gaat - vanavond laatste kans om te vertrekken denk ik. Waar zal ik heen gaan?
portugal?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Alxander het volgende:
De door het RIVM getoonde getallen en de werkelijke getallen gaan steeds verder uitelkaar lopen in ieder geval. Denk dat wij ons straks achter onze oren gaan krabben hoe het toch maar kan dat alle IC's volliggen, terwijl er maar 2000 besmette gevallen bekend zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Iedereen schrikt van italië maar hier wordt het nog erger...
Italie begon al dorpen af te sluiten bij 147 gevallenquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
http://opendatadpc.maps.a(...)4093bb090ab0aa2b4892quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:23 schreef Maver24 het volgende:
Hoe verhoud lombardia zich buiten de andere plaatsen in italie ? Zit daar een groot verschil in ?
mensen zijn zo koppig of trollen gewoonquote:Op woensdag 11 maart 2020 18:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is iets wat sommigen hier al dagenlang duidelijk proberen te maken.
10-15% komt op IC te liggen, als je IC vol komt te liggen kan je dus 10-15% van de nieuwe gevallen meteen doorschuiven naar "komt te overlijden", want je kan ze niet behandelen ....
Het is geen rocket science, het is geen aanname, gewoon een rekensom gebaseerd op cijfers die je ziet in Italië.
Dat is gebleken ja.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De kans op Corona was toch nihil in Nederland?
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat een gelul joh, we gaan naar de 20C. De expotionele stijging neemt af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het zal er niet door verdwijnen maar warm weer helpt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:24 schreef quirina het volgende:
Op het nieuws bij editie.nl beweren ze dat het virus weg gaat door het lente weer.
Op Tenerife is het altijd lente en is de Corona ook niet weg en zaten mensen gevangen in hun hotel...
Ja hoor.
Heb je dit echt allemaal uit zitten tikken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 18:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
We moeten echt een bingokaart.
"Het is maar een griepje/just a flu bro" "Paniekzaaiers"
"Maar een test was niet nodig hoor" "Carnaval vier je in kleine besloten groepjes"
"Land X is verloren"
"Maar wij moeten in de elleboog hoesten" "Maar wij hoeven alleen maar geen handen te schudden"
"Cijfers worden bewust laag gehouden" "Waarom wordt er niet meer getest"
"Hoe hamster je wcpapier"
"Ik snap de GGD niet"
"Geen directe vluchten uit Wuhan" "De kans dat het naar Nederland komt was toch nihil"
"We hebben niet genoeg IC bedden"
"De griep was dodelijker"
"De beste virologen ter wereld"
"Er zijn 30x meer mensen besmet"
"China stampt in 10 dagen een ziekenhuis uit de grond"
"China geloven"
"Het openbaar vervoer moet plat"
"We geven Brabant terug aan België" "Lockdown"
"Draconische maatregelen"
"Deur dichtlassen"
"#RIVMed"
"#Coroned"