gekoppelt hieraan, zijn er mensen waarbij de realtie stuk gelopen is op dit onderwerp?
[Dit bericht is gewijzigd door _nurse_ op 15-01-2003 11:27]
quote:Zijn er nog andere intenties dan?
Op woensdag 15 januari 2003 11:21 schreef Ripley het volgende:
Voor mij ligt het aan de intentie. Bel en Chat je met een duidelijke seksuele insteek, dan zou ik het niet op prijs stellen als mijn vriend dat deed.
quote:Ik heb terwijl ik een vriend had weleens tel. nummers uitgewisseld met een jongen en gebeld, uit vriendschappelijke overwegingen. Ook chat ik eigenlijk nooit uit seksuele overwegingen, meer voor de ll. Beetje fliren snap ik wel en doe ik ook wel, maar cyberseks/telefooonseks (lijkt me beiden ook niks overigens) zou ik niet doen en verwacht ik van de ander ook dat ie dat niet doet.
Op woensdag 15 januari 2003 11:22 schreef _nurse_ het volgende:[..]
Zijn er nog andere intenties dan?
quote:dus ook volgens het woordenboek is seksueel chatten een vorm van seksuele omgang en in deze context dus vreemdgaan.
'vreemd gaan (onov.ww.)1 seksuele omgang hebben met een ander dan de eigen partner => een slippertje maken, overspel plegen, buiten het potje pissen
maar hoe je het ook wilt benoemen; je partner stelt dit vast niet op prijs.
quote:Hier sluit ik me 100% bij aan en heb dan ook niets toe te voegen!
Op woensdag 15 januari 2003 11:24 schreef Moorhead het volgende:
Voor mij valt het onder vreemdgaan. De intentie blijft namelijk hetzelfde, het bedriegen van je partner op basis van sexuele impulsen. Als je een goede relatie hebt dan hoor je daar nooit zonder medeweten van je partner gevolg aan te geven. Of virtueel vreemdgaan minder erg is dan real-life vreemdgaan daar valt over te twisten. In beide gevallen veroorzaakt het ernstige schade aan het wederzijds vertrouwen. Als ik dit van mijn partner te weten zou komen zou het hoogstwaarschijnlijk einde verhaal zijn.
quote:*meldt* ik vindt het ook een soort vreemdgaan....
Op woensdag 15 januari 2003 11:27 schreef ernie09 het volgende:[..]
Hier sluit ik me 100% bij aan en heb dan ook niets toe te voegen!
quote:precies. je moet wel bedenken dat je simpelweg sexuele bedoelingen hebt hiermee, en dat is toch wel voorbehouden aan je vriend/vriendin. ik zou der niet aan beginnen, of als je het wel doet nog eens nadenken over je relatie met die vriend
Op woensdag 15 januari 2003 11:35 schreef dolle_hond het volgende:
ik zie het niet als vreemdgaan. zolang er geen irl kontakt is, kan het geen kwaad. als het daarna telefonisch wordt, kom je veel dichter bij vreemdgaan imo.
quote:Met een intentie uit liefde mag het wel?!, mijn vriendin en ik denken precies zo. Een slippert kan gebeuren in our opinion, maar iets uit liefde betekent het einde.
Op woensdag 15 januari 2003 11:21 schreef Ripley het volgende:
Voor mij ligt het aan de intentie. Bel en Chat je met een duidelijke seksuele insteek, dan zou ik het niet op prijs stellen als mijn vriend dat deed.
quote:Lekkere zekerheid heb je dan... voor mij zou mn partner voor zowel liefde als lust bij me moeten komen, en niet bij een ander zoeken!
Op woensdag 15 januari 2003 11:42 schreef _Maarten_ het volgende:[..]
Met een intentie uit liefde mag het wel?!, mijn vriendin en ik denken precies zo. Een slippert kan gebeuren in our opinion, maar iets uit liefde betekent het einde.
quote:Hmmm, zo denk ik er niet over hoor.
Op woensdag 15 januari 2003 11:42 schreef _Maarten_ het volgende:[..]
Met een intentie uit liefde mag het wel?!, mijn vriendin en ik denken precies zo. Een slippert kan gebeuren in our opinion, maar iets uit liefde betekent het einde.
Ik denk wel dat ik in een echt lange serieuze relatie eerder een slippertje zou vergeven dan een echte relatie met liefde etc.
Maar steeds bellen en chatten met iemand uit seksueel/liefdesoogpunt is geen slippertje. Dan ga je bewust iedere keer bellen of achter je computer zitten.
Toen ik nog geen relatie had, zocht ik ook vaak mijn heil in chatboxen, met alle gevolgen van dien. Het begint vaak onschuldig, maar je kunt je snel laten meeslepen tot er van alles gebeurt waar je niet op uit was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |