Hmm blijft apart. Let je wel een beetje op als je pannen verplaatst dat er geen eten/vuil/water of wat dan ook tussen de pan en de plaat komt? Als je er iets tussen sandwiched en daarna de pit vol open gooit wordt het natuurlijk loeiheet en zou het misschien wel vast kunnen gaan branden op het glas ofzo. Een andere oorzaak kan ik niet bedenken.quote:
Klopt, voor het koken zorg ik altijd dat de kookplaat schoon is en de pan aan de onderkant droog.quote:Op woensdag 11 maart 2020 08:00 schreef Silven het volgende:
[..]
Hmm blijft apart. Let je wel een beetje op als je pannen verplaatst dat er geen eten/vuil/water of wat dan ook tussen de pan en de plaat komt? Als je er iets tussen sandwiched en daarna de pit vol open gooit wordt het natuurlijk loeiheet en zou het misschien wel vast kunnen gaan branden op het glas ofzo. Een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
En dan als "glijmiddel" van die kookplaatreiniger. Die tip kreeg ik van een monteur en dit werkt bij mij al jaren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 15:47 schreef Barry1986 het volgende:
Bij ons werkt altijd schoonmaken Dasty gele fles.
En dan glanzend met glassex.
Maarrr....op den deur krijg je ook van die 'inbrandingen'. Altans van die pan kring afdrukken die met poetsen er niet afgaan.
Daarvoor gebruik ik een glasschraper
[ afbeelding ]
Tandpasta geen goed idee, werkt als schuurmiddel!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 23:13 schreef Koetjebeh het volgende:
Ik gebruik al twee jaar een inductieplaat 4 pit. En ik neem het achteraf altijd af met een doekje en beetje afwasmiddel. Klaar. Je kunt van die doffe plekjes krijgen. Ik dacht eerst dat dit beschadigde glasdelen waren door de metalen pannen. Maar ook die plekken gaan naar verloop gewoon weg. Blijken toch aanslag.
Je moet niet twee dagen wachten met schoonmaken natuurlijk. Mischien werkt tandpasta..
Beetje late reactie hier, maar vreemd eigenlijk. Wat voor plaat heb je? Misschien ligt het aan het oppervlak.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:48 schreef SQ het volgende:
Nou ja, ik veeg het dus niet zo schoon, vandaar mijn vraag, anders zou ik het niet vragen
Zeker vlekken van overgekookte pannen zijn hardnekkig. En die strepen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |