Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de overheid hier nooit harde maatregelen gaat treffen. Wij moeten het dus hebben van de burgers die hopelijk ergens een keertje gaan inzien dat het geen griepje is en dat ons zorgstelsel gaat instorten, zoals nu het geval is in Italië.
Echter zijn wij als volk zo verdomd arrogant en laconiek dat dat helaas nog een tijdje gaat duren.
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).quote:Op zondag 8 maart 2020 01:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Boek jij na dit gedoe een enkeltje China? Pracht land zo te lezen met de juiste machtsstructuur die past bij jouw wereldbeeld.
Ja, zoals afgelopen debat. Alle aanvallen werden gepareerd met "weet jij het beter dan het RIVM dan!!!" of "wij hebben verregaande maatregelen getroffen en als eerste land in Europa reisadvies voor Italië aangepast".quote:Op zondag 8 maart 2020 02:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan gaat het niet gebeuren waarschijnlijk.
Ik zie het debat binnenkort al voor me.
"Minister Bruins, de ziekenhuizen gillen al dagen over te weinig personeel en bedden, mensen liggen op de gang en staan buiten, wat gaat u er nu aan doen?"
Ander kamerlid: "Ik vind de toon aanmatigend. U weet dat de minister en de RIVM hard werken in deze barre tijden en deze aanvallende toon is niet gepast"
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.quote:Op zondag 8 maart 2020 01:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Italië kondigde al vrij vroeg een noodtoestand af, maar heeft het alsnog niet onder controle kunnen krijgen. Volgens mij was het al echt na een paar besmettingen vroeg in februari.
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze het zo ver laten komen....In deze toestand kun je mensen niet vragen om in hun huis te blijven. Het is te vrijblijvend.
Dat zegt hij toch?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan voor je in een land als Nederland, verplichte opsluiting bij een kuch?
Let wel: als je die macht eenmaal bij de politiek neerlegt, krijg je het bijna nooit meer terug als volk.
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hij noemt het te vrijblijvend, dus neem aan dat hij het graag anders ziet
Sommige mensen zitten hier echt alleen maar om hun vermeende superieure onaantastbaarheid tentoon te spreiden. Ik kan ze zo noemen. En dan roepen ze dingen als "je mag hier alleen maar paniekzaaien en overdrijven" en dergelijke (wat op zichzelf al een flinke overdrijving is, uiteraard).quote:Op zondag 8 maart 2020 02:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar halen jullie toch dit soort onzin vandaan. Ik zeg dat de manier waarop China heeft gehandeld waarschijnlijk de enige manier is om het te stoppen. Ik zeg niet dat wij dat hier ook moeten doen of dat ik er om sta te springen. Als een land dat zo gek is op zijn economie zulke maatregelen neemt en hun economie sloopt dan ga ik mij wel afvragen waarom ze dat hebben gedaan (en ook waarom op die manier).
Ik weet niet of jullie gewoon niet begrijpend kunnen lezen of gewoon heel graag woorden in de mond van iemand willen leggen, maar het begint een beetje kansloos te worden. Nul inhoud, nul toegevoegde waarde en alleen maar posts met persoonlijke aanvallen. Kap daar nou eens gewoon mee.
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje.quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:19 schreef aTypisch het volgende:
twitter:brucefenton twitterde op zondag 08-03-2020 om 01:29:55Footage from Milan / people working to get out of the quarantine zone.The US, due to gross negligence, is headed toward a worse situation than Italy. https://t.co/MLcRGqmxIc reageer retweet
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!quote:Op zondag 8 maart 2020 02:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het verplichten zou in veel gevallen ook helpen omdat de werkgevers zich er dan wel bij neer moeten leggen. Veel van die reacties uit Brabant waren in de trant van "Mijn baas ziet me al aankomen, thuis blijven vanwege een kuchje." Vaak ook omdat thuiswerken in hun geval geen optie zou zijn (taxichauffeurs, serveersters, etc.)
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...quote:Op zondag 8 maart 2020 02:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hebben ze daar dan gemist dat het heerlijk vakantieweer is en de speeltuinen vol spelende kinderen zitten?!
quote:Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef DawN het volgende:
[..]
Misschien hebben ze die speeltuin nu wel gezien, en willen gewoon een andere leuke speeltuin...
dat heeft weinig tot niks met eventueel downplayen van het RIVM te maken, men gaat echt niet rationeel nadenken bij zoiets (ookal zegt het rivm doe dat wel)quote:Op zondag 8 maart 2020 02:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alls dit virus tot 9 dagen op oppervlakten kan overleven, als her-besmetting mogelijk is, zal er misschien geen andere mogelijkheid zijn dan heel Nederland in lockdown te zetten. En dat werkt alleen als ook echt iedereen binnen blijft.
Het is kennelijk ook te vrijblijvend, als je ziet hoe Italië reageert op hun maatregelen en de Brabanders brullen al net zo. Terwijl het notabene alleen maar om het verzoek gaat om binnen te blijven met een kuch! Als dat al een probleem is.... dan hebben we het nog lang niet begrepen met z'n allen. Bedankt voor het downplayen RIVM.
Het RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, precies. Dat zijn ook de logische gevolgen van zo'n halfbakken maatregel. Hetzelfde als je kind een kuch heeft; zal je ook voor thuis moeten blijven en dat zal op nog minder begrip van baas en collega's kunnen rekenen. (Vind het sowieso al heel raar dat de scholen niet gesloten zijn, al was het maar 'zolang het onderzoek loopt"!
Joh, wat wil je dan?quote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
Ik zie dat CPC Loop in Den Haag morgen gewoon doorgaat met ruim 40.000 deelnemers.
Niks aan het handje mensen
[..]
Het RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?
Ik kuch volgens mij iedere dag wel een keer en zo denken veel Nederlanders en blijven dan echt niet binnen. Dagje later hoesten ze hun longen uit hun lijf, maar ondertussen zijn ze de avond ervoor wel gaan sporten of hebben ze een biertje gepakt in de lokale kroeg, want ze hadden geen klachten, alleen maar een kuchje.
Mooiste (en domste) voorbeeld daarvan was wel in Geldrop met die lerares. Zij was gewoon gewoon les gaan geven, want zij had geen klachten, alleen maar een kuchje ....
quote:Op zondag 8 maart 2020 02:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Italie zo persco om half 3 snachts?
dit is wel achterlijk jaquote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
Ik zie dat CPC Loop in Den Haag morgen gewoon doorgaat met ruim 40.000 deelnemers.
volgens mij is jouw kritiek meer op het individu die nog naar buiten gaat dan de maatregelen in nederlandquote:Op zondag 8 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het RIVM gaat er nog steeds van uit dat je het niet kan verspreiden als je geen klachten hebt. Maatregelen zoals "blijf thuis als je een kuchje hebt" zijn compleet zinloos en niet duidelijk genoeg. Wanneer is een kuchje een kuchje en wanneer is een kuchje een symptoom?
Ik kuch volgens mij iedere dag wel een keer en zo denken veel Nederlanders en blijven dan echt niet binnen. Dagje later hoesten ze hun longen uit hun lijf, maar ondertussen zijn ze de avond ervoor wel gaan sporten of hebben ze een biertje gepakt in de lokale kroeg, want ze hadden geen klachten, alleen maar een kuchje.
Mooiste (en domste) voorbeeld daarvan was wel in Geldrop met die lerares. Zij was gewoon gewoon les gaan geven, want zij had geen klachten, alleen maar een kuchje ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |