als als als als alsquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:18:35Short thread on #covid19NL The #Netherlands has around 84 Intensive Care Units. Each of these has on average 15 beds. That makes around 1.260 beds. The percentage of cases who need ICU over active cases of Coronavirus in the world is currently 12,5% on average. 1/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:20:19Assuming that rate will hold in the Netherlands at steady state, the Dutch ICU capacity will be saturated as we approach 10K active cases in the country. If the virus here spreads at the same speed as in Italy, that will happen around the 25th of March, 15 days from now. 2/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:20:55Saturated ICU means doctors will have to choose who to save and who to let die. It also means a higher likelihood of death in case of a heart attack, a car accident, or any other situation requiring ICU. 3/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:21:19The numbers above are all based on assumptions, so real numbers can turn out to be different. However, as a resident here, I can’t help worrying about what seems the most likely scenario. 4/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:22:38Therefore, I urge the @:GovNetherlands to take all the necessary measures to avoid that, before it’s too late. Public gatherings should be forbidden, gyms and schools closed, and smart working should be imposed in any applicable case. #stopcovidinNL #thuiswerken 5/5 reageer retweet
twitter:
Allen maar loze woorden of direct een motie van wantrouwen gevolgd door een gedegen plan van aanpak?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:21 schreef Kyran het volgende:
Wilders maakt ze kapot
https://www.tweedekamer.nl/
Dank je wel Leo! RIVM was hier nog niet van op hoogte!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:18:35Short thread on #covid19NL The #Netherlands has around 84 Intensive Care Units. Each of these has on average 15 beds. That makes around 1.260 beds. The percentage of cases who need ICU over active cases of Coronavirus in the world is currently 12,5% on average. 1/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:20:19Assuming that rate will hold in the Netherlands at steady state, the Dutch ICU capacity will be saturated as we approach 10K active cases in the country. If the virus here spreads at the same speed as in Italy, that will happen around the 25th of March, 15 days from now. 2/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:20:55Saturated ICU means doctors will have to choose who to save and who to let die. It also means a higher likelihood of death in case of a heart attack, a car accident, or any other situation requiring ICU. 3/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:21:19The numbers above are all based on assumptions, so real numbers can turn out to be different. However, as a resident here, I can’t help worrying about what seems the most likely scenario. 4/5 reageer retweet
twitter:leosiligato twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 13:22:38Therefore, I urge the @:GovNetherlands to take all the necessary measures to avoid that, before it’s too late. Public gatherings should be forbidden, gyms and schools closed, and smart working should be imposed in any applicable case. #stopcovidinNL #thuiswerken 5/5 reageer retweet
twitter:
De definitie van populistquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:27 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik heb niets met Wilders, maar hij zegt precies wat velen denken
Waarom heeft Duitsland zoveel IC bedden. Verwachten ze een oorlog of zo?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Deze?
[ afbeelding ]
Oh wacht.
Ja, dat deed mijn vader laatst ook, maar dat heeft hij elk jaar in deze periode. Dan hoest hij alsof zijn longen eruit komen. Dat is inmiddels weer voorbij, maar aangezien hij dat elk jaar heeft wil dat niet meteen zeggen dat het dit coronavirus is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Familielid was paar dagen terug bij een groot dansfeest in Amsterdam, met 10.000 man van over de hele wereld. Loopt nu enorm te hoesten (echt een blaffende hoest)
Ah, kijk. Tubantia.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:20 schreef DavidTwente het volgende:
Waarschijnlijk al vermeld (?), maar het hoofdredactioneel stuk vandaag in de Tubantia (Twentse AD) vind het onnodig om te waarschuwen voor voedseltekorten en dat er misschien een economische crisis zit aan te komen want: "naar verwachting is dit nieuwe en venijnige virus over een tijdje niet meer dan een van de vele wintergriepjes." Einde citaat.
geheel verwachtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:27 schreef Greys het volgende:
"Voor 156 gevallen is de bron onbekend."
Dat is best zorgwekkend.
Volgens mij kan Nederland opschalen, maar ik weet niet zeker hoeveel reserve plekken ze hebben. Als Nederland dit niet heeft en gewone ziekenhuiskamers niet kan ombouwen in rap tempo, dan zijn we inderdaad de lul eind van de maand.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:26 schreef Tarado het volgende:
twitter:
https://www.nu.nl/279332/(...)rg-probleem-was.htmlquote:Een paar dagen nadat hij carnaval had gevierd, kreeg een man uit Brabant griepklachten en een "nare, droge hoest", vertelt hij vanuit zijn isolatiekamer in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Zijn vrouw dacht meteen aan het coronavirus, maar omdat hij niet in een risicogebied was geweest, werd hij niet getest.""
Je had natuurlijk ook proactief kunnen optreden in plaats van reactief. Echter is het altijd captain Hindsight... Hoewel ik wel verder was gegaan dan enkel nuchter te denken dat het 'griepje' wel stopt.quote:"Komt het door carnaval dat het virus daar zo actief is?
Dat zou kunnen: het feestgedruis vormt een ideale plek voor een virus om zich te verspreiden. Afgelopen zaterdag was het twee weken geleden dat carnaval begon. Dat is vermoedelijk ook de maximale incubatietijd van het virus.
Volgens Koopmans moet uit de resultaten van het onderzoek blijken of carnaval een bron van besmettingen is geweest."
Echt he.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:28 schreef aTypisch het volgende:
ik snap ook niet zo waarom ze niet nu alvast evenement afgelasten ipv te wachten tot het te laat is
Zijn wij het nu eens?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:28 schreef aTypisch het volgende:
ik snap ook niet zo waarom ze niet nu alvast evenement afgelasten ipv te wachten tot het te laat is
Ik snap niet dat mensen in deze tijden nog naar evenementen gáán!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:28 schreef aTypisch het volgende:
Dit is toch niet zo verwonderlijk. Op een gegeven moment valt dat niet meer te traceren. Schijnbaar kun je het virus ook bij je dragen zonder klachten geloof ik (?). Dan is het einde al zoek betreffende het opsporen van de bronnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:27 schreef Greys het volgende:
"Voor 156 gevallen is de bron onbekend."
Dat is best zorgwekkend.
we zijn het al die tijd al eensquote:
"In deze tijden"quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen in deze tijden nog naar evenementen gáán!
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
we zijn het al die tijd al eens
maar het is ook we leuk om je uit de tent te lokken
en china is een kutland
Iemand moet het doen daar. En hij is zo te merken niet de enige die het vindt. Wie het ook zou roepen daar, ben blij dat iemand het roept.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
Wel makkelijk scoren voor Wilders dit natuurlijk, maar wel gelijk.
Naja dat is toch de drang om een beetje leuk te willen leven. Ik durf een bezoekje aan het stadion nog gerust aan hoor.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:29 schreef maily het volgende:
[..]
Terecht dat kuchende medewerkers getest worden, maar waarom wordt de (al twee weken) de longen uit het lijf hoestende burger niet getest. Niet eens even een bloedtestje bij de huisarts of het "gewoon" iets anders isquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja hoi ik werk in een ziekenhuis, en hier worden aan de lopende band "kuchende" medewerkers getest. Echt met in de rij staan erbij.
Ahjoh. Naderende verkiezingen en de oppositie.quote:
omdat de meesten niet in een topic als dit rondhangen en de info van ons aller Rutte als enige referentie hebbenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:29 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap wel de moeilijkheid van zo'n beslissing. Nu alles dicht gooien geeft ook geen garanties dat het, zodra een 'lockdown' voorbij is de boel niet alsnog ontploft qua besmettingen. Maar toch, ik zou liever niet achteraf denken 'hadden we maar...'.quote:
Zondag nog bij Feyenoord - Willem II geweestquote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:29 schreef maily het volgende:
[..]
Dat gebeurde vorige week wel. Toen was het Jansen van PVV. Als die commentaar had kwam de hele kwamer blaffen. Paar minuten later kwam iemand van PvdD hetzelfde vertellen en de kamer zat er poeslief bij.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Iemand moet het doen daar. En hij is zo te merken niet de enige die het vindt. Wie het ook zou roepen daar, ben blij dat iemand het roept.
Hoop alleen niet dat ze er niet naar luisteren 'want Wilders'.
En die van Nunspeet (of nou ja, Elspeet eigenlijk) is al van zondag.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:21 schreef Roellie80 het volgende:
Volgens de GGD zijn er ook gevallen in Nunspeet en Harderwijk.
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~ae2c4f4d/
https://www.destentor.nl/(...)oronavirus~af8689a4/
Deze tellen volgens het RIVM niet mee? Hoe betrouwbaar zijn de getallen van het RIVM?
Wil je dingen nou gewoon niet begrijpen of lukt het je gewoon echt niet?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
"In deze tijden"
Alsof we midden in een oorlog zitten
Komt hij dan met concrete voorstellen of is het gewoon makkelijk scoren?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Iemand moet het doen daar. En hij is zo te merken niet de enige die het vindt. Wie het ook zou roepen daar, ben blij dat iemand het roept.
Hoop alleen niet dat ze er niet naar luisteren 'want Wilders'.
Wie is hij? Alleen Wilders of ook anderen die dezelfde vragen stellen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:32 schreef fliert het volgende:
[..]
Komt hij dan met concrete voorstellen of is het gewoon makkelijk scoren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |