Met milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:30 schreef _I het volgende:
Niet helemaal, want al deze mensen hadden zich gemeld met klachten afgelopen week. En zij komen relatief vaker in contact met zieke mensen. Ze zaten allemaal in de ziekenhuizen met de eerdere gevallen.
Waarom klopt dat niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?
Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Zonder paniekerig en alu hoedje te doen, het klopt toch niet dat er 'maar' 61 besmettingen bij zijn en daarvan al 28 in één ziekenhuis?
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Met milde klachten.
Geen contact bekend met besmette patiënten.
Waarschijnlijk veel en veel meer. Die cijfers zijn alleen geconstateerde gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:34 schreef Simmertje het volgende:
Van mij mag iedereen posten. Maar al zou ik vinden dat niet iedereen mag posten dan heb ik daar niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je mag hier alleen maar posten als je het RIVM een stel prutsers vindt en van mening bent dat we het zoals China hadden moeten aanpakken?
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.
Nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:36 schreef _I het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Besmet ziekenhuis, klachten en verplegend personeel. 3 restricties waarmee je het niet zomaar kan doortrekken naar de omgeving.
als er 30 van de 300 artsen/verplegers ziek zijn, kan je niet concluderen dat 10% van Brabant ziek is.
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.quote:
Dat klopt. Maar dat maakt het niet ineens 'niet kloppend'.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.
Ze testen niet iedereen, maar dat zouden ze ook niet redden. Als je denkt dat ze informatie achterhouden moet ik je toch teleurstellenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Op één plek 28 besmettingen en de rest van het land maar 31? Klinkt alsof er gewoon niet meer getest wordt bij "onbelangrijke" gevallen.
Zucht. Er wordt vanaf aanvang al niet getest bij 'onbelangrijke' gevallenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij niet. Er is ook niemand die die conclusie getrokken heeft volgens mij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:38 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, lijkt mij niet. Er is ook niemand die die conclusie getrokken heeft volgens mij.
Zoals ik het lees zou het een afspiegeling kunnen zijn van alle Brabanders met milde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Toch was dat de insteek van het RIVM om deze steekproef te doen toch?
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.
Bron:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ronavirus/steekproef
Here we go; scholen gaan dichtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
Rond 16.00 uur persconferentie Brabantse veiligheidsregio's
De drie veiligheidsregio's in Noord-Brabant geven rond 16.00 uur een persconferentie. Die is rechtstreeks te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws, NOS.nl en de NOS-app.
Brabant gaat op lockdownquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
Rond 16.00 uur persconferentie Brabantse veiligheidsregio's
De drie veiligheidsregio's in Noord-Brabant geven rond 16.00 uur een persconferentie. Die is rechtstreeks te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws, NOS.nl en de NOS-app.
twitter:jimgeraghty twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:36:17Some good news: South Korean health officials have found that so far, “only about 10 percent of coronavirus patients required hospitalization, while the rest had strong enough immune systems to fight the virus on their own.”https://t.co/FNwhBuXMKe reageer retweet
Nee je statistiek klopt niet.quote:
Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar dan kunnen we nu toch ook niet meer zekerheid zeggen dat de groei afneemt? Volgens mij is er gewoon nog heel veel onduidelijk, dus je kunt niet meer spreken van een toename of afname.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zucht. Er wordt vanaf aanvang al niet getest bij 'onbelangrijke' gevallen
Contrast met Italië is wel erg grootquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:40 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:jimgeraghty twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 15:36:17Some good news: South Korean health officials have found that so far, “only about 10 percent of coronavirus patients required hospitalization, while the rest had strong enough immune systems to fight the virus on their own.”https://t.co/FNwhBuXMKe reageer retweet
Zie aangepast antwoord.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:39 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
De steekproef in Brabant wordt gehouden onder ziekenhuismedewerkers in Noord-Brabant, als afspiegeling van de Brabantse bevolking. Het RIVM heeft daarom de Brabantse ziekenhuizen gevraagd medewerkers met milde luchtwegklachten te gaan testen.
Bron: RIVM
De groei neemt af op basis van de aangeleverde cijfers. Al klopt dat ook niet, de laatste dagen wisselt het enorm.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar dan kunnen we nu toch ook niet meer zekerheid zeggen dat de groei afneemt? Volgens mij is er gewoon nog heel veel onduidelijk, dus je kunt niet meer spreken van een toename of afname.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |