Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
• Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Op maandag 9 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende: Zal mij benieuwen wat er gebeurt als Brabant vanavond of morgen wel "op slot" gaat om de lokale uitbraak in te dammen.
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.
Zou wel mooi zijn als ze dat doen voordat ik woensdag naar Den Bosch moet.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo Fuck the EBU.
Op maandag 9 maart 2020 10:56 schreef _I het volgende: Zal mij benieuwen wat er gebeurt als Brabant vanavond of morgen wel "op slot" gaat om de lokale uitbraak in te dammen.
Virusepidemieën worden niet vergoed door Nederlandse reis- en zorgverzekeraars, in ieder geval Covid-19 niet. Alle verzekeraars hebben dit inmiddels al zo'n maand uitgesloten door middel van een verduidelijkend schrijven naar tussenpersonen en persberichten op hun websites.
De enige die nog vergoed is het ANVR, maar dat gaat dan alleen om vakanties die je niet kan houden vanwege negatief reisadvies. Gebeurt er op vakantie is waardoor je vlucht niet doorgaat e.d. kan je zelf de meerkosten van het langere verblijf ophoesten omdat de eerder genoemde partijen niets vergoeden.
Alle verzekeraars vergoeden vakanties die je niet kan houden vanwege een negatief reisadvies, en geen enkele verzekeraar vergoedt (of heeft dat ooit gedaan) de kosten van een langer verblijf vanwege een quarantaine.
Overigens staan bij vrijwel alle maatschappijen epidemieën of besmettelijke ziektes wel in de voorwaarden als annuleringsgrond, maar dan alleen als jouw dokter je de reis afraadt.
op die momenten zou ik willen dat ik FB had.
Zou me verbazen. Ik denk dat er wel dat er nogmaals een dringend beroep wordt gedaan om zelf de verspreiding tegen te gaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
Op maandag 9 maart 2020 10:48 schreef JeMoeder het volgende: Ik ben zelf niet bang voor het virus (in mijn leeftijdsgroep sterftecijfer van 0,2%, in die van mijn vrouw ook, mijn kind zit nog lager), maar mocht ik symptomen vertonen dan ga ik dus wel vrijwillig in thuisisolatie, ik wil niet iemand besmetten die door onderliggende ziektes in levensgevaar zou kunnen komen. Doen alsof het niets is is gewoon hypocriet en egoïstisch.
Ook uit eigenbelang is het voor jonge en gezonde mensen verstandig om in thuisisolatie te gaan. De mensen die je anders zou besmetten liggen dan straks tenminste niet de laatste ziekenhuisbedden bezet te houden. Fijn idee bij een acute blindedarmontsteking of auto-ongeluk!
Op maandag 9 maart 2020 11:00 schreef Me-Myself-And-I-1985 het volgende: Ik denk dat we rond de 500 besmettingen uitkomen vandaag.. Ben ook heel benieuwd naar die 300 zorgmedewerkers die getest zijn in Tilburg..
Rond de 500 zou wel echt een giga stijging zijn in een dag. Ik hoop iig dat je geen gelijk krijgt....
Alle verzekeraars vergoeden vakanties die je niet kan houden vanwege een negatief reisadvies, en geen enkele verzekeraar vergoedt (of heeft dat ooit gedaan) de kosten van een langer verblijf vanwege een quarantaine.
Overigens staan bij vrijwel alle maatschappijen epidemieën of besmettelijke ziektes wel in de voorwaarden als annuleringsgrond, maar dan alleen als jouw dokter je de reis afraadt.
Wat ik me afvraag of dat op deze schaal ook gaat gebeuren. Puur praktisch lijkt me niet; geen verzekeringsmaatschappij blijft overeind als iedereen aanspraakt maakt op hun annuleringsverzekering....
Ook uit eigenbelang is het voor jonge en gezonde mensen verstandig om in thuisisolatie te gaan. De mensen die je anders zou besmetten liggen dan straks tenminste niet de laatste ziekenhuisbedden bezet te houden. Fijn idee bij een acute blindedarmontsteking of auto-ongeluk!
Toch doe ik het niet uit eigenbelang, dan had ik gewoon lekker doorgegaan met werken, winkelen, beffen etc.
Rond de 500 zou wel echt een giga stijging zijn in een dag. Ik hoop iig dat je geen gelijk krijgt....
Ik hoop het ook niet, maar zolang RIVM mensen en bedrijven niet verplicht om mensen thuis te houden bij milde klachten blijft het hoe dan ook verspreiden even afgezien van de besmettelijkheid voor klachten..