quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet
[ Bericht 5% gewijzigd door Puntenjager op 09-03-2020 23:39:53 ]I've got 99 problems, but a bitch ain't one.![]()
Patiënt met coronavirus in St Jansdal in Harderwijk https://www.omroepflevola(...)ansdal-in-harderwijk![]()
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen![]()
Alles dicht en afgelast, maar het ov blijft open hoor!!quote:Op maandag 9 maart 2020 22:06 schreef Puntenjager het volgende: Regering Italië gooit hele land op slot 2 min geleden in BUITENLAND Rome - Italië gaat volledig in lockdown. Dat zegt de Italiaanse premier Giuseppe Conte. Alle mensen moeten thuisblijven, zo meldde Conte maandagavond tijdens een persconferentie.Aalle scholen en universiteiten in het hele land worden gesloten.
Poppenkast dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Tot er een vaccin is.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:18 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo kan niet!? Als je aan die capaciteit wil denken had je deze maatregelen 6 weken geleden moeten nemen. Met 2000 bedden zou je er jaren over moeten doen. Dit gaat snel en heftig worden.are we infinite or am I alone![]()
Damn, beste bak met maatregelen in Italië nu... Ben benieuwd hoe dat in NL is als dat wordt doorgevoerd."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Nee. De stijging gaat harder dan ooit.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen
Vandaar dat nu de allerzwaarste wapens worden ingezet.![]()
Ja maar hebben ze 100% van de Nederlanders getest? Zijn het minder gevallen of minder opgespoorde gevallen.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen![]()
Nou, dat gaat echt lekker daar terwijl hier de groei al aan het afnemen isquote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef weetjewel5 het volgende:
Wat n verschil conte en die idioot rutte.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik denk serieus dat er veeeeeel meer besmettingen zijn die gewoonweg niet getest worden.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Blik het volgende:
Hoe is het verloop van infecties verlopen in Italie? Wij hadden vandaag minder nieuwe gevallen als gisteren, is dat in Italië ook voorgekomen
Ik hoor links en rechts verhalen. Die worden van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk niet getest.
Dus die aantallen van het rivm iedere dag neem ik met een korreltje zout. Waarheid zal veel meer zijn.
Ik voel me ook niet helemaal jofel.... zoals zovelen.![]()
Het is een minimum. Dus 40 jaar haalt dat niet onderuit, het bevestigd het.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ook dat weten we niet.
Voor HIV is er al 40 jaar geen vaccin of medicijn![]()
Omdat chaosmongolen paniekeren en druk leggen op de politiek.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:20 schreef Maver24 het volgende:
Heel de wereld is naar de klote aan het gaan op deze manier.
De risicogroepen apart zetten voor een maand en klaar. Rest waait over en geneest vanzelf.
Het soort dwazen wat je hier ziet posten, heb je niks aan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ach ik heb in het verleden een jaar vrijwel alleen thuis gezeten vanwege een angststoornis, waarbij ik een maand helemaal niet buiten was geweest. De rest ben ik denk ik niet verder dan 10km van huis geweest.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dat kan 18-24 maanden duren. Zeg 12. Zolang kan je mensen niet in lockdown houden.
Kan ik nog wel een jaartje doen als het moet.![]()
In talie melden ze dat er ook veel mensen onder de 60 in de ziekenhuizen liggen aan de beademing en ECMO.quote:Op maandag 9 maart 2020 22:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat chaosmongolen paniekeren en druk leggen op de politiek.
De risicogroepen apart zetten voor een maand en klaar. Rest waait over en geneest vanzelf.
Het soort dwazen wat je hier ziet posten, heb je niks aan.
Juist die zwakkeren vallen zo om.![]()
Dus je beweert dat de kans op overlijden geen. 0,9% is maar 5 x lager, zoals gewone griep?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:23 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat er veeeeeel meer besmettingen zijn die gewoonweg niet getest worden.
Ik hoor links en rechts verhalen. Die worden van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk niet getest.
Dus die aantallen van het rivm iedere dag neem ik met een korreltje zout. Waarheid zal veel meer zijn.
Ik voel me ook niet helemaal jofel.... zoals zovelen.Vakman pur sang![]()
Voegt toch niet zoveel toe, als Jan en Alleman dit zo even gaat roepen?quote:Op maandag 9 maart 2020 22:19 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mwoah, stellen dat we op dit moment in NL reeds boven 5000 besmettingen zitten, vind ik een vrij veilige gok.
Begrijpen hoe exponentiële groei werkt en wat een incubatieperiode is, helpt wel.
Dat je van gedachten wisselt in het andere topic waar het over de exponentiële groei gaat, dan zit er al nuance bij, dan pak je allerlei factoren bij. Nu is het iemand die al paar dagen op alles van Nederland kotst.![]()
Nee. Het is remmen. Niet stoppen. En remmen heeft heel veel zin. Tenzij je iedereen tegelijk ziek wilt hebben, zodat je minder dan 1% van de mensen die aan de beademing moet, kunt helpenquote:Op maandag 9 maart 2020 22:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles dicht en afgelast, maar het ov blijft open hoor!!
Poppenkast ditI've got 99 problems, but a bitch ain't one.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: