quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
Disclaimer: niet mijn OP![]()
Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..![]()
Absoluut. Voor hemzelf en zijn omgeving. Voor de firma ook niet leuk aangezien we maar met een kleine tien man zitten en er dus veel omhoop gegooid gaat worden. Persoonlijk gelukkig geen last van aangezien ik een paar duizend KM verder zit.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Opsluiten in je bunker, gauw!
Nee maar even serieus, dat is wel kut.."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heel verstandig!quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
Mijn vriendin is lerares. Werd zondag gebeld door een ouder van één van haar leerlingen dat ze bij haar opa was geweest en dat daar een man in dat verzorgingstehuis besmet was. Gelijk afwezig gezet voor afgelopen maandag, dan maar geen risico..You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.![]()
Ik doe niets andersquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Welkom bij de club maat.
Kun je thuiswerken?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
-rokers
-obesitas
- hartpatiënten
-diabetes![]()
Hemelsbreed 10km van Nederlandse grens bij Zeeland.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Obesitasquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.![]()
Motiveert me nog meer om te sporten
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:38 schreef Kyran het volgende:
Nog iets anders.
Dag 1: Persoon A, raakt besmet
Dag 7: Persoon A heeft klachten, GGD komt langs (als je geluk hebt) en doet een test
Dag 9: Testuitslag is bekend
Dag 10: RIVM komt met nieuwe cijfers en komt de overheid met nieuwe maatregelen
Als je op dag 10 pas maatregelen gaat treffen loop je dus altijd ongeveer tien dagen achter de feiten aan. Die tien dagen, waar de overheid niet heeft ingegerepen, hebben waarschijnlijk gezorgd voor minstens 4x zoveel besmettingen.
Hier doe ik even twee aannames:
1) Gemiddelde incubatietijd van 7 dagen. Dit verschilt per bron wat je raadpleegt, maar ik hou voor het gemak even dit aan.
2) Aantal besmettingen zonder maatregelen verdubbelen ongeveer iedere 4 dagen.
Wij moeten ons er van bewust zijn dat die 121 bevestigde gevallen van vandaag dus waarschijnlijk al tien dagen eerder besmet zijn geraakt. Wij zijn echt veel verder dan velen denken.
Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:26 schreef Kekster het volgende:
[..]
Goochelen met cijfers is wat anders dan selectief testen. Het eerste is pure misleiding, het tweede doe je om meer informatie te krijgen. Waarom mensen testen waarvan de kans groter is dat ze het al hebben als je ook andere mensen kan testen om een beter beeld te krijgen van de verspreiding of mogelijk nieuwe besmettingshaarden?
Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.
Edit: Je vraagt naar een bron. Bron is alles om je heen. Terwijl Italië naar de kloten gaat komen wij hier niet verder dan geen handen geven en wat simpele maatregelen in één provincie. Er is dit weekend niks te doen in Brabant en jij denkt dat iedereen braaf thuis Monopoly gaat spelen?
[ Bericht 7% gewijzigd door Evenstar op 11-03-2020 16:54:18 ]![]()
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Belg het volgende:
[..]
Obesitas![]()
Motiveert me nog meer om te sporten![]()
Ik heb niet meer vernomen hoe het verder is gelopen met deze leerling eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen zin? Dan zul je 2 weken afwezig moeten zetten.![]()
Dat dus, enkel SARS is verdwenen, en dat was enkel omdat er maatregelen genomen werden (was ook nodig, met een CFR van 11%).quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:45 schreef Benger het volgende:
[..]
Ik weet het niet en zou ook zo'n aanname niet durven doen op basis van andere coronavirussen. Andere coronavirussen zijn wel blijvertjes gebleken, met name corona-verkoudheidsvirussen. Dit virus lijkt tussen die virussen en de coronavirussen die MERS / CoV-1 veroorzaakten in te zitten.
We weten niet of de aanpak van Nederland afdoende is. Ik hoop van wel, maar ik heb sterk de indruk van niet. Gezien de risico's lijkt het voorzorgprincipe hier van toepassing.
En ik ben het helemaal met je eens dat de epidemie nog niet voorbij is. Achteraf weten we het pas, maar dan is het wel te laat om er nog iets aan te doen.are we infinite or am I alone![]()
Ik neem geen risico. ik ben 5kg verwijderd van de obesitas grens dus nog een extra inspanningquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Als burgers moeten wij luisteren naar het RIVM en niet zelf onze conclusies trekken uit de cijfers. Misschien hebben wij er nog een beetje verstand van maar de gemiddelde Henk en Ingrid helemaal niet. Laat dat aan de experts over die er voor gestudeerd hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.
Ik snap waarom ze familieleden en huisgenoten met klachten niet testen. Zij hebben zich namelijk niet goed voorbereid en zijn na nog geen twee weken al bijna door alle testen heen. Daarom willen ze de testen vooral gebruiken om nieuwe gevallen op te sporen. Prima, alle begrip voor.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.![]()
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:49 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mensen beweren dat als je overgewicht hebt dat dat een risico is, dat is het alleen als je diabetes hebt zei mijn arts.![]()
Dan heeft je arts het mis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Heb mijn arts gesproken. Gaat niet zozeer met overgewicht te maken maar als je maar geen diabetes hebt.blablablabla![]()
Exact.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je negeert weer een heel belangrijk punt. Het indammen van dit heel gebeuren valt of staat met ONS, de burgers. Als je de burgers, al dan niet opzettelijk, te lage cijfers voor blijft schotelen krijg je ze gewoon niet mee.
Dan moeten ze die niet bevestigde, maar ZEER waarschijnlijke gevallen gewoon meenemen in het totaal of in ieder geval ergens vermelden. Als er misschien al meer dan 1000 besmette personen zijn en het RIVM komt maar met 500 dan zijn zij gewoon aan het goochelen met de cijfers. Daarnaast kan waarschijnlijk niemand mij uitleggen waarom wij geen informatie meer krijgen over het aantal opgenomen patiënten (inclusief IC) en hoeveel patiënten niet meer te herleiden zijn naar een bron.
En vergeet niet hoeveel mensen helemaal niet getest worden, terwijl zij wel klachten hebben. En die zelf, dan wel hun huisgenoten naar school/werk gaan, want je werkgever/school ziet je aankomen met een ''ik blijf thuis, want mijn huisgenoot is verkouden''.......
Dit i.c.m. de bagatelliserende houding van de overheid zorgt voor een enorme (onnodige) verspreiding.![]()
U kunt vanaf nu kiezen voor contactloos bezorgenquote:Beste pizzaliefhebber,
De veiligheid van ons voedsel, onze medewerkers en klanten, staat op nummer 1. Voor uw veiligheid en die van onze bezorgers, biedt Domino’s u vanaf nu de mogelijkheid om uw pizza contactloos te laten bezorgen. Het werkt als volgt:
- Bestelt u op dominos.nl, kies voor de optie: ‘contactloos bezorgen’. Tijdens het bestelproces, kiest u voor het activeren van deze functie bij het invullen van uw klantgegevens (veld bij de bezorg-instructies). Zodra u kiest voor een contactloze bezorging, vervalt de mogelijkheid om contant aan de deur af te rekenen. U kunt op dominos.nl zonder transactiekosten betalen met iDEAL, creditcard, PayPal of een Domino’s giftcard.
- De bezorger belt bij u aan en legt uw bestelling voor de voordeur in de warmhoud tas.
- De bezorger neemt vervolgens twee meter afstand en wacht tot u de bestelling uit de tas heeft gehaald.
- Zodra de deur dicht is, wordt de tas meegenomen.
We bieden u deze optie vrijblijvend aan. Wij blijven voortdurend de adviezen van de gezondheidsinstantie zoals het RIVM en de GGD volgen. Mocht u vragen hebben over ons voedselveiligheid beleid en extra maatregelen die we hebben genomen, kunt u terecht op onze website.
Met vriendelijke groet,
Het Domino's Team![]()
![]()
In Italië zag je de afgelopen dagen ook dat mensen plat op hun buik gelegd werden om de benauwdheid te verlichten, succes als je 120 kilo weegt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Overgewicht lijkt mij altijd een risico. Je wordt er niet kansrijker van. Hooguit om een hongerwinter te kunnen overleven.blablablabla![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik zeg toch nergens dat het RIVM dit niet weet? Als je mijn posts nou eens echt leest, in plaats van alleen maar mijn usericon te kijken voordat je in je toetsenbord klimt zou het wel eens kunnen helpen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:47 schreef Kekster het volgende:
[..]
Je doet ook een aanname dat het RIVM/de overheid wacht tot dag 10 en uitsluitend acteert op het aantal positieve testresultaten en te dom zijn om door te hebben wat een incubatietijd is en dat er meer besmettingen zijn dan het aantal positieve testresultaten.
Kom eens met bronnen of bewijs hiervoor of stop met dit ongefundeerde gezeik richting de overheid en het RIVM.
Ik zeg juist dat het RIVM het wel weet en zelfs modellen heeft om hier verder mee te rekenen.
Mijn grootste punt van kritiek is dat zij ONS niet goed inlichten, terwijl WIJ de belangrijkste schakel zijn. Wij zijn de verspreiders en passen ons over het algemeen niet aan zonder goede voorlichting.
Zo moeilijk is het niet.![]()
Lijkt me een leuke optie voor FOK!kersquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:51 schreef mschol het volgende:
U kunt vanaf nu kiezen voor contactloos bezorgen
[..]Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Telkens weer de spijker op z'n kop.quote:Op woensdag 11 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: