Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:03 schreef maily het volgende:
Huwelijksreis naar Italië gaat gewoon door; ondanks coronavirus
[..]
RIPquote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Mijn broer is snipverkouden, heeft koorts en voelt zich kortademig. Belt huisarts, mag zo gewoon even langs komen voor een afspraak. Testen op Corona gaat de huisarts niet over (zeggen ze), ze verwijzen naar de GGD. Hij belt de GGD. Ze zeggen, gaan we niet over, bel de huisarts.
Ik snap het ook niet. Maarja, je bent getrouwd en dan MOET je op huwelijksreis natuurlijk ... en aangezien het al besproken en betaald zal zijn ....quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.
Ik kan er met mijn verstand niet bij.....
Nee je hele leven stil leggen om een griepje, dat zet zoden aan de dijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat mensen in deze tijd met vakantie gaan. Het is sws onverantwoordelijk, ze kunnen het virus ook gewoon van thuis meenemen en op vakantie de boel aansteken.
..... heb je schijt aan de consequenties voor jezelf en al helemaal aan die van anderen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:12 schreef maily het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Maarja, je bent getrouwd en dan MOET je op huwelijksreis natuurlijk ... en aangezien het al besproken en betaald zal zijn ....
Ik denk niet dat The Donald Nederlands verstaatquote:Op maandag 9 maart 2020 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Op hoeveel besmettingen zijn die 37k?
Vrijdag ga ik naar Engeland, geen kans meer om te annuleren.. verder maak ik mijzelf niet druk en verwacht dat dit virus nog met golven blijft komen de komende tijd. Ook als we alles locken komt het virus wel weer via Turkije of Afrika binnen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik haal er even een expert bij: @Lenny_Leonardquote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Weet iemand of het in NL gelukt is het DNA van het virus hier (of in Duitsland) te isoleren en te vergelijken met dat aangetroffen in Hubei?
Er is een soort omgekeerde situatie, het virus lijkt besmettelijker in Italië, waarbij het minder dodelijk zou moeten zijn, terwijl in Duitsland de besmettingen wat minder snel verlopen en het virus minder slachtoffers maakt.
Die komen toch pas savonds?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
wat waren de cijfers voor Lombardije eigenlijk?
Toch die andere strain?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Weet iemand of het in NL gelukt is het DNA van het virus hier (of in Duitsland) te isoleren en te vergelijken met dat aangetroffen in Hubei?
Er is een soort omgekeerde situatie, het virus lijkt besmettelijker in Italië, waarbij het minder dodelijk zou moeten zijn, terwijl in Duitsland de besmettingen wat minder snel verlopen en het virus minder slachtoffers maakt.
Nichtje van me is 4 februari voor 4 maanden naar Australië vertrokken.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
Jouw broer is natuurlijk ook niet bepaald de enige die belt he.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Mijn broer is snipverkouden, heeft koorts en voelt zich kortademig. Belt huisarts, mag zo gewoon even langs komen voor een afspraak. Testen op Corona gaat de huisarts niet over (zeggen ze), ze verwijzen naar de GGD. Hij belt de GGD. Ze zeggen, gaan we niet over, bel de huisarts.
Is dat iemand van het RIVM?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:14 schreef Zipportal het volgende:
Ik haal er even een expert bij: @:lenny_leonard
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee je hele leven stil leggen om een griepje, dat zet zoden aan de dijk.
Ik ga zondag ook gewoon op wintersport hoor, tenzij dat gebied van de buitenwereld afgesloten wordt. Sowieso zijn op mijn vakantiebestemming relatief minder besmettingen dan in Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, de ene is besmettelijker maar minder dodelijk, en dat is niet van toepassing omdat het virus in Italië en besmettelijker en dodelijker lijkt dan in Duitsland.quote:
Niet in een risicogebied geweest? Geen koorts tegen de 40 graden? Vergeet het dan maar.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Volgens jouw redenering kan je de deur niet meer uit. Stel je gewoon niet zo aan.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:15 schreef maily het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".
Heb je toevallig een bron hiervoor?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef Za het volgende:
Zou kunnen duiden op nog een mutatie. Of de Duitsers pakken het gewoon heel goed aanquote:Op maandag 9 maart 2020 16:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat sowieso niet, de ene is besmettelijker maar minder dodelijk, en dat is niet van toepassing omdat het virus in Italië en besmettelijker en dodelijker lijkt dan in Duitsland.
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Zou kunnen duiden op nog een mutatie. Of de Duitsers pakken het gewoon heel goed aan
Geen kans om te annuleren? Je bedoelt om gelfld terug te krijgenquote:Op maandag 9 maart 2020 16:13 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Vrijdag ga ik naar Engeland, geen kans meer om te annuleren.. verder maak ik mijzelf niet druk en verwacht dat dit virus nog met golven blijft komen de komende tijd. Ook als we alles locken komt het virus wel weer via Turkije of Afrika binnen.
Dat is geen bron.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland ik meen 1 slachtoffer op 1000.
In Italië 300 op 7000.
Gelet op de cijfers hebben wij een dodelijker variant dan de duitsersquote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
Kijk.... speciaal voor de griepjesroepers:
https://www.ad.nl/ad-werk(...)oronavirus~a293e5b1/
Ja datquote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Geen kans om te annuleren? Je bedoelt om gelfld terug te krijgen
de meeste mensen hier hebben het toch in Italië opgelopen?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat wij dan de minst dodelijke variant hebben.
De exacte cijfers worden keurig bijgehouden in de OP.quote:
Hier ook hetzelfde. Een familielid is vanmorgen met 39gr. Koorts en moeite met ademhalen naar de huisarts geweest. Heeft een kuurtje tegen longontsteking gekregen. Test is niet noodzakelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Helemaal in Londen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
In NL had ik vooraan gestaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
Ja, maar op een punt dat het daar waarschijnlijk al weken was.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:
de meeste mensen hier hebben het toch in Italië opgelopen?
Welkom in Nederland.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef _The_General_ het volgende:
Bizar..
Staat toch SARS-CoV 2 ?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:27 schreef Ghostbuster het volgende:
Waarom is de TT met SARS? dan kan je alle Corona varianten er wel in zetten
Dat is de officiële benaming van het virus.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:27 schreef Ghostbuster het volgende:
Waarom is de TT met SARS? dan kan je alle Corona varianten er wel in zetten
Wel een mooie manier om de cijfers laag te houden en paniek te voorkomen. Je ziet duidelijk de tactiek van Nederland in het kader van het economisch belangquote:Op maandag 9 maart 2020 16:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hier ook hetzelfde. Een familielid is vanmorgen met 39gr. Koorts en moeite met ademhalen naar de huisarts geweest. Heeft een kuurtje tegen longontsteking gekregen. Test is niet noodzakelijk.
quote:Op maandag 9 maart 2020 16:30 schreef capricia het volgende:
Dat is de officiële benaming van het virus.
Op vakantie gaan schijnt een heilige zaak te zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:15 schreef maily het volgende:
[..]
Er is wel een verschil in "op vakantie gaan" en "heel je leven stilleggen".
Maar een TT met 'griepje' trekt natuurlijk geen 182 topics.quote:
Klopt.quote:
Waarom niet gewoon Covid-19, dat is de wereldwijd afgesproken naam.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:32 schreef capricia het volgende:
Klopt.
Genoeg mensen die het virus hebben zonder dat de ziekte vastgesteld wordt.
Duitsers maken geen grappen.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
In Duitsland ik meen 1 slachtoffer op 1000.
In Italië 300 op 7000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |