gewoon een rondje botox erin en blijven liegen over de leeftijdquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Toch heb ik vraagtekens bij dat bericht dat ouderen niet meer opgehaald worden. Moet telefonisch dan de leeftijd van de patiënt doorgegeven worden? En als je dan liegt draaien ze om bij de voordeur?
Hoef je niet aan de telefoon door te geven. Wordt zelfs niet naar gevraagd in Nederland. Het zou kunnen dat ze naar leeftijd vragen hoor daar, maar dan gaat men gewoon massaal liegen als dat bekend wordt, zo zijn mensen.quote:
Berichten van Jacco werd hier ook blind geloofd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Toch heb ik vraagtekens bij dat bericht dat ouderen niet meer opgehaald worden. Moet telefonisch dan de leeftijd van de patiënt doorgegeven worden? En als je dan liegt draaien ze om bij de voordeur?
Word zeker wel naar gevraagd, daarom vraag ze altijd om je geboortedatum. Tikken ze in en hoppa.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoef je niet aan de telefoon door te geven. Wordt zelfs niet naar gevraagd in Nederland. Het zou kunnen dat ze naar leeftijd vragen hoor daar, maar dan gaat men gewoon massaal liegen als dat bekend wordt, zo zijn mensen.
Toen ik ooit belde voor iemand anders niet in ieder geval, maar dat is misschien anders ja.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Word zeker wel naar gevraagd, daarom vraag ze altijd om je geboortedatum. Tikken ze in en hoppa.
Wat vragen ze als eerste als je een huisarts en/of huisartstenpost belt in Nederland?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Hoef je niet aan de telefoon door te geven. Wordt zelfs niet naar gevraagd in Nederland. Het zou kunnen dat ze naar leeftijd vragen hoor daar, maar dan gaat men gewoon massaal liegen als dat bekend wordt, zo zijn mensen.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:51 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Word zeker wel naar gevraagd, daarom vraag ze altijd om je geboortedatum. Tikken ze in en hoppa.
Ging om ambulance, dus ging uit van 112.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat vragen ze als eerste als je een huisarts en/of huisartstenpost belt in Nederland?
Daarom vragen ze ook de geboortedatum en niet het sofinummer haha.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef Tengano het volgende:
[..]Mijn man heeft een hartstilstand, kunt u svp met spoed langskomen?
Wat is uw sofinummer mevrouwtje?
Ah, daar geen ervaring mee (gelukkig), maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in de huidige situatie daar wel even vragen naar wat gegevens. Verder is het koffiedik kijken inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ging om ambulance, dus ging uit van 112.
De afgelopen jaren helaas vaak 112 moeten bellen voor een ambulance, en ze vroegen altijd naar de geboortedatumquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Toen ik ooit belde voor iemand anders niet in ieder geval, maar dat is misschien anders ja.
Ik wil best geloven dat ze daar doorgaans naar vragen, helemaal als je vanuit huis belt. Maar als bekend wordt/is dat ze zo handelen, wie gaat dan nog eerlijk antwoorden als je voor je opa/oma belt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Daarom vragen ze ook de geboortedatum en niet het sofinummer haha.
Ik denk ook zeker wel dat het niet zo rooskleurig is als de meeste mensen denken en dat er problemen zijn met capaciteit hoor. Maar mensen thuis laten sterven verwacht ik niet om bovengenoemde redenen. Tevens kan men dan net zo goed zelf naar het ziekenhuis rijden met de patiënt, tenzij je alleen woont.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, daar geen ervaring mee (gelukkig), maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in de huidige situatie daar wel even vragen naar wat gegevens. Verder is het koffiedik kijken inderdaad.
Ik snap ook wel dat wij niet alle verhalen van willekeurige Henk en Ingrids in Italië moeten gaan geloven, maar er zijn ook genoeg professionals die aan de bel trekken. Ook die lijken wij tot nu toe te negeren.
Wat is de exacte locatie waar hulp nodig is?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ging om ambulance, dus ging uit van 112.
Naja ik geloof het verhaal wel van een Nederlandse die zegt: " denk niet dat het een griepje is, want wij ervaren nu anders"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, daar geen ervaring mee (gelukkig), maar ik zou mij kunnen voorstellen dat ze in de huidige situatie daar wel even vragen naar wat gegevens. Verder is het koffiedik kijken inderdaad.
Ik snap ook wel dat wij niet alle verhalen van willekeurige Henk en Ingrids in Italië moeten gaan geloven, maar er zijn ook genoeg professionals die aan de bel trekken. Ook die lijken wij tot nu toe te negeren.
Dan kan het zijn dat je verzekering het niet vergoed omdat je aan identiteitsvervalsing doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat ze daar doorgaans naar vragen, helemaal als je vanuit huis belt. Maar als bekend wordt/is dat ze zo handelen, wie gaat dan nog eerlijk antwoorden als je voor je opa/oma belt?
[..]
Ik denk ook zeker wel dat het niet zo rooskleurig is als de meeste mensen denken en dat er problemen zijn met capaciteit hoor. Maar mensen thuis laten sterven verwacht ik niet om bovengenoemde redenen. Tevens kan men dan net zo goed zelf naar het ziekenhuis rijden met de patiënt, tenzij je alleen woont.
Wat erg als het alternatief doodgaan isquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dan kan het zijn dat je verzekering het niet vergoed omdat je aan identiteitsvervalsing doet.
Ooh 86?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat is de exacte locatie waar hulp nodig is?
Wat is er precies gebeurd?
Is de patiënt bewusteloos?
Ademt de patiënt?
Kan de patiënt praten?
Wat is de kleur van de patiënt?
Zijn er zichtbare verwondingen?
Wat is de naam en leeftijd van de patiënt?
Dat zijn de 8 vragen die een centralist vraagt.
Daar moet ik je dan weer gelijk ingeven, haha.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat erg als het alternatief doodgaan is
Dan tikken ze naam en geboortedatum in en dan: "sorry, maar die persoon bestaat niet"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat ze daar doorgaans naar vragen, helemaal als je vanuit huis belt. Maar als bekend wordt/is dat ze zo handelen, wie gaat dan nog eerlijk antwoorden als je voor je opa/oma belt?
Vraag 6 vond ik ook wel wat, alsof ze patiënten afwijzen op kleur.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ooh 86?
Sorry heb een andere lijn, succes.
Really people? 🤣🤣
daar vragen ze direkt naar. als je liegt besta je nietquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik ben blij dat dat een landelijke regel is. Ik vond het al vervelend om tegen iedereen te moeten zeggen dat ik dat liever niet meer doe for the time being. Goed en wijs besluit van het RIVM.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:57 schreef Machielovic het volgende:
Struisvogelpolitiek in Nederland. Geen handen meer schudden hoor, oeps toch gedaan hahahahaha
"Wat is de naam en geboortedatum?"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan tikken ze naam en geboortedatum in en dan: "sorry, maar die persoon bestaat niet"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |