naja, wel eerlijke berichtgeving in elk geval.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
nos
3 MINUTEN GELEDEN
Groei coronapatiënten vlakt af, maar kanttekening op zijn plaats
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus in Nederland lijkt de afgelopen dagen niet toe te nemen. Vandaag meldde het RIVM 61 nieuwe besmettingen, gisteren 56, eergisteren 77 en zaterdag 60.
Maar daar moet een kleine kanttekening bij worden geplaatst, laat het RIVM desgevraagd weten. Sinds dit weekend worden familieleden van mensen met corona, die zelf ook klachten hebben, niet meer getest om testlaboratoria te ontlasten. Bovendien zitten ze al in thuisquarantaine. Hierdoor is het daadwerkelijke aantal mensen met corona sinds dit weekend waarschijnlijk iets hoger dan uit de cijfers blijkt.
IETSJES jongens.
Ah is dat sinds dit weekend. Ik dacht sinds gisteren. Dat verklaart wel deels de stagnatie. En goed dat ze er open over zijn bij de RIVMgodenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
nos
3 MINUTEN GELEDEN
Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus in Nederland lijkt de afgelopen dagen niet toe te nemen. Vandaag meldde het RIVM 61 nieuwe besmettingen, gisteren 56, eergisteren 77 en zaterdag 60.
Maar daar moet een kleine kanttekening bij worden geplaatst, laat het RIVM desgevraagd weten. Sinds dit weekend worden familieleden van mensen met corona, die zelf ook klachten hebben, niet meer getest om testlaboratoria te ontlasten. Bovendien zitten ze al in thuisquarantaine. Hierdoor is het daadwerkelijke aantal mensen met corona sinds dit weekend waarschijnlijk iets hoger dan uit de cijfers blijkt.
IETSJES jongens.
Kijk, dit is nu precies waar ik om vroeg! Gewoon duidelijker communiceren, uitleg geven bij de getallen. Prima.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:13 schreef bitterbal het volgende:
nos
3 MINUTEN GELEDEN
IETSJES jongens.
Gezellig! Zie ik je daarquote:
Eind mei duurt nog wel even hequote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:16 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Gezellig! Zie ik je daareven serieus! Eind mei is al snel en als ik nu zie dat landen Italië weren.. Dan vraag ik mij oprecht af of we ons geld kwijt zijn. Annuleren vanwege Corona is uitgesloten dus dan ook geen annulering afgesloten. Eind januari al geboekt, had nu niet meer geboekt trouwens...
Eind mei zijn we hier wel vanaf hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:16 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Gezellig! Zie ik je daareven serieus! Eind mei is al snel en als ik nu zie dat landen Italië weren.. Dan vraag ik mij oprecht af of we ons geld kwijt zijn. Annuleren vanwege Corona is uitgesloten dus dan ook geen annulering afgesloten. Eind januari al geboekt, had nu niet meer geboekt trouwens...
misschien lezen ze hier wel meequote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kijk, dit is nu precies waar ik om vroeg! Gewoon duidelijker communiceren, uitleg geven bij de getallen. Prima.
Tuurlijk weet het RIVM dit en houden zijn daar rekening mee, maar als je dit niet naar je burgers communiceert komen de "het is maar een griep bro" mensen weer om het hoekje kijken.
Goede zet dit
Duurt nog wel even, gewoon afwachten en ik hoop (voor iedereen) dat corona dan weer gebotteld is,quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:16 schreef PinkLow het volgende:
[..]
twitter:labisbeticah twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:57:24Please, please guys. Here in northern #Italy we made one big mistake. Everybody kept saying "It's just flu" and now our intensive care units are collapsing. Everybody kept going outside like nothing happened and now our grandparents and parents are dying.
#coronavirus is not #flu reageer retweet
twitter:floorbakhuys twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 09:11:43Dit. Echt hoor, ik zie mensen quasi lollig en vol trots vertellen hoezeer ze zich er lekker niets van aantrekken. Ik heb genoeg dierbaren in de risicogroep die ik liever niet kwijt wil. En die ook graag in het ziekenhuis terecht willen kunnen als het nodig is. https://t.co/wRC840FoyW reageer retweet
Mijn vrouw heeft net een sollicitatiegesprek gehad. Daar kreeg ze doodleuk een hand en er werd lacherig over Rutte's oproep gedaan. (Verder wel een heel vriendelijke dame overigens.)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:18 schreef Greys het volgende:
Dit. Voor alle 'overdreven gedoe' roepers.twitter:labisbeticah twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:57:24Please, please guys. Here in northern #Italy we made one big mistake. Everybody kept saying "It's just flu" and now our intensive care units are collapsing. Everybody kept going outside like nothing happened and now our grandparents and parents are dying.
#coronavirus is not #flu reageer retweettwitter:floorbakhuys twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 09:11:43Dit. Echt hoor, ik zie mensen quasi lollig en vol trots vertellen hoezeer ze zich er lekker niets van aantrekken. Ik heb genoeg dierbaren in de risicogroep die ik liever niet kwijt wil. En die ook graag in het ziekenhuis terecht willen kunnen als het nodig is. https://t.co/wRC840FoyW reageer retweet
Ik ben ook voor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Ik bedoel meer dan enkel nieuwsoverzichten. Er is hier de laatste weken heel wat nuttige info geplaatst, links naar studies etc. maar iets terugvinden dat je dagen eerder gelezen had is...
Sinds vandaag misschien. De voorbije weken veelal tussen de 10-15 graden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:18 schreef Toefjes het volgende:
In Madrid is het trouwens wel vrij warm.
Dus ja, geen goed nieuws voor de mooi-weer theorie.
Ja, dat vind ik het ergste. De kwetsbaren hebben gewoon een grotere kans om corona te krijgen, omdat personen die niet in een risicogroep zitten, er zo nonchalant mee omgaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:18 schreef Greys het volgende:
Dit. Voor alle 'overdreven gedoe' roepers.twitter:labisbeticah twitterde op maandag 09-03-2020 om 10:57:24Please, please guys. Here in northern #Italy we made one big mistake. Everybody kept saying "It's just flu" and now our intensive care units are collapsing. Everybody kept going outside like nothing happened and now our grandparents and parents are dying.
#coronavirus is not #flu reageer retweettwitter:floorbakhuys twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 09:11:43Dit. Echt hoor, ik zie mensen quasi lollig en vol trots vertellen hoezeer ze zich er lekker niets van aantrekken. Ik heb genoeg dierbaren in de risicogroep die ik liever niet kwijt wil. En die ook graag in het ziekenhuis terecht willen kunnen als het nodig is. https://t.co/wRC840FoyW reageer retweet
Dan zit Spanje in lockdown evenals Italie en Nederland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:06 schreef PinkLow het volgende:
Eind mei ga ik op vakantie naar Spanje... hmm
Dank voor je glazenbolmededelingquote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:21 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dan zit Spanje in lockdown evenals Italie en Nederland.
Oh, ik zag op weeronline vandaag 22 en morgen 27 graden. Dan houden we het nog even in de gaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sinds vandaag misschien. De voorbije weken veelal tussen de 10-15 graden.
Welke serie bedoel je?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 17:22 schreef PinkLow het volgende:
Je kunt er bijna een serie over maken , over dat ouderen doodgaan door een virus en de jongeren overleven...
Oh wacht, dat is er al..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |